Gå til innhold

Gutter og pene jenter på kåge

Silfen

Anbefalte innlegg

Jeg syns innlegget var veldig godt skrevet, og når du forklarer det på den måten, så jeg faktisk forstår hva denne samtalen egentlig handler om, merker jeg at jeg egentlig ikke kan svare noe på det, for jeg har aldri lagt merke til dette fenomenet hvor noen beskytter de som har lagt ut bilde av kroppen sin, bare fordi de liker å se kropp.

Jeg skjønner ikke helt hva det kan komme av at det blir sånn, siden det tross alt er et forum, og denne damekroppen er utenfor rekkevidde uansett.

Hadde det vært mulig å få link til en eller flere tråder, hvor dette skjer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike tråder blir ofte slettet, siden det stort sett ender med sinte menn og fornærmede damer. Noen emner er vel inntakte, men jeg er helt elendig når det gjelder å søke etter tråder her på KG, så forhåpentligvis kan noen andre ta seg av det. Jeg kan gi et kort referat fra "trusetråden" (fritt fra hukommelsen) før jeg tusler til sengs :)

En jente skriver at hun er så usikker på hvilken truse kjæresten hennes vil like, og legger ved et bilde av rumpa si, iført en sort, gjennomsiktig hipster. I videre innlegg er det litt opp og ned om vi skal svare på hvilken truse hun kler, eller hvilken truse kjæresten vil like. Hun takker pent for positive tilbakemeldinger, men etterspør flere svar i sånn ca. annethvert innlegg. Ser ikke ut til å vise noen særlig interesse for de som kommer med seriøse svar om hvilken type truse hun ville kledd. Etterhvert sper hun på med et par g-streng bilder.

Hun får etterhvert mange svar. Mennene gir komplimenter for sexy rumpe (og det var en fin rumpe, altså, bare så det er sagt), og spør etter flere bilder (både med og uten truse). Kvinnene synes derimot ikke at dette henger helt på greip. De fleste av oss gir kompliment for fin rumpe, men spør om ikke dette blir litt for dumt. Slik vi ser det er det nemlig tre alternativer til hvorfor denne tråden ble opprettet, og to av dem er bekymringsverdige.

Alternativ 1: Noen oppdager at TS (som poserer utfordrende) har gjort epostaddressen sin offentlig, slik at alle kan se den om de går inn på profilen hennes. Dette er noe man må gå aktivt inn for å gjøre, den dukker ikke bare opp der når du registrerer deg, liksom. Den tynne unnskyldningen for å poste sexy bilder (at hun lurer på hva slags truse kjæresten hennes vil like :klo: ), kombinert med offentlig e-post, gjør at det er grunn til å lure på om hun ønsker å selge seksuelle tjenester. Ingen beskylder henne for dette, men det blir luftet som en mulighet.

Alternativ 2: TS er faktisk så usikker at hun ikke klarer å velge truse selv, tenker ikke over at hun bare kan spørre kjæresten sin om hva han liker (det er jo det hun angivelig lurer på), og har ikke noe særlig nettvett. Hun utleverer seg selv, muligens uten å være klar over det.

Alternativ 3: TS har rett og slett lyst til å høre noen fine komplimenter for rumpa si, og bestemmer seg for at å spille dum er den beste måten å gå frem på. "Skal jeg ha sånn truse, eller sånn truse. *snurre håret rundt fingeren* Åh, det er så vanskliiiiii :trist: ", Dette alternativet er ikke bekymringsverdig, men fremgangsmåten blir rett og slett latterlig. Ville hun ha komplimenter for stussen, kunne hun jo bare enkelt og greit spurt hva vi syntes om den, istedenfor å gjemme seg bak den tynne truseunnskyldningen.

Det som irriterte ( i alle fall meg), var at ingen menn så ut til å bry seg om hva som evt. kunne ligge bak, så lenge de fikk se mer rumpe. Kvinnelige brukere ble regelrett skjelt ut for å spørre på en pen måte om ikke dette ble litt for dumt. Du vet, typ; "Nå må dere bitterfitter faen meg rulle inn hengepattene og slutte å være så jævla sjalu. Tåler ikke se ei fin rumpe engang. Ottarkjærringer!". Det som var så overraskende, var at selv ellers oppegående brukere nektet å diskutere om det kunne ligge noe litt ugreit bak dette innlegget. Enten så ble den muligheten blankt avfeid, eller så var det ikke så nøye. En innrømte vel også mer eller mindre at han godt kunne spille dum han også, bare han fikk se rumpe.

Å argumentere for at TS antageligvis er ved sine fulle fem, og å si at rumpa var fin, er helt greit. Å fullstendig drite i om TS har psykiske problemer, selger kroppen sin, eller utleverer seg selv uten å mene det, er derimot hårreisende. Forresten lagde TS en ny tråd, hvor hun postet fire trusebilder, og ville ha oss til å stemme på hvilken kjæresten hennes likte best. Altså Ikke hvem som var finest, men hvilken truse kjæresten hennes likte best(!)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg husker litt av det.. ;)

(og jeg skjønner i grunnen hvorfor noen skulle mene at jeg var horete. Jeg var jo egentlig det)

Samtidig tror jeg at dette må man bare forvente. Mange folk er ikke alltid så kompliserte at de kommer på noen bedre grunner for hvorfor noen skulle være imot slikt.

Nei, ekshibisjonist er det du var der. Noe som en fint skal få lov å være i fred. Dog så har ekshibisjonisme den bakdelen at folk fort overser resten av personen. Både på godt og vondt. Det er en diger forskjell på å være hore og ekshibisjonist. Selv om begge deler også fint kan kombineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du solgt sex? Hvis nei, så synes jeg ikke noen har grunn til å tenke at du var horete, på noen måte. Om du har funnet ut at du av en eller annen grunn ikke vil legge ut bilder, så står det respekt av det. Men jeg ser ingen grunn til at du skal føle at du var litt horete tidligere av den grunn.

Betyr det at de som legger ut bilder ikke skal respekteres?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i historien er:

Den vedtatte pene jenta blir støttet(de fortsatte jo med beskyldningene) - og når den pene jenta plutselig mener noe annet, som hun faktisk begrunner ganske godt - så har disse "sjalu og garantert overvektige kvinnene" en manipulativ finger med i spillet.

Pene jenter kan nemlig ikke tenke selv - noen må jo ha tvunget dem.

Jeg husker ikke disse trådene. Men på generelt grunnlag så vil jeg si at det er mange kvinnelige brukere på KG som stiller seg særdeles negative til andre pene kvinnelige brukere som har lagt ut bilder av seg selv med lite tekstiler på kroppen. Ofte på måter som er rett og slett ufine! Noe som er litt merkelig da argumentet ofte har vert at disse damene i lite tekstiler blir forklart sin oppførsel med at de er svake. Hvorfor rakker en ned på de som er svake? Jeg vil si at måten en del formidler sine meninger rundt lettkledde forumdeltakere har en stor del forakt hengende ved seg. Så derfor, selv om jeg kan være enig i at det ikke trenger å være heldig for den som kler av seg å gjøre det, så har jeg endt opp med å avvise argumentene, innleggene og annet som kommer fra den sinte horden. En sparker rett og slett ikke dem som ligger nede! Jeg vil anta at det gjør meg til en av disse svake menn som er blendet av pupper og lår og i fortsettelsen av dette ikke vet mitt eget beste når jeg forsvarer de lettkledde damer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt morsomt dette fenomenet, med at gutter her inne automatisk forsvarer jenter som de syns er pene. Enten kropp, ansikt eller begge.

Det gjelder vel kanskje begge veier, hvis morsinnstinkt ikke er for dominerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje eg vert rekna for å vera pen her inne, får aldri noko særleg støtte frå mannfolka sånn uavhengig av kva eg seier. Har ikkje lagt ut bileter av korleis eg ser ut, og ikkje har eg ein "attraktiv avatar" (kva f... har det med korleis ein sjølv ser ut???) heller ;) Om eg er smellvakker eller dritstygg er det faktisk ingen her som veit. Likevel trur eg som sagt at eg vert oppfatta som mindre pen, kanskje fordi eg, som fleire andre her, ofte er kritisk i trådar som handlar om stripping, naken/lettkledd-bileter av kvinner på nett og generelt medias framstilling av kvinner. Alle som gjer dette, er visst automatisk misunnelege, stygge og feite. Eg har ikkje vore aktiv i truse-tråden og liknande. Dei einaste her eg veit/hugsar korleis ser ut, er Hunter Lady og "gjest", fordi dei har lagt ut masse bileter av seg sjølv. Eg trur likevel ikkje korleis dei ser ut, påverkar kor einig/ueinig eg er med dei. Resten av gjengen, som eg ikkje veit korleis ser ut, veit eg i alle fall at eg er er einig/ueinig med uavhengig av utsjånad. Eg har heilt sikkert lettare for å plusse brukarar eg likar, men prøver å vera så objektiv eg kan, og plussar gode innspel/innlegg eg er einig i. Eg håpar det er slik at flesteparten her inne ikkje bryr seg om utsjånaden til dei andre brukarane her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det betyr det ikke, og det tror jeg du vet.

Med tanke på det generelle klimaet har på KG og verden utenfor så er det noe jeg faktisk ikke vet. Når det er sagt så føler jeg verden er mer opptatt av å tråkke på en å løfte frem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håpar det er slik at flesteparten her inne ikkje bryr seg om utsjånaden til dei andre brukarane her inne.

Det kommer an på hvilket hode du vil at en skal tenke med. Til og med mitt narsissistiske utspill om å poste min kropp på KG på julaften har fått kvinner her inne til å markere tidspunktet i sin kalender (nei, jeg tror ikek de har en diger rød ring rundt julaften fordi BM2 skal legge ut sin undermåler av en kropp). Noe som igjen viser at begge kjønn er like gode, eller dårlige, når det kommer til å interessere seg for andres utseende og kropp. Jeg tror bare menn lettere innrømmer det. Dog, spørsmålet i tråden er vel om menn lettere forsvarer en dame fordi hun er pen. Det tror jeg definitivt. Men, det er ikke dermed sagt at det forsvaret en del menn kommer med er uberettiget. For sjelden har jeg sett mer hard ondskap en den kvinner sender til hverandre med ord. Også her på KG.

Edit: Du har da vitterlig latt deg vises frem i bare undertøyet her du ;)

Endret av BM2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Eg trur ikkje eg vert rekna for å vera pen her inne, får aldri noko særleg støtte frå mannfolka sånn uavhengig av kva eg seier. Har ikkje lagt ut bileter av korleis eg ser ut, og ikkje har eg ein "attraktiv avatar" (kva f... har det med korleis ein sjølv ser ut???) heller ;) Om eg er smellvakker eller dritstygg er det faktisk ingen her som veit. Likevel trur eg som sagt at eg vert oppfatta som mindre pen, kanskje fordi eg, som fleire andre her, ofte er kritisk i trådar som handlar om stripping, naken/lettkledd-bileter av kvinner på nett og generelt medias framstilling av kvinner. Alle som gjer dette, er visst automatisk misunnelege, stygge og feite. Eg har ikkje vore aktiv i truse-tråden og liknande. Dei einaste her eg veit/hugsar korleis ser ut, er Hunter Lady og "gjest", fordi dei har lagt ut masse bileter av seg sjølv. Eg trur likevel ikkje korleis dei ser ut, påverkar kor einig/ueinig eg er med dei. Resten av gjengen, som eg ikkje veit korleis ser ut, veit eg i alle fall at eg er er einig/ueinig med uavhengig av utsjånad. Eg har heilt sikkert lettare for å plusse brukarar eg likar, men prøver å vera så objektiv eg kan, og plussar gode innspel/innlegg eg er einig i. Eg håpar det er slik at flesteparten her inne ikkje bryr seg om utsjånaden til dei andre brukarane her inne.

Men da er det jo dine holdninger og meninger som mannfolka ikke liker og ikke ditt utseende, om vi skal diskutere nakenhet og medias fremstilling av den så må nok du belage deg på at noen er uenig med deg, jeg personlig føler mye kritikk av slikt henger mer med moralisme enn politikk (noen mener jo også at moral er politikk). Du kan ikke bli oppgitt over alle som ikke er enig i deg, det må du bare regne med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilket hode du vil at en skal tenke med. Til og med mitt narsissistiske utspill om å poste min kropp på KG på julaften har fått kvinner her inne til å markere tidspunktet i sin kalender (nei, jeg tror ikek de har en diger rød ring rundt julaften fordi BM2 skal legge ut sin undermåler av en kropp). Noe som igjen viser at begge kjønn er like gode, eller dårlige, når det kommer til å interessere seg for andres utseende og kropp. Jeg tror bare menn lettere innrømmer det. Dog, spørsmålet i tråden er vel om menn lettere forsvarer en dame fordi hun er pen. Det tror jeg definitivt. Men, det er ikke dermed sagt at det forsvaret en del menn kommer med er uberettiget. For sjelden har jeg sett mer hard ondskap en den kvinner sender til hverandre med ord. Også her på KG.

Edit: Du har da vitterlig latt deg vises frem i bare undertøyet her du ;)

Det har eg faktisk, hadde nesten gløymt det. Det var berre for gøy. Men sletta biletet kort tid etterpå pga negativ oppmerksemd, det var ikkje så gøy likevel. Men det er eit par år sida, hadde nok ikkje gjort det igjen. Ansiktet mitt har eg ikkje lagt ut bilete av.

Eg trur óg at begge kjønn lar seg påverke av folks utsjånad. Eg har berre eit håp om at folk ikkje dømmer andre brukarars utsjånad etter kva meiningar/haldningar dei har, men det er kanskje eit fåfengt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da er det jo dine holdninger og meninger som mannfolka ikke liker og ikke ditt utseende, om vi skal diskutere nakenhet og medias fremstilling av den så må nok du belage deg på at noen er uenig med deg, jeg personlig føler mye kritikk av slikt henger mer med moralisme enn politikk (noen mener jo også at moral er politikk). Du kan ikke bli oppgitt over alle som ikke er enig i deg, det må du bare regne med.

Eg er ikkje oppgitt over at mange er ueinige med meg. Eg har heller ikkje noko ynskje om at alle mannfolka her skal vera einige med meg (det er ikkje alltid kvinner høgaste ynskje, skjøner du). Eg veit ikkje heilt kva du legg i at meiningane mine har grunnlag i moral heller enn politkk. Etikk og moral er jo heilt klart viktige komponentar i politikk. Men det er ikkje slik at eg mislikar nakebileter av kvinner fordi eg meiner desse kvinnene er umoralske som gjer dette, viss det er det du trur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Nå snakket ikke jeg om dine meninger spessielt men om kritikk av nakenhet generelt

ei heller sa jeg at det var kvinners største ønske at alle menn var enig med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket ikke jeg om dine meninger spessielt men om kritikk av nakenhet generelt

ei heller sa jeg at det var kvinners største ønske at alle menn var enig med dem

Du skreiv jo at eg ikkje kunne rekne med at alle var einige med meg, og at det var haldningane/meiningane mine mannfolka ikkje likte, som om du trudde det var slik at eg var veldig lei meg for at mannfolka her inne ikkje likar meg ;) Men OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker ikke disse trådene. Men på generelt grunnlag så vil jeg si at det er mange kvinnelige brukere på KG som stiller seg særdeles negative til andre pene kvinnelige brukere som har lagt ut bilder av seg selv med lite tekstiler på kroppen. Ofte på måter som er rett og slett ufine! Noe som er litt merkelig da argumentet ofte har vert at disse damene i lite tekstiler blir forklart sin oppførsel med at de er svake. Hvorfor rakker en ned på de som er svake? Jeg vil si at måten en del formidler sine meninger rundt lettkledde forumdeltakere har en stor del forakt hengende ved seg. Så derfor, selv om jeg kan være enig i at det ikke trenger å være heldig for den som kler av seg å gjøre det, så har jeg endt opp med å avvise argumentene, innleggene og annet som kommer fra den sinte horden. En sparker rett og slett ikke dem som ligger nede! Jeg vil anta at det gjør meg til en av disse svake menn som er blendet av pupper og lår og i fortsettelsen av dette ikke vet mitt eget beste når jeg forsvarer de lettkledde damer.

Det er denne type innlegg - "jeg mener generelt uten å holde meg til saken" som er ødeleggende.

Skjønner du at det er sånne antakelser som du kommer med her - på total irrelevant grunnlag - som gjør at VI HETSES? Har du noensinne lest innlegg og forholdt deg til saken?

Og spørsmål 2: Hvorfor er det ikke noen som kommer til vår unnsetning - når vi åpenbart er de som blir tråkket på, på helt feilaktig og grovt grunnlag?

Ikke at jeg er interessert i å ha noen til min unnsetning, men det er jo åpenbart èn grunn til dette. Det har ingenting med argumenter å gjøre, for da hadde dere lest hva vi - og disse "andre" kvinnene skriver. Det ignorerer dere.

Jeg skal, for siste gang - og denne gangen kan du godt lese det og ta det til deg - hva som er blitt sagt av "oss" i disse debattene: Jeg tar det i farger så det skal bli lettere å lese - det virker nemlig som det aldri har sunket inn før.

- Det er trist med negativt kroppsfokus, vi ser i andre tråder at mange jenter har veldig lavt selvbilde

- Med negativt mener vi kritikk, si at folk har stygge pupper/er feite/ikke er tynne nok/er så tynne at de er stygge/bør trene seg til helt flat mage

- Vi synes ikke det bør være anledning til at folk kan legge ut bilder, hvor de får terningkast. Dette opplever vi som negativt, og reduserende for menneskers verdi

- Vi sier gjentatte ganger at vi ikke har noe imot sex, nakenhet, kropp eller bilder på KG - men vi ønsker å HA BORT DE NEGATIVE KOMMENTARENE OG TERNINGSKAST

Vi får da høre: (og dette blir sagt i konkrete ord, i tråder og på PM)

- Du er sjalu og overvektig

- Dere er aseksuelle

- Dere hater kvinner

-. Dere er femnazier

- Dere kontrollerer alt

- Dere er stygge

Så fortell meg da; (og jeg forventer at du svarer)

1. Synes du punktene markert i blått er å tråkke noen ned i søla og forsøke nekte folk å generelt legge ut bilder?

2. Synes du ikke at det som er markert i rødt, nemlig det VI får høre - er det som er hetsende?

3. Hvorfor antar du at "noen er i søla"? Tror du ikke disse personene som legger ut div bilder klarer tenke selv?

4. Kan du for ei gangs skyld legge godviljen til - og LESE DET VI SKRIVER SLIK VI SKRIVER DET

Det provoserer meg at jeg skal måtte legge ut bilder av meg selv i undertøyet - og så bli vurdert som sexy nok for dem, for at denne lille gruppen mannfolk(for det gjelder overhodet ikke alle, de fleste greier lese, samt skille kuk og hjernevirksomhet) skal gidde å lese argumentene mine i disse trådene.

Jeg gidder heller ikke høre om dine negative erfaringer med kvinner - jeg er ikke en av de. Så slutt med å trekke dette frem i hvert eneste innlegg.

Jeg kjenner mange kvinner som er blitt voldtatt, jeg antar da ikke at du eller andre menn er voldtektsmenn. Samme greie.

Endret av norah
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har eg faktisk, hadde nesten gløymt det. Det var berre for gøy. Men sletta biletet kort tid etterpå pga negativ oppmerksemd, det var ikkje så gøy likevel. Men det er eit par år sida, hadde nok ikkje gjort det igjen. Ansiktet mitt har eg ikkje lagt ut bilete av.

Eg trur óg at begge kjønn lar seg påverke av folks utsjånad. Eg har berre eit håp om at folk ikkje dømmer andre brukarars utsjånad etter kva meiningar/haldningar dei har, men det er kanskje eit fåfengt håp.

I form av negative bemerkninger eller slibrige PM'er?

Uansett, jeg satte pris på ditt bidrag! :opplyser:

Ja, det er dessverre fåfengt. Det er et ubestridt faktum at utseende betyr masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Du skreiv jo at eg ikkje kunne rekne med at alle var einige med meg, og at det var haldningane/meiningane mine mannfolka ikkje likte, som om du trudde det var slik at eg var veldig lei meg for at mannfolka her inne ikkje likar meg ;) Men OK.

Nei men du nevnte ditt utseende, at menn trudde du var mindre pen, jeg skrev bare at jeg tror det var dine meninger de ikke likte og at ditt utseende ikke hadde noe å gjøre med det.

Bare fordi noen ikke er enig med deg så betyr ikke det at de er din fiende, vi kan ha mange samtaler om nakenhet, etikk, moral og politikk og jeg tror du og jeg ikke har de samme syn, men hvordan du ser ut bryr jeg meg ikke om ei heller ville jeg mene du var et dårlig menneske, jeg personlig kan ha mange diskusjoner med andre, være uenig med dem og alikevel ha full respekt for dem, så lenge de ikke er for radikale eller voldelige (som av og til kan gå hand i hand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på det generelle klimaet har på KG og verden utenfor så er det noe jeg faktisk ikke vet. Når det er sagt så føler jeg verden er mer opptatt av å tråkke på en å løfte frem.

Vel, for min del er det ingen sammenheng mellom respekt og bilde. Om jeg har respekt for en bruker eller ikke, har ikke noe med om de har lagt ut bilde å gjøre. Det er brukere jeg liker og respekterer som har lagt ut bilde, brukere jeg ikke liker som ikke har gjort det, og omvendt. Det er andre faktorer som avgjør min subjektive oppfatning av brukere.

Det jeg mente var heller at det står respekt av at man tør å stoppe opp og tenke gjennom hvorfor man gjør noe, og eventuelt legge om, om man ikke er komfortabel med det man har gjort/gjør. Respekten kommer ikke av at man slutter å legge ut bilder, men at man er bevisst på hva man gjør og hvorfor, og tør å gjøre endringer om man synes det er best. Uansett hva det er snakk om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...