Gå til innhold

Dere som med partner: reiser dere alene på ferie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Jeg synes ikke dét å reise alene er det minste rart, og faktisk drømmer jeg om å ta en langhelg/en ukes tur alene til utlandet så fort jeg har tid og penger til det. Høres helt himmelsk ut! For meg tror jeg 2 uker hadde blitt i meste laget, men jeg skjønner ts veldig godt her likevel. Jeg er også helt avhengig av alenetid, og trives utmerket i eget selskap. Om samboeren min ønsker å være med skal han selvfølgelig få lov til det, og vi har storkost oss de gangene vi har vært på tur sammen. Men det ligger jo en annen frihet i det å dra helt på egenhånd og gjøre akkurat det man vil i eget tempo. Og hvis det i utgangspunktet er en tur jeg vet samboern ikke ville likt så godt kan man like gjerne dra alene. Det ville jeg gjort i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil aller helst være med kjæresten min hele tiden, så jeg hadde ikke orket å være så lenge uten ham.

Når det er sagt, så har jeg også reist uten ham til steder han ikke har lyst til å reise. Spesielt da jeg var student og kunne disponere tiden min slik jeg ville. Med fem uker ferie er ikke det så lett lenger, for jeg vil jo ha ferie og kvalitetstid med ham når jeg først har litt fri.

Jeg har sjelden reist alene, for jeg er for sosial. Hvis jeg skulle reist alene, måtte det være til typiske backpackerplasser hvor det er lett å bli kjent med nye.

Ellers forstår jeg hva du mener med at folk synes sånt er rart. Jeg fikk spørsmål om vi hadde problemer sist jeg valgte å dra på soltur med en venninne i stedet for ham.

Men han ville jo kjedet seg i hjel på en strand i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste reiser gjør jeg jo tross alt med min mann (deriblant vår tre uker lange bryllupsreise som var kombinert strandliv, cruise og storbyferie).

Wow! Reiste du virkelig på bryllupsferie med mannen din? Det får en si!

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Reiste du virkelig på bryllupsferie med mannen din? Det får en si!

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

WOW! Er du sarkastisk som annonym bruker!? Det får en si!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Reiste du virkelig på bryllupsferie med mannen din? Det får en si!

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

Ikke akkurat poenget mitt, var det vel? ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat poenget mitt, var det vel? ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Det var bare et skrekkelig dårlig eksempel på en ferie du har hatt sammen med mannen din.

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Reiste du virkelig på bryllupsferie med mannen din? Det får en si!

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

Herlighet, la nå folk gjøre det som passer best for dem. Folk er forskjellige, og det skal de få lov til å være. At en ikke klarer å reise på ferie alene, syns jeg høres tåpelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et skrekkelig dårlig eksempel på en ferie du har hatt sammen med mannen din.

Anonym poster: 29f5b76a22c13513681f91148318817e

Som jeg også nevnte, vi har nettopp vært i London sammen, hvilket du valgte å overse. Dessuten var bryllupsreisen vår ikke bare en bryllupsreise, den ble sett på som vår sommerferie, da den faktisk var ett år etter bryllupet. I fjor var vi i Amsterdam og Riga. Årene før der Tyrkia, Praha og Tunisia. Med andre ord: hvis du legger godviljen til så regner jeg med at du skjønner at jeg faktisk ferierer mye også med min mann, faktisk i de aller fleste tilfeller, men da også noen ganger alene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ikke alene, og har heller ikke behov.(altså, selvsagt reiser jeg alene med jobb osv, men det er jo ikke temaet).

Men mannen liker å dra på fjelltur avogtil alene, helst et par ganger i året. Han har og reist med kamerater, men liker best å være alene i fjellet.

Utenlandsturer hadde ikke jeg giddet å ta alene, men så har jo ikke jeg dette store alenebehovet over så lang tid.

Anonym poster: 4fd71f67eb7095ff1c07e477106453d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, siden jeg aldri har vært samboer så kvalifiserer jeg muligens ikke til å svare, men i de periodene jeg har vært i forhold, så har jeg også reist alene både i inn- og utland. Flott å ha med partneren på turer vi begge ville på, og veldig greit å være alene når jeg (eller snarere vi) visste han ikke hadde anledning eller ville kommet til å kjede seg halvt i hjel. ;)

Jeg var heller ikke med på alle turer "han" foretok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvonne: bare lurer.. Hvorfor er dere gift og ikke bare kjærester om dere ikke bor sammen? Har dere barn

Vi giftet oss fordi vi er glade i hverandre, vi ville feire vår kjærlighet til hverandre. Vi bodde sammen i 2 1/2 år før vi ble særboere. Vi har ingen barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du misforstår meg litt, mannen må nemlig gjerne være med, men jeg foretrekker å reise alene hvis han ikke kommer til å trives på reisen. Det kommer helt an på formålet.

Kan virke feil når jeg skriver at jeg foretrekker å reise alene, hva jeg derimot mener er at ingen av oss får særlig ut av ferien hvis den ene parten mistrives - da mistrives jo selvsagt jeg også. Når jeg er på shopping i London så må mannen gjerne være med, men han hater jo å gå butikker, ergo ville det blitt en ganske kjedelig opplevelse for han, og jeg ville gått rundt med dårlig samvittighet. Nå var vi i London sammen, og da prioriterte vi serverdigheter og museum, generelt lite shopping, og da hadde vi det begge gøy på reisen. For meg er det viktig at alle parter trives. Så lenge jeg ikke bare reiser alene ser jeg ikke problemet. De fleste reiser gjør jeg jo tross alt med min mann (deriblant vår tre uker lange bryllupsreise som var kombinert strandliv, cruise og storbyferie).

Forøvrig: vi begge trives best å bo hver for oss, så lenge det er noe som fungerer ser jeg ikke helt hvordan det har relevans for tråden. Jeg er nemlig gjerne i lag med min mann.

Mvh Yvonne :heiajente:

Syntes fortsatt at det er litt sært, det virker litt som om dere ikke trives i hverandres selskap. men for all del, hva enn som funker for dere. Jeg foretrekker i hvertfall å finne turer sammen med samboeren min, og reise med han. det er noe hyggelig vi gjør sammen, og så vi kan koble av og pleie kjærligheten og brukt tid på hverandre..

Anonym poster: 23fd6f8358fb84373a0133d3d0254f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes fortsatt at det er litt sært, det virker litt som om dere ikke trives i hverandres selskap. men for all del, hva enn som funker for dere. Jeg foretrekker i hvertfall å finne turer sammen med samboeren min, og reise med han. det er noe hyggelig vi gjør sammen, og så vi kan koble av og pleie kjærligheten og brukt tid på hverandre..

Anonym poster: 23fd6f8358fb84373a0133d3d0254f8f

Da er det i såfall du som tolker det dithen, for jeg liker veldig godt å være sammen med min mann. Men man må bare innse at vi også har forskjellige behov for å være alene. Vi prioriterer mye egentid, da vi begge blir slitne av å være mye sosiale, selv om terskelen for å være sosiale sammen bare vi to er høyere enn med andre mennesker. Vi er begge to introverte som setter egentid høyt, det er bare sånn vi er.

MEN, jeg foretrekker faktisk å reise med min mann, jeg har aldri sagt noe annet. Men, hver sin reise til hvert sitt mål.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...