Pyntestøv Skrevet 13. november 2015 Forfatter #1781 Del Skrevet 13. november 2015 Her har ikke ammetåken lettet enda Koselig å spor etter deg her inne, alt bra?Hurra for liten kul Gleder meg til jeg får en ekte kul og ikke bare gasskul Husker jeg gruet meg ekstremt til å fortelle til sjefen at jeg var gravid i forrige runde, og for min del så gikk det iallefall utrolig mye bedre enn jeg fryktet (på tross av hele historien som jeg har fortalt ørten ganger), og det var en kjempestor lettelse at verkebyllen ble stukket hull på. I verste fall så blir hun skuffet og spør hvorfor du ikke fortalte om det i intervjuene, og da sier du bare at du nettopp hadde hatt en SA, og det var ting som tydet på at dette svangerskapet heller ikke kom til å gå veien, og legger på noen tårer og valpeblikk Ja, du har rett. Det går sikkert greit altså, og jeg følte jo virkelig ikke for å si noe i uke fire når jeg knapt hadde funnet ut jeg var gravid og enda ikke stolte helt på at det skulle gå bra. Uke fire er jo gørrtidlig. Om jeg ikke hadde vært slik en kontrollfreak, så kunne jeg ha trodd at mensen bare var litt forsinket --------------------Dagens tilstand: SUUULTEN!!!Har spist to ganger i dag og er fortsatt så utrolig sulten. Det rumler i magen så fort jeg er ferdig med den siste biten nærmest. Og jeg startet faktisk dagen med havregrøt, som tidligere har vært rene frokostbomba. Hvordan skal dette gå? Er det noe jeg takler særdeles lite godt så er det nettopp å være sulten. Skal jeg toppe de ukontrollerbare hormonene mine med amper sultenmeg så blir det en cocktail jeg helst ikke ville møtt på om jeg var en annen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 15. november 2015 #1782 Del Skrevet 15. november 2015 Så moro med snart 12 uker og UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. november 2015 Forfatter #1783 Del Skrevet 15. november 2015 Så moro med snart 12 uker og UL 2 uker i dag og UL i morga Plutselig tok tiden syvmilstøvlene på gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. november 2015 Forfatter #1784 Del Skrevet 16. november 2015 Da kan jeg annonsere at 30,1 % av svangerskapet nå er gjennomført. Veldig betryggende siden disse siste ukene på ingen måte har gått sakte og at de resterende 69,9 % med stor sannsynlighet bare vil fly av gårde... Jeg var jo så heldig å gå åtte dager på overtid sist, så jeg kan vel trygghet plusse på noen bonusprosenter gitt. Det gjør meg sååå glad altså. Bonusprosenter er det man ønsker seg ALLER mest når man endelig har nådd mållinja, for å så se den forsvinne bak deg. Det er litt som å ha løpt en maraton og høre at du ikke er ferdig, for arrangørene har slengt på en 15 km bonusrunde. For MORRO! Sånt liker man altså. Spesielt når man ikke lenger har legger, våkner hver morgen med leddgikt og må jekke opp fingrene fordi de er så stive grunnet vannansamling og fjeset ditt ser ut som månelandingsfartøy. (Noe som minner meg på - kun bilde av baby denne gangen på sykehuset!!).Nå er det 7 timer og 15 minutter igjen til ultralyd. Jeg gruer meg. Til tross for at jeg har funnet hjertelyd to ganger så føler jeg meg på ingen måte sikker på at alt er bra. Men, samtidig, jeg trenger å få vite. Og selv om jeg kanskje ikke er verdens beste til å være gravid (host, hark), så vil jeg absolutt ferdigstille denne maratonetappen, selv med noen bonusrunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. november 2015 Forfatter #1785 Del Skrevet 16. november 2015 Iiiiik. En time til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 16. november 2015 #1786 Del Skrevet 16. november 2015 Hvordan gikk det? Eller, jeg vet jo at det gikk bra, men åssen har du klart deg i dag før ultralyden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. november 2015 Forfatter #1787 Del Skrevet 16. november 2015 Hvordan gikk det? Eller, jeg vet jo at det gikk bra, men åssen har du klart deg i dag før ultralyden? Det gikk over all forvetning. Nå var mine forvetninger temmelig labre og kanskje på et eksepsjonelt lavt nivå så det å se en sprell levende baby var nesten et lite sjokk. Alt så tipptopp ut. Hjerte slo og hadde fire kamre. To hjernehalvdeler. Fostervann i blæra. En magesekk. Armer og bein, føtter og tær. Sov først, men tok helt av når den våkna. Det var i grunnen på høyde med ordinær ultralyd, med unntak av at kjønnet enda er uvisst. Ny termin: 28.mai. Jeg er 12+5 i følge denne ultralyden, i stedet for 12+1, så fire gratisdager på kjøpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 16. november 2015 #1788 Del Skrevet 16. november 2015 Hurraaaaa!!! Gratulerer med sprell levende baby! Det er så fint altså, jeg syntes også at tidlig UL var minst like stort som OUL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 16. november 2015 #1789 Del Skrevet 16. november 2015 Gratulerer med så bra UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 17. november 2015 #1790 Del Skrevet 17. november 2015 Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. november 2015 Forfatter #1791 Del Skrevet 17. november 2015 Hurraaaaa!!! Gratulerer med sprell levende baby! Det er så fint altså, jeg syntes også at tidlig UL var minst like stort som OUL. Gratulerer med så bra UL Hurra Tenk at jeg etter all sannsynlighet skal bli mamma igjen? At jeg har noe levende inni meg akkurat nå, som spreller rundt uten at jeg kjenner det, men som likevel er der. Akkurat nå. Eksisterer. Merker jeg blir merkelig filosofiskpoetisk av å tenke på dette. Får trang til å si store ord om det som kun er 6 cm fra hode til stump Nå bryr jeg meg ikke lenger om å tenke på symptomer. De er som de er, for babyen lever jo i beste velgående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. november 2015 #1792 Del Skrevet 17. november 2015 Her har ikke ammetåken lettet enda Koselig å spor etter deg her inne, alt bra?Hei Vimsefrøken, her er alt ok Skriver litt i dagboka i ny og ne. Har du ingen dagbok nå?(Med fare for å overta Pyntestøvs dagbok, så svar meg gjerne i min dagbok ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. november 2015 #1793 Del Skrevet 17. november 2015 Så deilig å høre, Pyntestøv Nå skal du bare ruge og kose deg, sååå deilig! Litt misunnelig på dere som bærer på masse hemmeligheter nå. Jeg følger med i kulissene <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. november 2015 Forfatter #1794 Del Skrevet 17. november 2015 Hei Vimsefrøken, her er alt ok Skriver litt i dagboka i ny og ne. Har du ingen dagbok nå?(Med fare for å overta Pyntestøvs dagbok, så svar meg gjerne i min dagbok )Er ikke så mye som skjer i min dagbok for tiden så dere er hjertelig velkommen til å lage litt aksjååån altså Så deilig å høre, Pyntestøv Nå skal du bare ruge og kose deg, sååå deilig! Litt misunnelig på dere som bærer på masse hemmeligheter nå. Jeg følger med i kulissene <3Ja, endelig kan skuldrene senkes og mages slippes løs, for her har jeg til og med droppet bomba på nyjobben. Ikke gøy, men har heldigvis en ålreit sjef som er mer enn vandt til å ha gravide ansatte. Syns det er gøy du følger med og håper det blir din tur etter hvert så jeg kan sitte på sidelinja og heie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 17. november 2015 #1795 Del Skrevet 17. november 2015 Hurra hurra for flott UL og fire gratisdager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. november 2015 Forfatter #1796 Del Skrevet 18. november 2015 Hurra hurra for flott UL og fire gratisdager Tuuuuusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. november 2015 Forfatter #1797 Del Skrevet 18. november 2015 I dag spurte Kasper om vi kunne kose (klemme) og så sa han: Glad i deg mamma. Mamma glad i meg?Dette er grunnen til at jeg fikk barn Jeg har i hvert fall gledet meg veldig lenge til å høre de ordene uoppfordret fra han og i rett situasjon. Han gjentar det ofte når jeg sier god natt og at jeg er glad i han, men nå kom det helt ut av det blå. Barn altså Forresten, så er jeg 13 uker i dag i følge ultralyden. Da er jeg vel offisielt i andre trimester også? Litt under seks uker til ordinær ultralyd og tre uker til min første jordmortime. Tiden går dritfort altså.....(nei) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 18. november 2015 #1798 Del Skrevet 18. november 2015 Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. november 2015 #1799 Del Skrevet 19. november 2015 Joda, den flyr av gårde! Fine Kasper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. november 2015 Forfatter #1800 Del Skrevet 20. november 2015 Så koselig Joda, den flyr av gårde! Fine Kasper 13+2. Det flyr så det suser..... Neida. Det blir sikkert bedre. Mye på tapeten neste uke og egentlig fremover mot jul, og voila, så er det ordinær ultralyd midt i romjula. Har planer om å endelig starte å kjøpe inn litt julegaver nå fremover (og ikke to sekunder før jul). Vi skal ha jula hos oss, så må vel også gå til anskaffelse av litt mer julepynt. Tips til dere med barn: på Rusta så har de plastkuler til juletreet. Men, dere, det er freeeeedag, så hva skjeeeer'a? Det er tida hvor vi får en fridaaaaaag .Kanskje bare meg som får den på hodet hver fredag? Fridag blir det, men her blir det sofafest. Eller vent, det blir faktisk ikke sofafest! Det blir ut-å-spise-fest med mannen i dag!!! Jeg har siklet en stund på jordskokksuppe og andeconfit hos en restaurant her vi bor. Altså, anda er jo langtidsstekt i mange timer. Den er vel så og si ihjeldrept i forhold til bakterier? Eller? (Hei google, da møtes vi igjen. Ålreit, du sier at anda er kokt i sitt eget fett i mange timer? Vel da så, da skal den fortæres med stor lyst ).Forøvrig så føler jeg magen poppet enda mer frem i dag morges. Jeg er like stor som da jeg var 16-17 uker. Det er ganske sært. Den er umulig å skjule nå med mindre jeg ikler meg et telt. Jeg fikk jo mage tidlig sist, så visste det kom til å skje denne gangen også, men ærlig talt - det er faktisk bare én der inne og jeg har akkurat rundet 13 uker. Dette bør vi ha et møte om snart kroppen min!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå