AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #281 Del Skrevet 17. januar 2012 Måtte av ren nysgjerrighet svinge innom bloggen til frua for å se om det virkelig stemmer at hun vrir hode til høre hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #282 Del Skrevet 17. januar 2012 Huff, så anstrengt hun ser ut på disse bildene, det er litt ekkelt å se på. Merkelig posering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #283 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvorfor legger hun alltid ut 3+ nesten prikk like bilder? Er vel bedre å vise antrekket fra ulike vinkler 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #284 Del Skrevet 17. januar 2012 Er helt enig i at NKF ikke kan sammenlignes med Journalisthøyskolen. Jeg har studert begge steder, og på NKF kan hvem som helst komme inn. Det er også en grunn til at det heter fagskole, det er en fagskoleutdannelse uten studiepoeng. Dvs. at eneste mulighet til å få en bachelor er ved å studere ved et eller annet middelmådig universitet i utlandet. Jeg hadde aldri nøyd meg med en utdannelse fra NKF iallfall. Krysser av som anonym på denne, ellers er jeg meget lett igjenkjennlig;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #285 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Jeg elsker folk som argumenterer med at "jeg kjenner folk som har fått seg jobb xx og xx steder." Vel, fra mitt kull (jeg valgte å avbryte studiet), jobber en i Se&Hør (anerkjent my ass), en i Her & Nå, og resten har frilans/vikarjobber. Dessuten vet enhver at det finnes altfor mange journalister med journalistudanning der ute. Mitt soleklare råd er å studere samfunnsfag, språk eller et annet relevant, for så å bli journalist. Man trenger ikke være utdannet journalist, for å jobbe som det, det er ingen beskyttet tittel. Jeg hadde iallfall ikke giddet å betale 180.000 for en utdannelse som ville gitt meg 350.000 i årslønn. For øvrig morsomt å se hvordan Caroline prøver å forsvare valgene sine. Enhver oppegående journalist hadde valgt høyskole fremfor Norges Kreative Fagskole. Jeg valgte å satse på universitet, og synes vel igrunnen at jeg har kommet bedre ut av det enn de fleste som studerer mediefag. Men det er klart, det er jo ikke "like kreativt." Endret 17. januar 2012 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. januar 2012 #286 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er jo forståelig at hun forsvarer valgene sine. Om jeg hadde brukt 180K og to år på tøyeutdannelse uten studiepoeng, så hadde jeg også forsvart det med nebb og klør. Det er vondt å innse at man har kastet bort så mye tid og penger. Men dette forsvarer henne ikke på noen måte. Om hun vil tviholde på livsløgnene er det greit, men hun får fortsatt oppføre seg som folk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #287 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Det er jo forståelig at hun forsvarer valgene sine. Om jeg hadde brukt 180K og to år på tøyeutdannelse uten studiepoeng, så hadde jeg også forsvart det med nebb og klør. Det er vondt å innse at man har kastet bort så mye tid og penger. Men dette forsvarer henne ikke på noen måte. Om hun vil tviholde på livsløgnene er det greit, men hun får fortsatt oppføre seg som folk! Joda, men det krever ikke mye å ha selvinnsikt nok til å innse at å fremstille det som tidenes investering ikke gir henne troverdighet...? Jeg mener, når hun prøver å fortelle en advokat at juss ikke er kreativt nok, for deretter å fremheve sin egen "utdanning"... Endret 17. januar 2012 av CelineZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #288 Del Skrevet 17. januar 2012 Nok en gang har en Fotballfruetråd blitt stengt. Og det er ikke rart. Det er pinlig hvor mye oppgulp folk får seg til å komme med! Dere hånler av skrivestilen hennes når hun skriver at himmelen er vakker, kritiserer at hun bare har hvitt i huset sitt, dømmer henne fordi hun tenkte på hundene sine i sekundene etter bomben 22. juli (før hun visste hva som hadde skjedd), dere klarer rett og slett å skape kritikk ut av de mest ubetydelige små detaljer. Det er provoserende at det er umulig for så mange å droppe krenkelsene og faktisk diskutere frua på en seriøs måte. Som du ser, nei, det var ikke mulig å få til en seriøs debatt om Fotballfrue. Jeg blir nesten dårlig når jeg leser folks smålige kommentarer. Og når denne er slettet og den neste opprettet (maks 1 minutt senere), så har vi det gående igjen. Jeg tror ikke folk kommer til å gi seg før hun er knekket og stenger bloggen sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #289 Del Skrevet 17. januar 2012 Som du ser, nei, det var ikke mulig å få til en seriøs debatt om Fotballfrue. Jeg blir nesten dårlig når jeg leser folks smålige kommentarer. Og når denne er slettet og den neste opprettet (maks 1 minutt senere), så har vi det gående igjen. Jeg tror ikke folk kommer til å gi seg før hun er knekket og stenger bloggen sin. Skrev et langt innlegg om dette i forrige tråd, men jeg kortfatter meg: 1. Jeg vil vel ikke påstå at Voe eller Ulrikke Lund (som for øvrig skriver meget dårlig), har verdens mest innholdsrike blogger, men har de noen gang blitt hakket på, på Kvinneguiden? Jeg tror knapt jeg så debatter her da Voe var Norges største blogger. 2. Noe av grunnen til at Caroline får kritikk, er fordi hun bevisst forsøker å fremstille seg selv og sin livsstil i et litt for skarpt og positivt lys. Glorifisering, vil jeg si. La meg ta et eksempel: Dama, som skryter av journalistutdanningen sin ved hver mulige anledning, ble tatt i å sende en mail til Aschehoug hvor hun tilbød dem å få betalt omtale på bloggen hennes. Hun hadde på forhånd presisert overfor leserne sine at hun foretok vurderinger på utelukkende nøytralt grunnlag. Når hun da får kritikk fra sine gamle lærere og generalsekretær i Norsk Journalistlag, svarer hun med at hun vet hva som er riktig, og at det går helt fint å blande kortene som blogger og journalist - fordi hun mener det er riktig. Diskusjonen endte i at Forbrukerombudet sendte ut retningslinjer til bloggere. Caroline påsto at hun ikke nevnte journalistbakgrunnen sin på bloggen, men hun skriver da om den, og liker å fremheve sine vinklinger, som gode, fordi hun er nettopp journalist. 3. Hun personangriper kommentatorer som har andre meninger enn henne, og tåler rett og slett ikke konstruktiv kritikk. Så, ja, noen drar kanskje kritikken litt langt, men det gjør jaggu Caroline selv også. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. januar 2012 #290 Del Skrevet 17. januar 2012 Joda, men det krever ikke mye å ha selvinnsikt nok til å innse at å fremstille det som tidenes investering ikke gir henne troverdighet...? Jeg mener, når hun prøver å fortelle en advokat at juss ikke er kreativt nok, for deretter å fremheve sin egen "utdanning"... Det jeg mener er at hun gjerne må tro hun har investert godt i utdanning, men hun må kunne oppføre seg som folk. For eksempel ikke snakke nedlatende om utdannelser som faktisk er verdt noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #291 Del Skrevet 17. januar 2012 Har gått på NKF(gikk trinnet under caroline) selv og kan skrive under på det de fleste andre her sier, at det ihvertfall ikke kan sammenlignes med høyskoleutdanningen i journalistikk. 2 år på nkf tilsvarer ikke 3 år på høyskolen! Skjønner ikke at man kan tro noe sånt. Jeg hoppet av etter første året og begynte på en annen utdanning ved universitetet istede, men kjenner jo fortsatt de fleste andre som tok nkf samtidig som meg. Jeg tror ca 50% av folkene på trinnet mitt begynte på ny utdanning når de var ferdige, andre hoppet av underveis for å finne noe annet. noen fikk små jobber i div nettsider, for eksempel klikk.no. Ei fikk jobb i se&hør. En hoppet av fordi han ville satse på politikken, etter at en lærer sa at han aldri kom til å få jobb som journalist om han var åpen om sitt politiske ståsted. noen jobber frilans og andre jobber med helt andre ting. Jeg vet om kun en person som har en ordentlig god journalistjobb, som jeg misunner MEn han hadde allerede jobbet der som sommervikar en stund når han begynte på nkf. Han hoppet av etter et halvt år fordi han ble tilbudt en større stilling i avisa. Uansett da; så er det vel ikke umulig at fotballfrue kunne fått seg en ordentlig jobb som journalist hvis hun ville. Med eller uten utdanning. For med den bloggen der har hun vel nok av kontakter? Ihvertfall en fast spalte her og der, er jo mange av de andre bloggerne som skriver for forskjellige blader og magasiner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #292 Del Skrevet 17. januar 2012 Uansett da; så er det vel ikke umulig at fotballfrue kunne fått seg en ordentlig jobb som journalist hvis hun ville. Med eller uten utdanning. For med den bloggen der har hun vel nok av kontakter? Ihvertfall en fast spalte her og der, er jo mange av de andre bloggerne som skriver for forskjellige blader og magasiner. Tja, venninnen min er utdannet fra NKF, og er redaktør for et magasin nå. Hun ville ikke vurdert å bruke Caroline som journalist en gang, og det er ikke snakk om noe teoritungt magasin, for å si det sånn. Veldig bra blad, da. Tror nok de fleste seriøse medier ville styrt unna Caroline. Etter debatten om Aschehoug-tilbudet, gikk jo Side2 offentlig ut og sa at Caroline ikke skrev for dem lenger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #293 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå har jeg nettopp postet en ganske sint kommentar hvor jeg påpeker det med Adele osv. Samt at hun uttaler at hun ikke bryr seg om kritikk, selvom hun gjør det! Spent på om den kommer igjennom :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #294 Del Skrevet 17. januar 2012 Tja, venninnen min er utdannet fra NKF, og er redaktør for et magasin nå. Hun ville ikke vurdert å bruke Caroline som journalist en gang, og det er ikke snakk om noe teoritungt magasin, for å si det sånn. Veldig bra blad, da. Tror nok de fleste seriøse medier ville styrt unna Caroline. Etter debatten om Aschehoug-tilbudet, gikk jo Side2 offentlig ut og sa at Caroline ikke skrev for dem lenger. Det glemte jeg forresten, det var faktisk en i klassen min som startet opp sitt eget magasin og er redaktør idag også Men oi, det har jeg ikke fått med meg, trodde faktisk hun skrev for de fortsatt, jeg. Er ikke den ivrigste bloggleseren hennes for å si det sånn Det var litt kjipt for henne da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #295 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå har jeg nettopp postet en ganske sint kommentar hvor jeg påpeker det med Adele osv. Samt at hun uttaler at hun ikke bryr seg om kritikk, selvom hun gjør det! Spent på om den kommer igjennom :gjeiper: Jeg ville ikke sittet oppe i natt og ventet på det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #296 Del Skrevet 17. januar 2012 Seriøst, jeg er også veldig svai i ryggen, men står da ikke sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #297 Del Skrevet 17. januar 2012 Det glemte jeg forresten, det var faktisk en i klassen min som startet opp sitt eget magasin og er redaktør idag også Men oi, det har jeg ikke fått med meg, trodde faktisk hun skrev for de fortsatt, jeg. Er ikke den ivrigste bloggleseren hennes for å si det sånn Det var litt kjipt for henne da! Ja, men jeg tror heldigvis de fleste innser at god journalistikk er noe annet enn å ha mange tenåringsjenter som liker det en skriver. Mulig Caroline kunne fått jobb i klikk.no (innenfor mote) eller på seher.no eller kjendis.no, men det ville forundre meg om bloggen alene gjorde at f.eks VG ville ansatt henne. Interessant, husker ikke når venninnen min ble ferdig på NKF, men det er vel noen år siden nå. Hun har studert/jobbet med en del andre ting, men hvem vet, kanskje det er samme person vi tenker på. Men synes det sier noe når selv folk som har studert på NKF ikke vil ansette henne (Caroline). Ofte er det slik at økonomer fra BI heller mot å ansette BI-utdannede go vica versa når det gjelder folk fra NHH. (Presisering, for å unngå unødvendige kommentarer fra ABer: jada, det finnes mange unntak, men det er faktisk bevist at de fleste har tro og lojalitet til skolen sin, og sånn sett vil foretrekke studenter uteksaminert fra samme sted i en ansettelsesprosess...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #298 Del Skrevet 17. januar 2012 Synes det er litt artig at 'svai i ryggen' får en til å bli så krokbøyd at en nesten tipper forover. Og noen ganger nesten tipper bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #299 Del Skrevet 17. januar 2012 Hun lager jo svaien selv. Det ser man jo, at hun bøyer seg bakover for harde livet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #300 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er en annen ting jeg heller ikke får helt til å stemme men denne frua, men mulig det bare er meg som ikke følger med helt... Hun sier hun i 2007 flyttet fra familien sin til Oslo, i en alder av 20 år, for å studere juss (dvs. at hun har hatt ett friår?). Hun studerte juss kun i ett år, noe som vil si at hun var ferdig med dette i 2008. Samme året hun flyttet til Oslo møtte hun LK (2007). Siden hun studerte ett år juss, vil det si at hun mest sannsynlig startet på NKF høsten 2008, dette er såvidt vi vet en to års utdannelse, noe som da tilsier at hun skulle vært ferdig utdannet i 2010, men hun var ferdig i 2009 - da hun startet bloggen.. Informasjonen har jeg hentet herfra (hennes gamle blogg, fra blogg.no) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg