Gå til innhold

Jeg tørr ikke si det til mannen min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er relativt nygift med en økonom. Han har en nokså høy inntekt, mens jeg er student. Han er utrolig flink med penger, men også på grensen til gnien, om jeg får lov til å si det. Han vil blant annet ha separat økonomi, selv om vi er gift.. Det er vel sikkert fordi jeg har minst å rutte med. For å ta et eksempel. Vi skulle kjøpe oss ny sofa, og da foreslo han å dele 50/50 på betalingen, selv om jeg har lite penger.

Vi er også nybakte foreldre, og jeg fikk innvilget en liten sum foreldrepenger fra NAV, ca. 6000 kroner. Siden jeg ikke var fast ansatt men vikar, fikk jeg gjennomsnittet av inntekten min de siste ni månedene. Vi har også søkt om foreldrestipend fra Lånekassen, og fikk svar på den nå nylig. Siden jeg var i 75% studier høsten 2011, så har jeg ikke rett på mer enn 75%. Pratet med en saksbehandler i Lånekassen idag, og han sa det var i grenseland, så kanskje det nyttet å sende inn en klage. Håper virkelig jeg får klagen innvilget.

Problemet her er at jeg føler jeg er en belastning for ham med den lave inntekten min. Han blir irritert og på grensen til sint for ting som har med økonomien min å gjøre, og blir stresset når jeg bruker lengre tid på studieløpet mitt grunnet sykdom og andre ting. Jeg får aldri høre at jeg er god nok.

Nå tørr jeg seriøst ikke si at jeg kun har fått innvilget 75% fra Lånekassen. Vet jo at det kommer frem før eller siden uansett, meg jeg har helt vondt i magen. For jeg vet han blir sur, at det blir dårlig stemning, at jeg kommer til å føle meg så liten og til stor belastning for ham....

Hvordan skal jeg si det på en best mulig måte?

Anonym poster: c7ee74f5f234a30657acefe2c5ab3e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi har en hel del å prate om, og som vi allerede prater om... Forholdet har hunget i en tynn tråd lenge nå. Skal heldigvis til familievernkontoret snart. Håper det gjør ting bedre..