Gå til innhold

Ekkel opplevelse under overnatting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slik hendelsen er beskrevet var han naken, men han spradet ikke.

Jeg forstår ikke disse hysteriske reaksjonene.

Nakenskrekk er visst enda mer utbredt enn jeg var klar over.

Hvis en tiåring reagerer på nakenhet, er det fordi hun er opplært til det.

Anonym poster: 29f48a17347cf99b28ac59f218fc9d56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan gikk det TS? Tok du det opp eller droppet du det?

Skrevet

Høres jo ut som om det er TS som skal meldes til en eller annen instans for å ikke ha oppdratt datteren sin til å være vant med mannlige kjønnsorganer..

Unger kan fint være vant med nakne foreldre og søsken men alikavel finne det ubehagelig å bli eksponert for fremmed nakenhet uten at foreldrene skal "få skylda" for det. Himmel.. Å sammenligne en penis og en hånd som det mest naturlige i verden blir virkelig for dumt. Om man klør på pungen drar man ikke fram stasen offentlig og krafser i vei, klør man på hånda eller nesa derimot..

Hva skjer med privat sfære? Det er ikke snakk om å traumatisere ungene men å eksponere dem for noe uønsket. Dersom man synes det er greit å oppholde seg naken sammen med fremmede barn mangler man noe grunnleggende.

I TS` tilfelle kan det selvsagt ha vært et uhell i halvsøvne som flere har nevnt, men jeg synes det er trist at så mange forsvarer hendelsen som noe "helt naturlig".

Satt på spissen kan hendelsen også være svært traumatisk dersom barnet tidligere har opplevd overgrep. Det kan være mange grunner til å ikke bagatellisere ungers oppfatning av episoder uten at man går løs på foreldrenes manglende kompetanse i opplæring i nakenhet.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker som du referer til mente at folk som sier at alle menn er potensielle overgripere er farlige. Men det forsto du nok egentlig....

Hva er galt med realitetsorientering? Menn ER potensielle overgripere, og det må samfunnet ta inn over seg så nødvendige forholdsregler blir innført. Det er på høy tid at det innføres restriksjoner med henblikk på å tillate menn å være i situasjoner der forholdene ligger til rette for at seksuelle overgrep kan finne sted.

Skrevet

Å dra inn overgrep her er kanskje litt drøyt... Kan jo veldig godt tenkes denne pappaen overhodet ikke tenkte over at dette kunn være ubehagelig for gjesten.

Det sagt - synes det er helt utrolig hvor vanlig det virker som at det er (iflg denne tråden...) at man går rundt naken på nattestid med overnattingsgjester i huset! Hos oss har barna på 8 og 12 sett oss nakne på badet osv og har ingen problemer ift det, men vi har ikke for vane å tusle inn på barnerommene nakne - vi klarer da å få på oss en truse om vi må inn til barna! Og har de overnattingsbesøk hadde vi ihvertfall ALDRI gått inn nakne!

Skjønner ikke at så mange her inne bagatelliserer dette jeg altså. Kan forestille meg hvordan jeg selv hadde reagert som tiåring om venninnens pappa kom naken inn på rommet. Og jeg hadde heller ingn issues med nakenhet...

Anonym poster: 9adc6a97027aa8f265c05d57c905b4e5

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun er 10 år og enda ikke har sett en penis, er det kanskje på tide. Det at gutter har penis er helt vanlig, og hvis jenter aldri får en forståelse for dette blir det bare problemer i det voksne liv. Man risikerer at jentene føler seg voldtatt bare av å se en penis. Jenter som vokser opp og ser guttepeniser i opppveksten får mer avslappet forhold til det, og vet hva som er riktig og galt rundt det....!

Skrevet

Synes ikke man skal rope overgrep akkurat, men TS blir da vel litt urettferdig angrepet her? Hun har rett til å være bekymret for datteren som syntes at dette var en ubehagelig episode. Hadde hun ikke syntes det hadde dette vert en annen sak.

Mest sansynlig var dette et uhell, og ingenting mer med det.

Men man kan aldri vite, og jeg synes dag at man bør skjerme barns venner for nakenheten. Det vanlig i en familie med nakenhet, er det ikke sikkert at det er så fullt vanlig i naboens familie. Og som TS skriver har ikke jenta sett en mann naken da det bare er TS og jenta. Derfor kan det føles unaturlig og skremmende.

Hva gjorde du TS? Tok du det opp med dem?

Har datteren din snakket om det i ettertid?

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun er 10 år og enda ikke har sett en penis, er det kanskje på tide. Det at gutter har penis er helt vanlig, og hvis jenter aldri får en forståelse for dette blir det bare problemer i det voksne liv. Man risikerer at jentene føler seg voldtatt bare av å se en penis. Jenter som vokser opp og ser guttepeniser i opppveksten får mer avslappet forhold til det, og vet hva som er riktig og galt rundt det....!

Det er et vel aldri "på tide" å se venninnens pappas penis?!?..

• Liker 5
Skrevet

Hva er galt med realitetsorientering? Menn ER potensielle overgripere, og det må samfunnet ta inn over seg så nødvendige forholdsregler blir innført. Det er på høy tid at det innføres restriksjoner med henblikk på å tillate menn å være i situasjoner der forholdene ligger til rette for at seksuelle overgrep kan finne sted.

Mener du da at alle menn bør holdes unna alle barn? Hvordan skal du gjennomføre det?

• Liker 1
Skrevet

Det er et vel aldri "på tide" å se venninnens pappas penis?!?..

Hun kan jo begynne med en gutt på egen alder da xD

Skrevet

Dersom man synes det er greit å oppholde seg naken sammen med fremmede barn mangler man noe grunnleggende.

Jeg vil heller si at du er usedvanlig hemmet og fordomsfull. I dusjen på offentlige bad dusjer jeg naken sammen med fremmede barn uten at jeg ser noe som helst galt i det.

Skrevet

Jeg vil heller si at du er usedvanlig hemmet og fordomsfull. I dusjen på offentlige bad dusjer jeg naken sammen med fremmede barn uten at jeg ser noe som helst galt i det.

Det er da forskjell på dusj i offentlige bad og et soverom?

• Liker 1
Skrevet

Flåsete sagt av deg. Hvis man bare går inn i en tilfeldig tråd og plukker ut en tilfeldig setning tatt helt ut av kontekst får man mange matnyttige diskusjoner! Forøvrig ville du nok opplevd mange hemmede og fordomsfulle mennesker om du gikk inn i motsatt kjønns offentlige dusj.

• Liker 2
Skrevet

Flåsete sagt av deg. Hvis man bare går inn i en tilfeldig tråd og plukker ut en tilfeldig setning tatt helt ut av kontekst får man mange matnyttige diskusjoner! Forøvrig ville du nok opplevd mange hemmede og fordomsfulle mennesker om du gikk inn i motsatt kjønns offentlige dusj.

Jeg mener at i noen sammenhenger er det greit å være naken sammen med fremmede barn og i andre er det ikke. Du kommer med en generell uttalelse og jeg fullstendig uenig i at man generaliserer slik du gjør. Hvis du ikke mener det generelt så bør du spesifiser i hvilken sammenhenger du mener det er greit og ikke greit.

Skrevet

Det er da forskjell på dusj i offentlige bad og et soverom?

Ja selvfølgelig. Men ork kommer med en generell uttalelse.

Gjest annemor30
Skrevet

Tror denne faren allerede vet om at venninnen så han naken,10 åringer kniser og fniser over slike ting og de har garantert snakket om det.

• Liker 2
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Christ... Forklaringen på hvorfor hun ble vekket handler om risiko for sengevæting. Han sov naken, det var midt på natten og han var trøtt. Å glemme bort at det er noen der kan skje. Glem dette.

Synes mange har voldsomme reaksjoner på nakenhet. Vi har vært på franske naturiststrender i årevis. Nå er barna så store at de vil være påkledd, men dette er for dem vanlig strandliv om somrene.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg vært 10, og faren til veninna mi og kom inn naken, hadde nok jeg og syntes det var ubehagelig... Antagelig ikke vondt ment, så foreslår at du tar en casual prat med han og forklarer at datteren din syns det var ubehagelig

• Liker 3
Skrevet

Her er det mange som mener at nakenhet er naturlig, enig det.

Men hvorfor er det greit at han er naken foran jenta på 10? Hva hvis hun var 12, 14 eller 16?

Er det like greit da?

Jeg var vant til at både mor og far var nakne foran meg, men ble selv mer ubekvem i 10 års alderen.

Da jeg selv kom i puberteten og fikk både mensen, hår og pupper..

Jeg hadde ikke syntes at det var så greit om mine barn sine foreldre kom nakne inn på rommet hvor de sov, uansett grunn eller alder!

Kanskje denne pappaen ikke ser at hans datter og venninne begynner å bli store, var så trøtt at han ikke merket at han var uten truse.. uansett så bør en tenke seg om!

Ville det hvert like naturlig for han om de var større, eller om det var voksne som kunne se han?

ts, Jeg syns du skal snakke med datteren din og formidle som mange har skrevet, at det er naturlig og ubetenksomt av faren, men at du skal snakke med foreldrene til jenta. Selvsagt skryte av henne som sa ifra om at hun ikke var komfortabel med situasjonen. Hennes soner må også respekteres.

Fortelle foreldrene om at hun ikke er like komfortabel med nakenhet på soverommet, og rett å slett si at det er best om han husker tøy neste gang. Kanskje lettere og snakke med moren om det er litt pinlig?

Er ikke så mye mer å gjøre!

Skrevet

Her er det mange som mener at nakenhet er naturlig, enig det.

Men hvorfor er det greit at han er naken foran jenta på 10? Hva hvis hun var 12, 14 eller 16?

Er det like greit da?

Jeg var vant til at både mor og far var nakne foran meg, men ble selv mer ubekvem i 10 års alderen.

Da jeg selv kom i puberteten og fikk både mensen, hår og pupper..

Jeg hadde ikke syntes at det var så greit om mine barn sine foreldre kom nakne inn på rommet hvor de sov, uansett grunn eller alder!

Kanskje denne pappaen ikke ser at hans datter og venninne begynner å bli store, var så trøtt at han ikke merket at han var uten truse.. uansett så bør en tenke seg om!

Ville det hvert like naturlig for han om de var større, eller om det var voksne som kunne se han?

ts, Jeg syns du skal snakke med datteren din og formidle som mange har skrevet, at det er naturlig og ubetenksomt av faren, men at du skal snakke med foreldrene til jenta. Selvsagt skryte av henne som sa ifra om at hun ikke var komfortabel med situasjonen. Hennes soner må også respekteres.

Fortelle foreldrene om at hun ikke er like komfortabel med nakenhet på soverommet, og rett å slett si at det er best om han husker tøy neste gang. Kanskje lettere og snakke med moren om det er litt pinlig?

Er ikke så mye mer å gjøre!

Skulle stå mine barn sine venners foreldre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...