Hoppetaujenta Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 Ergo er du ikke helt mann. Jeg ser det nok heller slik at han er hundre prosent mann siden han nå har sagt det selv ...og litt dame i tillegg. ...men nå finnes det jo mange varianter av dette da. Hvis vedkommende ikke fungerer som mann seksuelt. Kanskje mange vonde følelser i forhold til det å ha en mannskropp, og med en manns måte å fungere på, kanskje har vedkommende gått i retning operasjoner også, og da fjernes jo de ytre tegnene på at man er/var mann. Det blir nok litt anderledes da, men ellers er det vel ganske likt skulle jeg tro. Kjærligheten ser ikke forskjell på folk sånn. Blir en rammet av lynet og dypt forelsket i et menneske, så gjør en det, uansett... men så kommer det jo an på hva den enkelte "våger seg ut på" av uvanlige kombinasjoner i parforhold. Noen kunne ikke ha tenkt seg uvanligheter i det hele tatt og det må jo være helt greit. Andre våger ikke, for hva vil familien si? Naboer og venner? For en del år siden var det en inkluderingskampanje som sa "Ja, til et fargerikt fellesskap!" Jeg syns at dette må tas i mot med, om ikke åpne armer hos alle, så i alle fall et åpent sinn. Nuff said. 2
Renate TV Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #22 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg ser det nok heller slik at han er hundre prosent mann siden han nå har sagt det selv ...og litt dame i tillegg. og fungerer veldig godt som mann.
Silfen Skrevet 29. oktober 2012 #24 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg trekker ikke det i tvil i det hele tatt, men for MEG ville jeg ikke ansett en partner som levde delvis som kvinne, som helt mann. Det har ingenting med DEG å gjøre, men hvordan JEG ser på en eventuell partner.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #25 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg ser det nok heller slik at han er hundre prosent mann siden han nå har sagt det selv ...og litt dame i tillegg. ...men nå finnes det jo mange varianter av dette da. Hvis vedkommende ikke fungerer som mann seksuelt. Kanskje mange vonde følelser i forhold til det å ha en mannskropp, og med en manns måte å fungere på, kanskje har vedkommende gått i retning operasjoner også, og da fjernes jo de ytre tegnene på at man er/var mann. Det blir nok litt anderledes da, men ellers er det vel ganske likt skulle jeg tro. Kjærligheten ser ikke forskjell på folk sånn. Blir en rammet av lynet og dypt forelsket i et menneske, så gjør en det, uansett... men så kommer det jo an på hva den enkelte "våger seg ut på" av uvanlige kombinasjoner i parforhold. Noen kunne ikke ha tenkt seg uvanligheter i det hele tatt og det må jo være helt greit. Andre våger ikke, for hva vil familien si? Naboer og venner? For en del år siden var det en inkluderingskampanje som sa "Ja, til et fargerikt fellesskap!" Jeg syns at dette må tas i mot med, om ikke åpne armer hos alle, så i alle fall et åpent sinn. Nuff said. det er forskjell på transseksuell og transvestitt da. En som bare er transvestitt er jo ikke sånn at de føler de er født i feil kropp, de liker bare følelsen av å ha på seg kvinneklær tror jeg. Espen Ester pirelli er jo hetero og gift med en dame og er mann og dame alt etter hva han føler for. Men nei hadde syntes det var skikkelig kleint om jeg data en som likte å være dame iblant altså. forelskelsen min kunne kjølnet om jeg gikk inn på soverommet og ble overraska av han mens han prøvde en kjole. da hadde jeg løpt for livet. Endret 29. oktober 2012 av BettyBoop
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #26 Skrevet 29. oktober 2012 Han jeg datet var absolutt mann. Han var heterofil og kjekk og barsk og maskulin. Tenk på Eddie Izzard, ikke mye feminint der, for å si det pent... Vi snakker ikke nødvendigvis om Esther Pirelli selv om man liker kvinneklær.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #27 Skrevet 29. oktober 2012 Han jeg datet var absolutt mann. Han var heterofil og kjekk og barsk og maskulin. Tenk på Eddie Izzard, ikke mye feminint der, for å si det pent... Vi snakker ikke nødvendigvis om Esther Pirelli selv om man liker kvinneklær. han er transe. Heterofil og transe. beste eksempelet jeg kommer på.
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #28 Skrevet 29. oktober 2012 Ja, derfor jeg nevnte ham. Men han er verken feminin eller jålete. Han er en maskulin mann som tidvis kler seg i kvinneklær.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Ja, derfor jeg nevnte ham. Men han er verken feminin eller jålete. Han er en maskulin mann som tidvis kler seg i kvinneklær. du mener han er en tidvis maskulin mann som kun er maskulin når han ikke går i kvinneklær. Det at han bruker slike klær tar jo vekk all maskulinitet idet han kler de på seg 1
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #30 Skrevet 29. oktober 2012 Flere her har nevnt at transer er feminine. Det stemmer ikke nødvendigvis.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #31 Skrevet 29. oktober 2012 Flere her har nevnt at transer er feminine. Det stemmer ikke nødvendigvis. klærne i seg selv er feminine nok.
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #32 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg datet en MANN, av og til kledde han seg som kvinne. Jeg datet fortsatt MANNEN og MANNEN var feminin. Da han var kvinne var han en kvinne og ikke mannen jeg datet. Er ikke vanskeligere enn som så,
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #33 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg datet en MANN, av og til kledde han seg som kvinne. Jeg datet fortsatt MANNEN og MANNEN var feminin. Da han var kvinne var han en kvinne og ikke mannen jeg datet. Er ikke vanskeligere enn som så, jaha så han hadde to personligheter altså? eller var dere barte sammen da han ikke hadde kvinneklær på men så snart han dro på et skjørt så var dere ikke sammen, så bytta han til bukse og da var dere sammen igjen?
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #34 Skrevet 29. oktober 2012 Var det vanskelig dette? Jeg datet en maskulin mann. Tidvis kledde han seg i kvinneklær. Han ble ikke mindre maskulin som mann av den grunn. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #35 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Var det vanskelig dette? Jeg datet en maskulin mann. Tidvis kledde han seg i kvinneklær. Han ble ikke mindre maskulin som mann av den grunn. du sa at når han var kvinne så var han kvinne og ikke mannen din. han var faktisk fortsatt din selv om han var kvinne. Du kan ikke fraskrive deg det. Endret 29. oktober 2012 av BettyBoop
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #36 Skrevet 29. oktober 2012 Du kan sammenligne det med å spille en rolle. Når han spilte den rollen var han ikke mannen min, da var han en rollefigur. Mannen som spilte rollen tente jeg på og var glad i. Men jeg tente ikke på rollen nødvendigvis.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #37 Skrevet 29. oktober 2012 Du kan sammenligne det med å spille en rolle. Når han spilte den rollen var han ikke mannen min, da var han en rollefigur. Mannen som spilte rollen tente jeg på og var glad i. Men jeg tente ikke på rollen nødvendigvis. tar du mannen så tar du hele mannen, rollen han spiller også.
Gjest RompeRusk Skrevet 29. oktober 2012 #38 Skrevet 29. oktober 2012 Så lenge det kun var klærne, så kunne jeg nok ha godtatt det.. Men sminken skal jeg jaggu ha for meg selv
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2012 #39 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, det stemmer ikke. Dater du en skuespiller som spiller morfin-skytende leiemorder, så tenner du ikke nødvendigvis på leiemordere, men du kan tenne på mannen som spiller leiemorder. Jeg fraskriver meg ingenting, du kverulerer på helt latterlig grunnlag, jeg påpeker at en mann ikke trenger å være feminin som mann om han er transe. Resten har du fantasert sammen i et forsøk på å debattere. 4
Suzy Skrevet 29. oktober 2012 #40 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg tror ikke jeg hadde taklet det, rett og slett. Jeg tenner på det gjennomført maskuline og ville slitt med å tenne på mannen min om han var deltids-feminin. Når det er sagt har jeg ikke noe i mot transer og kunne fint ha vært venn med en, men altså ikke kjæreste Endret 29. oktober 2012 av Suzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå