Gå til innhold

Alt du kan drømme, alt det kan hende


Pjusk

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med graviditeten, Pjusk! :hoppe: Koselig å lese i den nye dagboken din :) Ønsker deg alt godt i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Oioi, hva er det jeg ser!! Gratulerer så mye!!! :klemmer: Skal si dere får to tette nå da! :) Blir nok hektiskt, men sikkert også veldig stas!

Takk :klemmer:

Det blir nok veldig hektisk med to tette ja, men tenker det blir veldig morsomt for dem å være så tett i alder også om noen år :)

Ja, ser du har termin dagen før jeg har, så blir kjekt å følge med :jepp:

Apropo kvalmen. Så skrev gyno ut resept på postafen til meg. Som skulle tas 3 ganger til dagen. Jeg trur den hjalp meg. Jeg var så dårlig at jeg visste nesten ikke frem eller bak... Så det kan jo være en tanke å spør om å få resept på det :jepp:

Håper du overlever likevell, å får konsentrert deg litt frem mot eksamen hvertfall :klemmer:

Jeg fikk resept på Afipran av legen og den har funker greit. Er ikke helt kvitt kvalmen, men jeg kommer meg igjennom dagene nå i allefall :jepp:

Hvordan er formen din nå da?

Gratulerer så mye med graviditeten, Pjusk! :hoppe: Koselig å lese i den nye dagboken din :) Ønsker deg alt godt i svangerskapet.

Takk Teita :hoppe:

--

Ja, det har visst blitt en stund siden sist igjen. Tror jeg må slutte å si at jeg skal bli flinkere til å skrive her :fnise:

B er snart 1 år nå, og er en skikkelig godgutt! Han har sånn smått begynt å gå litt, og sier "mama", "baba", "hade", "ei" (hei) og "ma" (mat).

Når det gjelder meg og magen er jeg ca 11 uker. Var til gynekologen på gynekologisk undersøkelse den 18. Januar og da tok han en liten UL med det samme, og han mente jeg var rundt 9 uker på vei da, så litt kortere enn jeg trodde altså :) jeg er fremdeles kvalm, men de kvalmestillende tablettene jeg fikk av legen har hjulpet litt, så jeg kommer meg igjennom dagen. Er ellers veldig trøtt og hormonell, kan ikke huske jeg var sånn når jeg gikk med B. Veldig slitsomt når man går hjemme med en liten en på snart 1 år altså :fnise:

Nå er lasagnen i ovnen snart ferdig, så jeg må vel gjøre klart til å spise. Ha en fin dag alle som er innom og titter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. Og tenk, snart 1 år da! Tiden går jammen fort!! :)

Ja, tiden går virkelig fort! Skjønner ikke helt hvor det siste året har blitt av jeg. Det har skjedd så mye det siste året. På morsdagen i fjor lå jeg på sykehuset med en liiiten B, morsdagen i år går med på å feire Bs 1-årsdag :jepp: store godgutten min :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan går det pjusk? :klemmer:

Joda, her går ting for så vidt bra. Kvalmen har så og si forsvunnet og hodepinen jeg hadde en stund er borte :jepp: Eneste som plager meg er bekkenet. Begynte å få bekkenplager allerede i uke 14/15, så jeg ser litt mørkt på resten av tiden mtp. bekkenløsning. Skulle gjerne sluppet unna, for jeg hadde nemlig tenkt å trene frem til fødselen :fnise:

--

Ja, nå er jeg altså over 18 uker på vei og på fredag er det UL :jepp: Jeg gleder meg, er spent på om vi får vite kjønn denne gangen. Også kjenner jeg masse spark for tiden noe som er helt herlig :hjerte: Skulle virkelig ønske at jeg slapp unna bekkenløsning denne gangen da, men det ser mørkt ut.

Jeg lurer på om jeg begynner å bli litt deprimert, eller om det bare er hormonene som tuller med meg. Jeg ser så mørkt på alt sammen, og hver dag er et stort ork. Jeg gruer meg til hver morgen når jeg må opp med B (som gjerne starter dagen klokken 07 for tiden) og være alene med han frem til samboeren kommer hjem fra jobb klokken 15. Altså, jeg elsker å være sammen med B, men jeg er så sliten og orker rett og slett ikke og underholde han hele dagen. I tillegg føler jeg ikke at samboeren forstår meg. Vi har hatt noen krangler i det siste blant annet fordi jeg føler han har vært mye borte i helgene og kanskje prioriterer litt feil til tider.

Ellers er B fremdeles helt fantastisk. Han prater mer og mer, og sier "neeei", "hade", "hei", "mamma" og "pappa". Han forstår nok ikke helt betydningen av alle ordene da, for ofte sier han "neeei" uansett hva han blir spurt om :ler: Han er blitt veldig flink til å gå også og krabbing er han visst ferdig med nå. Av og til løper han nermest bortover gulvet :fnise: Gode, lille gutten min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Gratulerer med nummer 2 på vei, Pjusk! Jeg fulgte med i den gamle dagboken din, hadde en annen bruker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kjipt å ha fått bekkenproblemer allerede :krangle: Å hvertfall for deg som har en liten en fra før av som skal lekes med osv osv. Gjerne ikke det beste å gjøre nå vil jeg tru :sjenert:

Men jeg liker at kvalmen og hodevondten er så å si borte :nigo: Det er hvertfall ei plage og ha, når det står på!

Jeg vil tippe at du får ei jente, om du skal ha det! Litt fordi at siden du har en gutt fra før av, så får du en av hver. Også er det litt fordi at hvis jeg fikk velge hva jeg kunne få. Så ville jeg først fått en gutt, så ei jente. Så kunne storebror passet på lillesøstra si :rodmer::fnise:

Huff. Har du noen og prate med? Helsesøster eller noe? Det hørtes ikke bra ut å gå rundt å ha det sånn. Også ikke minst prate med samboer. Fortelle han hva du føler/tenker. Å at du gjerne skulle ønske at han kunne vært mer hjemme.. Ikke bra å gå rundt å holde det inne hvertfall. Alt pleier somregel å bli litt bedre hvertfall når en får snakket om det :klemmer:

Du har hvertfall oss her inne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nummer 2 på vei, Pjusk! Jeg fulgte med i den gamle dagboken din, hadde en annen bruker da :)

Tusen takk, Amilie :) Hva het brukeren din før da? (Om du vil si det) :)

Huff. Kjipt å ha fått bekkenproblemer allerede :krangle: Å hvertfall for deg som har en liten en fra før av som skal lekes med osv osv. Gjerne ikke det beste å gjøre nå vil jeg tru :sjenert:

Men jeg liker at kvalmen og hodevondten er så å si borte :nigo: Det er hvertfall ei plage og ha, når det står på!

Jeg vil tippe at du får ei jente, om du skal ha det! Litt fordi at siden du har en gutt fra før av, så får du en av hver. Også er det litt fordi at hvis jeg fikk velge hva jeg kunne få. Så ville jeg først fått en gutt, så ei jente. Så kunne storebror passet på lillesøstra si :rodmer::fnise:

Huff. Har du noen og prate med? Helsesøster eller noe? Det hørtes ikke bra ut å gå rundt å ha det sånn. Også ikke minst prate med samboer. Fortelle han hva du føler/tenker. Å at du gjerne skulle ønske at han kunne vært mer hjemme.. Ikke bra å gå rundt å holde det inne hvertfall. Alt pleier somregel å bli litt bedre hvertfall når en får snakket om det :klemmer:

Du har hvertfall oss her inne :hjerte:

Nei, bekkenplager er virkelig ikke det beste å ha nå :( Men men, det er nok ikke så mye å gjøre med annet enn å prøve å holde det i sjakk så det ikke blir verre med det første i allefall.

Ja, det har jeg også tenkt. Lurt med gutt først så han kan passe på lillesøster :fnise:

Jeg har ikke noen å prate med, annet enn min samboer. Men når jeg ikke føler han forstår meg er jeg jo like langt igjen. Har fortalt han at jeg synes han er mye borte, men så føler jeg meg samtidig litt som den "sure kjerringa" som nekter han å være ute med venner, treningshelger, gutteturer osv hvis jeg ikke lar han dra på de tingene han vil. Blææ, ikke greit å være gravid og hormonell :sjenert:

:hjerte:

--

Nå driver B og gjemmer regningene mine og kaster skolebøkene på gulvet :fnise: Han har begynt å klatre på alt nå. Klatrer opp i sofaen, klatrer på tv-benken, absolutt alt. Så nå må jeg virkelig følge med, for han skjønner visst ikke at han kan ramle ned enda.

Ellers var vi jo på UL på fredag. Vi fikk se en frisk og fin liten baby inni der med ett hjerte som banket og som lå og vinket til oss :hjerte: Fikk termin 22. August, så ble satt tilbake noen dager, men det var forventet så det er helt greit :) Vi spurte jo om å få vite kjønn da for vi hadde blitt enige om at vi ville vite det. Men denne var lik storebroren sin, ville ikke vise seg fram. H*n lå med navlestrengen mellom beina, akkurat som broren gjorde. I tillegg la den seg med føttene i kryss og tok hendene foran, så denne ville virkelig ikke vise seg fram :ler: Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet til fødselen da. Blir veldig spennende å se hva som kommer da, selv om jeg er veeldig nysgjerrig nå :sjenert:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten statusoppdatering :)

Termin: 22.08.12

På vei: 21+2

Igjen til termin: 19 uker

Kjønn: Vet ikke :sjenert:

Utålmodig?: Egentlig ikke. Gleder meg veldig til h*n kommer og få vite om det er ei lita frøken eller om det er en liten gutt til, men har det ikke travelt enda :fnise:

Aktivitet i magen: Ja, nå har det blitt mye aktivitet her. Det sparkes mye til tider, og sparkene vises endelig på utsiden :rodmer:

Navn: Vet ikke, har verken jentenavn eller guttenavn klare.

Vektøkning: Fra ca 57kg til ca 60kg, så omtrent 3 kg.

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Ja, har en del kynnere.

Humør: Hormonell til tusen! :fnise: Jeg er mye mer hormonell denne gangen enn når jeg gikk med B, så her skifter humøret veldig fort :sjenert:

Barnerom: H*n kommer til å sove inne hos oss den første tiden, så det stresser vi ikke med :)

Utstyr: Vi har jo en god del fra før etter B, så vi har vel i grunnen det meste.

Strekkmerker: Ikke noen flere enn de jeg fikk når jeg gikk med B, men jeg trenger ikke flere heller. Ser ut som et verdenskart på magen fra før av.

Melk i brystene: Nei.

Fødsel: Er veldig spent på fødselen. Har vært på fødselssamtale på sykehuset hvor vi snakket om forrige fødsel og hva som gikk galt, og mine ønsker og tanker om neste fødsel, så jeg er litt lettere nå i allefall.

Plager: Ikke så mye plager. Var kvalm fram til rundt uke 16, og i det siste har det kommet tilbake litt. Heldigvis ikke så ille at jeg henger over doskåla dagen lang da! Ellers har jeg siden uke 14 hatt bekkenplager, men de er heldigvis ikke så ille at det plager meg veldig i hverdagen da.

Oppegående: Ja, er vel det :fnise:

Sulten: Er vel så og si konstant sulten :sjenert:

Spesielle matlyster: Har egentlig ikke noen spesielle matlyster. Det varierer veldig, en periode måtte jeg bare ha appelsiner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gratulert med ny baby på vei? Trodde jeg hadde det iallfall, men lett å gå i surr om dagen. Hvis ikke gjør jeg det en gang til jeg; GRATTIS!! :nigo:

Men guri så tålmodige dere er som klarer å vente helt til fødsel med å få vite kjønn da!! Gutten vår lå og med navlestrengen strategisk plassert på den ordinære UL'en sist, så da måtte vi jo bare bestille ny etter et par uker for å se :fnise: Blir nok samme greia nå, om dette og er en vrangpeis :ler:

Skjønner godt at du er sliten, og synes mannen din burde forstå det også. Håper det går seg til litt og at han holder seg mer hjemme og avlaster deg litt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har jeg gratulert med ny baby på vei? Trodde jeg hadde det iallfall, men lett å gå i surr om dagen. Hvis ikke gjør jeg det en gang til jeg; GRATTIS!! :nigo:

Men guri så tålmodige dere er som klarer å vente helt til fødsel med å få vite kjønn da!! Gutten vår lå og med navlestrengen strategisk plassert på den ordinære UL'en sist, så da måtte vi jo bare bestille ny etter et par uker for å se :fnise: Blir nok samme greia nå, om dette og er en vrangpeis :ler:

Skjønner godt at du er sliten, og synes mannen din burde forstå det også. Håper det går seg til litt og at han holder seg mer hjemme og avlaster deg litt :klemmer:

Takk, Zia :biggrin:

Jeg har egentlig veldig lyst til å vente til fødselen med å vite kjønn. Tenk så spennende fødselen blir da :ler: Men mannen og mange andre har veldig lyst til å vite da, og vi vurderer om vi skal ta 3D-UL denne gangen også siden jeg uansett skal til Trondheim i uke 27-28. Men vi vet ikke helt enda, spørs om mannen vil ta seg fri noen dager for å bli med og om vi har noen til å passe B mens vi er der :)

Han sier han forstår, men han er nå borte rett som det er likevel. Men han er mere hjemme nå enn han var tidligere da, så det er i allefall forbedring :fnise:

-

Dagene går visst :sjenert: Jeg er for tiden litt stressa med tanke på innsendinger som skulle vært levert og eksamener om en måned, men ellers har jeg det jo relativt greit :ler:

Var til jordmor i går da. Fikk høre hjertelyden til lille i magen og ellers var det jo stort sett det vanlige. Urinen ble sjekket og den så grei ut. Var spor av eggehvite, men det trengte ikke være noe. Blodtrykket var litt lavt, men ikke farlig lavt. Hun målte magen, og i motsetning til når jeg gikk med B og lå øverst på det grønne på SF-mål skjemaet, så lå jeg denne gangen under den røde streken. Så jeg ligger under gjennomsnittet denne gangen, men på normalen :) Babyen sparker godt og har en fæl tendens til å sparke nedover. Det er så ubehagelig at jeg skvetter til hver gang h*n sparker :sjenert:

Nå sitter jeg og ser på at B leker med kleskurven og tenker på at han faktisk skal bli storebror i August. Han er jo så liten. Men han har blitt veldig flink da. Han klatrer opp og ned av sofaen selv, hjelper til å rydde opp lekene og prater bare mer og mer :hjerte: Av og til lurer jeg på hvordan det kan være plass i hjertet mitt til en til. Jeg er så glad i min gode, lille sønn at jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne være like glad i enda en. Men jeg har forstått det som at det er en ganske vanlig tanke da :ler:

Nei, nå må jeg prøve å få gjort oppgavene mine. Har 3 innsendinger som må være levert og godkjent før jeg skal ta eksamene om en måned. Er snart ferdig med den ene, og halvferdig med de to andre. Gleder meg til å bli ferdig og til å bli ferdig med eksamene. Da er det sommerferie! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Nå er det ikke lenge til du er tobarnsmor! Det går fort. Blir veldig spennende :jepp:

Trist å lese at du er litt deprimert og at mannen ikke ser ut til å være så veldig behjelpelig. :( Men jeg kjenner meg godt igjen.. Leser at du ikke har noen andre å prate med. Bare vit at du kan sende meg en PM hvis du trenger å få blåst ut litt :)

Det er nok veldig vanlig å lure på hvordan man kan bli like glad i nummer to. Hadde tenkt akkurat det samme. Men det faller seg nok veldig naturlig når han eller hun kommer til verden :)

Lykke til videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:klemmer:

Er litt rart å se bildene av den voksende magen og tenke på at du blir tobarnsmamma om noen måneder. Tenk det du! (og ja, det har vært en stund siden jeg sist var her).

Usj, ikke godt at du har det sånn, det er ikke greit med sånne perioder, det er vondt og tungt. Har hatt det selv, men har vært heldig med en mann som lytter. Håper han er flinkere og lytter..

Er rart å se de små klatre rundt og høre de prate. Er liksom litt rart også å tenke på at både B og C er så store som de er. :jepp: Skal forsøke å bli flinkere til å skrive her. :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer dere senere jenter :klemmer: akkurat nå må jeg bare klage litt!

Jeg er veldig mye mer hormonell denne gangen, så det kan godt være at jeg bare overreagerer.. Men jeg er såå lei! Av og til kommer tankene om at det beste kanskje hadde vært om jeg og mannen hadde gått hvert til vårt. Jeg føler at jeg ikke blir hørt, eller i allefall ikke tatt på alvor. Jeg har sagt til han flere ganger nå at jeg synes han er alt for mye borte,og han sier at han skjønner og at han skal være mere hjemme.. Jada, og det tar ikke lang tid før han kommer og forteller meg om de nye planene hvor han kommer til å reise bort ett par helger i nærmeste fremtid... Kjenner jeg bare har lyst til å grine :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herlighet. Nå er det ikke lenge til du er tobarnsmor! Det går fort. Blir veldig spennende :jepp:

Trist å lese at du er litt deprimert og at mannen ikke ser ut til å være så veldig behjelpelig. :( Men jeg kjenner meg godt igjen.. Leser at du ikke har noen andre å prate med. Bare vit at du kan sende meg en PM hvis du trenger å få blåst ut litt :)

Det er nok veldig vanlig å lure på hvordan man kan bli like glad i nummer to. Hadde tenkt akkurat det samme. Men det faller seg nok veldig naturlig når han eller hun kommer til verden :)

Lykke til videre :klemmer:

Nei, nå er det jammen ikke lenge igjen. 102 dager igjen til termin! Hvor ble tiden av? :fnise:

Takk, teita. Skal ikke se bort i fra at jeg sender en PM en dag jeg føler meg litt nede og trenger noen å prate med :)

Det er nok ikke uvanlig å tenke sånn, men antar at man automatisk blir like glad i nr 2 også :jepp:

:klemmer:

Er litt rart å se bildene av den voksende magen og tenke på at du blir tobarnsmamma om noen måneder. Tenk det du! (og ja, det har vært en stund siden jeg sist var her).

Usj, ikke godt at du har det sånn, det er ikke greit med sånne perioder, det er vondt og tungt. Har hatt det selv, men har vært heldig med en mann som lytter. Håper han er flinkere og lytter..

Er rart å se de små klatre rundt og høre de prate. Er liksom litt rart også å tenke på at både B og C er så store som de er. :jepp: Skal forsøke å bli flinkere til å skrive her. :jepp:

:klemmer:

Synes det er veldig rart selv jeg at jeg skal bli tobarnsmor snart :fnise: Veldig uvirkelig egentlig.

Han har heldigvis blitt litt flinkere nå, så det hjelper litt. Er ferdig med alle skoleoppgavene som må være godkjent før eksamen også nå, og kjenner det letter meg veldig. Så nå ser jeg heldigvis litt lysere på ting :)

Ja, det er rart altså. Synes ikke det er lenge siden de var små jeg, nå er de liksom ikke så små lenger :ler: B klatrer på alt han kan og babler i ett sett. Det er som de sier, hver alder har sin sjarm :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

En kjapp tur innom før jeg må legge meg til å sove. Siste eksamen i morgen, så da er det viktig å få sovet litt :)

Nå er jeg 28 uker på vei (28+1 siden klokka er over 12 :fnise: ) og i 3. og siste trimester! :) Tiden har gått så fort denne gangen at jeg blir litt stressa :ler: Har vært på 3D ultralyd i dag. Kjempekoselig å se lille babyen i magen min, selv om det var vanskelig å få noen skikkelige bilder siden h*n lå langt nede og med ansiktet mot morkaken. Sjenert liten en altså ;) MEN vi fikk se kjønnet da.. Og det bliiiiiiir...

Ei lita :babyjente:

Så da blir det ei lillesøster på B. Skikkelig rart å tenke på at jeg skal bli mamma til ei jente, jeg som er guttemamma! Klarer liksom ikke helt å se det for meg :fnise: Men det skal bli gøy! Jeg gleder meg masse! :)

Ellers har vi fått ei lita utfordring når det kommer til B nå da. Vi har nemmelig fått vite at han har melkeallergi, så vi må kutte ut all melk i kostholdet hans nå. Det er ikke bare bare siden mange ferdigvarer man får kjøpt inneholder melk. Men vi må jo bare finne ei løsning på det. Heldigvis er det noe de fleste barn vokser av seg da, så vi håper på at B gjør det etter hvert :)

Men nå må jeg sove litt så jeg ikke er helt borte på eksamen i morgen :jepp: God natt alle sammen!

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten statusoppdatering før jeg legger meg.

Termin: 22.08.12

På vei: 28+1

Igjen til termin: 12+1

Kjønn: Jente :babyjente:

Utålmodig?: Egentlig ikke. Tror ikke jeg rekker å bli utålmodig denne gangen, så fort som tiden går :ler:

Aktivitet i magen: Ja, nå er det mye aktivitet her. Det sparkes mye til tider, litt over alt :)

Navn: Vet ikke.

Vektøkning: Fra ca 57kg til ca 63-64kg, så omtrent 6-7 kg.

Vann i kroppen: Nei, ikke enda.

Kynnere: Ja, har en del kynnere.

Humør: Veeeldig hormonell! Var helt forferdelig å dra fra B for å ta eksamen :fnise:

Barnerom: Hun kommer til å sove inne hos oss den første tiden, så det stresser vi ikke med :)

Utstyr: Vi har jo en god del fra før etter B, så vi har vel i grunnen det meste. Har handlet de første klærne i dag da. En søt body og en liten kjole :)

Strekkmerker: Ikke noen flere enn de jeg fikk når jeg gikk med B, men jeg trenger ikke flere heller. Ser ut som et verdenskart på magen fra før av.

Melk i brystene: Ja. Ikke sånn at jeg lekker, men det kommer ut litt hvis jeg klemmer.

Fødsel: Prøver og ikke tenke for mye på det jeg...

Plager: Litt bekkenplager, urolige ben og en FRYKTELIG kløe!

Oppegående: Ja, er vel det :fnise:

Sulten: Er ofte sulten, ja :sjenert:

Spesielle matlyster: Har egentlig ikke noen spesielle matlyster. Det varierer veldig, men sier ikke neitakk til vannmelon og jordbær for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jente!! :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Kjempegøy!! :nigo:

Så stas med en av hver! Skjønner at det blir en rar tanke når du er vant med gutt :fnise:

Håper eksamen gikk bra i dag! Nyt at du er ferdig med de, og kan kose deg utover sommeren som høygravid!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Grattis med jente!! :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Kjempegøy!! :nigo:

Så stas med en av hver! Skjønner at det blir en rar tanke når du er vant med gutt :fnise:

Håper eksamen gikk bra i dag! Nyt at du er ferdig med de, og kan kose deg utover sommeren som høygravid!! :klemmer:

Takk :nigo:

Veldig stas med en av hver, men det hadde ikke gjort meg noe å fått enda en gutt heller, for gutter er herlige :) Men nå blir det ei jente og jeg gleder meg selvfølgelig veldig til å bli mamma til ei lita frøken som jeg kan kle opp i jenteklær også :jepp:

--

Litt flaut at det er over 2 mnd siden jeg har oppdatert her, men kg har blitt litt glemt den siste tiden. Er jo med i ei termingruppe på facebook for oss med termin i August og der kommer det nye unger omtrent hver dag nå. Blir litt utålmodig kan man si :fnise:

I dag er jeg 37+2, altså 3 uker til termin! Det begynner virkelig å nærme seg nå og jeg merker at jeg er mye mer utålmodig denne gangen enn jeg var med B. Leter etter tegn på at fødselen er like rundt hjørnet :ler: B er også veldig opptatt av lillesøster. Vet ikke helt om han skjønner hva lillesøster er, men han peker på magen min og sier "lijje" (lille) :rodmer: Er så spent på hvordan han reagerer når frøkna kommer. Han skal jo begynne i barnehage også rundt termin og er veldig spent på hvordan han takler alle forandringene. Jeg tror han kommer til å trives godt i barnehagen da, for han er veldig glad i folk og koste seg skikkelig på besøksdagen. Kjenner det blir litt trist å ikke skal gå hjemme sammen med han lenger, men samtidig litt godt også. Kan ikke si annet enn at denne måneden blir en spennende måned :)

Var forresten på vekstkontroll med frøkna for 1,5 uke siden og hun var ca 2500 gram da, så hun blir nok ingen kjempe. Hun lå 7% under gjennomsnittet, men alt innenfor +/- 10% var greit. Som noen av dere kanskje husker hadde jeg en litt dramatisk fødsel forrige gang, noe som har gjort at jeg har vært ekstra engstelig denne gangen. Derfor har jeg vært på fødselssamtale med jordmor på sykehuset tidligere og vekstkontroll nå. Skal på ny fødselssamtale på mandag siden det begynner å nærme seg nå og jeg kjenner nervene kommer snikende igjen.

Ellers er det i grunnen ikke så mye å skrive om. Skal prøve å oppdatere om ikke så alt for lenge igjen, i verstefall skal jeg oppdatere når frøkna har kommet. Dere som har meg på facebook ser det vel der også når hun har meldt sin ankomst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...