Gå til innhold

6 mnd gammel baby i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og fremdeles finnes det mange som mener det er helt unødvendig med tvungen deling av permisjonen.... "Redd for at arbeidsgiver ikke vil like det"? Hva skulle du sagt til DIN arbeidsgiver hvis du var i jobb, da liksom?

Anonym poster: 7990b7ee2ff489886edf47076136216c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min arbeidsgiver ble ikke hoppende glad han heller da han fikk vite at jeg er gravid og at jeg skal være lenge borte fra jobben. Men det er faktisk ikke så mye han kan gjøre med det. Samme med mannens. Mannen min har en mye "viktigere" jobb enn meg og de kommer til å slite med å finne vikar for han, men ingen kan nekte ham permisjon eller sparke han. Om far har mulighet til å ta permisjon så skjønner jeg ikke hvorfor dere i det hele tatt kan tenke på å la en BABY være i barnehagen.

Anonym poster: 85af2c6fe4d907654380f20990673087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som starta i barnehage 4,5 mnd gammel. Det gikk bra, men stor grunn til det var at det var nystartet barnehage, så det var 5 ansatte på 8 barn. Ble 10 barn etterhvert. Men fortsatt 1 voksen på 2 barn, noe som er luksus. Sønnen min startet samtidig bare en uke før han ble 10 mnd. Og det gikk veldig bra med han.

Som student hvordan er dagene dine? Er jo mange studier det er halve dager på, og fri en til to dager i uken.

Sønnen min var i barnehagen hver dag, men 6-7 timers dager, og han sov 3 timer i barnehagen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvilken 5-års grense det er snakk om.. Er det vgs-opplæring?? For det er jo mulig å komme inn der, uten ungdomsrett.. Jeg kom inn på allmenn påbygg uten rett til det (og det skal vistnok være det vanskeligste å komme inn på uten rett til det). Så, hva med å snakke med skolen, du kan jo faktisk også søke permisjon fra skolen.

Ei jeg studerer med nå gjorde det, hun fikk plass, og søke om permisjon, så startet hun året etterpå ;) (men dette var høyskole da)

Med dagens muligheter til å ta utdanning, så er det egentlig det minste problemet du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dagmamma fra da barnet mitt var 3 mnd og etter et halvt år så ble det barnehage. Det var bare sånn det ble når permisjonstiden faktisk kun var på 3,5 mnd. Jeg opplevde at barnet mitt hadde det godt og trygt. Jeg har heller ikke sett at det ble trøblete for barnet i etterkant. Nå klarte vi å skape rolige stunder og litt kortere dager fordi far var student.

Dog må jeg si at det ideelle må være å kunne være lenger hjemme med barnet og det er det muligheter til i dag.

Pappa har krav på permisjon så jeg hadde gått for den løsningen først og fremst. Er han fast ansatt så kan arbeidsgiver ikke nekte. Går han i et vikariat, prosjektstilling så skjønner jeg godt at dere er litt betenkte. Det er mange muligheter for en arbeidsgiver å avslutte et arbeidsforhold uten å si at det er pga at far tar permisjon. Det er nå tross alt pengene vi lever av. Dere vet selv hvor sårbar deres økonomi er. Samtidig så er det noe med å ta valg og så eventuelle konsekvenser etterpå. Mister far jobben så har han vel krav på arbeidsledighetstrygd inntil han finner en ny jobb. Det kan bli tøft en periode, men som regel så kommer man greit ut av det.

Anonym poster: e4c0bd2146ccf5636deea08c86e0489c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at pappauker er nødvendig, og Høyres Linda Helland ikke har noei politikken å gjøre, hun skjønner ikke det hun driver med.

Mødre bare varsler at de skal ha permisjon da og da. Fedre går på tærne?? Det som er nødvendig er at fedre også med selvfølge bare varsler at de skal ha permisjon. Jeg kjenner en avdelingsleder i stor privat bedrift som nylig var ute i 4 mnd pappaperm. Han setter et veldig tydelig eksempel for sine medarbeidere, som er flest menn. Rollemodell. Klart man finner løsninger når menn skal ut i perm, har jo masse erfaring etterhvert når kvinner skal ut i perm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fader heller, nå ble jeg provosert. Sørg for at mannen er organisert, hvis han kan så bør han ta perm, og det bør IKKE være et problem for arbeidsgiver. Hva er viktigst, ditt barns beste eller at sjefen til mannen er superhappy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes barnehager som tar inn så små barn ja. Jeg jobber i en helt vanlig barnehage, og vi har hatt babyer på 5-6 mnd der. Men jeg må bare beklage, jeg som barnehageansatt føler at jeg ikke klarer å gi disse små babyene det de behøver gjennom en hel barnehage dag :( I min barnehage har vi som regel rundt 9-11 barn på 3 voksne, og det sier seg selv at det er vanskelig å tilby en liten baby så mye kos og kroppskontakt som den egentlig trenger. Babyen blir for mye plasert på leketeppet eller i vippestolen eller i vognen ute, desverre :( Har du mulighet for å finne en annen løsning så velg det for barnets skyld.

Anonym poster: 55ff453e66d12086da4461dbb42b7e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkelig, å sette 5-6 mnd gamle babyer i bhg må virkelig unngås så langt det lar seg gjøre! Jeg syns dateren min var liten når hun var 1 år liksom..

Anonym poster: c78ce01f8e003afab53029825ddf7dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkelig, å sette 5-6 mnd gamle babyer i bhg må virkelig unngås så langt det lar seg gjøre! Jeg syns dateren min var liten når hun var 1 år liksom..

Anonym poster: c78ce01f8e003afab53029825ddf7dcb

Helt enig. Sønnen min begynner i barnehagen fire dager før han fyller ett år, og jeg har skikkelig dårlig samvittighet for det. Kunne aldri ha falt meg inn å plassere han der da han var seks måneder. Spesielt ikke dersom far kunne ta over permisjonen.

Dersom mannen din er organisert så får han ta saken videre dersom arbeidsgiver finner opp en annen grunn til å si han opp. Da får han nok god hjelp derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pappan tar perm så trenger dere vel ikke barnehageplass? Vet ikke om noen barnehager tar imot så små barn.

I den barnehagen jeg jobber, går det et barn som begynte ved 8 måneders alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...