The Kitten Skrevet 25. september 2012 #41 Skrevet 25. september 2012 Vanligvis synes jeg tatoveringer er kjedelige. Jeg driter i om noen har tatovert et anker på skulderen, en rose på foten eller et kinesisk tegn på korsryggen. Noen kan jo selvfølgelig være fine, men mange tatoveringer er grelle. Skjønt folk må gjøre som de vil med sin egen kropp.
Lalunaa Skrevet 25. september 2012 #42 Skrevet 25. september 2012 haha, jeg ler..... Gawd, hva bryr det vel DEG om andre velger å tatovere seg????? tenker bare Johnny Depp, Lenny Kravitz, ozzy osv. de har tatoveringer- og det ser bra ut! Ozzy begynner jo å bli en eldre mann. 1
crystalcharm Skrevet 25. september 2012 #43 Skrevet 25. september 2012 (endret) Kjære dere hatere, er det så viktig om hvordan andre vil dekorere kroppene sine? Kroppen din eksisterer bare midlertidig, DU derimot, varer evig. Kan dere stille dere selv et spørsmål for engang skyld og tenke over; Er det et problem at andre har tatovering, eller er det din attitude og dårlig dømmekraft mot andre som er direkte negativ? Endret 25. september 2012 av crystalcharm 4
Gjest juvelia Skrevet 26. september 2012 #44 Skrevet 26. september 2012 Elsker det,om det er gjort av en talentfull artist.. Som er sånn ca kun 3% av tattooveringer her i verden. Mye stygt men også noen helt ekstremt fine! Dere som hater tattoo har nok bare sett de mindre pene
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #45 Skrevet 26. september 2012 Jeg er veldig for individualisme når det gjelder det å være stilren og unik hva klesstil, hår, sminke, livsstil og livvsyn angår (jeg har selv en stilren unik klesstil og jeg lever ikke et A4-liv). Men tatovering/piercing er for meg - og mange med meg - en misforstått og "negativ individualisme", en individualisme som stempler vedkommende som har tatoveringen som kvasi-rebelsk (rebelsk på en failed måte, mht at tatoveringer er rimelig mainstream in 2012). Jeg er en urban og relativt ung (30 år) så jeg er ikke spesielt konservativ, men jeg eier min egen bedrift, og jeg ville aldri aldri ha ansatt en person med en synlig tatovering til å stå i resepsjonen eller være i face-to-face kontakt med kunder. Uansett hvor liten og diskré den tatoveringen var, så er det 100% utelukket. Ja, jeg vet at selve tegningene av tatoveringene er kunst. Det er jeg faktisk helt enig i, jeg er bare ikke enig i at å plassere kunsten permanent på en kropp en kunst... Uansett hvor kunstnerisk, urban og liberal man er; en tatovering er en assosiasjon til "jeg har levd et (hardt) liv and I'm not afraid to show it", noe veldig working-class... Å bruke ordet "billig"/"trashy" er frekt, men tatoveringer i alle fall det motsatte av eksklusivt... Beklager, men i 2022 vil tatoveringer signalisere det samme som "Paradise Hotel" og charterturer gjør nå. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184 1
NancyB. Skrevet 26. september 2012 #46 Skrevet 26. september 2012 I dei aller fleste tilfella er eg veldig glad i tatoveringar. Men eg må innrømme at det spørs veldig på plassering og motiv. For eksempel har eg aldri sett ein fin tatovering på korsryggen til nokon, og ein playboy-bunny er eit motiv eg ikkje taklar. Om ein tatovering har skrivefeil får eg følelsen av at personen rett og slett er litt dum, og om tatoveringa ikkje har godt nok mellomrom mellom orda (eller enda verre - ulikt mellomrom mellom orda!) får eg litt følelsen av at tatovøren ikkje er særleg seriøs eller flink. Derimot likar eg tatoveringar som ikkje alle andre har, men eg har og sansen for nokre "mainstream-tatoveringar som roser, pin-up og spurvar, men eg syns likevel det går ann å inkludere ein del eget ved desse. Mange faktorar som spelar inn, altså!
Mumsen86 Skrevet 26. september 2012 #47 Skrevet 26. september 2012 Jeg er en urban og relativt ung (30 år) så jeg er ikke spesielt konservativ, men jeg eier min egen bedrift, og jeg ville aldri aldri ha ansatt en person med en synlig tatovering til å stå i resepsjonen eller være i face-to-face kontakt med kunder. Uansett hvor liten og diskré den tatoveringen var, så er det 100% utelukket. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184 Du ansetter vel ikke mennesker som er mindre attraktive heller, du da? 1
Gjest juvelia Skrevet 26. september 2012 #49 Skrevet 26. september 2012 Så en sykkelpoliti i Oslo i sommer med sleeve på begge armene. Det varmet hjertet mitt. 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #50 Skrevet 26. september 2012 Du ansetter vel ikke mennesker som er mindre attraktive heller, du da? Jo, det kan jeg godt, men jeg ansetter ikke mennesker som lyser "I have a past" eller overdreven attitude, eller mennesker som ikke tar vare på utseendet sitt, som møter opp uflidde eller med et utseende som signaliserer det motsatte av det produktet man selger. Hvilke bedrifter vil det...? Ingen. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184
Gjest juvelia Skrevet 26. september 2012 #51 Skrevet 26. september 2012 http://www.tumblr.com/tagged/jimmy-q. Sånne som han her. Tror neppe han ville ha giddet å jobbe i resepsjonen din uansett.. Livet byr på bedre ting (: 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #52 Skrevet 26. september 2012 Jeg har tre tatoveringer, og synes selvfølgelig derfor at tatoveringer er fint. Det jeg synes er rart er hvor sterkt tatoveringsmotstandere uttaler seg, og at de bekymrer seg så veldig om hvordan det kommer til å se ut når vi blir gamle. Det er mye jeg synes er mindre pent/harry også, men jeg har ikke behov for å påtvinge mine meninger på de som tar andre valg enn meg. Greit, du synes ikke at tatoveringer er pent, men kan du ikke respektere at andre tar andre valg enn deg, og synes andre ting er pent? Anonym poster: 4334a82cbe52e93117bf682490fa2006 1
Mumsen86 Skrevet 26. september 2012 #54 Skrevet 26. september 2012 (endret) Jo, det kan jeg godt, men jeg ansetter ikke mennesker som lyser "I have a past" eller overdreven attitude, eller mennesker som ikke tar vare på utseendet sitt, som møter opp uflidde eller med et utseende som signaliserer det motsatte av det produktet man selger. Hvilke bedrifter vil det...? Ingen. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184 Jeg er glad jeg ikke har deg som sjef, jeg. Når det er sagt. Klart, du har et lite poeng. Men jeg synes fortsatt det er helt på trynet å dra inn tatoveringer i den likningen. Det har ingenting å gjøre med om en person tar var på utseendet sitt, er uflidd, har en attitude, eller i det hele tatt signaliserer at man "have a past". Jeg kjenner mange som har synlige tatoveringer, piercinger i ansiktet og 50mm tunneler gjennom øreflippene. Alle i full jobb. Mange av dem jobber tett opp mot kunder på en daglig basis. 95% av tilbakemeldingene er positive. Utelukkende positivt fra eldre kunder (som jo ofte er kjent for å ha fordommer). Men ingen har noen gang mistet kunder på grunn av sine tatoveringer. Du går nok glipp av mange dyktige og ikke minst superhyggelige ansatte. Endret 26. september 2012 av Mumsen86 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #55 Skrevet 26. september 2012 Jeg er veldig for individualisme når det gjelder det å være stilren og unik hva klesstil, hår, sminke, livsstil og livvsyn angår (jeg har selv en stilren unik klesstil og jeg lever ikke et A4-liv). Men tatovering/piercing er for meg - og mange med meg - en misforstått og "negativ individualisme", en individualisme som stempler vedkommende som har tatoveringen som kvasi-rebelsk (rebelsk på en failed måte, mht at tatoveringer er rimelig mainstream in 2012). Jeg er en urban og relativt ung (30 år) så jeg er ikke spesielt konservativ, men jeg eier min egen bedrift, og jeg ville aldri aldri ha ansatt en person med en synlig tatovering til å stå i resepsjonen eller være i face-to-face kontakt med kunder. Uansett hvor liten og diskré den tatoveringen var, så er det 100% utelukket. Ja, jeg vet at selve tegningene av tatoveringene er kunst. Det er jeg faktisk helt enig i, jeg er bare ikke enig i at å plassere kunsten permanent på en kropp en kunst... Uansett hvor kunstnerisk, urban og liberal man er; en tatovering er en assosiasjon til "jeg har levd et (hardt) liv and I'm not afraid to show it", noe veldig working-class... Å bruke ordet "billig"/"trashy" er frekt, men tatoveringer i alle fall det motsatte av eksklusivt... Beklager, men i 2022 vil tatoveringer signalisere det samme som "Paradise Hotel" og charterturer gjør nå. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184 Jeg er en av disse med en godt synlig tatovering som jeg er veldig glad i. Jeg kommer fra en superstreit bakgrunn, og selv om jeg ikke har A4 stil på noen som helst måte så er det ingen som ville beskrevet meg eller stilen min som trashy/billig/har en skummel fortid. Jeg eier også min egen bedrift, og min godt synlige tatovering har aldri vært til hinder for å få nye kunder, men har fått masse positive tilbakemeldinger. Jeg har ikke noe problem med å forstå at ikke alle synes tatoveringer er pent, men som du sier så har det blitt ganske vanlig i 2012. Og hvis du dømmer alle med tatoveringer nord og ned, så tror jeg du går glipp av mange fine mennesker. Og mtp hvor vanlig det har blitt så tror jeg det er vanskelig å stille likhetstegn mellom tatoveringer og levd et hardt liv/sjuskete/Paradise Hotel/osv. Fordommer mot folk med tatoveringer er som alle andre fordommer, det sier langt mer om den som har fordommen enn den de har fordommer mot. Anonym poster: 4334a82cbe52e93117bf682490fa2006 7
super-s Skrevet 26. september 2012 #57 Skrevet 26. september 2012 Jeg synes tattoveringer er fint. Har en på underarmen hvor det står "Never give up", og den kommer til å bety mye for meg så lenge jeg lever! 1
Binta Ba Skrevet 26. september 2012 #58 Skrevet 26. september 2012 Jeg er veldig for individualisme når det gjelder det å være stilren og unik hva klesstil, hår, sminke, livsstil og livvsyn angår (jeg har selv en stilren unik klesstil og jeg lever ikke et A4-liv). Men tatovering/piercing er for meg - og mange med meg - en misforstått og "negativ individualisme", en individualisme som stempler vedkommende som har tatoveringen som kvasi-rebelsk (rebelsk på en failed måte, mht at tatoveringer er rimelig mainstream in 2012). Jeg er en urban og relativt ung (30 år) så jeg er ikke spesielt konservativ, men jeg eier min egen bedrift, og jeg ville aldri aldri ha ansatt en person med en synlig tatovering til å stå i resepsjonen eller være i face-to-face kontakt med kunder. Uansett hvor liten og diskré den tatoveringen var, så er det 100% utelukket. Ja, jeg vet at selve tegningene av tatoveringene er kunst. Det er jeg faktisk helt enig i, jeg er bare ikke enig i at å plassere kunsten permanent på en kropp en kunst... Uansett hvor kunstnerisk, urban og liberal man er; en tatovering er en assosiasjon til "jeg har levd et (hardt) liv and I'm not afraid to show it", noe veldig working-class... Å bruke ordet "billig"/"trashy" er frekt, men tatoveringer i alle fall det motsatte av eksklusivt... Beklager, men i 2022 vil tatoveringer signalisere det samme som "Paradise Hotel" og charterturer gjør nå. Anonym poster: 86d1fbabcebed14db4b3ce79a1538184 Jeg hadde virkelig ikke gidda å jobba for deg heller, med en slik holdning til mennesker. Gud, det er mange sjefer der ute som ikke skulle vært sjefer.. 1
flicka Skrevet 26. september 2012 #59 Skrevet 26. september 2012 (endret) Synes selv tatoveringer kan være fint, men sånne som vræler fra alle kroppsdeler i alle slags gyselige farger og skrift syns jeg er blodharry. Karper, carpe diem, yolo, amor vincit omnia, tramp stamps, tribals og generelt sydentatoveringer burde folk (etter min mening) styre unna. Sommerfugler på anklene ogsånn syns jeg også er blodharry. Har selv planlagt å ta tatovering, men den skal være heller liten, og gjemt bort på siden, ved ribbeina, med de enkle ordene "battle on". Akkurat disse ordene er valgt av flere grunner og betyr mye for meg. Antakelig ikke noe alle vil synes godt om det heller, men den vil jeg ha for min egen del, akkurat som jeg regner med at de fleste som tar tatovering også vil. Endret 26. september 2012 av flicka
Skjønningen Skrevet 26. september 2012 #60 Skrevet 26. september 2012 (endret) Jeg kan godt like tatoveringer, men de skal være plassert på rett plass. Jeg synes ikke tatoveringer på overarmen er pent på damer, for det kan lett se litt harry ut etter min mening. Ikke er det særlig pent med såkalte "trampstamps" heller. Ut over det så liker jeg ikke typiske impuls-tatoveringer. Tribals, kinesiske tegn, tigere, hodeskaller, roser, navn på barna til folk, sangtekster, "slogans", stjerner, sommerfugler og hjerter er etter min mening alt for klisje. Endret 26. september 2012 av Grønnogskjønn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå