Gå til innhold

Gaffel skal bli sprek!


Gjest Gaffel

Anbefalte innlegg

Ja det skal jeg :hoppe:

Jeg er 25 år gammel, og studerer i Bergen. Er 163 høy og veier 55 kg. Målet er å få god kondisjon, bli fastere i fisken, og ikke minst like å trene! Tenk så gøy det hadde vært om trening ble en naturlig del av hverdagen, og ikke et ork :)

Jeg har egentlig aldri trent. Prøvde meg litt vinteren 2011, og det gikk fint i noen måneder. Men nå har jeg altså ikke trent siden mars 2011 :sjenert:

Har lenge gruet meg til å sette i gang. Men nå kunne jeg ikke utsette det lenger, og i går hoppet jeg i det: jeg jogget. Jeg visste ikke hva jeg kunne forvente, men jeg klarte å jogge ca 2,5 km. Etter 1,5 km måtte jeg gå et lite stykke, og jogget så 1 km til. Det er ikke veldig mye å skryte av akkurat :sjenert: Men bedre skal det bli! Mitt første mål er å klare å jogge 5 km sammenhengende :)

I dag gikk jeg og en venninne fjelltur; opp Fløyen. Skikkelig rufsevær i Bergen i dag! Jeg er støl etter i går, og venninnen min er forkjølet, så vi gikk i et behagelig tempo, skikkelig koselig tur :) I følge Nike+ running-appen, så var det 2,84 km opp, og vi brukte 43:52 minutter. Hvilte oss litt på toppen, før vi gikk ned igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cool_water

Syns du skal være stolt av deg selv jeg! Da jeg først startet å løpe så løp jeg kanskje 500 m sammenhengende.. :ler: Skal absolutt følge her, gøy med folk som også bor i Bergen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er fryktelig vondt å starte å jogge! Men det er jo litt gøy når man får det til :)

Hadde på Nike+GPS, men den streika av en eller annen grunn, så det stod at jeg hadde løpt 1 km på 6 minutter. Fastest run ever stod det, hehe!

Har en joggedate i morgen, så skal prøve ut RunKeeper. Er jo mye gøyere når man vet eksakt hvor mange km og tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur (uten å stoppe):

2.6 km

17 minutter

Fy fader! Det var så utrolig vondt! Hadde spyet i halsen allerede etter 100 meter, så er veldig fornøyd med at jeg klarte runden. Så stjerner da jeg var ferdig. Gleder meg til å komme over jeg-dør-av-å-løpe-kneika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hittil har jeg bare løpt på morgenen. Synes egentlig det er greit, for da er jeg ferdig med det ;) Men onsdager, torsdager og fredager begynner jeg tidlig på skolen og har lange dager, så da må det bli på kvelden. Ser for meg at det er vanskelig å trene etter skolen, for da er jeg så sliten.

Uansett, mye enklere å komme seg ut når man trener sammen med noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur:

2.98 km (uten stopp)

21 minutter

Woho! I dag hadde jeg en skikkelig bra joggedag! Det var ikke vondt i det hele tatt, og vi klarte faktisk å snakke hele veien :hoppe: Fikk litt hold en periode, men det gikk heldigvis over.

Hadde tenkt å kose meg med smågodt i kveld, men tror jeg dropper det, siden jeg har startet helgen så bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur:

2.99 km (uten stopp)

20.24 min

Forbedring :P Myyye tyngre å løpe i dag! Og vi hadde motvind halve veien. Ble ikke like mye prating i dag nei. Men vi klarte det :)

I kveld tror jeg det blir litt godis :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gud. Det ble ikke bare litt godis i går, men faktisk 700 g! Haha, herregud. Og ikke nok med det, men også 2 hele hvitløksbaguetter. Er glad jeg bor alene, så ingen så det.

Håper jeg klarte å forbrenne noe av det i dag hvertfall. Startet nemlig dagen med en tur opp Fløyen :hoppe: Jeg gikk altså, ikke noe jogging:

7.07 km (fra dør til dør)

1.25 h

Utroooolig kaldt i dag! Men det er sol, og da er Bergen såå fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur i pøøøøsregn:

2,78 km

18,50 min

Er nå hjemme på østlandet :) tok en joggetur i nabolaget. På asfalt. Det var litt uvant. Jeg klarte bare 2,78 km fordi på slutten jogget jeg opp en bakke, og var helt skutt etterpå. Så etter bakken gikk jeg resten av veien hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du er jo superflink! Ikke snakk om at jeg klarte å løpe så langt sammenhengende i begynnelsen :)

Bruker du mobilappen fra nike, eller en sånn klokke? Etter jeg fikk nike+ sko og den chip'en har jeg fått helt dilla, men mobilen min støtter ikke nike+ running :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens:

7,61 km

53,06 min

Omg!! Jeg jogget 7,61 km sammenhengende!! Trente sammen med pappa i dag. Han stod på rulleski og jeg jogget ved siden av :)

Så prøvde jeg rulleski etterpå, det var sykt gøy! Men tror ikke jeg tør å prøve meg på nedoverbakker enda. Og det er sykt tungt for armene!

Jeg bruker runkeeper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble ganske overrasket over at jeg klarte det :) Det tok en evighet, men jeg klarte det.

Dagens:

5 km (2,5 km sammenhengende, 2,5 km gikk jeg oppoverbakkene)

37 min

Første runden løp jeg hele, også oppoverbakkene. Var nok litt ivrig og fikk veldig syre i leggene. Neste runden klarte jeg ikke oppoverbakkene, men løp resten :)

Nå har jeg så syyyykt lyst på smågodt. Spørs om det ikke blir en tur på butikken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cool_water

Ja, ble ganske overrasket over at jeg klarte det :) Det tok en evighet, men jeg klarte det.

Dagens:

5 km (2,5 km sammenhengende, 2,5 km gikk jeg oppoverbakkene)

37 min

Første runden løp jeg hele, også oppoverbakkene. Var nok litt ivrig og fikk veldig syre i leggene. Neste runden klarte jeg ikke oppoverbakkene, men løp resten :)

Nå har jeg så syyyykt lyst på smågodt. Spørs om det ikke blir en tur på butikken :sjenert:

Hold ut!! Ikke SÅ lenge igjen til helg :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Maja:)

Jeg klarte ikke holde ut :sjenert: Det ble 165 g smågodt på tirsdag. Jeg er så svak når det gjelder søtsaker :fy_fy:

Har slitt med stive legger de siste dagene. Vil det bli bedre med tiden eller? Gikk 45 minutters tur i går for å prøve å mykne opp litt, men i dag er jeg like stiv. Pappa og jeg har en joggedate når han kommer hjem fra jobb. Gruer meg allerede for leggene er så vonde. Men gleder meg til å jogge likevel da:) Hadde aldri trodd at jeg skulle like å trene! Følte meg skikkelig slask i går som bare gikk tur og ikke jogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Maja:)

Jeg klarte ikke holde ut :sjenert: Det ble 165 g smågodt på tirsdag. Jeg er så svak når det gjelder søtsaker :fy_fy:

Har slitt med stive legger de siste dagene. Vil det bli bedre med tiden eller? Gikk 45 minutters tur i går for å prøve å mykne opp litt, men i dag er jeg like stiv. Pappa og jeg har en joggedate når han kommer hjem fra jobb. Gruer meg allerede for leggene er så vonde. Men gleder meg til å jogge likevel da:) Hadde aldri trodd at jeg skulle like å trene! Følte meg skikkelig slask i går som bare gikk tur og ikke jogget.

Ja, det blir bedre ;) Det hjelper faktisk å jogge kjemperolig. Men i starten så er det litt pes. Jeg hadde en periode der jeg ikke klarte å gå i trapper uten å skrike av smerte. Haha! Det hjelper også å massene leggene og gjerne bruke litt tigerbalsam for å sette i gang blodsirkulasjonen.

Og du er ingen slask for å gå av og til. Da jeg startet å jogge varierte jeg med powerwalking med små rolige joggeintervaller. Det tar tid å komme i sterk løpeform, og det viktig å ta den tiden så en ikke får skader.

Ps: av og til er tirsdag dagen for å karbe opp og spise litt godis. Ikke noe stress!!! Bare være flink frem til helgen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...