Gå til innhold

Får så få vakter - kan arbeidsgiver gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som tilkallingsvikar i en bolig med service. Nå har vi fått ny sjef og hun sier at hun må prioritere studenter. Jeg studerer forløpig ikke, men har jobbet så mye jeg kan i denne jobben for jeg har ikke råd til å studere nå. Har sjefen lov til å gi prioritere studenter når jeg har jobbet der lenger? Noen som vet? :vetikke:

Anonym poster: d70b4535509b1520990fd831c0d1b151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, har kontrakt, men ikke faste vakter. Dette er i det kommunale helsevesenet.

Anonym poster: d70b4535509b1520990fd831c0d1b151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med arbeidsgiver og si du er misfornøyd. Det er vel bare positivt om du vil jobbe mer. Jeg for min del vil jobbe mindre, haha xD

Anonym poster: 3ab44ec105309cbeeaa3b802201d1d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal prioritere de med lengst ansennitet.

Ansiennitet spiller liten rolle om kontrakten ikke er i orden.

-rettelse- ansiennitet spiller ingen rolle uansett, sjefen kan stort sett gjøre som de selv vil. Er det dårlige tider kan en med lang ansiennitet måtte gå før en med kort ansiennitet.

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med arbeidsgiver og si du er misfornøyd. Det er vel bare positivt om du vil jobbe mer. Jeg for min del vil jobbe mindre, haha xD

Anonym poster: 3ab44ec105309cbeeaa3b802201d1d9d

Jeg har sagt i fra, og da har hun sagt at hun må prioritere dem som er studenter. Jeg har jobbet der lenger enn dem som får vakter og jeg fått skryt tidligere av måten jeg utfører jobben på.

Anonym poster: d70b4535509b1520990fd831c0d1b151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiennitet spiller liten rolle om kontrakten ikke er i orden.