Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg vet ikke hvordan jeg skal få formulert meg riktig om temaet,eller situasjonen, men jeg trenger litt råd, og kanskje litt informasjon. Det er en venn av meg, en som jeg var veldig glad i for et par år siden saken dreier seg om. Jeg fikk høre og har vel vist innerst inne at han har hatt et veldig vanskelig år- muligens mer. Og han har falt i feil miljø, og tatt feil valg, livssituasjonen ble for tung for han. I går fikk jeg høre flere detaljer, og jeg har prøvd i et døgn og få tak i et telefonnummer på han, ikveld gjorde jeg det, og for en halvtime siden la jeg på røret etter og ha snakket med han. Han tar alt han kommer over, det jeg har hørt så går det i tunge stoffer som Heroin og Amfetamin , blant annet. Han kjente meg igjen på telefonen, tror jeg, han var nokså omtåket og virket litt fjern,men han sa : Hvordan kan jeg glemme deg ? Og jeg vil se deg og. Jeg håper dette ikke er en tåke, at han svarer meg imorgen når jeg skal ringe igjen. Min *plan* er vist han går med på det, er og dra å møte han. Kommer jeg igjennom til han, eller ser at øynene hans lyser opp når han ser meg, så vil jeg prøve og få han med meg hjem. Jeg bor ikke hjemme om dagen, så jeg vet enda ikke om det kan gå, men det er det jeg håper på. Men så er saken, vist jeg får han hit, hva gjør jeg da? Jeg tror virkelig på at gutten er sterk, men jeg vet ingenting om dette. Hvor mange dager tar det for at stoffer skal gå ut av kroppen på en? Og hva kan jeg forvente? Er det et sted jeg kan kjøre han til vist jeg ikke kan ha han her? Koster rehabilitering penger? Hva bør jeg si og ikke si til han? Jeg vil ikke presse han i et hjørne, da jeg tror det har vært mer en nok av folk som har gjort det tidligere. Jeg vil bare se om jeg kan komme igjennom han som jeg en gang tidligere har gjort. Vist noen har noen sider med informasjon post dem gjerne, råd, tips, uansett, kom med dem. Jeg håper bare dette ikke er en blindvei. Men nå har jeg bestemt meg for og prøve, og da gjør jeg det 110 prosent og.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hva er det du tror vil skje? Mest sannsynlig blir han med deg hjem, prater litt, og så drar han igjen for å fortsette med livet han lever. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Å ta han med hjem til deg er nok ingen god løsning. Han trenger profesjonell hjelp, ikke bare med rus, men med det psykiske. Men det viktigste av alt er at han må ønske det selv, gjør han ikke det så nyttet det ikke. Håper det ordner seg. Har selv en bror som har vært av og på rus i 10 år. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Hvor naiv er det mulig å bli??? Anonym poster: a24ca9e2f94933eb601c8049f87d4aca 2
Gjest gjest17 Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Kjedelig situasjon Auroressa. Har selv en bror som har vært på kjøret i femten år. Men som andre også har svart deg så må han ville det selv, det nytter ikke å foretelle hva han burde gjøre, dessverre. Håper ting ordner seg!
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2012 Hva er det du tror vil skje? Mest sannsynlig blir han med deg hjem, prater litt, og så drar han igjen for å fortsette med livet han lever. Vel får jeg med han hjem , og han stikker av, så blir det vanskelig , vist han er blakk, og komme seg hjem, han bor nå noen timer unna. Og jeg tror ingenting, jeg vil bare prøve.
Ibanez Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Jeg har hørt at abstinenser kan være syke greier. Og om du ikke vet hvor du har han kan det by på en skkkelig stor utfordring som jeg desverre ikke tror du klarer alene. Redigert; Det er bra du bryr deg Endret 7. oktober 2012 av Ibanez
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2012 Kjedelig situasjon Auroressa. Har selv en bror som har vært på kjøret i femten år. Men som andre også har svart deg så må han ville det selv, det nytter ikke å foretelle hva han burde gjøre, dessverre. Håper ting ordner seg! Jeg vet ikke hva han vil, jeg tror at han trenger og vil , føle og merke at det er normale mennesker, som er glad i han, og som er til og stole på. Han har opplevd veldig mye vondt, når det kommer til venner, familie, kjærester.
Gjest HunterLady Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har i min fortid sittet oppå folk med abstinenser. Anbefaler det ikke til en sjel. Dette er en oppgave du ikke bør påta deg. Spesielt ikke med de mangelfulle kunnskapene du viser her. Dette er en jobb for profesjonelle, og selv de klarer det ikke dersom ikke personen ønsker dette selv. 3
waco Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Vel får jeg med han hjem , og han stikker av, så blir det vanskelig , vist han er blakk, og komme seg hjem, han bor nå noen timer unna. Og jeg tror ingenting, jeg vil bare prøve. Mitt forslag er å finne ut hvorfor han ruser seg før du lurer på hvordan han skal slutte.
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har hørt at abstinenser kan være syke greier. Og om du ikke vet hvor du har han kan det by på en skkkelig stor utfordring som jeg desverre ikke tror du klarer alene. Redigert; Det er bra du bryr deg Bra jeg har en seng jeg kan binde han fast i, men nå er det kanskje litt tidlig og snakke om noe som kanskje ikke vil skje engang. Jeg har nettopp kommet i snakk med han. Jeg må først se om han tar telefonen imorgen. Og jeg er ikke alene, min mor jobber i helsevesenet og takler menn på 200 cm og 100+ kilo som angriper daglig (dement avdeling), vist hun gir meg grønt lys så vil det ikke være et problem. Og det finnes ikke et vondt snev i den kroppen hans, og uansett, jeg er ikke svak, mentalt eller psykisk når det kommer til andre mennesker.
waco Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg vet ikke hva han vil, jeg tror at han trenger og vil , føle og merke at det er normale mennesker, som er glad i han, og som er til og stole på. Han har opplevd veldig mye vondt, når det kommer til venner, familie, kjærester. Det han trenger er noen som kan lytte til ham. Er han blakk og du skal være snill mot ham så er det ensbetydende med at du låner ham penger, du forstår såpass? Broren min var sprøtyenarkoman og brukte amfetamin jevnlig sammen med noe bruk av heroin. Dette her er medikamenter som må trappes ned, ved hjelp av LAR, da kanskje han kan søke seg til metadon/subutexbehandling. 2
waco Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Bra jeg har en seng jeg kan binde han fast i, men nå er det kanskje litt tidlig og snakke om noe som kanskje ikke vil skje engang. Jeg har nettopp kommet i snakk med han. Jeg må først se om han tar telefonen imorgen. Og jeg er ikke alene, min mor jobber i helsevesenet og takler menn på 200 cm og 100+ kilo som angriper daglig (dement avdeling), vist hun gir meg grønt lys så vil det ikke være et problem. Og det finnes ikke et vondt snev i den kroppen hans, og uansett, jeg er ikke svak, mentalt eller psykisk når det kommer til andre mennesker. Du vet at du kan bli arrestert dersom du binder folk fast i senga? Hallo, har du rivotril til å begrense muskelsmertene, og har du sobril til å ta bort angsten? Uten medisinering kan du rett og slett ta livet av ham ved å binde ham fast! 2
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har i min fortid sittet oppå folk med abstinenser. Anbefaler det ikke til en sjel. Dette er en oppgave du ikke bør påta deg. Spesielt ikke med de mangelfulle kunnskapene du viser her. Dette er en jobb for profesjonelle, og selv de klarer det ikke dersom ikke personen ønsker dette selv. Jeg har sett mye rart selv i mitt liv , men nei aldri sittet på en med abstinenser, men tror ikke det gjør meg mindre sterk for det. Men uansett, jeg vil prøve. Som jeg har sagt endel ganger nå, er ikke sikkert jeg får snakket med han igjen, er en veldig liten sjanse for at han i det hele tatt vil se meg når den dagen kommer, men det skader ikke og prøve. Og innerst inne, er han en redd liten gutt som trenger og bli elsket. Og se at verden er ikke så ond, selvom mennesker alltid har kjørt han virkelig over.
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #15 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt forslag er å finne ut hvorfor han ruser seg før du lurer på hvordan han skal slutte. Jeg har noen tanker i hodet.
Gjest HunterLady Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har sett mye rart selv i mitt liv , men nei aldri sittet på en med abstinenser, men tror ikke det gjør meg mindre sterk for det. Men uansett, jeg vil prøve. Som jeg har sagt endel ganger nå, er ikke sikkert jeg får snakket med han igjen, er en veldig liten sjanse for at han i det hele tatt vil se meg når den dagen kommer, men det skader ikke og prøve. Og innerst inne, er han en redd liten gutt som trenger og bli elsket. Og se at verden er ikke så ond, selvom mennesker alltid har kjørt han virkelig over. Hvordan i huleste vet du dette? Er du synsk? At du sier du vil binde en heroinist til sengen høres nesten så farlig ut at dersom jeg hadde kjent deg, så hadde jeg ringt enten 112 eller 113. 1
waco Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har i min fortid sittet oppå folk med abstinenser. Anbefaler det ikke til en sjel. Dette er en oppgave du ikke bør påta deg. Spesielt ikke med de mangelfulle kunnskapene du viser her. Dette er en jobb for profesjonelle, og selv de klarer det ikke dersom ikke personen ønsker dette selv. Ikke bare det, auroressa vet ikke hvorfor han ruser seg, hva han ruser seg på eller om han er motivert. Snakker om å fjerndiagnotisere. Greit å være glad i folk, men fra det å ønske om å hjelpe til å være en idealist som kan skade mennesker. Den må man være forsiktig med. Hva om han fyren bare lå og sov da? Hun har ikke møtt ham en gang? Hun hører på rykter og mener at det er noe "dop", uten en gang å kjenne til de forskjellige effekter av narkotika. - Hva om fyren er incestoffer fra barndommen og skjuler symptomene ved bruk av narkotika, da sier det jo seg selv at fyren ikke blir frisk av å bli bundet fast til en seng!?
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. oktober 2012 Du vet at du kan bli arrestert dersom du binder folk fast i senga? Hallo, har du rivotril til å begrense muskelsmertene, og har du sobril til å ta bort angsten? Uten medisinering kan du rett og slett ta livet av ham ved å binde ham fast! Det var vel egentlig en stor spøk med og binde han fast i senga. Selvfølgelig er jeg ikke så dum. Og jeg tror , at mange kan gå igjennom absistenser uten ekstra medikamenter. For det tredje, får jeg han hit, så skal jeg ha ambulansen på speed dial.
Auroressa Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 7. oktober 2012 Hvordan i huleste vet du dette? Er du synsk? At du sier du vil binde en heroinist til sengen høres nesten så farlig ut at dersom jeg hadde kjent deg, så hadde jeg ringt enten 112 eller 113. Nei men jeg kjenner han vel litt mer enn deg , og som jeg har nettopp skrevet så var det en stor spøk, jeg er ikke helt blåst heller.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #20 Skrevet 7. oktober 2012 Bra jeg har en seng jeg kan binde han fast i, men nå er det kanskje litt tidlig og snakke om noe som kanskje ikke vil skje engang. Jeg har nettopp kommet i snakk med han. Jeg må først se om han tar telefonen imorgen. Og jeg er ikke alene, min mor jobber i helsevesenet og takler menn på 200 cm og 100+ kilo som angriper daglig (dement avdeling), vist hun gir meg grønt lys så vil det ikke være et problem. Og det finnes ikke et vondt snev i den kroppen hans, og uansett, jeg er ikke svak, mentalt eller psykisk når det kommer til andre mennesker. Dette er ikke en jobb for deg. Det er ikke bare å binde han fast til en seng. Dette er omfattende, det er ikke bare å holde han noen dager så få det over. At du vil være det som en støtte er en god ting, men dette er ikke rette måten. Den dement sammenligning ble bare dum, å jobbe med demente er en helt annen sak enn å takle en på avrusning. Anonym poster: 53c2431497ee1b271711beece14088e7 2
Fremhevede innlegg