Gå til innhold

Gutter og pene jenter på kåge

Silfen

Anbefalte innlegg

I form av negative bemerkninger eller slibrige PM'er?

Uansett, jeg satte pris på ditt bidrag! :opplyser:

Ja, det er dessverre fåfengt. Det er et ubestridt faktum at utseende betyr masse.

Ingen PM'ar, men ubehageleg likevel. Kjem ikkje til å gjera det igjen.

Nei men du nevnte ditt utseende, at menn trudde du var mindre pen, jeg skrev bare at jeg tror det var dine meninger de ikke likte og at ditt utseende ikke hadde noe å gjøre med det.

Bare fordi noen ikke er enig med deg så betyr ikke det at de er din fiende, vi kan ha mange samtaler om nakenhet, etikk, moral og politikk og jeg tror du og jeg ikke har de samme syn, men hvordan du ser ut bryr jeg meg ikke om ei heller ville jeg mene du var et dårlig menneske, jeg personlig kan ha mange diskusjoner med andre, være uenig med dem og alikevel ha full respekt for dem, så lenge de ikke er for radikale eller voldelige (som av og til kan gå hand i hand)

Eg håpar jo at det er meiningane mine som gjer at folk er einige/ueinige med meg, så det er jo ikkje akkurat noko eg vert sur for :) Meinte berre at eg trur inntrykket folk kanskje har av meg som mindre pen har noko å gjera med meiningane mine om dette med eksponering av kvinnekroppar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er denne type innlegg - "jeg mener generelt uten å holde meg til saken" som er ødeleggende.

Skjønner du at det er sånne antakelser som du kommer med her - på total irrelevant grunnlag - som gjør at VI HETSES? Har du noensinne lest innlegg og forholdt deg til saken?

Og spørsmål 2: Hvorfor er det ikke noen som kommer til vår unnsetning - når vi åpenbart er de som blir tråkket på, på helt feilaktig og grovt grunnlag?

Ikke at jeg er interessert i å ha noen til min unnsetning, men det er jo åpenbart èn grunn til dette. Det har ingenting med argumenter å gjøre, for da hadde dere lest hva vi - og disse "andre" kvinnene skriver. Det ignorerer dere.

Jeg skal, for siste gang - og denne gangen kan du godt lese det og ta det til deg - hva som er blitt sagt av "oss" i disse debattene: Jeg tar det i farger så det skal bli lettere å lese - det virker nemlig som det aldri har sunket inn før.

- Det er trist med negativt kroppsfokus, vi ser i andre tråder at mange jenter har veldig lavt selvbilde

- Med negativt mener vi kritikk, si at folk har stygge pupper/er feite/ikke er tynne nok/er så tynne at de er stygge/bør trene seg til helt flat mage

- Vi synes ikke det bør være anledning til at folk kan legge ut bilder, hvor de får terningkast. Dette opplever vi som negativt, og reduserende for menneskers verdi

- Vi sier gjentatte ganger at vi ikke har noe imot sex, nakenhet, kropp eller bilder på KG - men vi ønsker å HA BORT DE NEGATIVE KOMMENTARENE OG TERNINGSKAST

Vi får da høre: (og dette blir sagt i konkrete ord, i tråder og på PM)

- Du er sjalu og overvektig

- Dere er aseksuelle

- Dere hater kvinner

-. Dere er femnazier

- Dere kontrollerer alt

- Dere er stygge

Så fortell meg da; (og jeg forventer at du svarer)

1. Synes du punktene markert i blått er å tråkke noen ned i søla og forsøke nekte folk å generelt legge ut bilder?

2. Synes du ikke at det som er markert i rødt, nemlig det VI får høre - er det som er hetsende?

3. Hvorfor antar du at "noen er i søla"? Tror du ikke disse personene som legger ut div bilder klarer tenke selv?

4. Kan du for ei gangs skyld legge godviljen til - og LESE DET VI SKRIVER SLIK VI SKRIVER DET

Det provoserer meg at jeg skal måtte legge ut bilder av meg selv i undertøyet - og så bli vurdert som sexy nok for dem, for at denne lille gruppen mannfolk(for det gjelder overhodet ikke alle, de fleste greier lese, samt skille kuk og hjernevirksomhet) skal gidde å lese argumentene mine i disse trådene.

Jeg gidder heller ikke høre om dine negative erfaringer med kvinner - jeg er ikke en av de. Så slutt med å trekke dette frem i hvert eneste innlegg.

Jeg kjenner mange kvinner som er blitt voldtatt, jeg antar da ikke at du eller andre menn er voldtektsmenn. Samme greie.

Flott innlegg. Dessverre det i slike debatter, så er det enkelte som misforstår med vilje, kun for å kunne rakke ned på brukere som har en annen oppfatning om en sak, i dette tilfellet om jenter og kroppsbilder, enn å imøtegå argumentene. Lurer litt på hvorfor?

Anonym poster: 731b4739bce2805cd3d090365e0745ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne type innlegg - "jeg mener generelt uten å holde meg til saken" som er ødeleggende.

Skjønner du at det er sånne antakelser som du kommer med her - på total irrelevant grunnlag - som gjør at VI HETSES? Har du noensinne lest innlegg og forholdt deg til saken?

Skal vi se frøken... *Begynne med en forsonende hersketeknikk*

Hvem hetses? Jeg har da ikke hetset deg. Få andre også, om noen i det hele tatt.

Det neste spørsmålet ditt er så emosjonelt preget at det nesten ikke fortjener et svar. Men joda, det er det jeg holder på med i denne tråden for eksempel.

Og spørsmål 2: Hvorfor er det ikke noen som kommer til vår unnsetning - når vi åpenbart er de som blir tråkket på, på helt feilaktig og grovt grunnlag?

Nå har du en røys med folk som har komme deg til unnsetning i denne tråden. Jeg har ca ingen.

Ikke at jeg er interessert i å ha noen til min unnsetning, men det er jo åpenbart èn grunn til dette. Det har ingenting med argumenter å gjøre, for da hadde dere lest hva vi - og disse "andre" kvinnene skriver. Det ignorerer dere.

Jeg skal, for siste gang - og denne gangen kan du godt lese det og ta det til deg - hva som er blitt sagt av "oss" i disse debattene: Jeg tar det i farger så det skal bli lettere å lese - det virker nemlig som det aldri har sunket inn før.

- Det er trist med negativt kroppsfokus, vi ser i andre tråder at mange jenter har veldig lavt selvbilde

- Med negativt mener vi kritikk, si at folk har stygge pupper/er feite/ikke er tynne nok/er så tynne at de er stygge/bør trene seg til helt flat mage

- Vi synes ikke det bør være anledning til at folk kan legge ut bilder, hvor de får terningkast. Dette opplever vi som negativt, og reduserende for menneskers verdi

- Vi sier gjentatte ganger at vi ikke har noe imot sex, nakenhet, kropp eller bilder på KG - men vi ønsker å HA BORT DE NEGATIVE KOMMENTARENE OG TERNINGSKAST

Så langt er vi enige om idealet.

Vi får da høre: (og dette blir sagt i konkrete ord, i tråder og på PM)

- Du er sjalu og overvektig

- Dere er aseksuelle

- Dere hater kvinner

-. Dere er femnazier

- Dere kontrollerer alt

- Dere er stygge

Femnazier og "kontrollere alt" er karakteristikker som er gyldige. Både fordi de er riktige på en del av brukerne her inne og fordi de handler om saklige ting. Stygg, feit osv er usaklige karakteristikker.

Så fortell meg da; (og jeg forventer at du svarer)

Mh... Hvor er ViseFingeren smilyen når du trenger den? Forventninger og krav fra andre brukere på debattsider er vel noe jeg gir blanke faen i. Ikke er jeg barn og du morra mi, ikke er du dama mi, eler noen som helst andre som er i posisjon til å kreve og forvente noe fra meg. Du kan øsnke, sette pris på og be om, men å forvente kan du drite i.

1. Synes du punktene markert i blått er å tråkke noen ned i søla og forsøke nekte folk å generelt legge ut bilder?

Se over.

2. Synes du ikke at det som er markert i rødt, nemlig det VI får høre - er det som er hetsende?

Se over.

3. Hvorfor antar du at "noen er i søla"? Tror du ikke disse personene som legger ut div bilder klarer tenke selv?

De fleste, men ikke alle. Bakgrunnen for at folk legger ut bilder av seg selv er mangfoldige. Alt fra at en tenner på det, synes det er en morsom éngangs greie til gjennomført selvforakt.

4. Kan du for ei gangs skyld legge godviljen til - og LESE DET VI SKRIVER SLIK VI SKRIVER DET

Det er vel strengt tatt det jeg gjør og takk det samme.

Det provoserer meg at jeg skal måtte legge ut bilder av meg selv i undertøyet - og så bli vurdert som sexy nok for dem, for at denne lille gruppen mannfolk(for det gjelder overhodet ikke alle, de fleste greier lese, samt skille kuk og hjernevirksomhet) skal gidde å lese argumentene mine i disse trådene.

Ah, klikken med menn som trygler om mer hud på KG slik at de kan få dratt litt skinn for å så kunne mene noe.

Jeg gidder heller ikke høre om dine negative erfaringer med kvinner - jeg er ikke en av de. Så slutt med å trekke dette frem i hvert eneste innlegg.

Nei, jeg kommer ikke til å slutte med det. Ikke får jeg har solid fått motbevist mine erfaringer på nivå en-til-en (stakkars som påtar seg den utfordringen...)

Jeg kjenner mange kvinner som er blitt voldtatt, jeg antar da ikke at du eller andre menn er voldtektsmenn. Samme greie.

Ja, samme greie. Bare at i andre enden sitter to forskjellige hjerner. Eller individer om du vil. Og siden du ba meg om å ikke gjøre det så gjør jeg det. Føler for å være sur treåring i dag ser du. Mitt føkka hode og sjelsliv har blitt formet over flere tiår med en solid grunnmur lagt første tre fire leveår. Det er ikke samme greia om du gidder å grave litt i materien. Og bare så det er sagt, jeg er IKKE på jakt etter sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen PM'ar, men ubehageleg likevel. Kjem ikkje til å gjera det igjen.

Eg håpar jo at det er meiningane mine som gjer at folk er einige/ueinige med meg, så det er jo ikkje akkurat noko eg vert sur for :) Meinte berre at eg trur inntrykket folk kanskje har av meg som mindre pen har noko å gjera med meiningane mine om dette med eksponering av kvinnekroppar.

For å trekke debatten videre. Jeg ville ikke vert overrasket over om folk er negative til deg fordi du skriver på nynorsk. Hey, jeg gir deg jo ekstra goodwill nettopp fordi du skriver på nynorsk! :tommelsmil: Beklager å ha slike overfladiske betraktninger av deg og dine meninger :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for min del er det ingen sammenheng mellom respekt og bilde. Om jeg har respekt for en bruker eller ikke, har ikke noe med om de har lagt ut bilde å gjøre. Det er brukere jeg liker og respekterer som har lagt ut bilde, brukere jeg ikke liker som ikke har gjort det, og omvendt. Det er andre faktorer som avgjør min subjektive oppfatning av brukere.

Det jeg mente var heller at det står respekt av at man tør å stoppe opp og tenke gjennom hvorfor man gjør noe, og eventuelt legge om, om man ikke er komfortabel med det man har gjort/gjør. Respekten kommer ikke av at man slutter å legge ut bilder, men at man er bevisst på hva man gjør og hvorfor, og tør å gjøre endringer om man synes det er best. Uansett hva det er snakk om.

Og vi vet alle at om noen går andre veien, og begynner å legge ut bilder av seg selv, så mister vedkommende masse respekt fra sine medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi vet alle at om noen går andre veien, og begynner å legge ut bilder av seg selv, så mister vedkommende masse respekt fra sine medsøstre.

Uenig. Som sagt, jeg blåser i grunn langt i om bruker x legger ut bilder av seg selv. Så lenge jeg slipper å gjøre det, så er jeg egentlig fornøyd. Og det er da flere som har lagt ut bilde, som jeg har inntrykk av at er populære brukere. Så jeg ser fint lite som tyder på at bilde -> mindre respekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herligfred, BM2.

Du vil jo virkelig ikke svare på det jeg spør om, jeg svarer utfra den samme gamle tralten.

Jeg sa ikke at DU hetser, jeg sa at den type forestillinger du kommer med(altså at man antar en hel masse uten å ta utgangspunkt i hva debatten handler om) - gjør at det blir hets fra denne gruppen.

Jeg ser at du forbeholder deg retten til å kalle folk i disse debattene for kontrollerende og femnazi, som inkluderer meg.

Samtidig sier du at vi faktisk er enige om hva jeg og andre har konkret sagt i de debattene, da du sa deg enig i det jeg uthevet.

Jada, jeg er en sur treåring som bruker hersketeknikker. Jeg får legge det til på listen over "overvektig, stygg, kontrollerende, sjalu, femnazi, manipulativ". *sur treåring osm bruker hersketeknikker* check.

Og jeg må bare le av at du faktisk godsnakker med Imli når hun inngår nettopp i denne gruppen jeg beskriver.

Du svarer jo overhodet ikke på hva jeg spør om, men gjør bare som denne lille gruppen mannfolk alltid gjør i de debattene; slenger ut kritikk basert på ting som aldri er sagt eller ytret og ikke har noe med temaet å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg har lagt ut bilde av meg selv. To ganger. Man så blant annet halve puppestellet i en kjole. Fikk bare fine komplimenter, og jeg følte ikke på denne janteloven enkelte snakker så mye om.

Ingen hetsing, ingen som nedvurderte noe som helst.

Sikkert fordi jeg ikke trakk opp kjolen, spredte bena og lurte på om "hvor trang tror du vaginaen min er, kast en terning". Da ville jeg sikkert får endel spørrende kommentarer, som strengt tatt hadde vært på sin plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligfred, BM2.

Du vil jo virkelig ikke svare på det jeg spør om, jeg svarer utfra den samme gamle tralten.

Jeg sa ikke at DU hetser, jeg sa at den type forestillinger du kommer med(altså at man antar en hel masse uten å ta utgangspunkt i hva debatten handler om) - gjør at det blir hets fra denne gruppen.

Jeg ser at du forbeholder deg retten til å kalle folk i disse debattene for kontrollerende og femnazi, som inkluderer meg.

Samtidig sier du at vi faktisk er enige om hva jeg og andre har konkret sagt i de debattene, da du sa deg enig i det jeg uthevet.

Jada, jeg er en sur treåring som bruker hersketeknikker. Jeg får legge det til på listen over "overvektig, stygg, kontrollerende, sjalu, femnazi, manipulativ". *sur treåring osm bruker hersketeknikker* check.

Og jeg må bare le av at du faktisk godsnakker med Imli når hun inngår nettopp i denne gruppen jeg beskriver.

Du svarer jo overhodet ikke på hva jeg spør om, men gjør bare som denne lille gruppen mannfolk alltid gjør i de debattene; slenger ut kritikk basert på ting som aldri er sagt eller ytret og ikke har noe med temaet å gjøre.

Jeg har svart NØYAKTIG på det du spør om. Videre har jeg aldri påstått at du er en sur treåring.

Jeg mister helt tråden på hva du vil frem til der du referer til Imli og pressiserer at femnazi er lov i alle debatter der det diskuteres kjønn. Nettopp fordi mange av disse trådene inneholder innlegg av ekte femnazier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart NØYAKTIG på det du spør om. Videre har jeg aldri påstått at du er en sur treåring.

Jeg mister helt tråden på hva du vil frem til der du referer til Imli og pressiserer at femnazi er lov i alle debatter der det diskuteres kjønn. Nettopp fordi mange av disse trådene inneholder innlegg av ekte femnazier.

Hva legger du i begrepet "feminazi"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg har lagt ut bilde av meg selv. To ganger. Man så blant annet halve puppestellet i en kjole. Fikk bare fine komplimenter, og jeg følte ikke på denne janteloven enkelte snakker så mye om.

Ingen hetsing, ingen som nedvurderte noe som helst.

Sikkert fordi jeg ikke trakk opp kjolen, spredte bena og lurte på om "hvor trang tror du vaginaen min er, kast en terning". Da ville jeg sikkert får endel spørrende kommentarer, som strengt tatt hadde vært på sin plass.

Halve puppestellet er for lite. Det ser en jo over alt hele tiden :Gjesp: To ganger er også for lite. Men la oss sit at du plutselig merket at du fikk et kikk av å legge ut bilder av deg selv i bare g-strengen. Videre at du fikk et kikk ved å gjøre dette jevnlig med stadig nye bilder. Hva hadde skjedd da? Jeg er overbevist om at flere i din krets her inne hadde tatt avstand fra deg. På tross av at dine meninger og holdninger ellers ikke hadde endret seg. Det er som å stå frem som homofil i indremisjonen rett og slett. Du ender ute i kulden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i begrepet "feminazi"?

Enhver kvinne som påstår at feminismen er den eneste sanne vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, det var visst du selv som var den sure treåringen.

Anyway så mister du poenget fordi du er i en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt annen diskusjon enn de trådene vi refererer til.

Det har jeg prøvd å si til deg noen ganger nå. Du snakker liksom bare generelt om generelt, og det gjør ikke vi.

Og bare for å informere deg om hvem femnaziene liksom skal være: det er meg, Cuntzilla, Imli, Purple Haze, Ludovie(synes jeg å huske i den ene tråden), Søgni, Vampen, og et lite knippe flere mennesker. Skreppamedleppa tipper jeg også er i den kategorien, ja. ++++++.

Om du mener vi er ekte femnazier så be my guest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver kvinne som påstår at feminismen er den eneste sanne vei.

Ingen kvinner her har noensinne sagt det. Og jeg har lest omtrent alle debattene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway så mister du poenget fordi du er i en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt annen diskusjon enn de trådene vi refererer til.

Det har jeg prøvd å si til deg noen ganger nå. Du snakker liksom bare generelt om generelt, og det gjør ikke vi.

Og bare for å informere deg om hvem femnaziene liksom skal være: det er meg, Cuntzilla, Imli, Purple Haze, Ludovie(synes jeg å huske i den ene tråden), Søgni, Vampen, og et lite knippe flere mennesker. Skreppamedleppa tipper jeg også er i den kategorien, ja. ++++++.

Du traff på to med den listen din :tommelsmil:

Har jeg noen som helst gang påstått at jeg ikke snakker generelt i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinner her har noensinne sagt det. Og jeg har lest omtrent alle debattene.

Eg ber om å gjer forskjel, som dei seiar i amerikanske filmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å trekke debatten videre. Jeg ville ikke vert overrasket over om folk er negative til deg fordi du skriver på nynorsk. Hey, jeg gir deg jo ekstra goodwill nettopp fordi du skriver på nynorsk! :tommelsmil: Beklager å ha slike overfladiske betraktninger av deg og dine meninger :sukk:

Det kan godt hende. I så fall er jo det synd. Om du vert meir positiv til meg pga nynorsken, er jo det bra - nynorsken handlar ikkje om korleis eg ser ut, men om kven eg er/kva eg står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve puppestellet er for lite. Det ser en jo over alt hele tiden :Gjesp: To ganger er også for lite. Men la oss sit at du plutselig merket at du fikk et kikk av å legge ut bilder av deg selv i bare g-strengen. Videre at du fikk et kikk ved å gjøre dette jevnlig med stadig nye bilder. Hva hadde skjedd da? Jeg er overbevist om at flere i din krets her inne hadde tatt avstand fra deg. På tross av at dine meninger og holdninger ellers ikke hadde endret seg. Det er som å stå frem som homofil i indremisjonen rett og slett. Du ender ute i kulden.

Rart at Cuntzilla kunne legge ut et ganske freidig bilde av seg selv uten å møte denne motstanden, da.

Der slo liksom ikke denne spådommen inn.

Og innmari rart at de andre jentene som har lagt ut endel bilder her faktisk er godt likt av de samme de var likt av før.

Enda rarere er det at de som sender horemeldinger, lager horetråder og slenger om seg slutbegrepet mest og forteller at kvinner fortjener å bli voldtatt fordi de er så jævlig promiskuøse- hvem er det? MANNLIGE BRUKERE

Merkelig det der.

Om du mener jeg er en av disse femnaziene så kan jeg informere deg atter en gang om jeg ikke er feminist, har aldri lest ett eneste feministisk tidsskrift eller program - og har ingenting imot nakne kropper.

Da ville jeg vel ikke vært mest aktiv på seksualitet hvor jeg snakker i detalj om oralsex, og er i hundre tråder MED DEG hvor jeg proklamerer min kjærlighet for myke pupper.

Anywho; denne diskusjonen med deg går ingen veier - du tar ikke utgangspunkt i HI eller de konkrete eksemplene som faktisk diskuteres.

Endret av norah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, me er feminaziane på KG. Det er ikkje slik at ALLE kallar oss det, men det er ein gjennomgåande trend i ein god del trådar. Sidan eg er kritisk til stripping, porno og nakenbileter av damer på nett, er eg, for ein god del folk her inne, naudsyneleg både bitter fordi eg ikkje kan få meg ein mann (og kanskje t.o.m "traktorlesbe"), i tillegg til stygg og feit. Dette er eit døme på råtten debatteknikk frå somme brukarar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at Cuntzilla kunne legge ut et ganske freidig bilde av seg selv uten å møte denne motstanden, da.

Der slo liksom ikke denne spådommen inn.

Og innmari rart at de andre jentene som har lagt ut endel bilder her faktisk er godt likt av de samme de var likt av før.

Enda rarere er det at de som sender horemeldinger, lager horetråder og slenger om seg slutbegrepet mest og forteller at kvinner fortjener å bli voldtatt fordi de er så jævlig promiskuøse- hvem er det? MANNLIGE BRUKERE

Merkelig det der.

Om du mener jeg er en av disse femnaziene så kan jeg informere deg atter en gang om jeg ikke er feminist, har aldri lest ett eneste feministisk tidsskrift eller program - og har ingenting imot nakne kropper.

Da ville jeg vel ikke vært mest aktiv på seksualitet hvor jeg snakker i detalj om oralsex, og er i hundre tråder MED DEG hvor jeg proklamerer min kjærlighet for myke pupper.

Anywho; denne diskusjonen med deg går ingen veier - du tar ikke utgangspunkt i HI eller de konkrete eksemplene som faktisk diskuteres.

Stikkord for Cuntzilla; Ett.

Stikkord for hore-bemerkninger; Kvinner

Stikkord for voldtektsbemerkninger; Gjennomførte empatiløse rasshøl av begge kjønn.

Stikkord for Feminazier; To av de du listet opp, pluss flere du ikke listet opp. Jeg kommer aldri til å nevne noen med nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...