Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en kjempestor overraskelse til dere! :hoppendeglad:

I lengre tid har jeg prøvd å finne en måte å ta opp VHS til data på, og nå har jeg fått det til! Og dermed kan jeg presentere et sju og et halvt minutts intervju med Ylvis fra 2002, da de var gjester på "Senkveld med HC og Tommy" dagen etter premieren på "Ylvis - en cabaret" på Chat Noir.

Da Ylvis-feberen min begynte å ta av tenkte jeg litt på det der, at jeg husker det så godt, at de var på tv. At jeg husker "Verdensreglesangen". Og så har det seg sånn at jeg tok opp alle episodene og skrev ned hvem som var gjester i hvert program... (Hadde kanskje litt fritidsproblemer den gangen? :fnise: )

Så jeg fant fram lista, og oppdaga til min forbauselse at jeg husker det så godt fordi JEG VAR PUBLIKUM DA!! Så jeg var i samme studio som dem uten å ane hvor mye de skulle bety for meg ti år senere. Og ikke nok med det, men det var visst bursdagen min også.

Nok prat, vil dere se? Here you go!! :hoppe:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå tusen takk, Rainbow! Så utrolig moro å se noe så gammelt :hoppe:

• Liker 1
Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet

Jeg har en kjempestor overraskelse til dere! :hoppendeglad:

I lengre tid har jeg prøvd å finne en måte å ta opp VHS til data på, og nå har jeg fått det til! Og dermed kan jeg presentere et sju og et halvt minutts intervju med Ylvis fra 2002, da de var gjester på "Senkveld med HC og Tommy" dagen etter premieren på "Ylvis - en cabaret" på Chat Noir.

Da Ylvis-feberen min begynte å ta av tenkte jeg litt på det der, at jeg husker det så godt, at de var på tv. At jeg husker "Verdensreglesangen". Og så har det seg sånn at jeg tok opp alle episodene og skrev ned hvem som var gjester i hvert program... (Hadde kanskje litt fritidsproblemer den gangen? :fnise: )

Så jeg fant fram lista, og oppdaga til min forbauselse at jeg husker det så godt fordi JEG VAR PUBLIKUM DA!! Så jeg var i samme studio som dem uten å ane hvor mye de skulle bety for meg ti år senere. Og ikke nok med det, men det var visst bursdagen min også.

Nok prat, vil dere se? Here you go!! :hoppe:

Jeg er så lykkelig, at jeg griner snart. Tusen, Tusen, Tusen, Tusen takk! Du er en engel. Okey nå er det kanskje feberen som overtar her. Nå skal jeg ta frem ibuxen og nesesprayen, ikke snakk om at jeg skal legge meg nå. Tusen takk :laugh: :laugh:

Skrevet

Oi! Syns de har forandret seg veldig mye og veldig lite på samme tid. Utrolig sjarmerende da :)

Likte spesielt reaksjonen til Vegard når Bård tabber seg ut på sangen.

• Liker 3
Skrevet

:fnise: Ja, særlig fordi Bård skrøt så fælt av at han var så flink til sangen, hehe! Syns det er litt synd at den sangen er det eneste de framfører noen steder på den tida, så det finnes ikke noe annet fra det showet noe sted.

Så bra dere likte det! Turte ikke si noe om det før jeg hadde fått det til, for det hadde vært kjipt å si jeg hadde et langt intervju ingen fikk sett! VHS-spilleren min virka akkurat nok til å fikse dette (hadde ikke sett det siden den gangen selv), og så døde den. Så jeg må vente til jeg får låne en av en venninne til jeg får undersøkt om jeg har noe mer. Det tror jeg dessverre ikke, da. Var jo ikke så stor fan den gangen. Kanskje jeg kan sette opp en Ylvis-VHS til digitalfiler-tjeneste så vi kan samle alle videoene våre og legge dem ut på youtube? :hoho:

Godt nytt år, folkens, er vel lov å si det selv om det ikke er 2013 riktig ennå!

• Liker 1
Skrevet

Jeg så nettopp Ylvis på Norges Hærligste! Hærregud som de gjør narr av de som er med. De prøver jo å drite dem ut jo! Mistet respekten for den duoen der. Håper de har blitt mer voksen nå

Anonym poster: 5174dddf5dff2d1d7efb5ba459f67136

Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet

Noen andre som gleder seg til Ylvis 4 kommer på dvd? Jeg får sånn anfall hvor jeg ikke klarer å slutte å tenke på det. Gleder meg sånn!! Sett det 3 ganger live, men vil se det igjen og igjen og igjen :D

Skrevet

Jeg så nettopp Ylvis på Norges Hærligste! Hærregud som de gjør narr av de som er med. De prøver jo å drite dem ut jo! Mistet respekten for den duoen der. Håper de har blitt mer voksen nå.

Anonym poster: 5174dddf5dff2d1d7efb5ba459f67136

Hmm, jeg syns de var veldig flinke til nettopp ikke å drite ut folk der, jeg. De lot folk være rare, for det var de jo, men de lo med dem på en kameratslig måte, ikke av dem, og ikke sånn at de feks så inn i kamera og himla med øya bak ryggen på folk eller noe. De besøkte folk, lot dem vise seg fram med sine originale ting, og etterpå sa de ofte ting som "det må være fint å være så glad hele tida". Syns de var veldig forsiktige i sin omtale av folk når de ikke var til stede, og at de lo fordi folk gjorde noe morsomt, ikke fordi de var rare. Finnes flere intervjuer der de understreker at de ikke ønsker å drite ut folk, men å vise hva slags originaler det finnes der ute.

Når det er sagt var det jo sikkert slitsomt å tilbringe flere timer sammen med folk som knapt omgikk andre mennesker, hadde unaturlig mye energi og rare hobbyer, så jeg skjønner godt Bård kommentar på IKMY i år når de snakka om den tida at det var veldig hyggelig, men man holdt jo på å klikke innimellom! :fnise:

Noen andre som gleder seg til Ylvis 4 kommer på dvd? Jeg får sånn anfall hvor jeg ikke klarer å slutte å tenke på det. Gleder meg sånn!! Sett det 3 ganger live, men vil se det igjen og igjen og igjen :D

Håper det virkelig kommer på dvd. Bård har sagt på twitter at de har filma det, men at ingenting er bestemt. Det hadde vært gøy, hvertfall! Husker jeg var litt skuffa over sluttnummeret.

Det ser dessverre ikke ut som det kommer tilbake til østlandet, skal man dømme etter den foreløpige turnélista som nettredaktøren deres la ut på Ylvis’ facebookside.

Tre ganger du, det var mye! :)

• Liker 2
Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet (endret)

Dette er ikke så "stort", men jeg fant en video hvor Ylvis er i bakgrunnen og spiller instrumenter. Ser det her og der igjennom hele klippet. Det er ikke en "ylvis" video men Christian og Stein Ingebrigsten som synger på/i Absolutt Norsk.

Også er det en annen video som er godt gjemt. Den er veldig kort, men fortsatt en ylvis-video.

Redigerte to ganger fordi jeg er klæbb og klarer ikke å skrive norsk.

Endret av SnusmumrikkenXx
Skrevet (endret)

Kult! :)

Det første der er det mulig jeg har på vhs, fant en gammel kassett fra søstera mi var a1-fan der det står at Absolutt Norsk er med. Men siden spillern er ødelagt nå får jeg ikke sjekka før jeg får tak i en annen en. Har et håp om at hele programmet skal være der, inkludert Ylvis sitt egne innslag. Gleder meg til jeg får spiller og får sjekka, alt er så mye greier nå som jeg klarer å ta opp fra video!!

Du, Snusmumrikken...de klippene du har inni den greia du lagde klipp av...har du noen av de innslagene i sin helhet? Som fra studio med O-fag eller noe annet sånt? :)

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Skrevet

Godt nytt år folkens! :)

Oj oj, her har det jo skjedd masse mens jeg har vært borte noen dager..

Haha snublet over en gammel video igjen.

Litt vanskelig å se de, men fra 3:06 så ser du Vegard veldig tydelig.

Ahahaha fantastisk :fnise:

Velkommen Snusmumerikken, Så mye artig du har funnet frem!

Og takk for denne:

*Daaa da daaaada DAA!!* Ehm... hvordan poster jeg en link på rett måte..

Funker den? Jaja.. Linken er der. :danse:

Så artig å se Bård når han leser nyhende :)

Rainbow, så utrolig bra at du fikk lagt inn den filmen du hadde på VHS! Skal se den i morgen, gleder meg :)

Håper også at Snusmumerikken har noen av klippene som ble lagt ut i sin helhet (gjerne o-fag, artig å se de spille inn en episode, det må ha vært så gøy i studio).

Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet

Håper også at Snusmumerikken har noen av klippene som ble lagt ut i sin helhet (gjerne o-fag, artig å se de spille inn en episode, det må ha vært så gøy i studio).

Kult! :)

Du, Snusmumrikken...de klippene du har inni den greia du lagde klipp av...har du noen av de innslagene i sin helhet? Som fra studio med O-fag eller noe annet sånt? :)

Prøvde meg på en såkalt "multisitat"... trur jeg gjorde det rett..

Jeg har ikke hele klipp av de klippene som er klippet sammen i den videoen. Men jeg har orginal videoen hvor de klippene er klippet inni. Oy her ble det mye "klipp"...

F.eks en er fra Fin Fredag, har hele episoden. Trur den ligger på nett enda. Men finner den ikke.. hmm. Mener jeg snublet over linken her på denne tråden faktisk..

en annen er fra Først & sist (et intervju) (

)

Den siste aner jeg ikke.. jeg fant den godt gjemt i cyberspace da jeg søkte på noe helt annet, så lå den der med utenlandstittel og min nysgjerrighet tok over, også BAM der var Ylvis på skjermen.

I intervjuer og slikt så bruker de jo å vise hva de har gjort tidligere, noen ganger viser de kjedelige ting som klipp fra nordens/norges herligste, hvem kan slå ylvis, ylvis møter veggen og rett og slett bare pingu show fra ylvis 3. Men av å til så viser de brae klipp fra gamletider.

En liten filmsnutt til :) ikke gammel, men søt er den.

http://www.youtube.com/watch?v=MlHtg-mVZY8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så artig å se Bård når han leser nyhende :)

Rainbow, så utrolig bra at du fikk lagt inn den filmen du hadde på VHS! Skal se den i morgen, gleder meg :)

Jeg digger også det! Søte Bård i Brynjar Kvam-setting! :rodmer:

Ja, er veldig glad jeg fikk ordna det, har tenkt på det lenge, men det var så vanskelig å fikse dette med å ta opp. Nå som det går skulle jeg ønske jeg hadde masse andre videokassetter med Ylvis på!

Fin Fredag, har hele episoden. Trur den ligger på nett enda. Men finner den ikke.. hmm. Mener jeg snublet over linken her på denne tråden faktisk..

En liten filmsnutt til :) ikke gammel, men søt er den.

Aww, ja den siste der var søt!

Etter en liten sjekk nå ser jeg at NRK har fjerna Fin Fredag. Orka ikke gå tilbake for å lete her i tråden, men søkte på samme måte som sist, og nå kommer den ikke opp lenger. Så legg den gjerne ut igjen så vi har den et sted, hehe!

Da du skrev du hadde MP3 fra Beat for Beat trodde jeg først du hadde fra hele sendinga. Det hadde vært noe, det! *drømme* Er nesten så det er verdt å kjøpe klipp av NRK bare for å få sett den sendinga.

Dette er fra samme arrangement som den Jan Egeland-videoen jeg la ut for en stund siden. Jeg blir stadig fascinert over hvor utrolig fint han faktisk synger live!

Wow, ja, han synger virkelig bra live! Han huska ikke teksten 100%, da, hehe! Heldige Knowit (måtte google firmaet) Stilig at disse videoene dukker opp! Aww, ble i godt humør av å se den!!

Nå er jeg ferdig med o-fag. Snufs!! Bra avslutning da, med den sangen som har ligget på youtube lenge og som de selv bruker som promovideo på nettsiden. :)

Endret av Rainbow81
Skrevet

Wow, ja, han synger virkelig bra live! Han huska ikke teksten 100%, da, hehe! Heldige Knowit (måtte google firmaet) Stilig at disse videoene dukker opp! Aww, ble i godt humør av å se den!!

Nå er jeg ferdig med o-fag. Snufs!! Bra avslutning da, med den sangen som har ligget på youtube lenge og som de selv bruker som promovideo på nettsiden. :)

Ja! Så bra de er live! Jeg tror de kunne gjort det bra som artister hvis de ville det (men så tror jeg nok de får til hva som helst bare de bestemmer seg for det). Jeg tenkte også "Heldige knowit!" Skulle ønske mitt selskap ville booket Ylvis for underholdning!

Men jeg har fått billetter til Ylvis 4, GLEDER MEG!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Jeg er også ferdig med O-fag. Hørte siste episode i går - Ble litt lei meg jeg.. Har vært så kjekt å sette på en episode med O-fag når jeg kjører, tar tog /buss, skal drive på med kjedelig husarbeid etc. Sukk

Se denne da:

Hihi morsomme når de danser riverdance

Skrevet

Åh, når jeg ser disse filmene gleder jeg meg bare enda mer til jeg skal på Ylvis 4 show i Harstad den 16 februar :)

Skrevet

Men jeg har fått billetter til Ylvis 4, GLEDER MEG!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Jeg er også ferdig med O-fag. Hørte siste episode i går - Ble litt lei meg jeg.. Har vært så kjekt å sette på en episode med O-fag når jeg kjører, tar tog /buss, skal drive på med kjedelig husarbeid etc. Sukk

Tjihi, ja, den er søt! Syns det er så sjarmerende når de "lissomkrangler". Så endel av det i de klippene jeg har sett fra "Hvem kan slå Ylvis?". Stort sett Bård som roper "IDIOT!!", da, hehe!

Åh så gøy!! Hvor skal du se dem? Virker jo ikke som det blir noe mer på Østlandet!

Livet er kjedeligere uten O-fag, ja. I dag var første gang jeg skulle på jobb uten å ha dem å høre på (siden jeg jobba i romjulshelga hadde jeg fri fredag og mandag), og å høre musikk på bilradioen er ikke det samme i det heeeele tatt. Tre kvarter føles mye lengre, mens med O-fag var jeg på jobb på et blunk!

Åh, når jeg ser disse filmene gleder jeg meg bare enda mer til jeg skal på Ylvis 4 show i Harstad den 16 februar :)

Så kult, heldiggris! :) Velkommen til tråden vår, her er det mye rart og mange Ylvis-svermerier! :rodmer:

Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet

Åh jeg å vil se Ylvis 4 en gang til. Gled dere! Om dere har sett det eller ikke, spiller ingen rolle. Det er genialt hver gang. Jeg gleder meg sånn til å se toastmasteren igjen (på dvd) blir helt: :bolledeig::hoppendeglad::hoppendeglad: slik når jeg tenker på det. Digger den sketsjen! :hoppendeglad:

Jeg er ferdig med første del av O-fag.. altså 2006 delen. Prøver å bruke litt tid på siste del.. det er så trist når jeg er ferdig. For det er ikke artig å begynne på nytt rett etter. Må jo ha tid til å savne det litt, å glemme litt først. hehe.

Skrevet

Tjihi, ja, den er søt! Syns det er så sjarmerende når de "lissomkrangler". Så endel av det i de klippene jeg har sett fra "Hvem kan slå Ylvis?". Stort sett Bård som roper "IDIOT!!", da, hehe!

Åh så gøy!! Hvor skal du se dem? Virker jo ikke som det blir noe mer på Østlandet!

Livet er kjedeligere uten O-fag, ja. I dag var første gang jeg skulle på jobb uten å ha dem å høre på (siden jeg jobba i romjulshelga hadde jeg fri fredag og mandag), og å høre musikk på bilradioen er ikke det samme i det heeeele tatt. Tre kvarter føles mye lengre, mens med O-fag var jeg på jobb på et blunk!

Så kult, heldiggris! :) Velkommen til tråden vår, her er det mye rart og mange Ylvis-svermerier! :rodmer:

Jeg skal se dem i Kristiansand. :hoppendeglad:

Ja ikke sant. Savner O-fag skikkelig jeg :(

Gjest SnusmumrikkenXx
Skrevet

Hvor er det dere ser "hvem kan slå ylvis" og "ylvis møter veggen"? sendte mail til tvnorge for å høre om det var mulig å kjøpe abonnement (abonnomang?) til den gamle nett-tvn til tvnorge.. men det er vist ikke mulig lengre :( Å de som er på youtube er jo bare deler.. noen andre plasser det er mulig å se det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...