Gå til innhold

kjøpt bruktbil som ikke registrert på selgeren og ikke registrert i brønnøysundregisteret.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkuratt kjøpt meg ny bil,

Selgeren min sa han har kun hatt bilen i en uke. fordi han fant ut at han hadde behov for større bil.

Da vi skrev kontrakten sa han at den ikke var registrert i hans navn fordi han hadde akkurat kjøpt den nye bilen.

i tillegg så er ikke den registrert i brønnøysundregisteret.

og jeg fikk vognkortet som står navnet til den personen, selgeren min kjøpte bilen av.

alikevel så har jeg nå kjøpt bilen.

burde jeg være nervøs? har på følelsen at jeg kan bli lurt :S

er redd for at han er litt sleip eller noe ;p (siden har kun har hatt den i en 1 uke)

Anonym poster: 95f3621c41f98442bebcfb26df1fba5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok med en som har mer peiling enn meg, han så på bilen og den var grei mekanisk sånn sett.. men jeg dro alene 3-4 dager etterpå for å skrive under kontrakten og det var da jeg fant ut dette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.. selv om bilen ikke er stjålet eller noe, så kan likevel ikke han skrive under for salget på en bil han ikke eier?????

Kjøpte en venninne sin bil, hun har hatt den i mange år, men opprinnelig står den registrert på hennes far, jeg og han skrev kontrakt og skrev under på vognkort del 2.

Skrev han under med eget navn, eller det navnet som stod i vognkortet? Må jo spørre.. virker kapabel til hva som helst den fyren.

Anonym poster: 4af14211880be28043d372468ad6d085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet han som faktisk eier bilen da?

nei ikke enda.

men fikk med vognkortet til tidligere eier som selgeren min sier han kjøpte av for 2 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke selge en bil du ikke eier nei, derfor må du kontakte den forrige eieren for å ordne papirarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. selv om bilen ikke er stjålet eller noe, så kan likevel ikke han skrive under for salget på en bil han ikke eier?????

Kjøpte en venninne sin bil, hun har hatt den i mange år, men opprinnelig står den registrert på hennes far, jeg og han skrev kontrakt og skrev under på vognkort del 2.

Skrev han under med eget navn, eller det navnet som stod i vognkortet? Må jo spørre.. virker kapabel til hva som helst den fyren.

Anonym poster: 4af14211880

be28043d372468ad6d085

han har skrevet navnet sitt på kontrakten osv. så har alt info om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du endt opp med bilen, du har betalt den, og skrevet under på en kontrakt? Hva står det i kontrakten egentlig?

Ikke for å skremme deg, men dette salget er ugyldig.. Og om forrige eier ønsker det, kan han når som helst ta bilen tilbake, han har jo ikke solgt den til deg.

Anonym poster: 4af14211880be28043d372468ad6d085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du endt opp med bilen, du har betalt den, og skrevet under på en kontrakt? Hva står det i kontrakten egentlig?

Ikke for å skremme deg, men dette salget er ugyldig.. Og om forrige eier ønsker det, kan han når som helst ta bilen tilbake, han har jo ikke solgt den til deg.

Anonym poster: 4af14211880be28043d372468ad6d085

jeg så på bilen på finn.no .

det er en helt vanlig kontrakt, (jg har sett sånn kontrakt før) og han har skrevet virkelige navnet sitt, eneste det jeg er redd for er det spørsmålet på kontrakten: "er bilen til selgeren registrert i selgerens navn" så kryssa han av nei ! pga han sa at har kjøpt en ny bil. (som jeg fant ut er registrert i kona hans sitt navn)

og jeg søkte i tilleg opp skiltet hans i brønnøysundregistreret og der står bilen hans som "salgspant i motorvogn" men når jeg søker opp mitt skiltsnr så er det ikke registrert i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok god grunn til å være mistenksom her altså.

Greit nok at kanskje salget fra forrige eier til ham ikke er registrert hos biltilsynet enda, det kan jo være sant.

Det som er rart er at den ikke er registrert i Brønnøysundregisteret! En bil som ikke er registrert der ville jeg aldri kjøpt, for da er ikke alt i orden.

Du må kreve å få svar på hvordan det kan ha seg, og for guds skyld, ha noen med deg som er inne på området slik at han ikke klarer å snakke deg rundt.

Jeg ville strukket meg langt for å få det her ugjort for å si det sånn, og det er faktisk mulig å heve privat bilkjøp. Du kan sjekke det ut på NAF's nettsider. Hvis du er medlem der har du også rett på fri advokathjelp når det kommer til bilsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok god grunn til å være mistenksom her altså.

Greit nok at kanskje salget fra forrige eier til ham ikke er registrert hos biltilsynet enda, det kan jo være sant.

Det som er rart er at den ikke er registrert i Brønnøysundregisteret! En bil som ikke er registrert der ville jeg aldri kjøpt, for da er ikke alt i orden.

Du må kreve å få svar på hvordan det kan ha seg, og for guds skyld, ha noen med deg som er inne på området slik at han ikke klarer å snakke deg rundt.

Jeg ville strukket meg langt for å få det her ugjort for å si det sånn, og det er faktisk mulig å heve privat bilkjøp. Du kan sjekke det ut på NAF's nettsider. Hvis du er medlem der har du også rett på fri advokathjelp når det kommer til bilsaker.

Jeg skal sjekke dette ut nærmere. I tillegg så jeg skiltnr hans som er registrert på kona hans, i Brønnøysundregisteret, det står det : "salgspant i motorvogn" . kan det bety at det er bilen "min" som er i pant. som han har solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tror jeg kunne tenkt meg å se kjøpekontrakten mellom ham du kjøpte bilen av og ham som står oppført som eier i det vognkortet du fikk med.

En telefon til Brønnøysundregisteret vil kunne avklare mye.

Saksbehandling og utsendelse av nytt vognkort tar faktisk bittelitt tid, så her trenger det ikke være 'en mose full av ugler', men det kan det være.

En telefon til ham som står oppført i vognkortet kan også være greit. Han vil eventuelt kunne bekrefte at han har solgt bilen, og til hvem han har solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke dette ut nærmere. I tillegg så jeg skiltnr hans som er registrert på kona hans, i Brønnøysundregisteret, det står det : "salgspant i motorvogn" . kan det bety at det er bilen "min" som er i pant. som han har solgt?

Hvis jeg søker opp mitt skiltnummer vil det også stå salgspant i motorvogn. Det vil si at det er lån på den, og gjeld på bil (altså heftelser) følger bilen dersom lån ikke innfris. En kan ikke belåne en bil på en annen hvis du skjønner. Billån er heldigvis ikke så fleksibelt som huslån hvor en kan refinansiere både hus, kredittkort, billån, og forbrukslån.

Så det gjelder den bilen de har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg kunne tenkt meg å se kjøpekontrakten mellom ham du kjøpte bilen av og ham som står oppført som eier i det vognkortet du fikk med.

En telefon til Brønnøysundregisteret vil kunne avklare mye.

Saksbehandling og utsendelse av nytt vognkort tar faktisk bittelitt tid, så her trenger det ikke være 'en mose full av ugler', men det kan det være.

En telefon til ham som står oppført i vognkortet kan også være greit. Han vil eventuelt kunne bekrefte at han har solgt bilen, og til hvem han har solgt den.

Jeg prøvde å søke opp nr til forrige eieren (som selgeren sier han kjøpte bilen av) men fant ikke det.

har kun navnet og bosted osv. informasjonen som står i vognkortet .

kanskje lurt at jeg ringer til Brønnøysundregisteret imorgen. men jeg skulle gjerne ha fått tak i eieren som står i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvis du er bekymret for om bilen kan være stjålet så tar du en rask telefon til Politiet (i kontortiden deres) i morgen.

Det er lite lurt å bruke nødnr. til slikt. Da tror jeg de blir sure, og det kan jeg forstå :fnise:

Brønnøysund reg. har selvsagt også et lite etterslep, så dit er det lurt å ringe ja.

Finner du ikke ham som står som eier i vognkortet på 1881.no ? :klo:

Edit: Nevnte kjøpekontrakt skal ham du kjøpte bilen av ha. Den skal du kunne få kopi av hos ham !

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret for om bilen kan være stjålet så tar du en rask telefon til Politiet (i kontortiden deres) i morgen.

Det er lite lurt å bruke nødnr. til slikt. Da tror jeg de blir sure, og det kan jeg forstå :fnise:

Brønnøysund reg. har selvsagt også et lite etterslep, så dit er det lurt å ringe ja.

Finner du ikke ham som står som eier i vognkortet på 1881.no ? :klo:

Edit: Nevnte kjøpekontrakt skal ham du kjøpte bilen av ha. Den skal du kunne få kopi av hos ham !

Jeg venter til imorgen så jeg kan ringe til Brønnøysund reg(kommer helt sikkert ikke til å få sove inatt). Jeg ble litt nyskjerrig på han selgeren så jeg søkte han opp på facebook (litt teit men) har nå skjønt at han selger brukte biler. han har lagt ut mange annonser på finn.no. han kjøper billig bil, mekker osv for å tjene på det. greit nok. så jeg tror ikke dette er noe ulovlig handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kjøper og selger brukte biler. på hver annonse på finn.no så skriver han at tar innbytte til riktig pris.

sitter fortsatt igjen med en dårlig følelse . hmm :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...