waco Skrevet 8. oktober 2012 #61 Skrevet 8. oktober 2012 En fin fortelling om delirium tremens anonymbruker. Takk for at du deler historien med oss. Har et spørsmål, vet du hvorfor han bruker amfetamin? Det er nemlig et spørsmål mennesker har stilt seg selv helt fra amfetamin ble illigalt på syttitallet. Når man ikke vet hvorfor folk bruker amfetamin er det også veldig veldig vanskelig å få folk til å slutte med bruk.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #62 Skrevet 8. oktober 2012 Aner ikke hvorfor eksen startet med amfetamin, han åpnet seg aldri helt ærlig, klart han mener han var ærlig med meg, men det finnes ting han aldri sa, sm dere ser. Anonym poster: ddbcacb066d05fa102afb56167d3bacb
waco Skrevet 8. oktober 2012 #63 Skrevet 8. oktober 2012 Aner ikke hvorfor eksen startet med amfetamin, han åpnet seg aldri helt ærlig, klart han mener han var ærlig med meg, men det finnes ting han aldri sa, sm dere ser. Anonym poster: ddbcacb066d05fa102afb56167d3bacb Mest sannsynlig så skjønner han det ikke selv en gang.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #64 Skrevet 8. oktober 2012 Mest sannsynlig så skjønner han det ikke selv en gang. Jeg husker at jeg spurte hvorfor han tok dop, hvorfor han tok amfetamin, han svarte at det var kult, det gjorde ham konsentrert, han holdt ut en hel fest uten å bli trøtt eller sliten, han fikk det kicket og følte seg bare bra når han ellers kunne fælt seg dårlig, om du skjønner? Men jeg vet ikke, i lengde tror jeg avhengigheten stakk mye dypere, og at dette var overfladiske grunner han nærmest hadde overbevist seg selv om at var reelle. Anonym poster: ddbcacb066d05fa102afb56167d3bacb
Gjest Uanonymbruker Skrevet 8. oktober 2012 #65 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg begynte fordi jeg var nysgjerrig og fortsatte fordi det føltes fantastisk, og så på hver eneste nedtur så hadde jeg det fryktelig, havnet på sykehuset og legevakten ofte fordi jeg var dehydrert. Sa til meg selv hver gang at jeg aldri skulle pepre mer, men det varte aldri lenge og sånn holdt jeg på i rundt 4 år. Nå har jeg sluttet, og det har krevd masse. Men jeg vet at om det blir lagt en linje foran meg, så tar jeg den. Tror aldri jeg kommer til å klare å si nei om jeg blir tilbudt, så jeg må bare holde meg unna alt av gamle venner og det gamle miljøet mitt selv om det er innmari innmari trist å måtte gjøre slutt på mange vennskap og flytte vekk fra alt jeg er glad i, men må man så må man 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #66 Skrevet 8. oktober 2012 Kjære deg! DU kan IKKE REDDE en som ikke vil dette sjøl...og om han vil så er det en lang og hard og tøff prossess for en som skal ut av et misbruk. Dette veit jeg så altfor godt...flott at du vil hjelpe, men det beste du kan gjøre (tror jeg) er å vise at du er der om han evt velger en annen utvei enn rusen og selv ønsker å jobbe seg ut av det hælvette et sånt liv er og blir.. Du kan sjekke ut denne nettsiden og ta kontakt med noen her som kan svare deg på spørsmål enten som misbruker eller pårørende. Det vil jeg anbefale deg, for dette er ingen lett "oppgave"... Om du bor i nærheten av Oslo så kan du jo ta turen innom. http://www.retretten.no/- 90690286- Dette tilbudet er gratis! Lykke til og håper din venn greier seg. Anonym poster: 4ebc8ab7ba007b88d6934dced8458d76
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #67 Skrevet 8. oktober 2012 Synes du skal prøve å overtale han til å legge seg frivillig inn, istedenfor å ta saken i egene hender. Det kan fort bli farlig for både deg og han om dere tar sakene i egene hender. flotte helsenorge byr jo ikke akkurat på rehabiliteringsplasser når en misbruker trenger det. nei, når en kanskje har klart å bli motivert nok og klar for det så er det jo bare å vente et halvt års tid...sånn at du kan gå skikkelig på trynet i mellomtia- evt dø av en overdose mens du står i kø for å få hjelp!! Skammelig narkotikapolitikk i dette landet!! Anonym poster: 4ebc8ab7ba007b88d6934dced8458d76
pingu 78 Skrevet 8. oktober 2012 #68 Skrevet 8. oktober 2012 Det som er litt rart, - er at det er bevist at alle narkomane er veldig glad i sukker. Forskere har faktisk kunne måle at sukkertrangen din som liten kan påvise risikoen for å bli narkoman som voksen. ehh.. javel...hvilken forskning viser dette? 1
pingu 78 Skrevet 8. oktober 2012 #69 Skrevet 8. oktober 2012 ehh.. javel...hvilken forskning viser dette? ehh.. javel...hvilken forskning viser dette? tenker du at ALLE narkomane drikker litago og spiser rullekake da eller?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #70 Skrevet 8. oktober 2012 Det er derfor avrusning ikke fungerer! Vallergan er mot astma. Det blir som å gi akupunktur mot abstinenser. Nå vet ikke jeg hva han fyren er avhengig av, men gjelder det cannabisbruk så er sobril helt genialt for å slutte med bruk. vel, akupungtur mot postakutte abstinenser får du ved å ta nada akupungtur ( i øre) og det funker så absolutt for mange. check it out. Anonym poster: 4ebc8ab7ba007b88d6934dced8458d76
Kosemose Skrevet 8. oktober 2012 #71 Skrevet 8. oktober 2012 Kjære Auroressa. Jeg stenger tråden din nå. Grunnene til det er mange. Problemstillingen din er ganske alvorlig, og du får mange ulike svar og råd, på alt fra medisinbruk, til hva som er lurt ved avvenning, osv. Jeg vet ingenting om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de råd du får her. Dette er spørsmål du bør ta opp med noen som har kunnskap om temaet, for eksempel støtteorgansiasjoner for rusmisbrukere, pårørendeorganisasjoner eller lignende. Jeg håper det går bra med vennen din, og at han selv kommer dit at han ønsker hjelp. I mellomtiden er det sikkert ok for ham å vite at du er der som hans venn hvis han skulle trenge det. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg