kaffemor Skrevet 11. oktober 2012 #41 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg må legge til at jeg skjønner at datteren din synes det var ubehagelig. Jeg hadde også synes det hadde vært ubehagelig å se faren til en av mine venninner naken. Og jeg har sett peniser før 6
Gjest Tea Skrevet 11. oktober 2012 #42 Skrevet 11. oktober 2012 Selv er jeg ikke så stor fan av å gå rundt naken i huset. Syntes datteren din at det var ekkelt? Eller det er du som gjør det? Hvis det er jenta, så ville jeg tatt det opp med denne faren, dette hvis dere er nære venner/bekjente, og sagt i fra hvordan datteren reagerte på og spørre om han kan være litt mere oppmerksom neste gang. Ellers ville jeg ikke gjort større sak ut av dette
LuthienTinuviel Skrevet 11. oktober 2012 #43 Skrevet 11. oktober 2012 Så lenge ikke jenta på forhånd hadde samtykket i å bli eksponert for mannen naken, er dette straffbar blotting. Så om han hadde kledd på seg, vekket jentene og spurt om det var greit at han kom inn naken om fem minutter og de samtykket, så hadde det vært stuereint? Artig når noen provoserer i gang en debatt, men dette ble noe gjennomsiktig. 4
Gjest hedgepig Skrevet 11. oktober 2012 #44 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er dame da, men sover naken også når ungene har overnattingsbesøk. Sniker meg inn på badet, og har ikke blitt oppdaget, men i verstefall så kan ungene komme til å se meg. Nå er vi så heldige å ha besøk av unger som har sett nakne voksne mennesker før; les foreldrene sine. Så jeg er ganske så sikker på at det ikke hadde vært noen traumatisk opplevelse:)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #45 Skrevet 11. oktober 2012 Så om han hadde kledd på seg, vekket jentene og spurt om det var greit at han kom inn naken om fem minutter og de samtykket, så hadde det vært stuereint? Er i tvil siden det dreide seg om barn som neppe kunne innse hva de risikerte om de samtykket. Hadde det handlet om voksne, ville det vært tillatt dersom de hadde samtykket på forhånd. Uten samtykke fra den som ser på, er det aldri ok å vise seg fram naken. Selv det å blotte seg for sin ektefelle må være straffbart dersom ektefellen ikke har akseptert handlingen på forhånd.
LuthienTinuviel Skrevet 11. oktober 2012 #46 Skrevet 11. oktober 2012 Selv det å blotte seg for sin ektefelle må være straffbart dersom ektefellen ikke har akseptert handlingen på forhånd. Ja, det er en ypperlig måte å få et ekteskap til å blomstre på. 3
sjøhest Skrevet 12. oktober 2012 #47 Skrevet 12. oktober 2012 Her hadde det ikke vært normalt for hverken meg eller min mann å være naken rundt min datter på 10 år eller hennes venninner på den måten.. SÅ i ørska blir jeg ikke. 7
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2012 #48 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg synes ikke pappaen gjorde noe som helst galt. I noen familier er det vanlig å være nakne om natta mens andre er påkledd uten at det er noe galt med noen av delene. Det synes jeg alle barn skal lære. Hadde de gått nakne på dagtid så burde foreldrene snakket sammen på forhånd eventuelt at de voksne var påkledd. Barn bør lære når nakenhet er farlig og når det ikke er farlig. Hva hvis datteren hadde løpt rundt en vedbod og plutselig kommer over eieren som sto og tisset rett i mot henne? Er målet å gjøre hun så fremmedgjort for nakenhet at penisen til en tissende mann skal gi henne alvorlige traumer? Eller hva hvis hun går på tur på fjellet og plutselig kommer over at par eldre tenåringsgutter på vei opp av vannet etter et nakenbad. Skal det være nok til å ødelegge resten av fjellturen for henne? Barn bør lære at folk er forskjellig og at det er greit. Noen sover nakne og noen påkledd. Noen ber bordbønn og aftenbønn mens andre ikke gjør det. Men alle kan være utmerkede mennesker for det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #49 Skrevet 13. oktober 2012 Hallo, hva er galt med mange av dere? Hun er 10 år! Selvfølgelig reagerer hun på en naken mann når man er 10 år?? Det virker som om dere tror 10-åringer liker å se mannepeniser, men for mange er det hard kost. Jeg var 14 år første gang jeg så en naken mann med penis. Faren min stod på badet og jeg kom busende inn ... Jeg ble sjokkert og smelte igjen døra, og faren min lo, men var nok litt flau selv. Første gang man ser noe man aldri har sett før blir man overasket, sjokkert, satt ut... Anonym poster: d3be1e0f1ebf5055c1302df9506d0720 7
Gjest Nikki09 Skrevet 13. oktober 2012 #50 Skrevet 13. oktober 2012 Hallo, hva er galt med mange av dere? Hun er 10 år! Selvfølgelig reagerer hun på en naken mann når man er 10 år?? Det virker som om dere tror 10-åringer liker å se mannepeniser, men for mange er det hard kost. Jeg var 14 år første gang jeg så en naken mann med penis. Faren min stod på badet og jeg kom busende inn ... Jeg ble sjokkert og smelte igjen døra, og faren min lo, men var nok litt flau selv. Første gang man ser noe man aldri har sett før blir man overasket, sjokkert, satt ut... Anonym poster: d3be1e0f1ebf5055c1302df9506d0720 Hvis du var fjorten år før du så en naken mann og ble såå sjokkert så har foreldrene dine feilet et eller annet sted! Nakenhet er vel det mest normale i hele verden. For all del, jeg har hverken ønske eller behov for å se mine foreldre nakne men skulle det skje så slipper jeg nok fra det uten de helt store traumene. Pappaen her var nok mest opptatt av at han måtte vekke jenta sånn at hun ikke skulle ha et uhell foran venninnen sin. Ta det for det det er, han gikk nok ikke inn for å vifte med fanten foran to tiåringer! 6
Gjest Fleecejakke Skrevet 13. oktober 2012 #51 Skrevet 13. oktober 2012 Det kunne nok jeg og funnet på i ørka mitt på natten. Jeg suller gjerne på do uten klær uten å tenke på hvem som kan se meg når klokken har bikket midtnatt. Jeg hadde nok også glemt hele undertøyet om jeg skulle vekke barnet, men det gjør meg overhode ikke til en overgriper. 1
Capricorn Skrevet 13. oktober 2012 #52 Skrevet 13. oktober 2012 Det er synd at det skal bli så mye hysteri rundt en naken kropp at folk hyler overgrep. Om en unge får traumer av å se det så er det noe galt et sted. Mine foreldre ville unngå nettopp dette og jeg så begge nakne fra jeg var ganske liten. Ingen ble hysteriske om jeg skulle komme overraskende inn hvis de var i dusjen. Alle menn er heller ikke potensielle overgripere som noen over her antydet. De som tror det må ha et ganske forvrengt syn på denne verdenen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #53 Skrevet 13. oktober 2012 Hallo, hva er galt med mange av dere? Hun er 10 år! Selvfølgelig reagerer hun på en naken mann når man er 10 år?? Det virker som om dere tror 10-åringer liker å se mannepeniser, men for mange er det hard kost. Jeg reagerte ikke da jeg var 10. Var faktisk selv ganake så fascinert over den, selv i den alderen. Jeg var 14 år første gang jeg så en naken mann med penis. . Er det så vanlig med menn uten penis da? Tror jeg hadde reagert mer på det. Anonym poster: 85ef120a531ecc5f8219d974165faeea 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #54 Skrevet 13. oktober 2012 Alle menn er heller ikke potensielle overgripere som noen over her antydet. De som tror det må ha et ganske forvrengt syn på denne verdenen. Enig. Og selv så tror jeg at slike folk er ganske så farlige også. Anonym poster: 85ef120a531ecc5f8219d974165faeea
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #55 Skrevet 13. oktober 2012 Enig. Og selv så tror jeg at slike folk er ganske så farlige også. Anonym poster: 85ef120a531ecc5f8219d974165faeea Du har dessverre helt rett. Alle menn må oppfattes som potensielle overgripere, selv om kun et mindretall (dog minst 10-15%) har begått voldtekt.
Capricorn Skrevet 13. oktober 2012 #56 Skrevet 13. oktober 2012 Du har dessverre helt rett. Alle menn må oppfattes som potensielle overgripere, selv om kun et mindretall (dog minst 10-15%) har begått voldtekt. Hvis alle menn må oppfattes som potensielle overgripere så må også kvinner det. Hva skal vi gjøre da? Skjerme barna for alle menn og kvinner?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #57 Skrevet 13. oktober 2012 Du har dessverre helt rett. Alle menn må oppfattes som potensielle overgripere, selv om kun et mindretall (dog minst 10-15%) har begått voldtekt. AnonymBruker som du referer til mente at folk som sier at alle menn er potensielle overgripere er farlige. Men det forsto du nok egentlig....
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #58 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg innrømmer selv at nakenhet er flaut jeg,men jeg har også GUTS nok til å innrømme at det kommer fra våre foreldre, at det er der problemet ligger. Det er rart, at frem til man blir 3-4 år, så er det helt greit å løpe naken på stranden. MEN UFF, rett etter passerte, da er det på med klærene, da er det farlig å være naken. Jeg er selv oppvokst med nakenhet var ok når vi var barn, frem til en viss alder, men ikke etter det. Jeg skal bryte mot det den gangen jeg etablerer meg og får barn. Da skal både jeg og min kone (eller samboer) lære barna at nakenhet er naturlig, at det ikke er noe galt i det, og at de ikke trenger å skamme seg. Med andre ord, skulle de eller vi sove nakne, mange gjør det, så er det ikke slik at man må være helt hysterisk over å kaste på seg klær på do, eller hvis sniker seg inn, ikke trenger å være redd hvis man PLUTSELIG møter på et familiemedlem på vei inn eller ut. Da får man et litt mer avslappet forhold til kroppen. Og du som ikke hadde sett en penis før fylte 14, hva er du, mormoner? Jehovas vitne? Denne mannen har ikke gjort noe galt, og ja, det er faktisk lov å glemme. Jeg er også i ørska når jeg står opp midt på natten, noe jeg gjør hver natt for å gå på do, selvom jeg pleier å være flink til å tømme meg før jeg legger meg. Jeg hadde sikkert også gjort akkurat samme tabben selv, men, bur meg inn, jeg er jo en overgriper og en blotter. Hvis man reagerer på en naken kropp så er det dere det er noe galt med. Anonym poster: b3d677fd44dbf825ff6619ff96c50207 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #59 Skrevet 19. oktober 2012 Kjære vene så mye man skal rope opp om. Er ikke rart at mange menner er redd for å bære sin 1 år gamle datter naken for skal visst ikke mye til før man roper overgriper eller uanstendig etter en mann.. Jeg har 2 stebarn, men går da naken på do om natta. De er 4 og 9 år gamle og kommer inn på badet om jeg er i dusjen eller om pappan er i dusjen. Har aldri noengang tenkt at det er noe galt med det. Har man passert 10 år og aldri sett en naken mann og en tissefant før er det jammen på tide. Det er vel heller det som gir traumer. Minsten her er nå veldig i "tissestadiet" og er nyskjerrig når det kommer til kjønnsorganer, skal vi nå begynne å låse badedøren da, så ikke han blir traumatisert?? Men må fremheve at vi lærer begge ungen å banke på døra før de kommer inn da. Anonym poster: 5f0d0a21044034ea07f2ee2a8ad88c1e 1
MissMas Skrevet 19. oktober 2012 #60 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg synes ikke man skal sprade rundt naken foran sin egen 10-åring heller jeg! Dere vet kanskje ikke at det kan oppleves som ekkelt? Mye unger tenker, som de ikke tør å si. Jeg regner med at pappaen visste at han måtte opp om natta, og at datteren hadde overnattingsbesøk, da kunne han tatt seg det bryyyet med å ta på seg en truse før han la seg. Synes nesten det er litt frekt jeg, faktisk! Og ikke greit i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå