Gå til innhold

Hvor sosiale er dere i permisjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye planer at det gjør noe:) dette er mitt 3 barn, jeg henter nr 2 i barnehagen hver dag med babyen i vogna (pappaen leverer om morgenen), ellers gjør jeg det jeg føler for..

Treffer mamma ca en gang i uka og svigerfamilien ca en gang i uka. Går til butikken og handler, og går av og til på kafe og kjøper meg en kaffe. Tar meg en tur på kjøpesenter innimellom. Går ikke i barselgruppe da det ikke er tilbud om det her hvor jeg bor lenger.

Har dessverre ingen venninner med baby akkurat nå (alle har eldre barn), så jeg savner litt å treffe andre i samme situasjon.. men har en venninne som er høygravid heldigvis.

Jeg blir stressa av å ha masse planer så jeg tar dagene som de kommer og ser an dagsformen. Noen dager frister det med lange spaserturer og shopping, andre dager frister det mer å se på dr phil og sove et par timer med babyen.

Anonym poster: 6f8c72a11840b253782626f0aec745a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I permisjonen skal jeg gjøre en eneste ting: minst mulig! :ler:

Neida, har ikke tenkt å mure meg helt inne, men fokus skal være på å gå tur med nurket, sove litt når babyen sover, holde huset litt renere enn vanlig, og ha middag klar til de andre kommer hjem fra skole og jobb- og være opplagt og i godt humør til kjøring og aktiviteter og leksehjelp. Fy fader som jeg gleder meg til et år med litt roligere tempo, så jeg kommer ikke til å "ødelegge" det med å ha planer hver dag...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Jeg opplevde det samme som deg, og følte at det å skulle være sosial ble et ork tilslutt. Selv om jeg var veldig lite sosial det første året, så hjalp det å venne babyen til vogna.

Anonym poster: 82e67b027192a1ce68116f0a58aaa037

Nummer to hos oss ville ikke ligge i vogn. Jeg parkerte vogna og tok henne med overalt i bæresjal. Null stress, og i tillegg kunne vi gå skikkelig skogstur på stier hvor det ikke ville nyttet med vogn. Jeg sørget for å få én sånn tur i uka, ellers gikk mye tid til følging/henting av barnehagebarn og generell drift av familielogistikken.

Et tips til TS: Vi hadde mye middagsbesøk. Jeg kunne jo hente tidlig i barnehagen, og venner med barn satte pris på å komme til dekket bord rett fra jobb/barnehage. Koselig for oss voksne, koselig for barna.

Endret av Modig mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver gård, så det er alltid litt for mye å gjøre, permisjon eller ei! Nå venter jeg på veterinæren, og lille blir med i bæresele. Ellers har jeg hest på stall med flere jenter, er hos henne 3-4 ganger i uka. Lille er enten med og sover i vogna mens jeg rir, eller han er hjemme hos mannen om jeg drar på kveldstid etter fjøset. Veldig deilig å skravle med de andre på stallen, selv om det er litt ekstra å ha med ungen.

Barseltreff er litt kleint synes jeg, det eneste vi har til felles er at vi tilfeldigvis fikk barn samme år. Gutten vår er over middels aktiv, så jeg synes det er litt slitsomt å treffe alle de andre sovende babyene som selvfølgelig sover hele natta også... ;)

Siden vår gutt holder det gående dag og natt prøver vi å hvile når vi trenger det/ kan, så jeg dropper ofte barseltreff. Triller gjerne tur selv sammen med hunden, eller jeg og baby drar og handler på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi var ute nesten hver dag. Enten på trilletur, på babysang, på barseltreff, på besøk eller på shopping. Jeg måtte ut av leiligheten hver dag, ellers hadde jeg blitt gal ;) Men følte aldri at det ble noe stress.

Neste gang skal storebroren være hjemme 1-2 dager i uka sammen med oss så da blir vi nok mer hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 3,5mnd. Hun hadde ikke noe i mot vogna de første to mnd, da kunne vi gå tur også sovnet hun raskt og sov halvtime-time, da var det nok og hun ville opp. Plutselig snudde det, sovnet ikke, bare hylte. Det hjelper ikke på at vi nå må ha på litt yttertøy osv, har kjøpt en lun og god vognpose, men hun blir bare helt krakilsk nedi der.. Har prøvd å sette opp det brettet og bygge opp litt slik at hun sitter som i vippestolen, gå ut når hun er våken og ha masse leker hengende rundt...ingenting funker føler jeg. Prøver ca hver dag, for jeg syns vi har godt av litt luft, men merker jo at det blir så ukoselig og slitsomt for oss begge. Men viktig å ikke gi opp sikkert ja, skal prøve å fortsette.

Dette er sikkert ikke relevant for en større baby som tidligere har vært rolig - men jeg prøver likevel;

En bekjent av meg hadde det på samme måte med sin baby; den skrek kjempemasse, spesielt når den ble lagt i vogn eller generelt "lagt ned" ifbm amming/vogn osv.

Det viste seg å være en nakkelåsning, som de fikk ordnet hos kiropraktor.

Dere merker jo sikkert om bebisen er stiv i kroppen eller om det bare er "kjedsomhet" - og det er ikke sikkert sånt kan oppstå etter fødsel, men tenkte bare si det i tilfelle andre har liknende problem :)

Anonym poster: 5107f1a3f0e6868cdb97e93cdda7020e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sikkert ikke relevant for en større baby som tidligere har vært rolig - men jeg prøver likevel;

En bekjent av meg hadde det på samme måte med sin baby; den skrek kjempemasse, spesielt når den ble lagt i vogn eller generelt "lagt ned" ifbm amming/vogn osv.

Det viste seg å være en nakkelåsning, som de fikk ordnet hos kiropraktor.

Dere merker jo sikkert om bebisen er stiv i kroppen eller om det bare er "kjedsomhet" - og det er ikke sikkert sånt kan oppstå etter fødsel, men tenkte bare si det i tilfelle andre har liknende problem :)

Anonym poster: 5107f1a3f0e6868cdb97e93cdda7020e

Tusen takk for tips:) Nakken er allerede sjekket her. Her er det nok kjedsomhet/vil opp å se. Pluss at hun trenger en del byssebevegelse for å sovne, så tror ikke vognen er nok rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips:) Nakken er allerede sjekket her. Her er det nok kjedsomhet/vil opp å se. Pluss at hun trenger en del byssebevegelse for å sovne, så tror ikke vognen er nok rett og slett..

Har du prøvd bæresele?

Anonym poster: e976676bbc769af7b7bf31ceefc75b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bæresele?

Anonym poster: e976676bbc769af7b7bf31ceefc75b40

Ja:) Det går på korte turer i våken tilstand, så det er litt redningen her da. Men hun vil helst sitte med ansiktet framover, så lurer på hvordan det blir når vinteren kommer...hun er jo så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...