Gå til innhold

Vet han nicket mitt? Eller er han synsk...


Alvina

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som ved flere anledninger har referert til ting jeg har skrevet i dagboka, blant annet kommet frem med navnet jeg har kalt en dame vi begge kjenner som jeg kaller Silikon-Vally, en han har ligget med i juni. Han har også ofte nevnt ordrett ting jeg har skrevet når han har kommet fra jobb, og jeg mistenker han for å følge litt mer med når han er på jobb og sitter foran pcen. Jeg setter ikke pris på det, det er noe som kanskje får meg til å bytte nick her snart.

Han har hatt fri tilgang til min hjemmepc også når jeg ikke har vært hjemme, og en gang spurte han hva er dette? Det var linken til kg, der det står: Premenstruell, fyllesjuk eller kåt... (har opera og linker til flere steder på nett)

Jeg ba han ikke lese mer, og la ned siden, men han refererer ofte til ting jeg har skrevet her, før jeg har snakket med han om det. Jeg har spurt han, men han smiler bare lurt. Og jeg smiler tilbake. Hvis han har lest alt jeg har skrevet, ville han blitt bekymret og det har han også vært. Jeg har overdrevet og underskrevet... plusser på og trekker fra... Det sa jeg til han. Og det virker som han faktisk vet nicket mitt, men han oppdaget det tilfeldig da jeg aldri pleide logge ut på hjemmepcen.

Føler nå at jeg ikke kan skrive så fritt som jeg kunne ønsket, hvis han leser alt jeg skriver på dagbok og ellers, føler jeg meg overvåket og litt hemmet...

Ikke fordi jeg har så stort å skjule, men fordi jeg ikke liker at han jeg deler seng med vet mine tanker, også om hva jeg føler for han.

Hvor stor er sannsynligheten for at han nevner Silikon-Vally og smiler, pluss andre ting jeg har skrevet uten at han er synsk? Hvis han har lest alt jeg har skrevet har han grunn til å være innbilsk og jeg er på tampen til å bli irriterende sint, men det er uforskyldt hvis han har oppdaget nicket mitt. Likevel, må han følge med på alt jeg gjør og skriver her inne? Ja, det må han vel, en manns hjerne er ikke alltid like stort som hans hjerte...

Beklager generalisering, vet ikke om jeg hadde lest hvis jeg var sammen til en som hadde et nick her inne. Jeg vet ikke om han har det, det kan jo være nesten hvem som helst av menn her inne.

Men jeg får ikke svar av han, når jeg har spurt. Han smiler bare og får meg til å smile tilbake. Bør jeg bytte nick eller hva skal jeg tro?

Tror ikke han er så synsk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ufattelig lett å gjenkjenne folk her inne. Jeg har gjenkjent både min søster (med to forskjellige brukere) og eks. Svogeren min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig lett å gjenkjenne folk her inne. Jeg har gjenkjent både min søster (med to forskjellige brukere) og eks. Svogeren min.

Vet det er lett å bli gjenkjent, hadde et annet nick for noen år siden og ble avslørt av en venninne som ringte meg når jeg hadde skrevet dritt om hennes oppførsel for noen år siden. Da byttet jeg nick. Det gjør ikke meg så mye om noen kjenner meg irl og jeg blir avslørt, men en kjæreste? Der synes jeg grensen går på en måte, i alle fall når han ikke vil svare, bare smiler og hentyder, og jeg kan ikke spørre for mye ang. mitt nick. På facebook er han ikke, så hvorfor er han interessert i hva jeg skriver om på kg?

Eller er det kun en tilfeldighet at han nevner Silikon-Vally, som jeg aldri har tatt i bruk annet enn her på kg i dagboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Det kan jo være han synes det er litt spennende å "snoke" i din "hemmelige verden"?

Ja, det er nok det. Men jeg bruker å overdrive og dramatisere. Tror han vet det nå. Men noe av det jeg har skrevet er jo faktisk sant også. Men det hadde vært en lettelse for meg om han sa at han faktisk vet nicket mitt og leser av og til... Da kunne jeg bedt han skaffe seg sitt eget nick og sendt han par pm i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som er problemet egentlig? du ahr selv valgt å skrive og utale deg om ting på nett. internett er et offentlig rom der alle kan se hva du skriver. om alt du skriver er så privat burde du heller skrive dagbok i et notat på pcen din og ikke legge det ut på nett der alle kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som er problemet egentlig? du ahr selv valgt å skrive og utale deg om ting på nett. internett er et offentlig rom der alle kan se hva du skriver. om alt du skriver er så privat burde du heller skrive dagbok i et notat på pcen din og ikke legge det ut på nett der alle kan se det.

Helt enig i denne. Og dessuten, TS, ro ned på røykinga!

Anonym poster: 2763890de0d140cd5e69e74d0f6d88f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det. Men jeg bruker å overdrive og dramatisere. Tror han vet det nå. Men noe av det jeg har skrevet er jo faktisk sant også. Men det hadde vært en lettelse for meg om han sa at han faktisk vet nicket mitt og leser av og til... Da kunne jeg bedt han skaffe seg sitt eget nick og sendt han par pm i ny og ne...

altså, du legger frivillig disse tingene ut i det offentlige rom (for internett er faktisk offentlig) og i tillegg overdramatiserer du historiene dine? din venninne hadde all rett til å bli sur på deg. å slenge dritt om venninner på nett er ikke akseptabelt i min verden ihvertfall.

men nå regner jeg med jeg er en del år eldre enn deg. i min vennekrets tar man opp problemer man måtte ha istedet for å baksnakke folk.

om ikke du kan stå for det du skriver på nett så er det på tide for deg å pakke ned tastaturet ditt å få deg en hobby.

jeg spør igjen, hva er egnetlig problemet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spør igjen, hva er egnetlig problemet ditt?

Egentlig feil forum, hun vil ha synsk kjæreste. Seff vet han nicket ditt Alvina. De fleste som er her fra tid til annen kjenner deg jo straks om du skriver som anonym. Mannen med tilgang til din data er en gjennomsnitts-usynsk mann som sjekket loggen din. Hadde han uforvarende snublet over f.eks. Din siste tråd hadde han kjent deg igjen uansett der du tok svømmeknappen i blandings-fylla.

Anonym poster: 5ec125c5b7e5e0659a7849df1480b6ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det man skriver er på nett og offentlig så er det jo en grunn til at man har et nick og at man ikke skriver med sitt fulle navn, og ironisk nok så har de som har slengt dritt til TS i denne tråden gjort det uten nick..

Skjønner godt frustrasjonen din Alvina, men når han først vet hvor han kan finne dine tanker, meninger og mye annet tror jeg det blir vanskelig for han å gjøre noe annet om han kjeder seg på f. eks jobben.

Han slutter nok ikke med det bare fordi du sier han må slutte med det. Og om du bytter nick er det jo bare spørsmål om tid før han kjenner deg igjen med det nye nicket, også er det jo litt dritt å på en måte "starte på nytt" da om man allerede føler seg nogenlunde etablert med det nicket man har.

Tror jeg bare ville prøvd å leve med det, og om du skal poste noe som du vil være anonym om får du huke av "anonym bruker".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fordi jeg har så stort å skjule, men fordi jeg ikke liker at han jeg deler seng med vet mine tanker,

Nei huff. Må for all del unngå nærhet med en man deler seng med. Da er det bedre at vilt fremmede vet alt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff. Må for all del unngå nærhet med en man deler seng med. Da er det bedre at vilt fremmede vet alt.

:fnise:

Alvina er fæl til å dele seng med andre når hun ikke deler seng med "den synske", det blir vel litt vel mye nærhet for Alvina at han skal finne ut av han fra trikken og han idrettskjendisen og alle jeg ikke har fått med meg....

Anonym poster: 5ec125c5b7e5e0659a7849df1480b6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, du legger frivillig disse tingene ut i det offentlige rom (for internett er faktisk offentlig) og i tillegg overdramatiserer du historiene dine? din venninne hadde all rett til å bli sur på deg. å slenge dritt om venninner på nett er ikke akseptabelt i min verden ihvertfall.

men nå regner jeg med jeg er en del år eldre enn deg. i min vennekrets tar man opp problemer man måtte ha istedet for å baksnakke folk.

om ikke du kan stå for det du skriver på nett så er det på tide for deg å pakke ned tastaturet ditt å få deg en hobby.

jeg spør igjen, hva er egnetlig problemet ditt?

Vil ikke skrive i detaljer om at jeg skrev om en eksvenninne. Det var ting som hadde skjedd for over tjue år tilbake. Hun kjente seg igjen, andre ville ikke gjort det.

Selv om det man skriver er på nett og offentlig så er det jo en grunn til at man har et nick og at man ikke skriver med sitt fulle navn, og ironisk nok så har de som har slengt dritt til TS i denne tråden gjort det uten nick..

Skjønner godt frustrasjonen din Alvina, men når han først vet hvor han kan finne dine tanker, meninger og mye annet tror jeg det blir vanskelig for han å gjøre noe annet om han kjeder seg på f. eks jobben.

Han slutter nok ikke med det bare fordi du sier han må slutte med det. Og om du bytter nick er det jo bare spørsmål om tid før han kjenner deg igjen med det nye nicket, også er det jo litt dritt å på en måte "starte på nytt" da om man allerede føler seg nogenlunde etablert med det nicket man har.

Tror jeg bare ville prøvd å leve med det, og om du skal poste noe som du vil være anonym om får du huke av "anonym bruker".

Takk for svar. Jeg har heller ikke lyst å starte med nytt nick, og får bare moderere meg litt mer enn vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ts alvina

Og hva tenker du om at han mest sannsynlig finner denne tråden?

Jeg har ikke forandret mening, tror jeg ikke endrer nick. Det virker som det ikke vil nytte likevel, skriver jeg noe her på kg, er det alltid en eller annen ab eller gjest som skriver at det må være Alvina dette... Så håpløst er det vel ikke men jeg vet ikke. Kanskje jeg tar en prat med han og spør om han snoker på meg her, men han smiler jo bare litt lurt og svarer ikke. Grunnen til at jeg startet tråden er fordi jeg er 99,99 prosent overbevist om at han vet mitt nickname her, og hva skal denne tråden gjøre fra eller til, det kan ikke utgjøre en vestentlig forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men det er sikkert morsomt hvis en kjæerste vet nicket på et debattforum, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...