Gå til innhold

Han skjøt katten min, hvordan håndterer jeg dette?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Forsvarer du dritten?

Du betty, du betty.

Nei jeg forsvarer ikke "dritten". Jeg forsøker egentlig bare å supplere med litt årsaksforklaringer som gjør at man kan forstå enkeltes handlinger litt bedre. Det er ikke det samme som å forsvare noen.

Jeg mener at det han tilsynelatende har gjort er helt fullstendig uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsvarer du dritten?

Det er ikke å forsvare ham å se flere sider av saken, eller reflektere rundt det. Det betyr ikke at man mener det han gjorde er riktig. Helt enig med HunterLady, psykopat blir slengt rundt i tide og utide her, og det gjør at bruken av ordet blit vannet ut, og meningsløst etterhvert. Virker mer som faren til TS er en god, gammel drittsekk.

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nølt et sekund, og jeg mener at en mann som oppfører seg sånn er til fare for andre sine kjæledyr, ikke bare datterens. Hva hvis nabokatten irriterer han med å pisse på døra hans eller grave i blomsterbedet? Hva hvis nabohunden smetter ut gjennom døra og finner veien til hans eiendom, kanskje står å bjeffer utenfor mens eier febrilsk leter etter hunden? Kan han finne på å ta livet av disse plagsomme dyrene?

Det han gjorde mot TS var et overtramp av dimensjoner, både nå og når hun var liten. Det er grunn nok til å anmelde, men jeg skjønner at hun kanskje ikke ser hva hun kan oppnå med det for sin egen del. Jeg hadde likevel gjort det for å beskytte andre dyr og deres eiere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at hvis noen (enten det var en fremmed, slekt, eller en venn) hadde skutt hunden min mens jeg var på ferie, så hadde jeg antagelig fått et mentalt sammenbrudd. Jeg elsker hunden min, og hun er en uskyldig og forsvarsløs skapning som stoler 100% på meg og som er avhengig av meg. Jeg er mer redd for at noe skal skje med henne enn med meg, og under f.eks. husbrann hadde jeg nok ofret livet for å redd henne.

Hadde hun blitt tatt fra meg på så brutalt vis hadde det påført meg stor skade og jeg hadde fått varige men, og jeg er bare glad for at TS ser ut til å håndtere det bedre enn jeg og mange andre hadde gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare legge til at hvis noen (enten det var en fremmed, slekt, eller en venn) hadde skutt hunden min mens jeg var på ferie, så hadde jeg antagelig fått et mentalt sammenbrudd. Jeg elsker hunden min, og hun er en uskyldig og forsvarsløs skapning som stoler 100% på meg og som er avhengig av meg. Jeg er mer redd for at noe skal skje med henne enn med meg, og under f.eks. husbrann hadde jeg nok ofret livet for å redd henne.

Hadde hun blitt tatt fra meg på så brutalt vis hadde det påført meg stor skade og jeg hadde fått varige men, og jeg er bare glad for at TS ser ut til å håndtere det bedre enn jeg og mange andre hadde gjort.

Samme hadde skjedd med meg, og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg fikk tak i de som gjorde noe slikt med hunden min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Jeg tror bare ikke at en anmeldelse vil forandre et så gammelt og altfor stolt menneske. Jeg tror dessverre at personen er "tapt",

Men for all del, det kan jo være hun får i gjennom et besøksforbud for hans vedkommende. Men vil han finne seg i det?

Hadde jeg visst at min far kunne funnet på å drepe kjæledyrene mine, så hadde jeg aldri bosatt meg innenfor hans region.

Nei, jeg tror ikke nødvendigvis heller det endrer ham. Noen er en lost case. Det betyr ikke at man skal legge til rette for å la dem komme unna med det. Det er kanskje litt av problemet med sånne folk, at det å ta opp kampen, og vise at man ikke aksepterer enkelte handlinger, er en såpass skremmende tanke, at mange ikke tør. Det betyr ikke at man ikke bør gjøre det. Både for sin egen del, og for å markere at man ikke finner seg i hva som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han turer frem og høvler over de andre søsknene mine også. Han avlivet hunden til søsteren min uten å si fra, men da riktignok med hjelp av dyrlegen. Den ble avlivet fordi han ville ha jakthund. Uheldigvis kom jeg hjem fra skolen (var 12 år) akkurat da den første sprøyta var satt og jeg løp bort for å redde den. Men det var jo for sent. Uff, hadde glemt bort stakkars hunden. Ikke rart jeg reagerer fryktelig sterkt på dette. Det er faktisk tredje gang han dreper et av kjæledyrene våre uten forvarsel (meg bekjent, for vi har også hatt et par katter opp gjennom årene som bare har "blitt borte").

:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke ord.

jeg har...................faen ikke ord.

jeg kan bare tilby min støtte.

jeg kan si at jeg er lei meg, for at jeg ikke er naboen din, eller vennen din. Jeg har lyst til å ta ham i nakken, og skremme vettet av ham.

min far var slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at hvis noen (enten det var en fremmed, slekt, eller en venn) hadde skutt hunden min mens jeg var på ferie, så hadde jeg antagelig fått et mentalt sammenbrudd. Jeg elsker hunden min, og hun er en uskyldig og forsvarsløs skapning som stoler 100% på meg og som er avhengig av meg. Jeg er mer redd for at noe skal skje med henne enn med meg, og under f.eks. husbrann hadde jeg nok ofret livet for å redd henne.

Hadde hun blitt tatt fra meg på så brutalt vis hadde det påført meg stor skade og jeg hadde fått varige men, og jeg er bare glad for at TS ser ut til å håndtere det bedre enn jeg og mange andre hadde gjort.

Jeg har absolutt fått varige men av hans overtramp, men jeg har heldigvis holdt hodet akkurat over vannskorpa så langt. Kanskje det er fordi jeg har vokst opp med det. Ingenting sjokkerer meg lenger, selv om det går ekstremt hardt innpå meg. Jeg lever først og fremst takket være nettopp dyrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke ord.

jeg har...................faen ikke ord.

jeg kan bare tilby min støtte.

jeg kan si at jeg er lei meg, for at jeg ikke er naboen din, eller vennen din. Jeg har lyst til å ta ham i nakken, og skremme vettet av ham.

min far var slik.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg anmelder han blir saken henlagt umiddelbart. Han er 65 år med et plettfri rulleblad, og han er en godt respektert mann i bygda. Hvis han mot formodning skulle bli tatt inn til avhør eller noe slikt ville han glatt si at vi hadde bedt han om det. Så vil han mane det samme inn i resten av familien, og fremstille meg som psykopaten. Ja, så ille er det. Og familien (som stort sett består av hans blodsbånd) vil ikke tvile på han et sekund.

Jeg synes ikke at du skal anmelde han, men allikevel ta kontakt med politiet uformelt, og høre om de kan ta fra han våpenlisensen. Hvis de krever anmeldelse for å gjøre det , så får du heller ta stilling til det etterpå.

Og jeg synes at du skal skifte lås , slik at din far ikke lenger har tilgang til din bolig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Godt poeng fra I Grosny.

Jeg vil tro vi snakker om en hagle her (?). Og en såpass voksen mann har antageligvis hatt denne haglen lenge, slik at den ikke er registrert i våpenregisteret hos Politiet. Registrering av hagler kjøpt før 1990 (?) er det ikke registereringsplikt på (- nå tar jeg dette fra minnet, har ikke slått det opp).

Uansett vil en samtale med Politiet være på sin plass. Jeg vet jo ikke om du bor i tettbygd strøk eller i et ensomtliggende hus på landet. 'Vifting' med hagle i tettbygd strøk er noe Politiet ser på med meget ublide øyne, og haglen kan da styggfort bli 'hentet'.

Bytte av lås er en meget god ide, for å hindre fremtidige uheldige situasjoner, selv om det nok desverre ikke ville hjulpet denne gangen. Dete da pus nok var en inne/ute/inne pus slik jeg forstår TS.

Du har min store medlidenhet, TS :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Din far er sjuk i huet sitt, usympatisk, kriminell og farlig.

Dette anmelder du, du kutter HELT med din far, det finnes ingen "praktiske årsaker" til at du skal trenge å ha han fysisk i livet ditt, slik jeg ser det.

Og det våpenet håper jeg da virkelig at politiet tar, da han som nevnt, trolig ikke fyller dagens regler for besittelse og oppbevaring av våpen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at faren din TS er hverken psykopat eller en fare for menneskers liv. Jeg tror han gjorde dette i beste mening, at han er en bastant og sta mann og muligens ganske "hardcore"/gammeldags.

Dere som sier han er psykopat, vet dere egentlig hva dette ordet betyr? Det heter ikke psykopat lengre en gang, men antisosial personlighetsforstyrrelse.

(...)

Jeg mener IKKE at din far gjorde riktig i å skyte katten din, og at denne type atferd er nokså spesiell. Men psykopat eller ondsinnet er han nok ikke.

Jeg fatter ikke at jeg ser meg nødt til å skrive dette, men dette var så dumt at jeg kunne ikke la være...

Har du noen gang tenkt på at Anders Behring Breivik også handlet i "beste mening", og gjorde det han mente var til samfunnets beste?

(og jo, jeg var direkte berørt, og har rett til å uttale meg...)

Anonym poster: ee9cca5114bd862af4cbe88ec61beb66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinkylita

Så lenge du mener at du trenger han av de såkalte "praktiske løsningene" så får du bare holde ut da, og kjøpe deg ei ny katt.

Endret av kinkylita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde glatt anmeldt han.

Hvis ikke dette hadde ført til noe negativt for han (bot, miste våpnene sine e.l), hadde jeg kjørt bort og tatt med meg en haug av møblene hans og solgt de på finn.no. Disse pengene hadde jeg donert bort til dyrebeskyttelsen.

Hadde han hatt noen problemer med dette hadde jeg forklart han at dette har du lært av han: har man meninger om andres ting, så kan man bare fjerne de helt som man selv vil. Man trenger jo tross alt ikke å spørre eller avklare noe på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...