Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, sweety pie skrev:

Er det mange som skal videre? Da er da bare å imponere dem videre da :)

Fikk ikke vite og jeg spurte ikke oppi alt som skjedde. Hehe :) Var veldig moro alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikee
32 minutter siden, debattanten skrev:

Jobbintervju i dag gikk bra. Alt hørtes spennende ut og de sa vel at jeg var med videre så da venter jeg i spenning. Lønn og vilkår fikk jeg også vite og det virket bra ut i fra hva jeg kunne forstå. Moro! :) 

Oi så bra! Hva slags jobb er det du har søkt og kommet videre på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nikee skrev:

Oi så bra! Hva slags jobb er det du har søkt og kommet videre på? :) 

Kjenner jeg blir paranoid for å bli gjenkjent her, men kan røpe at det er en jobb innen salg ulikt min utdanning og karriereløp så langt. Har hatt et ønske om å satse på salg en stund da jeg føler at det er noe som er veldig interessant og studerer litt på fritiden min. 

Så har null erfaring i fra slikt arbeid egentlig, men jeg har fokusert på motivasjon, selvstudie, hva jeg kan bruke i fra min karriere selv om det er veldig annerledes og livserfaring/personlige egenskaper. Så får vi håpe det går veien, jeg skal i hvert fall gjøre hva jeg kan! 


Edit: Og takk ja!! :D

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee
1 minutt siden, debattanten skrev:

Kjenner jeg blir paranoid for å bli gjenkjent her, men kan røpe at det er en jobb innen salg ulikt min utdanning og karriereløp så langt. Har hatt et ønske om å satse på salg en stund da jeg føler at det er noe som er veldig interessant og studerer litt på fritiden min. 

Så har null erfaring i fra slikt arbeid egentlig, men jeg har fokusert på motivasjon, selvstudie, hva jeg kan bruke i fra min karriere selv om det er veldig annerledes og livserfaring/personlige egenskaper. Så får vi håpe det går veien, jeg skal i hvert fall gjøre hva jeg kan! 

Så spennende! Håper det går bra i neste runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter spent på svar etter intervju. Håper det kommer før påske. Jeg synes det er vanskelig å være for optimist, for det for aldri slik som jeg tror. Prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke har fått den for da må jo det motsatte skje! Bra logikk... 😜 Er ikke bra å psyke seg selv ned og bli for negativ heller. Er det andre som føler på det?

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debattanten skrev:

Jobbintervju i dag gikk bra. Alt hørtes spennende ut og de sa vel at jeg var med videre så da venter jeg i spenning. Lønn og vilkår fikk jeg også vite og det virket bra ut i fra hva jeg kunne forstå. Moro! :) 

Gratulere med å ha kommet videre! :) kjempegøy å høre at det går bra! 

Og jeg må bare si at du har så gode innlegg her! Får masse tips og motivasjon av å se hva du legger vekt på. Om det bare er små ting så er det så mange aha-opplevelser å hente fra dine erfaringer og råd :)
Takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter spent på svar etter intervju. Håper det kommer før påske. Jeg synes det er vanskelig å være for optimist, for det for aldri slik som jeg tror. Prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke har fått den for da må jo det motsatte skje! Bra logikk... 😜 Er ikke bra å psyke seg selv ned og bli for negativ heller. Er det andre som føler på det?

Anonymkode: 5b84f...0b6

Kjenner følelsen. Å få avslag gang på gang kan være tøft. Vi mennesker takler slikt veldig forskjellig, jeg tror uansett det viktigste man kan gjøre er å sette seg ned etter en søknad/intervjurunde som gikk feil vei for å reflektere litt. Spørre seg selv hva kunne jeg gjort annerledes, kunne søknad og CV vært skrevet annerledes eller kunne jeg tatt en annen fremgangsmåte på intervju. Var jeg for ivrig og desperat eller viste man rett og slett for lite entusiasme. Ikke bare fokusere på det man tror gikk dårligst, men også det som gikk bra, kanskje de tingene som gikk bra kan bli enda bedre også.
For tenke at det aldri er noe galt med deg, det er bare det at man ikke alltid klaffer sosialt under intervjuet (som spiller en stor rolle), eller at de har andre kandidater som rett og slett passer bedre for de. Så noen ganger er det ikke stort å ta med seg videre, man må bare finne motivasjonen :) Psyke seg ned er nok vanskelig, gjør det selv av og til. 

10 minutter siden, daemonia skrev:

Gratulere med å ha kommet videre! :) kjempegøy å høre at det går bra! 

Og jeg må bare si at du har så gode innlegg her! Får masse tips og motivasjon av å se hva du legger vekt på. Om det bare er små ting så er det så mange aha-opplevelser å hente fra dine erfaringer og råd :)
Takk! :)

Takk for det! Hyggelig å høre at jeg kan bidra med noe, syns det er hyggelig å dele erfaringer og synspunkter. Jeg har brukt fryktelig mye tid på å forstå dette med å søke jobb og hele prosessen rundt det. Tenker og leser en del om det så flott at noen andre også får nytte av det, selv om det er aldri så lite. Syns igrunn det er ganske moro å søke jobb :P Selv om jeg gjerne skulle hatt jobb da, haha.

Så hjelper det litt å skrive her også, det å ikke ha jobb er en kjedelig situasjon å være i. Godt å få luftet ut litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debattanten skrev:

Takk for det! Hyggelig å høre at jeg kan bidra med noe, syns det er hyggelig å dele erfaringer og synspunkter. Jeg har brukt fryktelig mye tid på å forstå dette med å søke jobb og hele prosessen rundt det. Tenker og leser en del om det så flott at noen andre også får nytte av det, selv om det er aldri så lite. Syns igrunn det er ganske moro å søke jobb :P Selv om jeg gjerne skulle hatt jobb da, haha.

Så hjelper det litt å skrive her også, det å ikke ha jobb er en kjedelig situasjon å være i. Godt å få luftet ut litt :)

Veldig greit å ha et sted å lufte ut slikt ja :)

Jeg har hatt både oppturer og nedturer her inne, og det hjelper å bare få det ut. Og det er så gøy å ha folk som heier på en, og som heier litt tilbake! :)

I dag har dagen gått med til å ordne praktiske ting og jeg måtte en tur innom eksen. Så i morgen er nesten hele dagen satt av til å bare skrive søknader. Og å gjøre klar mappene jeg skal ha med meg til sørfylket på onsdag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å offentliggjøre at de trenger flere til ulike stillinger - for så å gi beskjed om at de kommer til å løse det internt?!:sur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Hva er vitsen med å offentliggjøre at de trenger flere til ulike stillinger - for så å gi beskjed om at de kommer til å løse det internt?!:sur:

Haha, det er så teit. IKKE minst unødvendig sløsing av andres tid om det ikke var vits å legge tid i å søke i utgangspunktet.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debattanten skrev:

Haha, det er så teit. IKKE minst unødvendig sløsing av andres tid om det ikke var vits å legge tid i å søke i utgangspunktet.

Ikke sant! Blir så *unnskyld uttrykket* jævlig oppgitt! Dessuten er det så innmari demotiverende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
12 timer siden, debattanten skrev:

Jobbintervju i dag gikk bra. Alt hørtes spennende ut og de sa vel at jeg var med videre så da venter jeg i spenning. Lønn og vilkår fikk jeg også vite og det virket bra ut i fra hva jeg kunne forstå. Moro! :) 

Så spennende!! Lykke til!

 

Søknadsfristen for to jobber jeg har søkt gikk ut på torsdag forrige uke. Håper virkelig jeg hører noe før påske. Hadde vært deilig å startet påskeferie med viten om jobbintervju etter påske 😊🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Jeg skal på jobbintervju imorgen! Bare sommerjobb da, men det er jo noe :)

Er det noen som har noen tips? Jeg sliter spesielt med å finne negative sider som ikke er for negative:fnise: Vil jo være ærlig, men samtidig vise meg selv fra den beste siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, buffyjenta skrev:

Noen som har noen gode ord for hvordan dere som arbeidsledige klarer å holde motet oppe, etter kanskje flere intervjuer uten hell. Samt masse søknader uten å få noen? 

hva gjør dere når det virker mørkt? eller blir lei av situvasjonen og jobbletingen ? 

Nå skal du høre! Lett i 8 måneder jeg, til læreplass og deltidsjobb. Spurt og spurt, fikk verken svar eller tilbud. Var på mangen jobb intervjuer til ingen hell. Så ganske mørkt ut. Så vurderte å ta påbygg. Men idag faktisk, så fikk jeg tilbud om læreplass. Så ikke gi opp. 

Så må du huske at arbeidsledigheten har økt vell mye nå. Det å få jobb kan virke vanskelig men du MÅ ikke gi opp selv om det virker mørkt. For den eneste måten du kan få det til å bli lyst igjen er å ikke gi opp. Du kan eventuelt gå rundt å spørr så og si overalt ? Spørre slekt, venner, spørre tidligere jobber og arbeidsgivere om de vet om noen plasser som ansatter. Du kan snakke med NAV. Jeg vet ikke akkurat hvilke jobber du søker men, siden arbeidsledigheten har økt så mye så har man ikke dessverre muligheten til å være kresen. Så du må nesten gå rundt og spør overalt. 

Vær frempå, ikke ring, men vis deg face til face, for å vise at du er interessert. Hvis du har vært på jobbintervjuer og ikke fått svar så kan du jo eventuelt spørre bedriften du var intervjuet hos hva var grunnen til at de ikke ville ha deg? 

Kanskje referansene dine ikke er gode nok? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Magnifiq skrev:

Jeg skal på jobbintervju!! På en jobb jeg virkelig virkelig virkelig vil ha! 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.9.2012 at 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg søker ny deltidsjobb jeg innenfor life science. Var på et jobbintervju tidligere denne uken og venter på svar i slutten av neste uke.. Så krysser fingrene. Hvilket fagfelt søker du jobb i?

 

Anonym poster: fda23a5f299b5c7d1eef8fb00c2abc96

Kontor og administrasjon, fikk nettopp jobb i dag faktisk hehe. 

Håper det gikk fint på jobbintervjuet ditt :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker dere noen gang på jobber som er for høyere utdannelse en dere har?

 

jeg har relevant utdannelse, men den er ikke så høy som dem søker, vurderer å søke fordet

Anonymkode: 3f3af...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, marizz skrev:

Jeg skal på jobbintervju imorgen! Bare sommerjobb da, men det er jo noe :)

Er det noen som har noen tips? Jeg sliter spesielt med å finne negative sider som ikke er for negative:fnise: Vil jo være ærlig, men samtidig vise meg selv fra den beste siden!

Vel når jeg sier mine negative sider så sier jeg:

1. At jeg ikke klarer å sjonglere flere baller i luften samtidig (altså ikke for mange oppgaver på en gang)

2. Er pirkete

3. Problemer med å si nei. Altså at jeg kan påta meg flere arbeidsoppgaver enn jeg kan klare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...