Gå til innhold

Deres beste tips - Del deres beste investeringer til baby!


LiveLaughLove

Anbefalte innlegg

1.Inytiol salven

2.omslagbodyer eller bodyer som har masse plass til hodet. I starten brukte vi bare bodyer med knapper. Helst de med fåest mulig knapper. bukser med fot.

Mange pysjer, med fot.Ullpysjer,ull bodyer, babyteppe i ull. Jeg har massevis av nydelige bodyer med trang hals som jeg har pakket bort.

3.ammepute.

4.lett lue man kan tre over hodet.

5..skikkelig stelleveske med mange lommer - herlig med stellematte i stellevesken.

6..pumpe og flere flasker. Vi koker flaskene i gryte, og det er et mas..pluss at det er farlig å glemme av den kokende gryta.

Ullundertøy til deg selv er sikkert deilig og. :)

Og tren bekkenbunnen.

bæresjalet har jeg ikke brukt så mye, men putter babyen i det når han har vondt i magen og det trøster han veldig.

Stellebordet pakket vi vekk og ryddet unna på benken i skapet på badet og skifter på han der. Har også alle klærne hans der..Kommoden hans står bare til pynt. :P

Kjør også også rundt og hent deg gratis pakker på apoteker og butikker. Og dra på kino, dra ut å spis, kos dere, snakk om hvordan dere vil dele på ansvaret.

Sjekk ut dunstan baby languagepå youtube. Jeg kunne ikke vært foruten. :) Og denne : http://www.youtube.com/watch?v=ddRkI5wVIqQ

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, signerer absolutt to eksemplarer av en evt koseklut. Vi begynte for sent med nr 2 og det er kun den originale som er god nok. Det trengs vel ikke å si at den som oftest er skitnere enn jeg liker siden vask må foregå etter leggetid og må planlegges ned ytil minste detalj. :gjeiper:

For en GOD ide!:D Takk, elsker å få tips som dette :D Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at for oss var det gull verdt å ha en sånn pipette (som en liten sprøyte, uten kanyle/spiss) i hus den dagen hun fikk skrikeanfall pga mageknip, slik at vi kunne gi henne sukkervann med den.

Vi brukte også en slik hvis hun var for sulten og oppkavet til å klare å ta puppen. Noen dråper morsmelk i munnviken, og hun kom seg ut av gråtetoktet og skjønte at det var mat innen rekkevidde:)

Anonym poster: 5dac0585d69128be53b3f32921b26947

Takk for supert tips!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Omslagsbodyer, bæresjal, små frottekluter fra kid eller princess, nesesuger og saltvann, neglklipper (umulig å rive eller bite), ekstra vogn til soving innendørs og på balkong (vi bor i 3. etg uten heis), et par ulltepper, masse gulpefiller og kosekluter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi et lite "mot tips" til salven inotyol...

Jeg jobber i barnehage og vet at salven er kjempe god, derfor kjøpte jeg den til min nyfødte datter. Dessverre var salven altfor sterk for henne og vi endte opp med å dra av huden der salven var for å få den av. Hun ble mer sår når vi vasket vekk gammel salve enn hun var i utgangspunktet. Skaff deg alle gratis pakkene og test ut de produktene, så finner du ut hva som passer deg før du kjøper for mye.

Kjøp svært lite klær i str. 62 siden de fleste gavene kommer i denne str..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal og meitai er definitivt det beste vi har investert i. Jeg er også veldig glad i tøybleiene våre :rodmer: Saccosekk som ammestol, vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VidiBarn tørre engangskluter ( våtservietter brukes sjelden da hun reagerer på de fleste uansett om de er fri for det meste)

Gulpekluter!

Ammepute (den ble brukt før hun ble født også)

Base til bilstolen

Bæresjal og bæresele (stokke)

Badevann termometeret

Febertermometer

Til meg

Gode amme bh-er

Ammesingletter fra Lindex

Ammeinnlegg i ull

Brystkrem (ble ofte brukt de tre første ukene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-vidi engangskluter. Hvis man skal ut kan det være smart å ta vann på de og putte de i en plastpose, så er de klar til brukt ved bleieskift.

Må si meg enig i at det er lurt få meg seg alle disse gratispakkene - det er kjekt med alle disse prøvepakningene for å finne ut hva slags produkter man liker og ikke. Dessuten er de tkjekt med småpakninger i veska siden de tar liten plass.

- badebøtte. Helt suveren :)

-babybjørn vippestolen. Vet mange ikke har noe behov for vippestol.. Med baby med låsninger i nakken som sleit med å finne roen og sove godt ble babybjørn vippestolen redningen mange ganger :)

Ser mange tyr til omslagsbodyer - jeg for min del hater omslagsbodyer.Hadde ingen vanskeligheter med å tre body over hodet på en nyfødt baby. Omslagsbodyene synes jeg bare ble for mye stoff og knaper = klumpete.

Må også støtte meg til hun som sier ikke kjøp for mye klær i str 62 - man får stort sett myyyye klær i størrelse 62 i gave! jeg fikk altfor mye, og har lært itl neste gang at jeg skal være flinkere å bytte det til andre størrelser. Istedenfor å sitte igjen med masse klær som jeg nesten ikke rakk å bruke. De vokser relativt kjapt ut av størrelse 62.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt denne giraffen mange prater om?

Jeg så den på barnas hus for en god stund siden, hvertfall!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi et lite "mot tips" til salven inotyol...

Jeg jobber i barnehage og vet at salven er kjempe god, derfor kjøpte jeg den til min nyfødte datter. Dessverre var salven altfor sterk for henne og vi endte opp med å dra av huden der salven var for å få den av. Hun ble mer sår når vi vasket vekk gammel salve enn hun var i utgangspunktet. Skaff deg alle gratis pakkene og test ut de produktene, så finner du ut hva som passer deg før du kjøper for mye.

Kjøp svært lite klær i str. 62 siden de fleste gavene kommer i denne str..

Off, hørtes ikke særlig godt ut!:(

Ja, babypakkene skal jeg utnytte altså, mange fine prøver der!

Bæresjal og meitai er definitivt det beste vi har investert i. Jeg er også veldig glad i tøybleiene våre :rodmer: Saccosekk som ammestol, vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten :fnise:

Saccosekk! :fnise:

Hørtes ikke feil ut;) haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- badebøtte. Helt suveren :)

Ser mange tyr til omslagsbodyer - jeg for min del hater omslagsbodyer.Hadde ingen vanskeligheter med å tre body over hodet på en nyfødt baby. Omslagsbodyene synes jeg bare ble for mye stoff og knaper = klumpete.

Må også støtte meg til hun som sier ikke kjøp for mye klær i str 62 - man får stort sett myyyye klær i størrelse 62 i gave! jeg fikk altfor mye, og har lært itl neste gang at jeg skal være flinkere å bytte det til andre størrelser. Istedenfor å sitte igjen med masse klær som jeg nesten ikke rakk å bruke. De vokser relativt kjapt ut av størrelse 62.

Har lest mye om denne badebøtta etter så mange her inne har anbefalt dette, og har bestemt oss for at en slik en må vi ha:D Men har alle her bestilt over nettet..?? Jeg liker best å kjøpe ting i butikk, jeg... Hehe :)

Er det noe sted å kjøpe en slik, er den isåfall like bra som "originalen" ?

Jeg har kjøpt en del omslagsbodyer, og noen uten. Vi får se hva som funker best for oss:D

Tusen takk for tips!!

Dere er fantastiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var superfin :) Husker jo nesten ikke fra forrige svangerskap, så denne følger jeg med på :)

* Nesesuger er mitt tips, det fungerte kjempe bra :tommelopp: *Snørrsuger blir det vel strengt tatt*

* Omslagsbodyer i små str. er et must for oss også, så det skal jeg også ta med meg når jeg begynner å handle inn.

* Ullklær for dere som får på vinteren/våren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder det med inotyol og fjerning av den, må den (og sinksalve generelt) fjernes med olje på bomullsdott og ikke med vann/serviett.

Sophie le giraffe kan kjøpes på nett lykkeland.no og jollyroom.no, iallfall. Og så har de den på Boots apotek og på SmåTing.

Anonym poster: 5dac0585d69128be53b3f32921b26947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Veldig glad for at vi har et bra kamera som også kan ta video. Det ligger framme hele tiden, så vi får tatt masse bilder uten at det er styr:)

-Jeg er veldig glad jeg hadde iPhone i perioden hun bare sov på meg på dagen, kunne ligge å surfe osv..pluss ta spontanbilder av situasjoner der man ikke rekker å hente kamera;)

-Vippestolen!

-Kjøpte billig babygym på IKEA som jeg kan bytte ut lekene på og henge opp masse forskjellig og variere litt.

-Glad jeg brukte litt tid før fødsel på å finne fine babyklær, nå bare raser jeg inn i butikkene og kjøper noe, hehe!

-Ullteppet jeg strikket er myyye brukt!

-Helsetepper fra Princesse (ofte 2for1)

-Engangskluter fra apoteket

-Håndsprit for hendene, som jeg brukte etter jeg hadde ammet. Deretter smørte brystvortene med Purelan. Dette gjorde jeg etter hver amming den første mnd. Ikke no sårhet/betennelse her:)

Endret av Julibaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye om denne badebøtta etter så mange her inne har anbefalt dette, og har bestemt oss for at en slik en må vi ha:D Men har alle her bestilt over nettet..?? Jeg liker best å kjøpe ting i butikk, jeg... Hehe :)

Er det noe sted å kjøpe en slik, er den isåfall like bra som "originalen" ?

Måtte google litt for å finne navnet på vår badebøtte, vi har ikke den originale tummytub'n, men en som heter schantala (haha, småharry navn). Jeg kjøpte min brukt på finn jeg da, men den finnes hvert fall i denne nettbutikken. Det jeg liker med den er at den er litt større enn tummytub'n så gutten min kunne bruke den frem til han var rundt 10 mnd. (da begynte han å gå så det ble litt utrygt å bade oppi bøtta for han skulle reise seg hele tida, kunne sikkert ha brukt den lengre sånn størrelsesmessig). Også har den litt forhøyet kant bak. Gutten min digget hvert fall å bade oppi der :) Har ikke sett den i noen butikk da men.

Anonym poster: 0b153eab3e90b2d6a2b72d891d317e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Shake-shake

Veldig fornøyd med Cozyfix ammepute.

Litt OT, men det var veldig greit da vi kom på at vi kunne koke vann, kjøle det ned til passe temperatur og ha det på termos. Også bruke vannet til MME hver gang vi trengte en porsjon. Supergreit.

Endret av Shake-shake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-bh

Purelan til såre brystvorter

Bephanten til sår babyrumpe

Saltvann

Nesesuger

Negleklipper

Tørre engangskluter som vætes fra apoteket til å vaske babyrumpa med

Engangssprøyter fra apoteket til tran

Vippestol (kjøp brukt på finn til et par hundrelapper)

Badestol til badebalja

Sophie tyggeleke (baby elsker denne)

Omslagsbodyer

Helsetepper

Babygym, den typen i plast og ikke en sånn i stoff

Bytt alt du får av klær som du vet du ikke hadde kjøpt selv. Det blir IKKE brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: tørrshampoo til den første tiden hvor man ikke alltid klarer å ta seg tid til en dusj :P

Anonym poster: 5dac0585d69128be53b3f32921b26947

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google litt for å finne navnet på vår badebøtte, vi har ikke den originale tummytub'n, men en som heter schantala (haha, småharry navn). Jeg kjøpte min brukt på finn jeg da, men den finnes hvert fall i denne nettbutikken. Det jeg liker med den er at den er litt større enn tummytub'n så gutten min kunne bruke den frem til han var rundt 10 mnd. (da begynte han å gå så det ble litt utrygt å bade oppi bøtta for han skulle reise seg hele tida, kunne sikkert ha brukt den lengre sånn størrelsesmessig). Også har den litt forhøyet kant bak. Gutten min digget hvert fall å bade oppi der :) Har ikke sett den i noen butikk da men.

Det er faktisk den jeg har :) Jeg kjøpte den i butikk - denne http://www.gerdmartinsen.no/index.html . Lokal barneutstyrskjede.

Har aldri sett akkurat den badebøtta i noen annen butikk - men jeg har sett en fra et annet merke (tror ikke det heller var tummy tub) både på barnashus og barn&utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...