Gå til innhold

Fionel prøver igjen

fionel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg må spy :bond: haha angrer litt nå merker jeg... :P:krangle:

Kjenner meg litt uvel selv egentlig :fnise: Føler sånn at jeg har presset deg til å teste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt uvel selv egentlig :fnise: Føler sånn at jeg har presset deg til å teste :(

Nei nei nei ikke tenk på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit som snø... HVorfor i HELVETE kommer ikke mensen da !? :bond::glare:

Jeg tror kroppen din er ute av balanse! Er jo så rart at du ikke har fått mensen, og du har heller ikke fått positiv test!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen din er ute av balanse! Er jo så rart at du ikke har fått mensen, og du har heller ikke fått positiv test!!

Men kroppen min har vært i balanse i 9 år :S hvorfor nå liksom... Og da blir jo hele prøvingen utsatt... Kjenner jeg får lyst til å gråte nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kroppen min har vært i balanse i 9 år :S hvorfor nå liksom... Og da blir jo hele prøvingen utsatt... Kjenner jeg får lyst til å gråte nå....

Kan nok sikkert være alt stresset også, og alle tankene dine som forstyrrer syklusen. Men igjen, hvis din egentlige IKM ikke er før i morgen, så kan det jo hende du tester positivt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok sikkert være alt stresset også, og alle tankene dine som forstyrrer syklusen. Men igjen, hvis din egentlige IKM ikke er før i morgen, så kan det jo hende du tester positivt i morgen :)

Ikm var på lørdag, ikke i morgen :S :P Men jeg har ikke tid til å vente... Herregud... Da blir jo alt bare mye værre :bond: Hva i alle dager gjør jeg nå liksom :glare::krangle: :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm var på lørdag, ikke i morgen :S :P Men jeg har ikke tid til å vente... Herregud... Da blir jo alt bare mye værre :bond: Hva i alle dager gjør jeg nå liksom :glare::krangle: :krangle:

Blander deg sikkert med noen andre da :fnise: Neei, du får vente å se! Nå burde jo tanta komme, slik at syklusen din ikke blir helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKei jeg måtte teste nå... Å nå er jeg sååå redd for å gå å se på den...

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei av å være sterk... Nå orker jeg ikke mer av dette

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør prøve å slappe av litt! :kose: For det første kan det se ut som at syklusen har forskjøvet seg, slik at det fortsatt er en sjanse for at du er gravid. For det andre er det ikke bra å stresse så mye som du gjør nå. Jeg vet alt om hvor vondt det er å ikke lykkes, men du må prøve å leve også, ikke bli helt oppslukt av prøvingen.. Tren, kanskje planlegg en konsert eller en reise, gå ut og spis middag med din kjære, i det hele tatt, prøv å ikke la prøvingen være hele livet ditt, selv om det er lett for når det eneste man vil er å bli en familie :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør prøve å slappe av litt! :kose: For det første kan det se ut som at syklusen har forskjøvet seg, slik at det fortsatt er en sjanse for at du er gravid. For det andre er det ikke bra å stresse så mye som du gjør nå. Jeg vet alt om hvor vondt det er å ikke lykkes, men du må prøve å leve også, ikke bli helt oppslukt av prøvingen.. Tren, kanskje planlegg en konsert eller en reise, gå ut og spis middag med din kjære, i det hele tatt, prøv å ikke la prøvingen være hele livet ditt, selv om det er lett for når det eneste man vil er å bli en familie :klemmer:

jeg er så utrolig enig i det du sier, å jeg prøver. Tro meg jeg prøver så godt det lar seg gjøre! Men det kverner i hodet mitt konstant rundt ikm. Denne gangen er det spesielt vondt når verken det ene eller det andre skjer. Vi gjør masse annet hele tiden, vi er flinke på weekend turer og kvalitetstid jeg er ute på shopping og cafe md venninner, men uansett hvor man snur seg er det babysnakk! Venninner som prøver, venninner som er gravide osv. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne knipset å bli 12 år igjen og sove hjemme på rommet mitt hos mamma og eneste bekymringen jeg hadde var en søt gutt. Jeg vet jeg stresser, jeg tenker for mye på at jeg vil være gravid innen mai, jeg vil ikke oppleve mai som skulle vært den mnd vi fikk baby, og være der jeg er nå.. Jeg har STOR respekt for de som har prøvd i flere år!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok du en ny test i morges? Jeg husker at min første test først var blendahvit, før den etter flere minutter ble positiv.

Men, hva med å ta en tur til legen? Kanskje du kan få pergokur, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fionel.

Tror du at du kanskje kunne hatt godt av en pause fra KG?

Ja, det er fint å ha et sted å kunne skrive ned tanker, et sted hvor du kan skrive akkurat det du vil, men kanskje det bygger opp sorgen mer at du er her aktivt? For meg er det også en slags rutine at jeg er på KG om morgen og kveld, "for å sjekke", som jeg kaller det. Så blir jeg sittende, lese alle tråder på prøvere/Graviditetsforum, men føler at det ikke akkurat roer ned den stressende tilværelsen.

Du skriver at dere allerede gjør mye ut av livet, det er viktig. Hvis jeg ser tilbake på min vanskelige tid så gjorde vi ikke noe av dette. Det vare bare sofa, mat, jobb og sorg. Du sier det ikke hjelper noe særlig, men kanskje det er pga dette med fokuset fra KG og det å lese om å være prøver/gravid er en konstant påminnelse som drar deg rett tilbake i sorgfølelsen.

Ang venninner som prøver/er gravide, jeg hadde fortklart dem at jeg selvfølgelig ønsker det beste for dem, men at jeg ikke klarer å snakke om slikt. Det er for nært, for vanskelig. Du ønsker selvfølgelig ikke å diktere hva en gruppe folk skal snakke om, men kanskje litt mer på enehånd. Forklar hvor vanskelig det er. Jeg husker jeg sa til min venninne, "Det er sjalu og misunnelse. Det er som om livet ble revet bort i løpet av en dag, og jeg klarer ikke å snakke om det". Jeg holdt ikke tilbake, og samtalene handlet ikke mer om andre venninner som var prøvere etc. Du må beskytte deg selv. Hvis det er eneste samtaleemne....hold deg unna. En liten stund.

Så, trist eller sint? Jeg startet trist. Du vet hvordan denne bunnløse sorgen er. Alle sier "neste gang går det sikkert bra". neste gang gikk ikke bra her. Og for deg, når skjer neste gang? Jeg gikk fra å være trist til å bli sint. Forbanna. Forbanna på denne dritt-kroppen som ikke fungerte, som ikke holdt på livet som to ganger hadde startet. TIl slutt tenkte jeg at jeg gidder faen ikke mer. Jeg leste ingenting om baby, prøving graviditet. Jeg gjemte bort alt jeg hadde av babybøker, og jeg unngikk å snakke med venninner som snakket om baby. Det var som en liten frihet, at jeg gikk fra å være kontrollert av alle disse tingene, til å være mer i kontroll. Ja, selvfølgelig føle på sorgen, men unngå å klikke meg inn på KG, unngå å sjekke EL, Ikke tenke på syklus.

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal gjøre som meg, du må gjøre hva du føler er rett, men det å komme til et punkt der jeg ble mer forbanna over situasjonen gjorde meg mer fri fra internett-fengselet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer mus-katt!

Fantastisk skrevet og formulert altså!

Sender deg en stooor klem, og ønsker deg bare det aller beste på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fionel.

Tror du at du kanskje kunne hatt godt av en pause fra KG?

Ja, det er fint å ha et sted å kunne skrive ned tanker, et sted hvor du kan skrive akkurat det du vil, men kanskje det bygger opp sorgen mer at du er her aktivt? For meg er det også en slags rutine at jeg er på KG om morgen og kveld, "for å sjekke", som jeg kaller det. Så blir jeg sittende, lese alle tråder på prøvere/Graviditetsforum, men føler at det ikke akkurat roer ned den stressende tilværelsen.

Du skriver at dere allerede gjør mye ut av livet, det er viktig. Hvis jeg ser tilbake på min vanskelige tid så gjorde vi ikke noe av dette. Det vare bare sofa, mat, jobb og sorg. Du sier det ikke hjelper noe særlig, men kanskje det er pga dette med fokuset fra KG og det å lese om å være prøver/gravid er en konstant påminnelse som drar deg rett tilbake i sorgfølelsen.

Ang venninner som prøver/er gravide, jeg hadde fortklart dem at jeg selvfølgelig ønsker det beste for dem, men at jeg ikke klarer å snakke om slikt. Det er for nært, for vanskelig. Du ønsker selvfølgelig ikke å diktere hva en gruppe folk skal snakke om, men kanskje litt mer på enehånd. Forklar hvor vanskelig det er. Jeg husker jeg sa til min venninne, "Det er sjalu og misunnelse. Det er som om livet ble revet bort i løpet av en dag, og jeg klarer ikke å snakke om det". Jeg holdt ikke tilbake, og samtalene handlet ikke mer om andre venninner som var prøvere etc. Du må beskytte deg selv. Hvis det er eneste samtaleemne....hold deg unna. En liten stund.

Så, trist eller sint? Jeg startet trist. Du vet hvordan denne bunnløse sorgen er. Alle sier "neste gang går det sikkert bra". neste gang gikk ikke bra her. Og for deg, når skjer neste gang? Jeg gikk fra å være trist til å bli sint. Forbanna. Forbanna på denne dritt-kroppen som ikke fungerte, som ikke holdt på livet som to ganger hadde startet. TIl slutt tenkte jeg at jeg gidder faen ikke mer. Jeg leste ingenting om baby, prøving graviditet. Jeg gjemte bort alt jeg hadde av babybøker, og jeg unngikk å snakke med venninner som snakket om baby. Det var som en liten frihet, at jeg gikk fra å være kontrollert av alle disse tingene, til å være mer i kontroll. Ja, selvfølgelig føle på sorgen, men unngå å klikke meg inn på KG, unngå å sjekke EL, Ikke tenke på syklus.

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal gjøre som meg, du må gjøre hva du føler er rett, men det å komme til et punkt der jeg ble mer forbanna over situasjonen gjorde meg mer fri fra internett-fengselet.

Herlig svar! Takk!! Jeg har mange ganger vurdert en pause fra kg, men akk jeg kommer til å savne alle jentene her inne :fnise: alt i alt går det bra med meg altså, jeg bare smeller litt hardt i bakken noen ganger.. Jeg går stadig fremover, men som alle prøvere vet er det veldig mange hull i bakken man fort kan falle oppi! Men man klarer alltid å klatre opp igjen. Jeg er også en person som syns det er viktig å klare å klatre opp alene. ( ved hjelp av kg da :fnise: :fnise: ) jeg vil nok bli helt bra tilslutt jeg også skal dere se! jeg vil få drømmen oppfylt det er jeg helt sikker på :plystre:

Fortsatt ingen tr her i gården, men i dag har det vært veldig mye stikking på venstre siden men ikke livmoen mer ved siden av toppen på hoftebenet. , (jeg er vel ikke så mye lenger på tanken om graviditet, men kanskje heller infeksjon eller kanskje tr er på vei :D )

Jeg gir meg ikke med testingen, men ser ingen grunn til å teste mer på en god stund.. Kanskje mandag dersom tr ikke er kommet? er ikke tr kommet til mandag, og det ikke er positiv test kommer jeg til å ringe volvat og bestille meg privat time til invendig ul :dry: " Det beste jeg vet i livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg synes du er kjempe flink og sterk :)

Kg og andre forum kan nokk ha en påvirkende effekt, både på godt og vondt. Men de gangene jeg har prøvd å kutte det ut, så har det ikke tatt mange dagene før jeg er på bena igjen og tilbake på kg :fnise:

Jeg finner mye støtte, omtenksomhet og mest positive grunner til å være aktiv på forum her :) for min del er det godt å få uttrykke seg og bli møtt av likesinnede kvinner i samme situasjon. Ingen vet på vår front at vi prøver, og da er det fantastisk god følelse å få utløp her inne :) slik ikke alt går ut over mannen stakkars :ler:

Ville tatt en tur til gyno ja, for å sjekket.. Bedre å være på den sikre siden :)

Testet du med el tester denne pp forresten..? Kanskje el ble forskøvet og derfor ingen tr eller positiv test enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...