Gå til innhold

Mimretråd: klesstilen på 90-tallet


Sarafina

Anbefalte innlegg

Gjest Uanonymbruker

Jeg var så kul på 90tallet at det var ikke måte på! Jeg har et bilde fra 14 års dagen min der jeg har bukseskjørt, høye ROSA buffalosko, kort armytopp med lang neonnetting topp over, håret i musefletter, tattoveringskjede og selvfølgelig den obligatoriske cross-over sekken. Flere som hadde sånn eller :fnise:

ellers i skapet fantes Hvit Killah Babe bukse, Hvit miss sixty bukse, adidasbukse med knapper på sidene, Fila-genser, masse neon-nettingtopper, Nedgåtte og utgåtte buffalosko, både i hvit, svart, grå og rosa, hårmascara, crossover skolesekk og en sølvfarget dynekåpe. Og hårstrikker som var hårete, noen som husker de?

Gjett hvem som følte seg kul da :laugh:

Lagt til: Killah Babe buksen min var forresten alt alt ALT for liten, jeg hadde funnet den i en restesalgkurv så jeg kjøpte den allikevel. Brukte den under skjørt så jeg ikke trengte lukke knappen!!

Hadde også olabukse med lærrem-knyting, sånn i sikksakk foran på skrittet, og så tangaen dratt opp over buksekanten så den skulle synes ordentlig når jeg satt.

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cordfløyel LEVIS’ jakker med saueskinn inni. Som skulle være åpne samme hvor forbanna kaldt det var ute! :fnise:

Da jeg skulle google etter bildet fant jeg ut at det har blitt vintage! haha!

post-41744-0-20200000-1351428208_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg var liten på 90-tallet, ala fra fødsel til 6 år :fnise: Men har søsken på 6 og 10 år eldre enn meg, så jeg har noen minner fra den tiden;

Jeg er mest glad for å være født på tidlig åttitall så jeg i det minste slapp å være 80-tallsundom med krepphår og BALL-genser! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes 90tallsmoten var sprekere enn i dag,i dag er det jo bare gammal bestemorstil > :(

Kunne ikke blitt mer enig med deg! Bestemors/tantestil.

Ellers husker jeg at jenter pleide å ha masse musefletter i håret, ikke bare 2 liksom, men gjerne 8. Over hele hodet

Alle gikk med et kors rundt halsen

Snekkerbukser

magetasker

løshår, gjerne i neon-farger med spenner som en kunne feste til håret

kroppsglitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...