Gå til innhold

kjøpt bruktbil som ikke registrert på selgeren og ikke registrert i brønnøysundregisteret.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Hmmm..... kjenner jeg blir litt skeptisk.....

Har du kjøpt bilen av ham som privatperson eller av ham som firma ?

Jeg tenker litt på den bruktbilgarantien man normalt får hos en forhandler, men den er det vel tvilsomt om du får av ham vil jeg tro....

En slik garanti er veldig greit å ha.

En gang har jeg hatt bruk for min, og da var det forgasseren som sa takk for seg. Nå er det 25 år siden da, men dengangen hadde jeg ikke hatt råd til reparasjonen av egen lomme så jeg var uendelig glad for garantien.

Om det fremdeles blir kjøp av dette så vil jeg gjerne gi ett godt råd; Bestill en bruktbiltest hos NAF. Da får du en svært god oversikt over hvordan det står til med bilen, og er du også NAF medlem så får du advokathjelp dersom mannen har solgt deg 'en katt i en pose' her nå.

Krysser fingerene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også ta kontakt med statens vegvesen for å sjekke eierforholdene rundt denne bilen. Eierskifte kan noen ganger ta litt tid.

Hadde han du kjøpte bilen av vognkort del 2, og er denne signert av begge parter og sendt av gårde?

Du kan lese mer om kjøp Og salg av bruktbil her : http://www.vegvesen.no/Kjoretoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert en såkalt åpen salgsmelding. Når en selger bilen er det du som eier som har innteresse i å levere salgsmelding. Noen som driver med kjøp og salg sier de skal være så snille å levere salgsmelding.

De skriver ikke under selv men lar neste mann de selger bilen til skrive under. Slik sparer de omregistrerings avgift.

Jeg tenker dette går helt bra for TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert en såkalt åpen salgsmelding. Når en selger bilen er det du som eier som har innteresse i å levere salgsmelding. Noen som driver med kjøp og salg sier de skal være så snille å levere salgsmelding.

De skriver ikke under selv men lar neste mann de selger bilen til skrive under. Slik sparer de omregistrerings avgift.

Jeg tenker dette går helt bra for TS

skjønte ikke helt hva du mente. men jeg kjøpte bilen inkl. omregistreringen .

og både han og jeg skrev på salgsmeldingen, han sa han skulle levere dette og da vil jeg få vognkortet i posten.

Anonym poster: 7074ce16d09bf72e8c9186cc9dd24129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte ikke helt hva du mente. men jeg kjøpte bilen inkl. omregistreringen .

og både han og jeg skrev på salgsmeldingen, han sa han skulle levere dette og da vil jeg få vognkortet i posten.

Anonym poster: 7074ce16d09bf72e8c9186cc9dd24129

Da har han betalt omregistrering før og alt er i orden. Det du skriver her er helt standar prosedyre. Da er det bare å slappe av så får du vognkortet i posten snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret for om bilen kan være stjålet så tar du en rask telefon til Politiet (i kontortiden deres) i morgen.

Det er lite lurt å bruke nødnr. til slikt. Da tror jeg de blir sure, og det kan jeg forstå :fnise:

Altså 02800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Altså 02800

Ja, jeg tror det skulle fungere greit.

Du havner vel da på nærmeste Politkammer/Lensmannskontor tenker jeg, og med reg. nr. på bilen så kan de undersøke om bilen er meldt stjålet.

Jeg har jo riktignok endel å gjøre med dem, men det er i en helt annen sammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnr står vel neppe i Brønnøysund om det ikke er heftelser på den!

Så lenge tidligere/registrert eier har skrevet under på vognkortet spiller det ingen rolle hvor mange eiere den har hatt i mellomtiden for kjøpers del. Er bare mellomleddene som ikke har giddet ta bryet med å omregge på seg selv dersom bilen skal selges igjen snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det TRENGER ikke bety så mye, det kan være så enkelt som at han ikke har betalt omregistreringsavgift eller forsikret den - da får han ikke vognkort. da må du be om å få se kjøpekontrakt og dokumentasjon på at han har kjøpt og ikke minst betalt bilen ærlig og redelig. Det bør også være mulig å få kontakt med tidligere eiere.

Men faren for å kjøpe en stjålet bil, som blir annonsert på finn.no ganske ofte, er veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...