Gå til innhold

Ekkel opplevelse under overnatting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet nøyaktig hva du skal gjøre. Still deg selv spørsmålet; Hva er galt med meg siden jeg ser på alle menn som potensielle overgripere, og hvordan kan jeg endre tankesettet mitt til fordel for både meg selv og de rundt meg.

*applaus*

TS - dette bør du virkelig gjøre.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

30+ år gammel mann her ..nei vet du hva. Det er vemmelig å tenke på at folk går rundt i ørska på natten og setter seg ned her og der nakne. Er naken et sted og det er i dusjen og i noen få sekunder utenfor. Aldri ellers....

Da synes jeg seriøst synd på kjæresten din siden du til og med har på klær i senga!

Anonym poster: 885676e839778a9f3d9abe0b19180e25

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet nøyaktig hva du skal gjøre. Still deg selv spørsmålet; Hva er galt med meg siden jeg ser på alle menn som potensielle overgripere, og hvordan kan jeg endre tankesettet mitt til fordel for både meg selv og de rundt meg.

Seriøst, kan man ikke mene at noe er upassende uten at man tenker overgrep? Jeg tenker ikke overgrep i det hele tatt, ikke i nærheten engang. Jeg synes likevel det er langt over streken for hva som passer seg.

• Liker 7
Skrevet

Spør datteren din om den sto opp da, vet du. Jeg hadde hvertfall aldri vaset naken inn om jeg hadde hatt barn. Æsj, er normalt å minst ha truse.

Til info synes jeg det er like ekkelt om damer/jenter gjør det.

• Liker 5
Skrevet

Trist at nakenhet skal være så farlig og unaturlig for mange. Er ikke slik at nakenhet betyr noe seksuelt, at man er en overgriper, eller bevist prøver å blotte sine edle deler.

Nakenhet burde ikke være noe problem uansett alder eller kjønn! Herregud, hva er farlig med å se pikken til en voksen mann som bare tar seg godt av datteren sin? Glad jeg har vokst opp i et hjem der nakenhet aldri har vært farlig eller unaturlig.

• Liker 12
Skrevet

Seriøst, kan man ikke mene at noe er upassende uten at man tenker overgrep? Jeg tenker ikke overgrep i det hele tatt, ikke i nærheten engang. Jeg synes likevel det er langt over streken for hva som passer seg.

Du må da begripe at mannen gjorde et feilskjær, og skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke om jeg synes det er så galt per se heller. Nakenhet er menneskets naturlige tilstand, og jeg er en sterk motstander av at vi skal pervertere alle former for nakenhet. Snart er vi der at far og sønn ikke kan ta badstu nakne sammen lenger før det ropes og gaules om usømmelighet og det som verre er. Jeg synes det er en skremmende utvikling!

Det ts her bedriver etter min oppfatning er holdningsskapende arbeid i negativ retning. Barn skal ha et naturlig forhold til nakenhet, den eneste grunnen til at ungen til ts reagerte så sterkt som hun gjorde var fordi ts selv kastet mer ved på bålet. Barn er veldig gode til å lese voksnes signaler.

Det hadde selvfølgelig vært noe helt annet hvis ungen hadde rapportert at faren til veninna hadde hatt erigrert penis, tilnærmet seg henne, eller sagt ting med seksuell undertone, men det var altså IKKE tilfelle her. Hvis ts bare hadde sagt at noen voksne sover nakne og at han nok bare glemte å ta på seg underbuksa hadde ikke dattera tenkt noe mer over saken. Samtidig kunne dette vært en god anledning for henne til å ta en prat om hva som faktisk ikke er okey at voksne menn gjør, og på denne måten gitt dattera en god plattform til å skille mellom de to.

• Liker 10
Skrevet

Du må da begripe at mannen gjorde et feilskjær, og skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke om jeg synes det er så galt per se heller. Nakenhet er menneskets naturlige tilstand, og jeg er en sterk motstander av at vi skal pervertere alle former for nakenhet. Snart er vi der at far og sønn ikke kan ta badstu nakne sammen lenger før det ropes og gaules om usømmelighet og det som verre er. Jeg synes det er en skremmende utvikling!

Du skjønner vel at det er en enorm forskjell mellom grensene man har for sine egne barn og grensene man bør ha for andres barn? Jenter på 10 år er store jenter, det er vanlig at de er godt inne i puberteten, ikke uvanlig at de har fått mensen heller. Jenter på 10 år bør slippe å se voksne menns peniser. Å bli mer sjenert og ubekvem med nakenhet er en helt naturlig og nødvendig del av utviklingen fra barn til voksen, og det skjer rundt 10 års-alder.

Antagelig hadde han bare glemt seg ja. Og det er ingen stor katastrofe i det hele tatt, men at TS reagerer, skjønner jeg godt. Jeg hadde tatt det opp med barnets foreldre, helst moren, om jeg var henne.

• Liker 9
Skrevet

Jenter på 10 år bør slippe å se voksne menns peniser.

Hvorfor? Hva er galt i at ei jente, uansett alder egentlig, ser en voksen manns penis? De tar ikke skade av det. Eneste grunnen til de skulle reagere er fordi andre voksne har fortalt dem at det er galt og fy-fy. Er vel ikke noe verre å se en penis enn ei hånd.

Å bli mer sjenert og ubekvem med nakenhet er en helt naturlig og nødvendig del av utviklingen fra barn til voksen, og det skjer rundt 10 års-alder.

Jeg tror egentlig ikke så mye på at det er naturlig. Hvorfor gjelder ikke dette nudister eller infødte i Amazonas-jungelen f.eks? Har selv sett dukumentar om det på nrk og der gikk alle nakne, voksne og barn uten at de var flau.

Selv tror jeg det er samfunnet som styrer dette. Har du ikke sett amerikanske tegnefilmer for barn, hva skjer når noen plutselig står der i trusa bare, eller uten? Jo, de blir flau og andre står og peker og ler. Det samme gjør barn helt ned til barnehagealder på ordentlig. Lurer på hvor de har den type oppførsel i fra.

Anonym poster: 4c12fca5bc7c94c3d824907e673c3c74

• Liker 10
Skrevet

Er vel ikke noe verre å se en penis enn ei hånd.

Jo, det er verre fordi normene i samfunnet vi lever i sier at hender er noe som er akseptabelt å vise frem, mens kjønnsorganene våre er private.

Selv tror jeg det er samfunnet som styrer dette.

Selvsagt er det samfunnet som styrer dette, og vi må akseptere at vi lever i det samfunnet vi lever i, med dets normer og regler, eller flytte. Om man vil fremme nakenhet og nudisme, helt greit, men gjør det privat. Det er en grunn til at nudister/naturister har egne strender og ikke går nakne rundt i samfunnet forøvrig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er unaturlig å vise seg naken for sine egne barn og at om han til vanlig bruker å vekke henne om natta for å tisse, så trenger han ikke kle på seg for det.

Jeg syns kanskje der i mot at han burde kledd seg i om med at de hadde gjester.

Å melde fra om dette (til barnevernet?) syns jeg er helt over kill!

• Liker 2
Skrevet

Jo, det er verre fordi normene i samfunnet vi lever i sier at hender er noe som er akseptabelt å vise frem, mens kjønnsorganene våre er private.

Selvsagt er det samfunnet som styrer dette, og vi må akseptere at vi lever i det samfunnet vi lever i, med dets normer og regler, eller flytte. Om man vil fremme nakenhet og nudisme, helt greit, men gjør det privat. Det er en grunn til at nudister/naturister har egne strender og ikke går nakne rundt i samfunnet forøvrig.

Selv så synes jeg de normene er helt idiotiske og gidder ikke å følge dem. Ikke tale om at jeg følger normer som sier "din datter kan ikke se en naken kropp ellers er hun skadet for livet". Det betyr selvsagt ikke at jeg flyr rundt å vifter med puppene heller, men gidder ikke å oppføre meg som om jeg er spedalsk heller. Dusjer jeg og datteren eller sønnen min kommer inn, vel da får de bare se. Jeg tror det motsatte er langt mer skadelig, altså å vise tegn til at nakenhet er galt, for det er det ikke.

Og det samfunnet bestemmer trenger ikke å være det som er rett heller bestandig. Det nakenhysteriet vi har i dagens samfunn er både latterlig, idiotisk og også skadelig og noe jeg har null respekt for.

• Liker 10
Skrevet

Mannen kom inn, midt på natta, for å hjelpe datteren sin og du reagerer på det? Egentlig er han jo bare en god far, som faktisk antakeligvis står opp annenhver natt, for at datteren skal slippe bleie. Det er jo den logiske forklaringen. Alle menn er ikke potensielle overgripere.

Ja, det er litt merkelig å storme inn naken når det er overnatting - men en veldig ekkel opplevelse? Da burde dere heller ha en samtale rundt at nakenhet er naturlig og at folk ofte er trøtte midt på natta.

• Liker 4
Skrevet

Eg er veldig einig med Genesis m.fl. her. Det er heller grunn til å uroe seg litt for at ei ti år gamal jente synest det er traumatisk å ha sett ein vaksen mann naken i en ikkje-seksuell situasjon.

Mange vaksne søv nakne, og kvifor skal dei kle på seg for å gå inn til ungane sine? Eg gjer aldri det, og det hender dei kjem inn i senga mi der eg søv naken, au. Godt eg ikkje er mann, elles hadde eg vel vorte politianmeldt for lenge sida. Synest synd på jenta til TS som veks opp med eit så unaturleg forhold til det å vera naken. Synest TS bør ta ein prat med dottera om at det faktisk er vanleg for vaksne mennesker å gå nakne heime før/etter soving/dusjing osv.

• Liker 4
Skrevet

Da synes jeg seriøst synd på kjæresten din siden du til og med har på klær i senga!

Anonym poster: 885676e839778a9f3d9abe0b19180e25

Jeg har kun boxeren på i senga....har ikke kjæreste heller da så.

Skrevet

Glemte du ironiflagget?

Ser du virkelig ikke alvoret i et slikt overgrep? Dette er kriminell atferd som må straffes med fengsel. Det er alvorlig at flere i dette forumet forsøker å unnskylde en mann som blotter seg for småjenter.

Det er i tillegg rimelig å koble inn barnevernet for vurdering mhp om blotterens datter er utsatt for skadelige oppvekstforhold.

Skrevet

Ser du virkelig ikke alvoret i et slikt overgrep? Dette er kriminell atferd som må straffes med fengsel. Det er alvorlig at flere i dette forumet forsøker å unnskylde en mann som blotter seg for småjenter.

Det er i tillegg rimelig å koble inn barnevernet for vurdering mhp om blotterens datter er utsatt for skadelige oppvekstforhold.

Det eneste overgrepet her, er folk som roper ut om straff og hele greia hele tiden. Blir virkelig verden et bedre sted av å sette denne mannen i fengsel fordi ei jente på ti så tisseluren hans? Ut i fra innlegge så var han kun naken, han blottet seg ikke. Er det noen jeg vil kaste i fengsel, så er det alle disse moralnissene med en pekefinger på 5 meter. Hvor mange liv har ikke dem ødelagt mon tro.

Skulle denne jenta bli skadet for livet av det hun så så er det ikke hva hun så som er grunnen, det er de voksnes oppførsel. Bare man går in for det så kan man få små barn til å tro det meste.

Blotting er det så aldeles ikke med mindre han stod der å viftet med den og sa "se på meg". Det er ikke blotting å gå naken eller å være naken i en ikkeseksuell samenheng.

• Liker 9
Skrevet

Du skjønner vel at det er en enorm forskjell mellom grensene man har for sine egne barn og grensene man bør ha for andres barn? Jenter på 10 år er store jenter, det er vanlig at de er godt inne i puberteten, ikke uvanlig at de har fått mensen heller. Jenter på 10 år bør slippe å se voksne menns peniser. Å bli mer sjenert og ubekvem med nakenhet er en helt naturlig og nødvendig del av utviklingen fra barn til voksen, og det skjer rundt 10 års-alder.

Antagelig hadde han bare glemt seg ja. Og det er ingen stor katastrofe i det hele tatt, men at TS reagerer, skjønner jeg godt. Jeg hadde tatt det opp med barnets foreldre, helst moren, om jeg var henne.

Jeg er helt uenig i holdningen om at unge jenter bør "slippe" å se voksne pensier. De skal selvfølgelig ikke oppfordres til å oppsøke det på noen måte, men dumper de over en slik som i dette tilfellet skal det være med den største selvfølgelighet. Dessuten er sjenert og ubekvem nakenhet overhode ikke noen naturlig del av menneskets utvikling. Dette er helt og holdent skapt av samfunnet og foreldre, det finnes faktisk andre kulturer hvor ikke-seksuell nakenhet er helt akseptert av alle aldersgrupper.

Hvorfor er denne indoktrineringen nødvendig, hvilken funksjoner fyller det å forkynne at naturlige, nakne kropper er noe perverst og stygt som bør unngås for enhver pris. For å se det i et litt bredere perspektiv synes jeg hele kulturen hvor vi skal "beskytte" barna våre mot alt her i verden, med unntak av skolebøker og kjærlighet på pinne, burde revurderes.

• Liker 3
Skrevet

Hennes foreldre har vel vekkerklokken på hver natt for å vekke i tide og unngå sengevæting, de går nok på autopiloten og i halvørska når dette gjøres og han kom vel ikke på at det var en jente til på soverommet. Mer er det sannsynligvis ikke til den saken.

Skrevet

Det eneste overgrepet her, er folk som roper ut om straff og hele greia hele tiden. Blir virkelig verden et bedre sted av å sette denne mannen i fengsel fordi ei jente på ti så tisseluren hans? Ut i fra innlegget så var han kun naken, han blottet seg ikke. Er det noen jeg vil kaste i fengsel, så er det alle disse moralnissene med en pekefinger på 5 meter. Hvor mange liv har ikke dem ødelagt mon tro.

Skulle denne jenta bli skadet for livet av det hun så, så er det ikke hva hun så som er grunnen, det er de voksnes oppførsel. Bare man går inn for det så kan man få små barn til å tro det meste.

Blotting er det så aldeles ikke med mindre han stod der å viftet med den og sa "se på meg". Det er ikke blotting å gå naken eller å være naken i en ikkeseksuell samenheng.

Så lenge ikke jenta på forhånd hadde samtykket i å bli eksponert for mannen naken, er dette straffbar blotting. Jenta kan få livsvarig skade av å ha opplevd en slik skremmende situasjon. Menn som begår overgrep, må straffes strengt. Generelt er risikoen ved å la menn være alene med barn på grensen til det som bør tolereres. Alle menn er potensielle overgripere.

Skrevet

Dette er langt over streken for hva som er akseptabel atferd. Dette er et helt klart tilfelle av blotting overfor jenta som var på overnattingsbesøk, og dette er straffbart. Det er ingen tvil om at mannen må politianmeldes og få sin straff. Muligens vil han påberope seg straffereduksjon ved å si at dette var uaktsom blotting fordi han hadde glemt at det var en gjest på besøk, men jeg synes ikke at et slikt argument holder. Det at han blottet seg for et barn, må virke straffeskjerpende. Muligens bør han derfor kunne få strengere straff enn maksimumsstraffen på 1 års fengsel for "uanstendig atferd overfor en som ikke har samtykket i det" (Str.l. § 298b) (evt finnes det en annen paragraf som kan brukes for å gi strengere straff??).

Her må du roe deg ned.

30+ år gammel mann her ..nei vet du hva. Det er vemmelig å tenke på at folk går rundt i ørska på natten og setter seg ned her og der nakne. Er naken et sted og det er i dusjen og i noen få sekunder utenfor. Aldri ellers....

Folk må få gå så mye nakne de vil i sitt eget hjem. Han glemte nok i ørska at datteren hadde overnattingsbesøk. Sånt skjer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...