Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Er formen bedre? :klem:

Ja dette året blir spennende for dere :)

Njei, kan ikke si at formen er noe bedre. Men jeg er nok i litt bedre form enn de andre nyttårsgjestene i går :ler: . Så ettersom jeg ikke drakk alkohol i går ble jeg pent nødt til å kjøre hjem i går. Litt svart ettersom jeg ikke har kjørt på vinterføre på mange,mange år, men det gikk veldig bra. Vi har en fantastisk bil som ikke klarer å kjøre av veien på glatta :ler: . Men nå har jeg kjørt på litt vinterføre og det føles godt.

De siste dagene har det skjedd ting med magen. Den vokser og forandrer form....moro å se. Så det blir vanskelig å skjule det noe mye lengre fremover. Tror jeg må innomnoen butikker å kjøpe noen topper i morgen.

I morgen er det jobb igjen,så håper formen kommer seg. Men vi skal heldigvis bare ha plan.dag i morgen, så det blir en rolig start. Så snart må jeg finne senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sove er visst oppskrytt...spesielt når man er i dårlig form og virkelig trenger det. Og jeg skal jo opp om seks timer også. Argh!

Tørst er jeg også...konstant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet omsider i natt, men klokka ble 2.30 før søvnen kom og tok meg i en times tid.

Tenkte jeg skulle være flink jente å legge meg tidlig i kveld, men nå som jeg har kommet meg i seng, så er jeg potte tett i nesa og ingen ting hjelper. Nesespray må jeg kutte ut både pga knøttet og pga at slimhinnene i nesa nå er såre og ømme. Saltvannsspray funker ikke i det hele tatt. Er så tett at det bare renner ut igjen, selv når jeg ligger på ryggen : ler: men noen plager skal man da alltid ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh the joys of pregnancy :fnise:

Fortsett å spraye med saltvannsspray sier jeg bare! Jeg hadde det likedan, og ble rimelig desperat der etterhvert :bond: Kjøpte flere forskjellige typer, men havnet tilslutt på den med ekstra salt, mener den var hvit med rødt på I believe :klo: og det virket tilslutt :pls: Nå bruker jeg ikke nesespray lenger, siden saltvannsspray virker etter èn graviditet med null nesespray :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må prøve skyllehorn! Det har de på apoteket. Bare skyller igjennom med saltvann

:ler: det er så tett i nesa at det ikke renner gjennom. Sto et kvarter og prøvde før i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh the joys of pregnancy :fnise:

Fortsett å spraye med saltvannsspray sier jeg bare! Jeg hadde det likedan, og ble rimelig desperat der etterhvert :bond: Kjøpte flere forskjellige typer, men havnet tilslutt på den med ekstra salt, mener den var hvit med rødt på I believe :klo: og det virket tilslutt :pls: Nå bruker jeg ikke nesespray lenger, siden saltvannsspray virker etter èn graviditet med null nesespray :hoppe:

Jeg får vel bare ikke gi meg,men i kveld har jeg vært så desperat etter å få søvn så har hatt panikk for å ikke puste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd og ta en stor bolle med varmt vann og holde hodet over med et håndle over hodet for og "stenge inne" dampen?

Gjerne med noe n urter i vannet, det kan hjelpe på tettheten.

God bedring!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pustet med nesa i natt :hurra: Mentholatumen har gjort jobben sin :nigo:

Jeg er så glad det er fredag i dag. Er kjempesliten etter bare to dager på jobb. Jeg sliter noe vanvittig med å komme meg opp om morgenen nå; trøtt, forkjølet og vondt i kroppen. Og i dag fryser jeg noe vanvittig også. Brrr... bare lyst til å krype tilbake til senga. Det tror jeg jaggu meg at jeg skal gjøre nå i 5 minutter. Varme meg på kjære før jeg skal dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Nå er det snart helg! :)

Jeg synes faktisk det er verre nå i 2. trimester med tanke på trøtthet og å våkne og sånn. Kan ha en sammenheng med lille virvelvind som vekker meg så fint om morgenen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg! :)

Jeg synes faktisk det er verre nå i 2. trimester med tanke på trøtthet og å våkne og sånn. Kan ha en sammenheng med lille virvelvind som vekker meg så fint om morgenen da :fnise:

Jeg synes også det er værre nå i 2.trimester ift tretthet om morgenen,men ikke om ettermiddagen. Det var helt håpløst i 1.trimester. Men nå er det helg og i morgen skal jeg i alle fall ikke opp kl. 06.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg....deilig! Eller...jeg må hjem å jobbe. Men nesten helg i alle fall. Og på mandag er det første jordmortime på ABC-klinikken. Blir spennende! Er så spent på om jordmor sjekker hjertelyden hos den lille. Må nesten spørre henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg håper jordmor gjør det hos meg også. De har jo ikke ultralyd der, så da må det bli å bare sjekke hjertelyden. Nå begynner jeg å bli kjempespent på mandagen. Vi skal være der i en hel time; få omvisning i tillegg til vanlig sjekk.

Og jeg gleder meg veldig til ultralyd om en måned. Er så spent og håper alt på at alt er som det skal med den lille. Kjenner i alle fall at det er noe som skjer i magen. På ettermiddagen er det mye stikking og litt ubehag og på kvelden kjenner jeg en "kul" på venstre side helt nederst på magen. Så det spørs om knøttet ligger mest på den siden.

I dag har jeg og kjære vært på butikken Svangerskapet og kjøpt litt klær til meg. Ble skuffet over utvalget, men jeg fant meg to veldig fine bukser til maaange penger. Men de var veldig gode på og ikke minst fine på. Ikke så fin på dette bildet desverre. http://www.svangerskapet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46_1&products_id=307

Så da har jeg noen bukser å velge mellom fremover, og det trengs. Magen vokser som et uvær :ler:

Nå i kveld har jeg brukt et par-tre timer på jobb. Orket ikke å gjøre noe når jeg kom hjem i går, så da gjorde jeg det nå, så jeg slipper å ha det hengende over meg. Godt å være ferdig med det, for da kan jeg bare slappe av resten av kvelden og helgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ABC- klinikken og jordmor. Veldig fin fødeklinikk med fine barselrom. Jordmor var hyggelig og tok seg god tid. Hun var ikke særlig imponert over legen min, for hun har ikke akkurat gjort jobben sin ift blodprøver,gitt meg brosjyrer o.l. Men jordmor gjorde det nødvendige og informerte oss/ meg om hva jeg må gjøre til neste kontroll ift å få nødvendig informasjon på helsekortet. Jordmor hadde egentlig ikke tenkt å høre etter hjertelyden til knøttet, for de pleier som regel ikke å finne den i uke 14. Så hun ville ikke at jegskulle bli bekymret i tilfelle hun ikke fant noe. Men som jeg sa: hvis du ikke finner noe,så vet jeg for at det er litt for tidlig,men hadde vært moro å prøve. Så hun prøvde på venstre side hvor jeg har kjent en opphøyning og at det har strammet de siste dagene. Og der fant hun hjertelyden med en gang .:hjerte:

Lykke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...