Gå til innhold

Er denne kvinnen for tykk?


Gjest Snerk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnnikenSi

Det å kalle noen et beinrangel er ikke noe bedre enn å kalle et annet menneske feit. Er fortsatt å kritisere en menneskefasong og det er ikke greit uansett hvilken vei det går, syns nå jeg! Men nå sporet jeg av.

Jeg syns overhodet ikke damen på bildet er tykk, og jeg reagerer på at enkelte kan påstå at det er en overvektig kropp og si ting som at "hun er for tykk/tynn"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes overvekt er ok, sexy og sunt; hadde dere syntes det var helt ok om dere f.eks. hadde sett et klassebilde av en 7. klasse med 20 elever og alle som en hadde tilsvarende kroppsbygning som denne "modellen"?

Det er nemlig dit vi er på tur..... Andelen overvektige barn øker for hver tår. Jeg blir bare trist av å måtte konstatere at dette er noe hvermansen finner sexy og flott. Hvis dette er representativt for folket, er kampen mot fedme og overvekt definitivt tapt.

Anonym poster: cdf77db50759bf0dc380c05975d0e8d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinrangel er ikke fint å kalle noen. Enig. Like enig som jeg mener det er ufint å kalle noen for feite.

Min personlige mening er at jeg mye heller ser ungdom som ser slik ut som på bildet enn de som av mange grunner (blant annet press fra vennegjenger etc) går rundt og sulter seg så de til slutt ikke har mensen.

Både undervekt og overvekt er usunt. Jeg ser ikke på den kvinnen på bildet i denne tråden som usunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Beinrangel er ikke fint å kalle noen. Enig. Like enig som jeg mener det er ufint å kalle noen for feite.

Min personlige mening er at jeg mye heller ser ungdom som ser slik ut som på bildet enn de som av mange grunner (blant annet press fra vennegjenger etc) går rundt og sulter seg så de til slutt ikke har mensen.

Både undervekt og overvekt er usunt. Jeg ser ikke på den kvinnen på bildet i denne tråden som usunn.

nå har du jo allerede kalt de beinrangel..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har du jo allerede kalt de beinrangel..

Stemmer. Jeg har for èn gangs skyld vært ufin selv :-)

Red: og som jeg også nevnte så sa jeg jo også det i innlegget mitt. At jeg var enig at det er ufint. Huff - jeg er ikke perfekt :-(

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Nei det er jeg ikke.

Det var jeg som synes hun ser sunn og frisk ut. MYE sunnere enn de beinranglene jeg har hatt som elever i videregående skole. Det er IKKE sunt!

Dette sa du. Hva er du da dersom du har elever i skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som synes hun ser sunn og frisk ut. MYE sunnere enn de beinranglene jeg har hatt som elever i videregående skole. Det er IKKE sunt!

Dette sa du. Hva er du da dersom du har elever i skolen?

Det er noe du overså i den setningen og det er at jeg "har hatt". Altså fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er noe du overså i den setningen og det er at jeg "har hatt". Altså fortid.

uansett har du jobbet med ungdommer og burde holdt deg for god til å slenge dritt om ungdommer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett har du jobbet med ungdommer og burde holdt deg for god til å slenge dritt om ungdommer.

Hva? Fordi jeg har jobbet som lærer så kan jeg aldri mer si noe negativt om ungdommer generelt? Nå jobber jeg sammen med voksne. Kan jeg da aldri si noe negativt eller "slenge dritt" som du kaller det, om voksne. Aldri mer? Interessant konklusjon :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hva? Fordi jeg har jobbet som lærer så kan jeg aldri mer si noe negativt om ungdommer generelt? Nå jobber jeg sammen med voksne. Kan jeg da aldri si noe negativt eller "slenge dritt" som du kaller det, om voksne. Aldri mer? Interessant konklusjon :-)

ikke til de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke til de

Men kjære vene. Jeg går da ikke rundt å sier det til de. Hvor har du det i fra?

Og ja - jeg kom med en ufin bemerkning, og har sagt jeg selv synes det var ufint gjort. Du verden så ting skal vris og vendes på. Det er jo rent underholdende dette.

Jeg har jobbet som lærer. Jeg har sagt i denne tråden at jeg ikke synes det er fint med "beinrangel" og innrømmer det var et ufint uttrykk. Hvorfor i alle dager skal man få mer tyn for det enn alle disse som i innleggene sine sier damen på bildet er fet/feit eller tjukk?

Jeg ser - og har for lenge siden sett poenget ditt. Det at jeg har vært lærer en gang i tiden betyr ikke at jeg ikke får ha meninger om enkelt personer både ungdom og voksne. Å uttale meg så ufint som jeg gjorde i mitt første innlegg er ikke pent. Jeg skal oppføre meg ordentlig heretter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Les hele tråden.

Du skrev at hun var for tykk i HI, det endrer ikke noe på uttalelsene om brukeren leser hele tråden.

Anonym poster: 8445221261a8f5ac6087a4bc1a5564e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er velproposjonert, eller er flink til å posere slik at valkene ikke synes...Men hun er ikke slank ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får vel litt større lår når en sitter slik som modellen på bildet. Hadde vært litt enklere å se om hun var overvektig eller ei dersom hun sto oppreist. Men ut fra bildet ser det ut som hun er formfull. Jeg tror imidlertid at mange har ulike definisjoner på hva som karakteriserer formfull, feit, tykk, overvektig, tynn, beinrangel etc.

Endret av Frøya90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...