Gå til innhold

Mimretråd: klesstilen på 90-tallet


Sarafina

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari

Hadde (kanskje heldigvis i ettertid) ikke noe særlig av de dyre merkene, men har hatt blant annet:

- adidasdress i mørk blå med hvite striper, brukte enten buksen eller jakken. Jakken skulle jeg faktisk likt å hatt fortsatt...

- knappebukse i gymmen, selvsagt med nederste knapp åpen som skoene forsvant under buksebeina

- stygge skatesko-lignende sko som man får kort brede føtter i, takk og lov for at converse overtok

- gikk med selebukse med pologenser under gjennom hele barneskolen. Praktisk i det minste

- umbrogenser som ble brukt med hvit pologenser under

- kort hår og assymetriske øredobber, typ ulike symbol eller en lang og en kort dobb

- ekstremt stygge briller frem til jeg begynte med linser

- bukse med påsydd skjørt utenpå. (sen-nittitall)

- blå hårmaskara

- kjole med spagettistropper som ble brukt med pologenser eller t-skjorte/topp under

- topper i stygg kort og vid fasong

- omslagsskjørt med batikkmønster

- hvit bukse (rett før jeg heldigvis kom frem til at jeg bare likte mørke klær. Redningen fra mer skam.)

- lot en venninne kreppe håret mitt. Så ut som Ronja røverdatter.

Heldigvis ble jeg reddet av å tilegne meg en sortkledd/punkete stil på videregående, så derfra er det ikke noe særlig flaut, bare litt dårlig kvalitet og stoffvalg. Men da bikker vi over på 2000-tallet etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Bukser med så stor sleng at man ikke så skoene ( jeg fant Miss Sixty til halv pris, betalte altså 700kr for en bukse..hohooo! )

- Buffalo ( Jeg liker de nye, SMÅ modellene som har ca 4cm hæl hele veien, faktisk. )

- Midtskill og langt foran, med kort og bustete bak

- Hårmascara

- Bailando, bailandooooo!

- Nettingtopper

- Low, low, low, low waist. Og magetopper

- Batikkbukser i glatt stoff.

- Trange halskjeder

Guuuud, så fine vi var :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så grufullt flaut å tenke tillbake til :hoho:

Husker fortsatt hvinet til meg og de andre jentene da guttene løpte etter for å dra opp knappebuksen fra Adidas :ler:

Jeg kan bare nevne jeg gikk med det dere andre skriver. Og så må jeg nevne venninnen som hadde dekket HVER ENESTE BIT AV VEGGENE på rommet sitt med Nick Carter.

Apropos disse sæggebuksene.... Den "tøffeste" gutten (han med potteklippen som de fleste jentene likte) gikk over skoleplassen en regnfull dag, mens alle satt inne og ventet på friminutt. Han skulle vel tøffe seg litt ekstra og hoppet over en middels stor sølepytt, og der forsvant han nedi midt i sølepytten fordi buksa hang så langt nedpå ræva :ler:

Kanskje litt offtopic, nja, men et friminutt i 8 klasse husker jeg forresten/dessverre at de spilte Brittas fitte (?), og da sto jeg på jentedoen og viste mine to beste venninner min nye intimbarbering....... (ooohhh, dette var rart og nytt det, schtilig!) :sjokkert::laugh::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare måå arrangere 90-tallsfest snart. Hehe.

Jeg er født i -84 så den verste ungdomsperioden min var på slutten av 90-tallet.

Buffalo, Adidas, Miss Sixty, Killah Babe, Fruit of the loom.. Kjenner til alt......

For ikke å glemme Henry Choice, C-Girl, Marwin, alt fra JC... Fornarina! Jeg husker de rare plattformskoene fra Fornarina. De var lekre..

CK1-parfyme var et must.

Ryggsekk med bare én skulderreim som gikk på skrått over foran (borrelås).

Rommet mitt var dekket fra gulv til tak med Backstreet Boys, var på to konserter og Nick var bare såååå kjekk....

Anonym poster: c43c9e45f30da8731260f5e7574edded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en fiffig sveis som var inn: håret festet rotete i bakhodet med spenner, også to tynne strimler av luggen hengende foran. Lekkert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med den tråden her, masse jeg har kommet på som jeg helt hadde glemt :) Så takk for det. Noen nevenr C-Girl og Marwin. Jeg hadde en collegegenser i blått med MARWIN stort skrevet over hele brystet. Er glad disse store merkenavnene ikke er like populært lenger, ikke kult med stooore logoer altså.

En ting til jeg kom på: parfymen fra X-clamation

Og klokker i ferskenfarger etc. med bredt, tøyaktig rem. Husker dere disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skulle google tre ting jeg kom på så ble alle bildene funnet fra samme sak:

http://www.biip.no/waschera/2617276

Bukseskjørt, sikkerhetsnålarmbånd og sekk med en skulder. Jeg var fint skyldig i de ja.

Anonym poster: 39aa19e04a71801019817af37b3902cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble født i 1990 så husker ikke så mye av stilen, men husker mot slutten av 90-tallet at vi brukte buffalosko, tights i stygge farger, adidasbukser med knapper nedover sidene (aller helst skulle man ha dem i orange), miss sixtybukser, og Britney Spears- og Spice Girls-t-skjorter (det var vel de første årene på barneskolen da). Er så glad jeg ikke var tenåring/ung voksen på 90-tallet, det var jo så mye stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side skjørt og kjoler. Ferfargede sko, lange skinnsmykker, midtskill, for meg musikk som fex Nirvana, Stone Tempel Pilots, Guns and Roses, dvs grunge, DC Martens, store skinnjakker og vester samt lusekofte. Herlig tid egentlig :danse:

Endret av Elizia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest tråden surfet jeg rundt på nettet. Jeg kom over bloggen til fotballfrue og så at hun faktisk hadde kjöpt et par med bukseskjört ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som husker de stygge fleecejakkene og genserene med sånn indianermønster?

Gikk mye i vide hip hop bukser, cowboy boots, stor rutete levisskjorte. Peacesmykker. Brukte også mye hvit t skjorte med trykk oppi buksa, herreguuud. Vide penbukser i viskose. Allværsjakker, helst Helly Hansen. Vest oppå t-skjorta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slike tights bukser med miniskjørt på. Husker jeg fikk arvet en av søskenbarnet til mamma. Var så tøff. Men jeg fikk alltid disse trend tingene for sent så når jeg begynte å bruke det så var det ikke akkurat "in" lenger.

Hvite trange bukser (kjempesmart på en 12åring)

Stars n stripes (husker jeg hadde fått meg ny topp med det amerikanske flagget i glittergummi på hele brystet. Når valgte jeg å bruke den første gang. Jo på 17. Mai!!)

Tupperte musefletter og neon blå hårstriper

Knapper og glidelåser overalt. Vi hadde kjøpt oss ny soffa og vi fikk ikke sitte i den før vi hadde skiftet bukser. Flaut å måtte låne bort en joggebukse til venner. Men nå skjønner jeg hvorfor og har måtte be voksne folk om å ikke gni skinka fram og tilbake i soffan når de har knapper på baklommene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite trange bukser (kjempesmart på en 12åring)

Haha. Husker ei i trinnet under meg brukte sånne hvite trange bukser som var særdeles gjennomsiktig når man hadde sort string under. Og det var ikke snakk om at man så vidt kunne antyde en trusekant akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at vi trodde vi var pene og sexy i klærne på 90tallet. Når jeg ser på bilder blir jeg bare flau. De fleste hadde jo også på seg klær som var minst en str for små. Det tøt jo ut både her og der. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye, jeg er født i 1992, men hang meg med på trendene! Det meste er nevnt men,

- Disse Adidasbuksene med knapper, husker jeg hadde en svart med limegrønne striper. Hadde den på Santa Lucia, lekkert med den hvite kjolen over. Har sett bilder av dette i ettertid på utstilling på min gamle barneskole..

- Spice Girls t-skjorter.

- Buffalo-lignende sko, jeg hadde en mildere versjon.

- Hårmascara og knallfargede hårextensions.

- "Tatoveringssmykke" klistret rundt halsen.

- Bukseskjørt, jaa..

- Faketatoveringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...