Gå til innhold

Jeg HATER halloween og barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du lært ungen å ikke ødelegge hos folk da?

Anonym poster: 50868570c974525ff509cc2ea49e808a

Klart jeg har. Min unge er godt oppdratt. Akkurat som mora.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det vært mange søte, snille barn på døra i kveld:) Og de fleste av ungene som har gått i kveld har hatt en voksen med seg i bakgrunnen.

Minsten gikk knask her og, sammen med 9 klassevenninner, og faren gikk et stykke bak de for å holde et øye med gjengen.

Mulig det varierer fra plass til plass, men vi har aldri hatt problemer med unger som har gjort hærverk.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor vi skal sutre over alt og ingenting. Vi lever i et overflodssamfunn og har mer fritid enn de før oss. Vi har all verdens hjelpemidler og kan være med på det meste, hvor enn det måtte være.

Så sitter vi her og lirer av oss sinne over de minste bagateller.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke noe i mot hverken barn eller halloween. Fortstår at det er moro å kle seg ut og få snop.

Hærverk er ikke under noen omstendigheter akseptabelt, og barn bør lære at ikke alle har lyst til å ha dem på døren.

Hadde bare et besøk i kveld. Regnet med at de kom i rimelig tid og når klokka var over halv syv begynte jeg på middag. Midt i kokkeleringen skjer det: klokka kimer, bikkja blir gæren og jeg står ansikt til ansikt med en guttunge som står og stirrer på meg gjennom kjøkkenvinduet. F..som jeg skvatt!

Ikke hadde de (var en gjeng med gutter) tatt seg bryet med å kle på seg annet en vinterhabitten sin heller. Trodde litt av ideen var å kle seg ut før de gikk rundt jeg? Hvis de vil ha snopet mitt vil jeg i det miste få se noen kostymer (Nå var jeg virkelig sur gammel tante her :fnise: ) Og ikke stå å stirr på meg gjennom vinduet mitt!!

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Kanskje dei veit du er ein barnehatar og derfor kastar dei egg på huset ditt? I såfall fortener du det!

Har du ikkje større problem enn litt egg på vindauget?

Eg finn det veldig unaturleg å hate born.....

Skrevet

Kanskje dei veit du er ein barnehatar og derfor kastar dei egg på huset ditt? I såfall fortener du det!

:skratte:

enig!

Syns det er kjempekoselig når barna kommer her jeg:)

Anonym poster: 7cde935ba08bf55b83eb81b4a3573e1f

Skrevet

Her kom det en gjeng på 6-8 (?) stk som ble sure da jeg ikke hadde godteri, og viste meg fingeren! :sjokkert:

Og de ropte "styggingen" til meg. Sjarmerende unger må jeg si..

Anonym poster: 9a863d1b092d6bcbd53e311a00adaa1a

• Liker 2
Skrevet

Og hvordan skulle de vite det lissom? Er barn synske og nå? Håper DU får masse egg og dritt på døra di som sier sånn..

Anonym poster: 3e0d39c53e36178513ad6279b27969d5

• Liker 7
Skrevet

Det kom en guttegjeng på døra her istad også, de oppførte seg heldigvis eksemplarisk selv om jeg ikke hadde godteri. MEN de hadde jo ikke kledd seg ut en gang, da skjønner jeg ikke vitsen!

Også lurer jeg på hvem som har låst dem inn i blokka (bor i studentbolig), virker som om folka som bor her driter i at vi har innbrudd i postkasser og boder annaher uke.

Anonym poster: d5f41e5189d3c8687f7e0b2b532e21f5

• Liker 3
Skrevet

Det er sjelden lettere å hate barn enn på tullete Halloween. Men jeg hater foreldrene og skolen som bygger oppunder det mer.

Anonym poster: 712c619f3fc2259219b2ad3cae9cdd2f

• Liker 4
Skrevet

Og hvordan skulle de vite det lissom? Er barn synske og nå? Håper DU får masse egg og dritt på døra di som sier sånn..

å, dikkedikk....

Skrevet (endret)

Jeg fikk og EGG på vinduet mitt i kveld :( Var like ille i fjor. Fatter ikke hva det er med foreldrene til disse møkkaungene, lærer ikke barn folkeskikk lenger?! Hvis noen fler ringer på hos meg nå så får de kattebæsjen fra kassa til pusen min, ikke godteri!

Endret av Niennas
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg fikk og EGG på vinduet mitt i kveld :( Var like ille i fjor. Fatter ikke hva det er med foreldrene til disse møkkaungene, lærer ikke barn folkeskikk lenger?! Hvis noen fler ringer på hos meg nå så får de kattebæsjen fra kassa til pusen min, ikke godteri!

I blokka mi innerst i Groruddalen har ungene oppført seg eksemplarisk. Så det så.

Endret av Niennas
  • Liker 3
Skrevet

I blokka mi innerst i Groruddalen har ungene oppført seg eksemplarisk. Så det så.

Sånn er det ikke her på Vålerenga desverre..

Skrevet

Jeg kan ikke fordra at vi har adoptert denne skikken, men jeg er villig til å føye meg litt for at ungene skal ha det morsomt. Men da er det noen regler som er absolutt gjeldende:

1. De SKAL være SKIKKELIG kledd ut. Skal du gjøre dette, gjør det ordentlig. Hvis de insisterer på å adoptere en skikk fra USA, så får de gjennomføre på riktig måte også.

2. De må faktisk si "knask eller knep" når døren åpnes, ikke bare stå der som idioter med posene sine.

3. Knep skal ikke under noen omstendigheter forekomme.

Anonym poster: 06694d8c7b5d4b6bd12bec50d379ec91

• Liker 7
Gjest LostCase
Skrevet

Alle dere som får disse småpøblene på døra: Hvor bor dere?

Her jeg bor er det ingen som opplever herverk. Det er en god del som går knask eller knep, og jeg gir dem litt godteri. Jeg syntes de er kjempefine og jeg syntes Halloween er en morsom "greie". (Antagelig fordi jeg har bodd flere år i USA da jeg var liten, så jeg husker hvor gøy det var!)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så det er meir vaksent å kasta kattedrit framfor egg? Kor var dine foreldre då du skulle læra forlkeskikk?

SKJERP DEG!

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Hvis man slår av utelamper, er det et signal om at man ikke feirer Halloween i det huset, ergo skal ikke barn gå dit å tigge heller. Dessverre er det mange, både barn og voksne, som ikke er klar over det. Bor man i blokk, er nok det litt vanskelig. Men det trenger ikke være verre enn å gi barna noen få drops eller twist-sjokolader hver.

Det verste barna finner på her er å legge toalettpapir i postkassen. *bankibordet*

Lurer på om jeg finner noe i postkassa mi i morgen tidlig. Det har ikke vært en eneste unge på døra, og bra er det. Men det har foss-regna stort sett hele ettermiddagen og kvelden, så kanskje noen av barna er "skremt" av det. Eller det kan være det at det er bekmørkt ute, og glatt, og det er lang bratt bakke opp til huset. Du må "kjenne" den bakken for å gå der det ikke er glatt.

Jeg har delt ut alt godteriet mitt til unger som har kommet på døra tidligere i dag. Faktisk hadde nesten alle ungene med seg foreldrene sine. BRA! Da kan foreldrene kontrollere at ikke ungene finner på noe kødd, som å egge vinduene eller sette fyr på bæsjen sin på trappa mi.

Det er veldig bra at foreldrene blir med barna ut, for å ha litt mer kontroll. Selv har jeg, i løpet av de fem årene jeg har bodd her, bare hatt en eneste unge på døra på Halloween. Den gang med avslått utelampe, men ungen fikk beskjed av meg å ikke gå flere steder med avslåtte utelamper. Helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...