AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #21 Skrevet 7. oktober 2012 Bra jeg har en seng jeg kan binde han fast i, men nå er det kanskje litt tidlig og snakke om noe som kanskje ikke vil skje engang. Jeg har nettopp kommet i snakk med han. Jeg må først se om han tar telefonen imorgen. Og jeg er ikke alene, min mor jobber i helsevesenet og takler menn på 200 cm og 100+ kilo som angriper daglig (dement avdeling), vist hun gir meg grønt lys så vil det ikke være et problem. Og det finnes ikke et vondt snev i den kroppen hans, og uansett, jeg er ikke svak, mentalt eller psykisk når det kommer til andre mennesker. Dette er ikke en jobb for deg. Det er ikke bare å binde han fast til en seng. Dette er omfattende, det er ikke bare å holde han noen dager så få det over. At du vil være det som en støtte er en god ting, men dette er ikke rette måten. Den dement sammenligning ble bare dum, å jobbe med demente er en helt annen sak enn å takle en på avrusning. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
Gjest HunterLady Skrevet 7. oktober 2012 #22 Skrevet 7. oktober 2012 Ikke bare det, auroressa vet ikke hvorfor han ruser seg, hva han ruser seg på eller om han er motivert. Snakker om å fjerndiagnotisere. Greit å være glad i folk, men fra det å ønske om å hjelpe til å være en idealist som kan skade mennesker. Den må man være forsiktig med. Hva om han fyren bare lå og sov da? Hun har ikke møtt ham en gang? Hun hører på rykter og mener at det er noe "dop", uten en gang å kjenne til de forskjellige effekter av narkotika. - Hva om fyren er incestoffer fra barndommen og skjuler symptomene ved bruk av narkotika, da sier det jo seg selv at fyren ikke blir frisk av å bli bundet fast til en seng!? Jeg er fullstendig enig med deg, og kunne skrevet en masteroppgave om hvorfor hun ikke burde gjøre dette. Dummeste jeg har hørt på lenge. For all del, Auroressa, du har et godt hjerte. Men du virker ikke særlig reflektert eller kunnskapsrik innenfor dette temaet. With all due respect - don't do this!
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #23 Skrevet 7. oktober 2012 Ikke bare det, auroressa vet ikke hvorfor han ruser seg, hva han ruser seg på eller om han er motivert. Snakker om å fjerndiagnotisere. Greit å være glad i folk, men fra det å ønske om å hjelpe til å være en idealist som kan skade mennesker. Den må man være forsiktig med. Hva om han fyren bare lå og sov da? Hun har ikke møtt ham en gang? Hun hører på rykter og mener at det er noe "dop", uten en gang å kjenne til de forskjellige effekter av narkotika. - Hva om fyren er incestoffer fra barndommen og skjuler symptomene ved bruk av narkotika, da sier det jo seg selv at fyren ikke blir frisk av å bli bundet fast til en seng!? Han har selv innrømmet det, og jeg har snakket med broren hans, og moren hans. Jeg vet temmelig gått hva han har gått igjennom barndommen, og nei jeg skal selvfølgelig ikke binde han fast i en seng.
waco Skrevet 7. oktober 2012 #24 Skrevet 7. oktober 2012 Hallo Auroressa, jeg skjønner at intensjonen din er god. Men du kan risikere og skade fyren. Er han avhengig av opiater så behøver han å trappe seg ned. Det skal skje medisinske ved hjelp av lege. Da kan han få conserta, valium, subutex, morfin og metadon! 2
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #25 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er fullstendig enig med deg, og kunne skrevet en masteroppgave om hvorfor hun ikke burde gjøre dette. Dummeste jeg har hørt på lenge. For all del, Auroressa, du har et godt hjerte. Men du virker ikke særlig reflektert eller kunnskapsrik innenfor dette temaet. With all due respect - don't do this! Jeg tar en dag av gangen, først får man se om han tar telefonen imorgen. Så får man se om han går med på at jeg spanderer middag på han en dag til uken, tar det derfra. Jeg må kunne se han i øynene og få gitt han en klem. Akkurat nå ber jeg bare om informasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #26 Skrevet 7. oktober 2012 Du vet at du kan bli arrestert dersom du binder folk fast i senga? Hallo, har du rivotril til å begrense muskelsmertene, og har du sobril til å ta bort angsten? Uten medisinering kan du rett og slett ta livet av ham ved å binde ham fast! Man gir ikke rivotril eller sobril ved avrusning. Vallergan er det sterkeste som blir brukt. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
waco Skrevet 7. oktober 2012 #27 Skrevet 7. oktober 2012 Aurorossa tror du på overtro? Tror du på bønnens makt? Vet du at opiatavhengighet er fysiske kjemiske reaksjoner i hjernen og kroppen? Man kan ikke bare "ønske" at man er rusfri. Hjernen må omstille seg og dette tar flere år!??? Ikke en helg hjemme med tomatsuppe og te!? 1
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #28 Skrevet 7. oktober 2012 Hallo Auroressa, jeg skjønner at intensjonen din er god. Men du kan risikere og skade fyren. Er han avhengig av opiater så behøver han å trappe seg ned. Det skal skje medisinske ved hjelp av lege. Da kan han få conserta, valium, subutex, morfin og metadon! Uansett hva utfallet blir ved en samtale med han, så har han det hvertfall bedre her, enn hos en annen narkoman. Så får man ta det derfra.
Gjest gjest17 Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Man gir ikke rivotril eller sobril ved avrusning. Vallergan er det sterkeste som blir brukt. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7 Jo, det gjør man. Ha i det minste kunnskap om det du uttaler deg om. 1
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #30 Skrevet 7. oktober 2012 Aurorossa tror du på overtro? Tror du på bønnens makt? Vet du at opiatavhengighet er fysiske kjemiske reaksjoner i hjernen og kroppen? Man kan ikke bare "ønske" at man er rusfri. Hjernen må omstille seg og dette tar flere år!??? Ikke en helg hjemme med tomatsuppe og te!? Jeg tror ikke på noenting. Og nei jeg er ikke hjernedød heller. Jeg vil bare være et medmenneske og hjelpe en jeg er glad i.
waco Skrevet 7. oktober 2012 #31 Skrevet 7. oktober 2012 Man gir ikke rivotril eller sobril ved avrusning. Vallergan er det sterkeste som blir brukt. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7 Det er derfor avrusning ikke fungerer! Vallergan er mot astma. Det blir som å gi akupunktur mot abstinenser. Nå vet ikke jeg hva han fyren er avhengig av, men gjelder det cannabisbruk så er sobril helt genialt for å slutte med bruk.
Gjest HunterLady Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 Man gir ikke rivotril eller sobril ved avrusning. Vallergan er det sterkeste som blir brukt. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7 Vallergan????!! Jeeez. Dette vet du kanskje ikke så mye om? Vallergan gis blant annet til 2-åringer med søvnproblemer fordi dette er så mildt. Hvorfor i all verden gir Vallergan effekt til en tung rusmisbruker som trolig har opparbeidet megatoleranse ovenfor tyngre benzodiazepiner? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 Jo, det gjør man. Ha i det minste kunnskap om det du uttaler deg om. Kanskje ikke på heroin, det vet jeg ingenting om nei. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
waco Skrevet 7. oktober 2012 #34 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Jeg tror ikke på noenting. Og nei jeg er ikke hjernedød heller. Jeg vil bare være et medmenneske og hjelpe en jeg er glad i. Vet du jeg har møtt sånne som deg før auroressa, og om du ikke slutter å forelske deg i den gutten som er det deg som om fem år kommer til å dra amfetaminlinjer for å orke og holde ut hverdagen. Klarer du å holde deg til å være telefonvenn så kanskje du lærer atferd av dette. Å blande følelser inn i det å redde andre mennesker uten å kjenne til deres hensikter, - det må jo gå gærent! Endret 7. oktober 2012 av waco
Chloe- Skrevet 7. oktober 2012 #35 Skrevet 7. oktober 2012 Det er derfor avrusning ikke fungerer! Vallergan er mot astma. Det blir som å gi akupunktur mot abstinenser. Nå vet ikke jeg hva han fyren er avhengig av, men gjelder det cannabisbruk så er sobril helt genialt for å slutte med bruk. Nei, cannabisbruk kan avsluttes med tomatsuppe og en kopp te. 4
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #36 Skrevet 7. oktober 2012 Vet du jeg har møtt sånne som deg før auroressa, og om du ikke slutter å forelske deg i den gutten som er det deg som om fem år kommer til å dra amfetaminlinjer for å orke og holde ut hverdagen. Klarer du å holde deg til å være telefonvenn så kanskje du lærer atferd av dette. Å blande følelser inn i det å redde andre mennesker uten å kjenne til deres hensikter, - det må jo gå gærent! Jeg er ikke forelsket i gutten, jeg har 0 romantiske følelser for han. Hvor fikk du egentlig det fra?
waco Skrevet 7. oktober 2012 #37 Skrevet 7. oktober 2012 Uansett hva utfallet blir ved en samtale med han, så har han det hvertfall bedre her, enn hos en annen narkoman. Så får man ta det derfra. Ja en samtale og en prat kan gå an. Da kan dere kanskje snakke litt om hva som forårsaker denne rustrangen. Men det kan ikke bare være en samtale en gang, - det må være hundrevis av samtaler over mange mange måneder! 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #38 Skrevet 7. oktober 2012 Det er derfor avrusning ikke fungerer! Vallergan er mot astma. Det blir som å gi akupunktur mot abstinenser. Nå vet ikke jeg hva han fyren er avhengig av, men gjelder det cannabisbruk så er sobril helt genialt for å slutte med bruk. Det kan det være, men det kan også kaste bensin på bålet. Er ikke noe kjekt å bli avhengig av et nytt stoff. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
waco Skrevet 7. oktober 2012 #39 Skrevet 7. oktober 2012 Han har selv innrømmet det, og jeg har snakket med broren hans, og moren hans. Jeg vet temmelig gått hva han har gått igjennom barndommen, og nei jeg skal selvfølgelig ikke binde han fast i en seng. Vet du hvorfor han ruser seg auroressa? Dersom du finner ut hvorfor han ruser seg så vil det være mye lettere å kunne hjelpe ham. Men hvordan skal du kunne klare å avsløre en sånn hemmelighet fra en som ruser seg?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #40 Skrevet 7. oktober 2012 Vallergan????!! Jeeez. Dette vet du kanskje ikke så mye om? Vallergan gis blant annet til 2-åringer med søvnproblemer fordi dette er så mildt. Hvorfor i all verden gir Vallergan effekt til en tung rusmisbruker som trolig har opparbeidet megatoleranse ovenfor tyngre benzodiazepiner? Vet en hel masse om dette, men ikke angående heroin (skrev det lengre oppe). Vallergan blir faktisk mye brukt under avrusning av f.eks alkohol og andre stoffer. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
Fremhevede innlegg