Gå til innhold

Hva syns du om tatoveringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hem vil gå runt og se ut som en dålig vedlikeholdt dovegg resten av livet?

Ja dette var jo en uttalelse det oste respekt av (greit nok å ikke like tatoveringer, men det er ingen grunn til å slenge dritt).

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var jo en uttalelse det oste respekt av (greit nok å ikke like tatoveringer, men det er ingen grunn til å slenge dritt).

Sorry. Har lite respekt for den slags. I mitt hode er tatoveringen ultra-Harry, fatter ikke at folk ødelegger kroppen sin på sånt. Tenker folk på hvordan de ser ut etter 10-20 år??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Har lite respekt for den slags. I mitt hode er tatovering ultra-Harry, fatter ikke at folk ødelegger kroppen sin på sånt. Tenker folk på hvordan de ser ut etter 10-20 år??

Trenger ikke nødvendigvis å forfalle om det er det du tenker på? Det går også an å ta tattoo på steder som ikke forandres drastisk og som kan skjules.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å forfalle om det er det du tenker på? Det går også an å ta tattoo på steder som ikke forandres drastisk og som kan skjules.

Mulig det, men nå har jeg reist langt og lengre enn langt, sett mye og mer enn det jeg innimellom skulle ønske at jeg hadde gjort, og jeg har ennå tilgode å se en tatovering som jeg synes er fin, eller smakfull. Og de fleste som har tatoveringer som ikke er heeeelt ferske har blåe, feite og utydelige linjer som sikkert skulle vært svarte, avblekede farger og i det hele tatt lite lekkert.

Og så dette med moten, da. I en periode var det hotteste av det hotte en "lekker" tattis rundt halebeinet på unge jenter, i dag kjent som "tramp stamp". Trenger man å illustrere det bedre? Hvem med vett i behold tar noe sånt i dag?

Dessuten, hvilken del av kroppen er helt forskånet for at huden strekker seg? Har til gode å finne det. Gir grøtete linjer og utydelige sommerfugler. Hvordan var den historien om sommerfuglen i rævsprekken som hadde blitt til en gribb etter hvert som dama ble gammel?

Men unnskyld, nå avsporer jeg hele debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Har lite respekt for den slags. I mitt hode er tatoveringen ultra-Harry, fatter ikke at folk ødelegger kroppen sin på sånt. Tenker folk på hvordan de ser ut etter 10-20 år??

Men så lenge det er på andres kropper og ikke din så gjør vel ikke det noe? Trenger jo ikke ha mindre respekt for en person på grunnlag av tattovering.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det, men nå har jeg reist langt og lengre enn langt, sett mye og mer enn det jeg innimellom skulle ønske at jeg hadde gjort, og jeg har ennå tilgode å se en tatovering som jeg synes er fin, eller smakfull. Og de fleste som har tatoveringer som ikke er heeeelt ferske har blåe, feite og utydelige linjer som sikkert skulle vært svarte, avblekede farger og i det hele tatt lite lekkert.

Og så dette med moten, da. I en periode var det hotteste av det hotte en "lekker" tattis rundt halebeinet på unge jenter, i dag kjent som "tramp stamp". Trenger man å illustrere det bedre? Hvem med vett i behold tar noe sånt i dag?

Dessuten, hvilken del av kroppen er helt forskånet for at huden strekker seg? Har til gode å finne det. Gir grøtete linjer og utydelige sommerfugler. Hvordan var den historien om sommerfuglen i rævsprekken som hadde blitt til en gribb etter hvert som dama ble gammel?

Men unnskyld, nå avsporer jeg hele debatten.

Nå er det ikke nødvendigvis hva andre synes er pent eller smakfullt, som er poenget med en tatovering. Jeg har en på skuldra som betyr enormt mye for meg. Hva andre måtte mene, betyr lite. Og nei, den er verken hot eller en sommerfugl.;) Tatoveringer, som betyr noe for den som har den, synes jeg er flott.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge det er på andres kropper og ikke din så gjør vel ikke det noe? Trenger jo ikke ha mindre respekt for en person på grunnlag av tattovering.

Sier bare: offentlige bad, feite middelaldrende folk i badebukser med tatoveringer over alt. Man har innimellom trang til å stikke øynene sine ut der man står med ungene i kø til en eller annen sklie.

Folk er velkommen til å behandle kroppene sine som de vil, men det er min fulle rett å synes at det ser Harry, latterlig og sjuskete ut, avhengig av case. For meg symboliserer det svake mennesker som lar seg rive med av ytre påvirkning uten å tenke langsiktig. Om jeg er respektløs ovenfor slike på et anonymt forum, hva så?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffeliten

Sorry. Har lite respekt for den slags. I mitt hode er tatoveringen ultra-Harry, fatter ikke at folk ødelegger kroppen sin på sånt. Tenker folk på hvordan de ser ut etter 10-20 år??

For ikke å snakke om 50 år frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke nødvendigvis hva andre synes er pent eller smakfullt, som er poenget med en tatovering. Jeg har en på skuldra som betyr enormt mye for meg. Hva andre måtte mene, betyr lite. Og nei, den er verken hot eller en sommerfugl. ;) Tatoveringer, som betyr noe for den som har den, synes jeg er flott.

Fint hvis det virker for deg. Håper du fortsatt er fornøyd etter 30 år. Selv hadde jeg heller gått for et halssmykke med en inngravering på, det holder i det minste på utseendet og kan fjernes ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis det virker for deg. Håper du fortsatt er fornøyd etter 30 år. Selv hadde jeg heller gått for et halssmykke med en inngravering på, det holder i det minste på utseendet og kan fjernes ved behov.

Jeg har håndavtrykket og navnet til min dødfødte sønn på skuldra. Ja, jeg tipper jeg fortsatt er fornøyd om 30 år. Å ta den betydde mye da, og den betyr fortsatt mye, flere år senere. Det er heller ikke noe jeg har behov for å fjerne, og fordi den sitter på skulderen, så er den enkel å dekke til, om jeg ønsker det. Og tatoveringer kan farges opp, så de kan også holde på utseendet.

Så, om det gjør meg harry, så lever jeg godt med det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på vennelista mi la ut bilde av sin nye tatovering nå nettopp. Det er en setning på engelsk, og guess what? Den inneholder en ganske grov skrivefeil (you're istedet for your). Sier man i fra om dette, eller ler man bare for seg selv? :klo:

Passer jo helt utmerket. Med en slik tatovering får du understreket på to måter at du er trailer trash.

Anonym poster: 51560665fa5bc5a58d5bca909047eb69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har håndavtrykket og navnet til min dødfødte sønn på skuldra. Ja, jeg tipper jeg fortsatt er fornøyd om 30 år. Å ta den betydde mye da, og den betyr fortsatt mye, flere år senere. Det er heller ikke noe jeg har behov for å fjerne, og fordi den sitter på skulderen, så er den enkel å dekke til, om jeg ønsker det. Og tatoveringer kan farges opp, så de kan også holde på utseendet.

Så, om det gjør meg harry, så lever jeg godt med det.

I ditt tilfelle så har jeg forståelse for valget ditt. Håper tatoveringen holder seg bra og fresh, og at den ikke blir "klabbete".

Det jeg har litt vanskelig for er de som tatoverer bilder av kjæledyr, piggtråd, kinesiske menyer, navnet på (ex)kjærester og så videre. Ofte på steder hvor huden er utsatt for belastning og man vil få en bredere strek med tiden. For all del, tatovører skal vel også leve, men jeg hadde aldri gjort noe sånt med min kropp. Jeg vet hvor mange ganger jeg har forandret oppfattning om ting siden jeg var 15.

Jeg synes det er mange finere måter å ta vare på minner på.

Men nå avsporer vi skikkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

om 50 år så er det så mange andre som kommer til å ha en eller annen ugjenkjennelig kladd med blekk på kroppen også, så jeg tar det ikke så tungt hvordan min ser ut da. Jeg kan i det minste humre og tenke at det jammen var bra jeg tok en på skulderen hvor huden ikke sagger og sklir så mye som den gjør hos de som har sitater på ribbeina eller et tramp stamp. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I ditt tilfelle så har jeg forståelse for valget ditt. Håper tatoveringen holder seg bra og fresh, og at den ikke blir "klabbete".

Det jeg har litt vanskelig for er de som tatoverer bilder av kjæledyr, piggtråd, kinesiske menyer, navnet på (ex)kjærester og så videre. Ofte på steder hvor huden er utsatt for belastning og man vil få en bredere strek med tiden. For all del, tatovører skal vel også leve, men jeg hadde aldri gjort noe sånt med min kropp. Jeg vet hvor mange ganger jeg har forandret oppfattning om ting siden jeg var 15.

Jeg synes det er mange finere måter å ta vare på minner på.

Men nå avsporer vi skikkelig!

Klabbete blir den helt sikkert.;) Ingen tatoveringer er freshe i all evighet. Det opplyser de også om når man tar den. Trikset er å dra tilbake å få dem farget opp på nytt noen ganger, så blir de fine igjen.:)

Og jeg er enig i at det finnes mange rare tatoveringer der ute. Det er denne tråden et godt eksempel på. Skrivefeil er krise. Det samme er tekst på språk man overhodet ikke behersker, som kinesisk og arabisk. Som kvinne ville jeg heller ikke ha tatovert mage eller pupper, for der vil år, tyngdekraft og svangerskap føre til at den søte tigeren blir til en stripete sjiraff. Noen områder er mer utsatt for tyngdekraft enn andre, de er det greit å styre unna. Jeg liker heller ikke typiske meningsløse motetattiser, som piggtråden, tribalene og delfinene, som herjet en stund. Mote endrer seg jo, og kan fort gå gra kult til seriøst ukult. Da er det flott å ha det farget inn under huden.

Men tatovering kan også være fint. Jeg liker som sagt de som betyr noe, for den som har det. Det å ta tatoveringen, og ha et slikt minne, kan være viktig i seg selv. Noen tatovører jobber også med brannskadeavdelinger, og det er et annet eksempel på noe jeg synes er fint. Jeg har også sett mange minnetstoveringer, som er flotte. Og ja, man kan bevare på andre måter også. Men noen ganger er det å ha det på kroppen, viktig i seg selv. Slik det var for meg. Så jeg synes ikke det er noe galt med tatovering i seg selv, eller de som tar det. Men der, som med alt annet, så er det lov (og anbefalt) å bruke hodet. Den sitter der for evig og alltid. Så sjekk for all del rettskrivingen.;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Har dere sett de der gamle sjøulkene? Grøss!

http://regaininghopeinhumanity.tumblr.com/post/31510418006

Sånn ser vi med masse tatoveringer ut om ca 30-50år. Og DET kan jeg jammen meg fint leve med;)

Jeg synes sjøulkene ser nydelige ut. Mange av tatoveringene deres er lagd på den gamle måten; prikkemetoden, eller hjemmelagd på båten av andre sjømenn.

At de fader ut og blir kladdete etterhvert, som du sier, gjør ikke nødvendigvis så mye for alle. Det er gjerne historien bak som er det viktigste for de fleste, og minnene det bringer fram når man ser på tatoveringene.

Jeg har forøvrig også en feilstavet tatovering :fnise:

Takket være usikkerhet fra både meg og tatovør, og en rimelig meh-whatever-holdning til det meste på den tiden. Elsker tatoveringa like mye 6år senere, og drar på smilebåndet hver gang jeg ser på den.

Folk er forskjellige. Og ha respekt for DET er gjerne viktigere enn hva man synes er estetisk pent. Jeg synes sosse-gutter i polo-skjorter er veldig avtennende, men jeg går heldigvis ikke og gremmes over det når jeg ser de på gata, og dermed overfører den samme slemme holdninga til ungen min.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis det virker for deg. Håper du fortsatt er fornøyd etter 30 år. Selv hadde jeg heller gått for et halssmykke med en inngravering på, det holder i det minste på utseendet og kan fjernes ved behov.

Jada,du er den eneste av kvinnen på Kg som kommer til å være dødsheit når ho er 90, de andre med tattis ser jo helt forferdelig ut!! Lykke til:D

Anonym poster: 17a8f3e5ec95fff65e75ac1558aca816

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://regaininghopeinhumanity.tumblr.com/post/31510418006

Sånn ser vi med masse tatoveringer ut om ca 30-50år. Og DET kan jeg jammen meg fint leve med;)

Jeg synes sjøulkene ser nydelige ut. Mange av tatoveringene deres er lagd på den gamle måten; prikkemetoden, eller hjemmelagd på båten av andre sjømenn.

At de fader ut og blir kladdete etterhvert, som du sier, gjør ikke nødvendigvis så mye for alle. Det er gjerne historien bak som er det viktigste for de fleste, og minnene det bringer fram når man ser på tatoveringene.

Jeg har forøvrig også en feilstavet tatovering :fnise:

Takket være usikkerhet fra både meg og tatovør, og en rimelig meh-whatever-holdning til det meste på den tiden. Elsker tatoveringa like mye 6år senere, og drar på smilebåndet hver gang jeg ser på den.

Folk er forskjellige. Og ha respekt for DET er gjerne viktigere enn hva man synes er estetisk pent. Jeg synes sosse-gutter i polo-skjorter er veldig avtennende, men jeg går heldigvis ikke og gremmes over det når jeg ser de på gata, og dermed overfører den samme slemme holdninga til ungen min.

Herrefreden! Glad jeg slipper unna!

En annen sak er hvordan jeg uttrykker meg på et forum kontra direkte til tatovøroffrene, og ikke minst med ungene mine til stede.

Men det har vært tatt som eksempel på hva impulshandlinger kan føre til,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...