Herandjetzt Skrevet 22. februar 2016 #4861 Del Skrevet 22. februar 2016 Den 20.2.2016 at 12.59, Booker skrev: Glemte å oppdatere, men har fått tilbud om 2 jobber! Woohoo! Gratulerer! Og kan jeg få en av dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. februar 2016 #4862 Del Skrevet 24. februar 2016 Nok et avslag etter to runder med intervjuer :/ Jeg er så møkkalei! Hver gang jeg får et avslag så sørger jeg, tar til tårene og hele pakken. Prøver å holde meg positiv, og prøve å tenke at en dag, en dag vil jeg få napp. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å tro på det. Føler livet mitt står på vent. Dagpenger får jeg nesten ingenting av og lever fra hånd til munn. Dagene går og det er ingen progresjon i livet. Har ikke råd til å gjøre ting jeg liker, kun venting. Hvordan takler dere denne perioden? Jeg skal en tur på nav i morgen å høre om jeg får ytterligere hjelp, altså hjelp med søknad, cv osv. I alle fall noe. Orker ikke å ha det slik som det er nå. Utrolig hvor slitsomt det er å ikke gjøre en dritt. Jo, jobben min nå er å søke jobber. Men det gir jo meg ikke annet enn avslag på avslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 24. februar 2016 #4863 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg har et par spørsmål. Nå er det ikke så veldig mange stillinger utlyst i relasjon til min utdannelse eller som er interessante, men jeg har allerede funnet et par bedrifter som er av interesse. Det jeg synes er litt vanskelig er å sende en epost til bedriften. Hvor skal jeg liksom begynne? Hei, jeg er interessert i jobbe hos dere. Er det mulig å komme på besøk, for en samtale? Er det noen som har noen tips hvordan jeg på en måte kan kaste meg uti det? Liker ikke å bare sitte og stirre på skjermen. Føler jeg ikke får gjort noe som jobbsøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 24. februar 2016 #4864 Del Skrevet 24. februar 2016 2 timer siden, Alvea skrev: Nok et avslag etter to runder med intervjuer :/ Jeg er så møkkalei! Hver gang jeg får et avslag så sørger jeg, tar til tårene og hele pakken. Prøver å holde meg positiv, og prøve å tenke at en dag, en dag vil jeg få napp. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å tro på det. Føler livet mitt står på vent. Dagpenger får jeg nesten ingenting av og lever fra hånd til munn. Dagene går og det er ingen progresjon i livet. Har ikke råd til å gjøre ting jeg liker, kun venting. Hvordan takler dere denne perioden? Jeg skal en tur på nav i morgen å høre om jeg får ytterligere hjelp, altså hjelp med søknad, cv osv. I alle fall noe. Orker ikke å ha det slik som det er nå. Utrolig hvor slitsomt det er å ikke gjøre en dritt. Jo, jobben min nå er å søke jobber. Men det gir jo meg ikke annet enn avslag på avslag. Meld deg som arbeidsledig, hvis du ikke har annet deltidsjobb ved siden av. Da har du mer rettigheter fra NAV. Da kan du få kurs eller praksisplass. Men det er viktig å sende meldekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 24. februar 2016 #4865 Del Skrevet 24. februar 2016 2 timer siden, Emiliania skrev: Jeg har et par spørsmål. Nå er det ikke så veldig mange stillinger utlyst i relasjon til min utdannelse eller som er interessante, men jeg har allerede funnet et par bedrifter som er av interesse. Det jeg synes er litt vanskelig er å sende en epost til bedriften. Hvor skal jeg liksom begynne? Hei, jeg er interessert i jobbe hos dere. Er det mulig å komme på besøk, for en samtale? Er det noen som har noen tips hvordan jeg på en måte kan kaste meg uti det? Liker ikke å bare sitte og stirre på skjermen. Føler jeg ikke får gjort noe som jobbsøker. Hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt til de aktuelle bedriftene og levert søknaden personlig. Det er mange bedrifter som bare sletter søknader uten å se gjennom det engang, er ikke sikkert det kommer til sjefen engang. Kan hende sekretæren sletter unna sånne mail. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #4866 Del Skrevet 24. februar 2016 Nå må jeg virkelig se å finne meg en relevant ekstrajobb ved siden av studier(sykepleien), men så har jeg ikke særlig lyst til å jobbe i hverken hjemmesykepleie eller på sykehjem. Da er det sykehus "igjen". Men for å få jobb på sykehusene her i byen må man ha lønnet erfaring fra sykehus/sykehjem fra før av... Men jeg har jo ikke den erfaringen og får jo ikke den når jeg må ha erfaringen før jeg starter. Ser ut til at det blir sykehjem på meg framover da... Så kan jo motivasjonen sakte men sikkert dras ut av meg enda litt mer.. Anonymkode: eafee...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. februar 2016 #4867 Del Skrevet 24. februar 2016 21 minutter siden, sweety pie skrev: Meld deg som arbeidsledig, hvis du ikke har annet deltidsjobb ved siden av. Da har du mer rettigheter fra NAV. Da kan du få kurs eller praksisplass. Men det er viktig å sende meldekort. Jeg har meldt meg som arbeidsledig, derfor jeg får dagpenger. Fikk en vurdering av at jeg ikke trengte ekstra hjelp med å finne en jobb. Men etter en måned sendte jeg melding dit å sa jeg følte jeg trengte ytterligere hjelp og kom med på et informasjonsmøte. Ikke hørt noe mer etter det. Så tar nok turen ned dit i morgen igjen Eller burde jeg sendte melding og avtale et møte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 24. februar 2016 #4868 Del Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, Alvea skrev: Jeg har meldt meg som arbeidsledig, derfor jeg får dagpenger. Fikk en vurdering av at jeg ikke trengte ekstra hjelp med å finne en jobb. Men etter en måned sendte jeg melding dit å sa jeg følte jeg trengte ytterligere hjelp og kom med på et informasjonsmøte. Ikke hørt noe mer etter det. Så tar nok turen ned dit i morgen igjen Eller burde jeg sendte melding og avtale et møte? Jeg tror hvis man har dagpenger så har man førsteretten til praksisplass. Forhør deg med saksbehandleren, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. februar 2016 #4869 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) 3 timer siden, sweety pie skrev: Jeg tror hvis man har dagpenger så har man førsteretten til praksisplass. Forhør deg med saksbehandleren, lykke til Gjelder praksisplass for alle yrker? Jeg leste litt om det og ser at man får daglig tiltakspenger. Høy sats = 355 kr og lav sats = 257 kr. Kommer disse pengene i tillegg til dagpengene jeg mottar eller mister jeg dagpengene? Om jeg mister de så vil det si at jeg får mye mindre å rutte med, og det er allerede veldig trangt. Endret 24. februar 2016 av Alvea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 24. februar 2016 #4870 Del Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, Alvea skrev: Gjelder praksisplass for alle yrker? Vil da tro det Hva har du studert? Hvis du kan vise til at du søker jobb og ikke får napp, så vil de sikkert gjøre noe med det. På NAV sine sider kan du føre inn jobblogg. Det lønner seg, da kan saksbehandleren se at du faktisk har søkt mange steder (hvis du har gjort det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. februar 2016 #4871 Del Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, sweety pie skrev: Vil da tro det Hva har du studert? Hvis du kan vise til at du søker jobb og ikke får napp, så vil de sikkert gjøre noe med det. På NAV sine sider kan du føre inn jobblogg. Det lønner seg, da kan saksbehandleren se at du faktisk har søkt mange steder (hvis du har gjort det). Økonomi og administrasjon. Jeg ønsker å jobbe med regnskap. Jeg begynte å bruke jobbloggen i starten, men det feltet der man skal fylle inn informasjon om stillingen var så begrenset (alt for få tegn) at jeg sluttet å bruke det. På informasjonsmøtet nav holdt så sa de man kunne fylle inn kvalifikasjonene og arbeidsoppgavene som kom frem i utlysningen, samt det du skrev i søknaden. Man søker jo mange jobber og slikt er litt ok å vite før et eventuelt intervju, men da jeg ikke fikk skrevet inn mer enn noen få ord så ga jeg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 24. februar 2016 #4872 Del Skrevet 24. februar 2016 var på jobbintervju på fredag og da sa de at de kom nok til å ta en avgjørelse mandag eller tirsdag denne uka. jeg mista litt håpet da de ikke hadde ringt i løpet av gårsdagen, men så sa referansepersonen min at de hadde ringt henne i går ettermiddag og at de hadde en veldig hyggelig samtale så da fikk jeg litt håp igjen. men har fortsatt ikke hørt noe... fikk vite på intervjuet at jeg er en av fire personer det står mellom. det er ingen fast stilling, bare vikar, men veldig relevant til det jeg studerer. jeg har en jobb fra før hvor jeg har fasthelg og jobber som vikar, men veldig greit å ha to arbeidsgivere når man lever av løse vakter. gir mer trygghet! håper virkelig jeg hører noe i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. februar 2016 #4873 Del Skrevet 24. februar 2016 Krysser fingrene for deg @fresia ! Høres ut som du har gode sjanser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 26. februar 2016 #4874 Del Skrevet 26. februar 2016 Den 24. februar 2016 at 21.25, Alvea skrev: Krysser fingrene for deg @fresia ! Høres ut som du har gode sjanser Jeg ble rangert som nr 2 fordi jeg er bundet til skole to ganger i uka, mens hun som ble valgt hadde ikke noe annet og var tilgjengelig hver dag. Men de ville fortsatt ha meg på en vikarliste da og han sa at vi snakkes nok snart, så da er det fortsatt et håp om å få noen vakter der etterhvert... Men vil jo jobbe så mye som mulig og hun andre vil bli prioritert før meg hver gang de har behov så blir vel sjelden... Jaja, da får jeg fortsette å se Jeg har jo en jobb fra før, men bare helg fast og det er lite behov for vikar i perioder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #4875 Del Skrevet 26. februar 2016 Den 24.2.2016 at 12.23, Alvea skrev: Nok et avslag etter to runder med intervjuer :/ Jeg er så møkkalei! Hver gang jeg får et avslag så sørger jeg, tar til tårene og hele pakken. Prøver å holde meg positiv, og prøve å tenke at en dag, en dag vil jeg få napp. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å tro på det. Føler livet mitt står på vent. Dagpenger får jeg nesten ingenting av og lever fra hånd til munn. Dagene går og det er ingen progresjon i livet. Har ikke råd til å gjøre ting jeg liker, kun venting. Hvordan takler dere denne perioden? Jeg skal en tur på nav i morgen å høre om jeg får ytterligere hjelp, altså hjelp med søknad, cv osv. I alle fall noe. Orker ikke å ha det slik som det er nå. Utrolig hvor slitsomt det er å ikke gjøre en dritt. Jo, jobben min nå er å søke jobber. Men det gir jo meg ikke annet enn avslag på avslag. Be NAV om å søke deg inn på et oppfølgingstiltak hvor du kan få veiledning og hjelp i denne prosessen (det inneholder også jobbsøkerkurs, som selv de dyktigste jobbsøkerne kan ha nytte av. Både deltakere på jobbsøkerkurset eller veileder ved tiltaket har ofte et nettverk man plutselig får sjans til å bruke). Gjør man en god jobb kan ofte praksisplasser åpne opp for fast jobb, men generelt sett så er det ofte lettere å få jobb når det står at man er i jobb på CV-en. Anonymkode: c254a...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #4876 Del Skrevet 26. februar 2016 Den 24.2.2016 at 20.32, Alvea skrev: Gjelder praksisplass for alle yrker? Jeg leste litt om det og ser at man får daglig tiltakspenger. Høy sats = 355 kr og lav sats = 257 kr. Kommer disse pengene i tillegg til dagpengene jeg mottar eller mister jeg dagpengene? Om jeg mister de så vil det si at jeg får mye mindre å rutte med, og det er allerede veldig trangt. Det er enten eller slik jeg har forstått, men mange går på dagpenger så lenge de er i tiltak (oppfølgingstiltak hvor hensikten er å på sikt skaffe seg jobb, virkemidler som kan brukes mot dette er å delta på jobbsøkerkurs og/eller praksisplass). Anonymkode: c254a...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #4877 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg hadde gitt opp håpet om å få meg jobb. Har søkt på relevante stillinger, og på en stilling som ekstrahjelp i hjemmesykepleien. Plutselig så ringer de å spør om jeg kan komma å ta opplærings-vakter. Jippi! Alt er bedre enn ingenting. :) Anonymkode: 605f3...01c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 26. februar 2016 #4878 Del Skrevet 26. februar 2016 Mange har sikkert fått med seg at jeg er tillkallingsvikar nå og nå er det åpnet en deltidsstilling i en annen fillial, Jeg skal søke på den, men jeg lurer på om jeg burde si ifra til min nåværende sjef først? "Spørre" om lov..? Sjefen min vet godt jeg trenger penger og mere timer, og helst innen denne bedriften. Men vil heller ikke gi inntrykket at jeg søker meg vekk fra den jeg orginalt er ansatt i og vil ikke gi det inntrykket til sjefene på toppen. Så, burde jeg si ifra at jeg søker før jeg søker? Det står søknadsfrist snarest, så vil helst sende av gårde en søknad akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 26. februar 2016 #4879 Del Skrevet 26. februar 2016 Og skal jeg skrive i søknaden at jeg fremdeles jobber som tillkallingsvikar hos den andre? i så fall, hvordan formulere meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 26. februar 2016 #4880 Del Skrevet 26. februar 2016 Det var en del stillinger ute en stund nå. Har sendt 5 søknader de siste 2 dagene. Skulle sende søknad nå, men oppdaget at annonsen var slettet hele 7 dager før søknadsfristen! Hva i all verden er poenget med det? Jeg har jo prioritert stillinger med søknadsfrist snarest, og så bare forsvinner de som har en fast søknadsfrist før den i det hele tatt er gått ut? Dustebedrift... Og Personalhuset har jeg gitt opp. Den siden er helt håpløs! Det er veldig lite motiverende å logge inn, klikke seg inn på en interessant stilling, for så å oppdage at det er 3-4 timers kjøring unna... Før så man stedet i lista over stillinger. Nå er det fjernet. Blah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå