Gå til innhold

Ekkel opplevelse under overnatting

Fremhevede innlegg

Gjest bråkar
Skrevet

Jeg er mann. Det er overhodet ikke "naturlig" å vandre rundt naken foran 10-åringer, inkl. din egen datter. I beste fall gjør han sin egen datter flau. Herrlighet, hva faan er problemet ditt? Hadde han gjort det med min datter hadde han fått høre det. Og hadde han ikke svart adekvat på henvendelsen hadde andre fått høre det.

Du må faan meg manne deg opp istedet for å be andre "endre tankesett" fordi de reagerer på noe som ikke er bra.

Jeg vet nøyaktig hva du skal gjøre. Still deg selv spørsmålet; Hva er galt med meg siden jeg ser på alle menn som potensielle overgripere, og hvordan kan jeg endre tankesettet mitt til fordel for både meg selv og de rundt meg.

Som noen over her nevnte, det er noe galt når 10-åringen din blir helt satt ut over å se en voksen mannetiss, den normale reaksjonen er å begynne og le. Du burde overhode ikke bygge oppunder dette ved å kontakte noen som helst instans. Si til datteren din at enkelte voksne sover nakne, at dette er helt normalt, at han nok glemte å ta på seg boxern og at hun ikke skal tenke noe mer over saken.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innrømmer selv at nakenhet er flaut jeg,men jeg har også GUTS nok til å innrømme at det kommer fra våre foreldre, at det er der problemet ligger.

Det er rart, at frem til man blir 3-4 år, så er det helt greit å løpe naken på stranden. MEN UFF, rett etter passerte, da er det på med klærene, da er det farlig å være naken. Jeg er selv oppvokst med nakenhet var ok når vi var barn, frem til en viss alder, men ikke etter det. Jeg skal bryte mot det den gangen jeg etablerer meg og får barn. Da skal både jeg og min kone (eller samboer) lære barna at nakenhet er naturlig, at det ikke er noe galt i det, og at de ikke trenger å skamme seg. Med andre ord, skulle de eller vi sove nakne, mange gjør det, så er det ikke slik at man må være helt hysterisk over å kaste på seg klær på do, eller hvis sniker seg inn, ikke trenger å være redd hvis man PLUTSELIG møter på et familiemedlem på vei inn eller ut.

Da får man et litt mer avslappet forhold til kroppen. Og du som ikke hadde sett en penis før fylte 14, hva er du, mormoner? Jehovas vitne? :lol:

Denne mannen har ikke gjort noe galt, og ja, det er faktisk lov å glemme. Jeg er også i ørska når jeg står opp midt på natten, noe jeg gjør hver natt for å gå på do, selvom jeg pleier å være flink til å tømme meg før jeg legger meg. Jeg hadde sikkert også gjort akkurat samme tabben selv, men, bur meg inn, jeg er jo en overgriper og en blotter. :lol:

Hvis man reagerer på en naken kropp så er det dere det er noe galt med.

Anonym poster: b3d677fd44dbf825ff6619ff96c50207

Stakkars deg som mener at alle som ikke har sett en penis i barndommen må ha en spesiell trosretning.. sånne som deg som mener kun din måte å tenke på er riktig, er de imot så er det din rett til å mobbe! Får håpe dine evnt fremtidige barn ikke vil arve ditt snevre syn på livet og respektere at alle er vi ulike! Lykke lykke til

Gjest bråkar
Skrevet

Det er faan meg helt utrolig å se hva enkelte lirer av seg her. Hvis du som mann ikke skjønner at andre reagerer dersom du går naken inn på et rom hvor andre menneskers barn sover - så har du et faktisk problem. Dersom det er helt ok det han gjør som må det ergo være helt ok å drøfte dette høyt i nabolaget. Det synes jeg ts skal gjøre.

Du må da begripe at mannen gjorde et feilskjær, og skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke om jeg synes det er så galt per se heller. Nakenhet er menneskets naturlige tilstand, og jeg er en sterk motstander av at vi skal pervertere alle former for nakenhet. Snart er vi der at far og sønn ikke kan ta badstu nakne sammen lenger før det ropes og gaules om usømmelighet og det som verre er. Jeg synes det er en skremmende utvikling!

Det ts her bedriver etter min oppfatning er holdningsskapende arbeid i negativ retning. Barn skal ha et naturlig forhold til nakenhet, den eneste grunnen til at ungen til ts reagerte så sterkt som hun gjorde var fordi ts selv kastet mer ved på bålet. Barn er veldig gode til å lese voksnes signaler.

Det hadde selvfølgelig vært noe helt annet hvis ungen hadde rapportert at faren til veninna hadde hatt erigrert penis, tilnærmet seg henne, eller sagt ting med seksuell undertone, men det var altså IKKE tilfelle her. Hvis ts bare hadde sagt at noen voksne sover nakne og at han nok bare glemte å ta på seg underbuksa hadde ikke dattera tenkt noe mer over saken. Samtidig kunne dette vært en god anledning for henne til å ta en prat om hva som faktisk ikke er okey at voksne menn gjør, og på denne måten gitt dattera en god plattform til å skille mellom de to.

• Liker 2
Gjest bråkar
Skrevet (endret)

feil

Endret av bråkar
Skrevet

Antagelig var det bare en glipp fra denne farens side som mange andre har skrevet. Trøtt og i ørska. Men jeg kan da forstå at 10 åringen syntes det var ubehagelig, uten at hun trenger å være unormal av den grunn. Da jeg var 10 hadde jeg også syntes det var kjempeflaut og ubehagelig å se faren til en av mine veninner naken, kropp ER for mange ganske flaut i den alderen uavhengig av hva man evt. har sett før. Om noen syntes det er helt ok å være naken hjemme hos seg skal de da få lov til det, men det går jo ann å tenke litt på at barn også er forskjellige uten å begynne og mase om at alle bør se en penis før fylte 14. Noen barn reagerer ikke i det hele tatt uansett, mens andre blir flaue på tross av at de har vært vandt med nakenhet fra de var små, og det bør man vel ta hensyn til?

• Liker 2
Skrevet

La denne saken ligge. Ikke nevn den, ikke ta den opp, tolk den i beste mening. Skulle det skje igjen, blir det noe annet. Men glem heller ikke da at det godt kan handle om nakenliberal ubetenksomhet, ikke noe verre.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat dette tenkte jeg også.

TS, det er helt idiotisk av deg å ødelegge vennskapet mellom datteren din og denne jenta på grunn av en slik episode. Si til datteren din at faren til venninna sikkert var så trøtt at han glemte å ta på seg trusa.

Enig. Og forklar at nakenhet er naturlig. La henne sove der,hun er nå forberedt til neste gang.

• Liker 1
Skrevet

La denne saken ligge. Ikke nevn den, ikke ta den opp, tolk den i beste mening. Skulle det skje igjen, blir det noe annet. Men glem heller ikke da at det godt kan handle om nakenliberal ubetenksomhet, ikke noe verre.

Feil! Dette er blotting og et seksuelt overgrep mot en 10-åring. Dette må åpenbart anmeldes og pådømmes. Voksne som utsetter andres barn for nakenhet på denne måten, hører hjemme i fengsel. Ubetenksomhet kan i beste fall være en formildende omstendighet. Barnet kan være skadet for alltid.

Ifølge straffelovens §201 skal han dømmes til opptil ett års fengsel (utrolig at strafferammen er så lav).

Skrevet

Feil! Dette er blotting og et seksuelt overgrep mot en 10-åring. Dette må åpenbart anmeldes og pådømmes. Voksne som utsetter andres barn for nakenhet på denne måten, hører hjemme i fengsel. Ubetenksomhet kan i beste fall være en formildende omstendighet. Barnet kan være skadet for alltid.

Ifølge straffelovens §201 skal han dømmes til opptil ett års fengsel (utrolig at strafferammen er så lav).

Nå må du gi deg da....

• Liker 3
Skrevet

Nå må du gi deg da....

Har du ikke respekt for loven? Skal menn få lov til å ture fram som de vil?

Her har en gammel gris utsatt en 10-åring for at alvorlig traume. Synes du virkelig han skal gå fri???

Skrevet

Det tok et par sekunder før jeg forsto at et par av innleggene var ironi :-)

Skrevet

Jeg husker at jeg i den alderen både så min tante, moren til en kompis og storesøsteren til en kompis nakne ved et uhell. Jeg syntes jo det var litt pinlig, men det har jo på ingen måte preget meg for å si det sånn. Falt meg aldri inn å fortelle det til mine foreldre, og kan så godt som garantere at de ikke hadde reagert.

Skrevet

Jeg vil tro det kan være noe så enkelt som en liten glipp.

Jeg har vokst opp med at man sover i "nattøy" (og aldri går i mindre klær enn f.eks nattkjole og truse. Helst nattbukse og t-skjorte istedet. Under bading/soling på sommeren er bikini + truse ok, men KUN da. Bare undertøy er fy-fy), låser døra når man skal på do, og har man glemt rene klær på rommet før man dusjer, og må løpe raskt forbi nærmeste familie (foreldre/søsken) inntullet i et stort håndkle, blir man nærmest sett på med forakt og vantro.

Da var det, for meg, veldig overraskende å høre fra andre at de gjerne går nakne eller halvnakne hjemme. Ikke kliss nakne hele dagen, men at man sover naken/truseløs, ikke kler på seg for å gå på toalettet eller ta seg et glass vann på natten, eller at man løper fra bad til et rom i nærheten for å finne klær uten å pakke seg inn i håndklær først. Det ER faktisk mange som syns det er helt normalt å gå nakne hjemme, kanskje en stund etter en dusj, eller utover på kvelden hvis man har gått i "stive klær" hele dagen, og jeg syns dette hysteriet blir så feil. Hvorfor skal det være så ekkelt å gå naken hjemme med sin nærmeste familie? Hvis barn har vokst opp med det, og de ikke reagerer? Trenger det faktisk være så "ekkelt" eller "perverst" som mange virker å mene? Er det ikke bare perverst hvis det faktisk ligger noe seksuelt bak? Er det ekkelt å gå naken, egentlig?

Til TS; jeg vil bare legge til at dette innlegget ikke er så rettet mot deg, men heller mot alle som synes å lage stor sak ut av dette med å gå naken. Poenget mitt var egentlig bare at i en familie hvor dette er HELT normalt, så var det sannsynligvis bare en glipp hvor han var i ørska midt på natten og glemte helt at datteren din var der. Det er selvsagt forskjell på å gå naken når man er hjemme med BARE de som bor der, og når man har besøk.

Forøvrig er det alltid like artig å se at det alltid er reaksjoner mot menn, mens damer som gjør det samme skriker vi ikke like høyt om :)

Skrevet

Her har en gammel gris utsatt en 10-åring for at alvorlig traume. Synes du virkelig han skal gå fri???

Hvilken lov? Loven som sier at ingen barn skal se en voksen mann sin tisselass? Nei, den loven har jeg ikke en gang hørt om. Hørt om nudistbad forresten?

Den eneste som lager traumer her er folk med slike holdninger som deg.

Anonym poster: 68e6dc1742ebea31f88c3dca593f1aaf

• Liker 3
Skrevet

Jo jeg har respekt for loven. Men ærlig talt.... selv om jeg kan forstå at 10 åringen syntes det var ubehagelig er det da ikke verdens undergang. Er da ikke verre enn å snakke med henne om det og evt. si til faren det gjaldt at han kanskje skal huske klær neste gang hun overnatter? Som jeg skrev over tror også jeg det bare var en skikkelig trøtt pappa som sto opp og glemte det var en overnattingsgjest der. Og jeg syntes du er ganske langt ute på viddene når du snakker om gammel gris og alvorlige traumer. Om man snakker med barnet om det om hun trenger det og forklarer, UTEN å overreagere slik du tydeligvis gjør her, tviler jeg sterkt på at det blir noe alvorlig traume ut av det. Men så klart... om man VIL gjøre ungen redd og traumatisert så greier man sikkert det også. :klaske:

• Liker 2
Skrevet

Jo jeg har respekt for loven. Men ærlig talt.... selv om jeg kan forstå at 10 åringen syntes det var ubehagelig er det da ikke verdens undergang. Er da ikke verre enn å snakke med henne om det og evt. si til faren det gjaldt at han kanskje skal huske klær neste gang hun overnatter? Som jeg skrev over tror også jeg det bare var en skikkelig trøtt pappa som sto opp og glemte det var en overnattingsgjest der. Og jeg syntes du er ganske langt ute på viddene når du snakker om gammel gris og alvorlige traumer. Om man snakker med barnet om det om hun trenger det og forklarer, UTEN å overreagere slik du tydeligvis gjør her, tviler jeg sterkt på at det blir noe alvorlig traume ut av det. Men så klart... om man VIL gjøre ungen redd og traumatisert så greier man sikkert det også. :klaske:

Her har mannen begått et klart brudd på straffelovens paragraf 201 (uanstendig atferd i nærvær av barn under 16 år). Han kan dermed dømmes til fengsel i inntil ett år.

Skrevet

Seriøst, kan man ikke mene at noe er upassende uten at man tenker overgrep? Jeg tenker ikke overgrep i det hele tatt, ikke i nærheten engang. Jeg synes likevel det er langt over streken for hva som passer seg.

Helt enig ...

Det er ikke snakk om overgrep, det er snakk om hva som er passende og ikke.

Hos oss er sånn utenkelig, vi trykker ikke vår nakenhet i fleisen på ungene våre, og hadde ihvertfall aldri gjort overfor deres besøkende venner.

Et lite apropos. Da jeg var 7 år traff jeg på en blotter. Jeg var alene og vettskremt. Å se en fremmed naken mann rett etter dette kunne gitt meg store problemer. Synes rett og slett man bør bruke hodet og tenke seg litt om.

Men når det er sagt så hadde jeg ikke gjort noe med det i ettertid. Men hvis barnet mitt følte det var ubehagelig og dette er en vane denne faren har så hadde hun ikke følt at hun måtte ligge der, jeg hadde lært henne og si neitakk til flere overnattinger - en på en fin og taktfull måte.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig ...

Det er ikke snakk om overgrep, det er snakk om hva som er passende og ikke.

Hos oss er sånn utenkelig, vi trykker ikke vår nakenhet i fleisen på ungene våre, og hadde ihvertfall aldri gjort overfor deres besøkende venner.

Et lite apropos. Da jeg var 7 år traff jeg på en blotter. Jeg var alene og vettskremt. Å se en fremmed naken mann rett etter dette kunne gitt meg store problemer. Synes rett og slett man bør bruke hodet og tenke seg litt om.

Men når det er sagt så hadde jeg ikke gjort noe med det i ettertid. Men hvis barnet mitt følte det var ubehagelig og dette er en vane denne faren har så hadde hun ikke følt at hun måtte ligge der, jeg hadde lært henne og si neitakk til flere overnattinger - en på en fin og taktfull måte.

Her er det begått et overgrep, og det eneste riktige tiltaket er å politianmelde mannen. Han bør da straks avhøres og tiltales, evt. varetektsfengsles til saken kommer opp dersom det anses å være fare for nye overgrep. Tiltalen bør straks offentliggjøres, i likhet med alle andre tiltaler i straffesaker (dessverre er det imidlertid bare dommer som offentliggjøres, ikke tiltaler, men dette går det da an å få en endring på slik at folk kan danne seg sin egen mening om tiltalte).

Skrevet

Jeg tror de fleste her i denne tråden ville tenkt og reagert akkurat som TS hvis det hendte med egne barn. Og det er jo kke bare en 'naken mann', det er faren til venninna. Og det er vel en form for nakenhet barn burde spares for livet ut spør du meg.

Anonym poster: 5b70cecbbd50e52977e10f2b3da45aca

• Liker 1
Skrevet

Det er trist at der er så fryktelig å se en mann helt naken enn en kvinne...Vi alle er født nakne, deal with it!

Jeg så onkelen min naken en gang, var helt normalt for dem å sove nakne. Jeg fikk ikke akkurat sjokk av det og jeg var rundt 10 år.

Jeg mener at alle som har egne barn bør være nakne sammen med dem, om det er mamma og pappa. En penis burde ikke betraktes som noe "skummelt"

Anonym poster: e194af57e9fe717b464dfc988f76c6a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...