Gå til innhold

Hva syns du om tatoveringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Veldig subjektivt emne. Men de som har valgt og ta tatoveringer som betyr noe vil drite i hva TS, og alle andre mener.

Jeg har tatovering av mine foreldre på skulderen min. Hva andre syntes om det kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fairydust

Jeg har ingenting imot tatoveringer. Jeg syns det er en smule flaut når folk tar tatoveringer "bare fordi de har lyst", eller når folk får skrivefeil på tatoveringene sine, og når de har tatoveringer som "alle andre har". Ellers syns jeg tatoveringer er flotte når man har et klart budskap med den, og ønsker den av seg selv fordi det gir mening for en selv :)

Jeg syns tatoveringer er flotte på noen mennesker, men ganske upassende hos andre. Jeg går ikke rundt og tenker at folk er "dovegger" uansett. Syns forresten ikke det ser så ille ut når eldre har tatoveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i tatoveringer, og synes generelt tatoveringer er ganske harry. Dette på lik linje som jeg synes f.eks grilldress og sokker i sandaler er harry. Når det er sagt så synes jeg mange tatoveringer kan være fine, og har ingen problemer med å skjønne hvorfor noen veldig gjerne vil ha noe som betyr mye for en tatovert på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg er ikke glad i tatoveringer, og synes generelt tatoveringer er ganske harry. Dette på lik linje som jeg synes f.eks grilldress og sokker i sandaler er harry. Når det er sagt så synes jeg mange tatoveringer kan være fine, og har ingen problemer med å skjønne hvorfor noen veldig gjerne vil ha noe som betyr mye for en tatovert på kroppen.

Det er selvfølgelig helt greit at du mener dette, men jeg bare stusser litt på sammenligningen din mellom tatoveringer og grilldresser. På samme måte som du syns grilldresser er harry, er tatoveringer harry. Så du kan synes at noen grilldresser også er fine, og du skjønner hvorfor noen veldig gjerne ønsker å ha grilldresser på seg (på samme måte som med tatoveringene, mener jeg)? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selv om jeg synes noen tatoveringer er fine så har jeg nok til gode å se en fin grilldress. Mulig det var en dårlig sammenlikning. Jeg synes for eksempel dyreprint er harry, men har sett flere i antrekk med dyreprint som jeg synes kan ha vært ganske så fint... Jeg ville bare ikke gått med det selv.. Så noe harry kan være fint det...

Og jeg kan godt forstå hvorfor noen vil gå i grilldress og jeg. Sikkert veldig praktisk og komfortabelt på campingplassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Nei, selv om jeg synes noen tatoveringer er fine så har jeg nok til gode å se en fin grilldress. Mulig det var en dårlig sammenlikning. Jeg synes for eksempel dyreprint er harry, men har sett flere i antrekk med dyreprint som jeg synes kan ha vært ganske så fint... Jeg ville bare ikke gått med det selv.. Så noe harry kan være fint det...

Og jeg kan godt forstå hvorfor noen vil gå i grilldress og jeg. Sikkert veldig praktisk og komfortabelt på campingplassen ;)

Jeg skjønner :)

Ja, grilldress høres jo... behagelig ut. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes "Harry" er litt oppbrukt og simpelt. I dag tattoverer alle typer mennesker seg,å ikke alle går under stereotypen. Om man synes det er pent eller ikke blir noe annet,men å dømme personligheten for "Harry" blir for dumt. Tenker dere er en smule kulturfattige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at tatoveringer er stilig, og det gir et lite hint om hva slags personlighet vedkommende når du ser den.

Personlig har jeg ingen tatoveringer. Må vel psyke meg opp litt, og finne det "perfekte" motivet før jeg tar avgjørelsen om jeg skal gjøre det eller ei.

Man må finne det riktige grunnlaget også. Tenk Starship Troopers. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For riktig lenge siden var det kun kriminelle og sjøfolk som tatoverte seg.

Så kom det en trend på 90 tallet hvor kvinner også plutselig skulle ha delfin, sommerfugler eller små engler og disse i bunn av korsryggen. Menn skulle gjerne ha massive tatoveringer med mye blekk som dekket skuldre.

I dag tatoverer håndverkere gjerne hele armen / eller begge i forholdsvis komplekse mønster. For kvinner går nok trenden i retning av personlige tatoveringer eller full tapetsering.

De fleste velger motiver fra en eller anen katalog eller blad / nette. Dette er ikke noe for meg.

For egne del vil jeg at tatoveringen skal være personlige. Noe jeg har grublet på lenge, noe jeg vil ha og stå for. Tatoveringer av denne typen tror jeg det er ufarlig å ta, jeg er ikke redd for å bli gamle med disse tatoveringene, de er personlige, en del av meg, en del av min personlighet, jeg er glad de tatoveringene jeg har. De blir ikke borte. Ikke som en bukse eller veske som er kule den ene uka og dølle uka etter. Har bare to tatoveringer, disse ligger sånn til at det ikke er noe problem å dekke dem med normalt tøy, dette tror jeg alle bør tenke på, fordi arbeid og sosial status kan endres.

For egne del var det over 10 år mellom hver av tatoveringene så det er ikke noe behov eller mote som skal tilfredsstilles Grubler på to til, men er foreløpig bare ideen så bilde må bli klart før de realiseres dette kan ta et år til eller ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...