Gå til innhold

Jeg HATER halloween og barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

No sporar du av...

Det er ikkje mi oppgåve å oppdra andres ungar. Eg oppdreg mitt barn. Det er foreldra sitt ansvar å oppdra borna sine. Nokon forledre trur det er skulen sitt ansvar, men der tek dei skammeleg feil!

Framleis: Born er born! Å samanlikna dei med eit dyr som nedstammar frå ulvane er så idiotisk at eg sluttar denne diskusjonen no.

Fikk inntrykk av at du følte deg litt truffet siden du syns det er helt greit at de gjør herverk hos folk. Når du i tillegg har den fine unnskyldingen din om at barn er barn, så tyder det på at du lar barna dine gjøre som de vil.

Helt greit å sammenlikne barn med dyr når de oppfører seg som et.

Anonym poster: 50868570c974525ff509cc2ea49e808a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i nabolaget er det ikke verre enn at de som ikke vil være med på Halloween, slukker utelyset sitt. Her var selvsagt utelyset på, gresskaret og gravlysene var satt fram. Vi hadde også pyntet gangen med et skjelett som satt skremmende i en stol, og rørte på hodet når jeg kakket til stolen med foten. Og jeg fikk masse besøk. Av vampyrer, drager, zombier, monstre og til og med en gedigen Frankenstein som kom med vinglasset sitt og spurte om "Fyll eller fant?". Han fikk med seg litt god whisky nederst i glasset. Alt gikk smertefritt og her meldes det ikke om noe som helst problemer i det hele tatt. Og poden kom hjem med et stort smil om munnen og full godtekrukke. Og etter maten spiste vi Halloween-kake. Kjempekoselig tradisjon, synes nå jeg.

Når det er sagt er det jo synd at de få skal ødelegge for de mange. At de som gjør hærverk kan sette igang slike følelser fra "voksne" mennesker angående en slik tradisjon. Så mange det er her inne på forumet som skjærer alle unger over samme kam, så er det jo klart at ungene bør passe seg. Det kan ikke være greit å hate disse små, som en gang i fremtiden vil være med på å betale både pensjon og sykeopphold for dere. Kanskje jeg skal utstyre poden med trygghetsalarm med alt dette hatet sånn rundt omkring, og det trues jo med både paintballskyting, dop og deng. Fantastisk samfunn vi har i dag når man kan se på de små med slike øyne.

De som ikke ødelegger på andre sin eiendom bør vel føle seg trygge. Så om du er en av de som gidder å oppdra ungene så tror jeg du skal føle deg trygg. Ingen i denne tråden har vel sagt at det gjelder de ungene som ikke gjør noe galt.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo helt klart foreldrene som har gått på en skivebom når de har fått det trashet de har fått av barn... Blir veldig rart å legge hele skylden over på ungene.

Anonym poster: 403acf4a9a6e2da24ed2335859f0f39d

• Liker 1
Gjest Purelove
Skrevet

Elsker barn! De er så søte :biggrin: Jeg pleier alltid å ha "dååtteri" hjemme når det er hallowen, da slipper jeg å få egg på døra, og de slipper å bli møtt av en sur kjerring på døra. Har man ikke godteri, så kan man gi en 5'er eller 10'er ;) ikke så ille dette..

Skrevet

Fatter ikke helt greia med hvorfor så mange hater Halloween. Valentines day er like mye en tradisjon som er "pådyttet" oss av handelstanden for å selge sjokolade osv, men folk kritiserer ikke den like mye. (Og uansett, Halloween kommer ikke fra USA, det kommer fra Irland og er like populært i Storbritania som i USA..)

Jeg er enig i at unger som gjør hærverk virkelig er en uting, men jeg synes det er søtt når ungene kler seg ut jeg, hvis det gjøres skikkelig. :kosteskaft: Fjortiser som ikke gidder å kle seg ut (evt bare trer på seg en maske) og går rundt med en plastikk pose som de rekker frem i trynet på meg, fortjener ikke å få noe! Men de som virkelig har kledd seg ut, synes jeg "fortjener" det like mye som folk som går julebukk og synger et vers med en julesang! Ikke mye arbeid det heller..

De som ikke vil få besøk, kan bare slå av utelyset, eller la være å åpne døren. Jeg fikk ingen på døren min igår jeg, selv om jeg hadde litt snop å gi bort. Jaja, mer til meg selv ;)

Men som sagt, er virkelig i mot at det gjøres hærverk eller knep bare fordi noen ikke vil gi noe!

Skrevet (endret)

Det som forvirrer meg mest med Halloween-haterne, er alle som klager på at ungene kommer for "å tigge om godteri" - men som sier de gjerne vil ha unger som går julebukk. (er det ikke det det heter?)

Som en vokst opp på nittitallet, kan jeg ikke huske noen unger som gikk julebukk, meg selv inkludert. Er nok bare å innse at julebukk mer og mer har blitt erstattet av Halloween.

Så lenge ungene oppfører seg ordentlig tenker jeg det er greit. Bor på studenthjem langt ute i ingenmannsland - men hvis det skulle dukke opp noen så får de gjerne litt kokesjokolade av meg ;)

Jeg er også oppvokst på nittitallet, og vi gikk julebukk hvert år :opplyser: En utrolig koselig tradisjon synes nå jeg.

Det ringte bare på døra her en gang i går, men jeg latet som om jeg ikke var hjemme, for jeg hadde ikke noe godteri :sjenert:

Endret av kaffemor
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er faktisk veldig glad for at min unge på litt over 4 ikke ved hva halloween er, så min unge spør ikke, men syntes det er veldig skummelt med andre eldre barn som kommer å dinger på døra.

Ser ikke vitsen med å gå halloween. Her har vi andre tradisjoner og det er julebukk og måge stefan. Men tror vi starter først i år med å gå julebukk og måge stefan, og da ute på bygda hvor alle skjenner alle og er forberedt :)

Anonym poster: 85dbeee0c19b29227fbbadb913db806b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje dei veit du er ein barnehatar og derfor kastar dei egg på huset ditt? I såfall fortener du det!

Har du ikkje større problem enn litt egg på vindauget?

Eg finn det veldig unaturleg å hate born.....

Enig. Jeg liker barn. Har aldri opplevd at barn har kastet egg eller gjort hærverk og det bor flere nasjonaliteter her (har ingenting med saken å gjøre).

Tror foreldre og skolen må engasjere seg mer i halloween siden det har kommet for å bli. Barn som ikke har kostyme og lite engasjerte foreldre, kan kanskje la det gå utover en nabo de ikke liker..., Men forstår foreldre som kanskje har lite ressurser, og skolen bør helt soleklart komme mer på banen og la ungene lage kostyme selv? Sett bort fra at også skolen har knapt med ressurser.

Var på besøk i går og det kom en liten jente som hadde hjemmesydd kostyme og var sminket og moren var med henne. Bare koselig .Det er alltid like å se hvordan barna har kledd seg ut.

Endret av Alvina
Skrevet

Enig. Jeg liker barn. Har aldri opplevd at barn har kastet egg eller gjort hærverk og det bor flere nasjonaliteter her (har ingenting med saken å gjøre).

Tror foreldre og skolen må engasjere seg mer i halloween siden det har kommet for å bli. Barn som ikke har kostyme og lite engasjerte foreldre, kan kanskje la det gå utover en nabo de ikke liker..., Men forstår foreldre som kanskje har lite ressurser, og skolen bør helt soleklart komme mer på banen og la ungene lage kostyme selv? Sett bort fra at også skolen har knapt med ressurser.

Var på besøk i går og det kom en liten jente som hadde hjemmesydd kostyme og var sminket og moren var med henne. Bare koselig .Det er alltid like å se hvordan barna har kledd seg ut.

Denne tråden handler ikke om de som er flinke til å kle seg ut og er høflige når de ringer på. Den handler om de som gjør hærverk. Jeg tror heller ikke det er de minste barna som gjør slikt.

Skrevet

Det verste barna finner på her er å legge toalettpapir i postkassen. *bankibordet*

Ubrukt eller?

*søtsaka eller hærværk?*

Anonym poster: 362d75af599309a5f8fd6e78d2b17a9b

Gjest gjest17
Skrevet

Ubrukt eller?

*søtsaka eller hærværk?*

Haha, ja! De oppfører seg som Jon Øigarden i Lyckliga Gatan :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Skrevet

Er så inni helvete forbanna, jævla møkkaunger har kasta egg på vinduene mine. Hadde jeg sett hvem som hadde gjort det skulle de fått så syyyykt juling. Politiet kan vel ikke gjøre noe mot meg hvis de gjør herverk først? Det er jo self protection eller hva det heter på norsk..

Åååå som jeg haaaater barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner jeg får høyt blodtrykk og det er ikkje bra..

Anonym poster: 09af0dc532a3a5fcc7b0e7ddf4376be9

Jeg skjønner deg godt, selv om det er å ta hardt i å hate barn generelt. Det verste for meg er at jeg har bitte lite grann skyld i faenskapen: Det var jeg som fant på uttrykket "knask eller knep". Jeg vil ha dårlig samvittighet resten av livet, selv om Carl Barks’ historie er fornøyelig lesning.

Anonym poster: 3220361cac6cadff65ac25ce713183c8

Skrevet

Har ikke sett så mye til dette Halloween-opplegget de siste årene. Noe som i seg selv er vel og bra. Flere år siden sist noen kom på døra mi, tror jeg. Har vært med på dette køddet en gang i hele mitt liv, men fant ut at det ikke var noen vits, og gadd ikke gjøre det noe mer. At barna kommer innom å spør etter godteri, er ikke verre enn disse rumenske tiggerne som sitter rundt om i byene. Jeg aksepterer begge deler, så lenge de ikke plager meg. Hender jeg til og med gir en slant.

Gjest Elissima
Skrevet (endret)

Jeg ble også "egga" i går. Er det rart jeg ikke liker barn??? Nå er spørsmålet åssen jeg får dritten vekk? Likte ideen med paintball-gun.. skal skaffe meg det til neste år.

Endret av Niennas
Skrevet

Det som forvirrer meg mest med Halloween-haterne, er alle som klager på at ungene kommer for "å tigge om godteri" - men som sier de gjerne vil ha unger som går julebukk. (er det ikke det det heter?)

Som en vokst opp på nittitallet, kan jeg ikke huske noen unger som gikk julebukk, meg selv inkludert. Er nok bare å innse at julebukk mer og mer har blitt erstattet av Halloween.

Så lenge ungene oppfører seg ordentlig tenker jeg det er greit. Bor på studenthjem langt ute i ingenmannsland - men hvis det skulle dukke opp noen så får de gjerne litt kokesjokolade av meg ;)

Mine unger er vokst opp på 90-tallet. De har gått julebukk. Da er det å kle seg ut som nissebarn og synge en julesang. Synes dette er en mer koselig tradisjon enn Halloween. Jeg skulle ønske at barn i dag gikk julebukk. Har ikke hatt noen på døra mi de siste 10 årene. Her må vel vi foreldre trå til å fortelle og tilrettelegge.

Halloween står jeg glatt over. Gidder ikke en gang å åpne døra dersom noen ringer på. I år kom det ingen. Kanskje noen går til helga. Åpner jeg så skal de få det gotteriet jeg selv ikke spiser.

Anonym poster: e8ad6b92427625079a73d3f14e188e39

Skrevet

Selvforsvar, nødverge? Nei, det er det ikke. Selv om barn gjør rampestreker kan du straffes dersom du utøver vold mot dem. Noe annet hadde vært helt sykt.

Ta deg en bolle og en blå pille. Pust ut.

Morsomt at de som kommenterer ikke er noe annet enn drittunger selv...

Anonym poster: 7c5f42a5f0c7903c098b6a4d0fbd5432

DU har misforstått meg helt!

Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet (endret)

Elsker barn! De er så søte :biggrin: Jeg pleier alltid å ha "dååtteri" hjemme når det er hallowen, da slipper jeg å få egg på døra, og de slipper å bli møtt av en sur kjerring på døra. Har man ikke godteri, så kan man gi en 5'er eller 10'er ;) ikke så ille dette..

Å begynne å dele ut penger så unger kan gå og kjøpe seg godteri har iallefall ingenting med Halloween å gjøre.

Begynner folk med det så har vi snart en horde av unger på døra som samler inn penger til å handle snop hver siste helg i oktober. Snart forlanger de hundrelapper av folk, som en annen TVaksjon.

Vet dere i det hele tatt hvor tradisjonen med å dele ut godterier kommer fra? Den har ingenting med å forsyne barn med snop å gjøre.

Begynner folk å gi ut penger til fremmede barn er det kroken på døra for Halloween her i huset iallefall.

Det er noe med å tenke ut konsekvensene på lang sikt av hva man gjør.

Hvilke barn er det som ville tatt imot godterier fra en skål hvis de kunne få penger til å kjøpe seg noe i stedet.

Da får verden en ny tradisjon. 31oktober. Dagen da rike barn i Norge samler inn penger til seg selv.

Er man for lat til å handle snop, slukker man utelampa og lar være å åpne.

Endret av Maroux
  • Liker 3
Gjest Purelove
Skrevet

Å begynne å dele ut penger så unger kan gå og kjøpe seg godteri har iallefall ingenting med Halloween å gjøre.

Begynner folk med det så har vi snart en horde av unger på døra som samler inn penger til å handle snop hver siste helg i oktober. Snart forlanger de hundrelapper av folk, som en annen TVaksjon.

Vet dere i det hele tatt hvor tradisjonen med å dele ut godterier kommer fra? Den har ingenting med å forsyne barn med snop å gjøre.

Begynner folk å gi ut penger til fremmede barn er det kroken på døra for Halloween her i huset iallefall.

Det er noe med å tenke ut konsekvensene på lang sikt av hva man gjør.

Hvilke barn er det som ville tatt imot godterier fra en skål hvis de kunne få penger til å kjøpe seg noe i stedet.

Da får verden en ny tradisjon. 31oktober. Dagen da rike barn i Norge samler inn penger til seg selv.

Er man for lat til å handle snop, slukker man utelampa og lar være å åpne.

Jeg gir IKKE penger vanligvis, men når jeg ikke har noe å gi, så gir jeg en 5'er eller en 10'er. Ser ikke problemet i det, synes bare at du overdriver så voldsomt.

• Liker 1
Skrevet

Mannen her i huset slukka utelyset, og da det likevel kom unger på døra kjefta han dem huden full. Syntes det var unødvendig jeg da, de hang med hodene når de gikk.

Greit nok burde foreldrene informert dem om reglene rundt halloween, men det er da ikke ungene sine feil.

Synes ikke at unger skal kaste egg eller dopapir på husene, men vi trenger da ikke smelle døra i trynet på dem eller gi de kjeft når de har kledd seg ut som små vampyrer eller monstre. Husker jeg gikk julebukk som lita og fikk alltid noe godt- men så var vi jo kledd som julenisser da og sang glade jul ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...