Pyntestøv Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #1441 Del Skrevet 24. juni 2013 Dessverre er det den vi har prøvd . Skal prøve litt igjen i kveld også. Har kjøpt Dr.Brown-flaske i dag, den reduserer luft, så om han tar den er det det aller beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. juni 2013 #1442 Del Skrevet 24. juni 2013 Håper det funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. juni 2013 #1443 Del Skrevet 24. juni 2013 Dr brown flaskene skal være best mot luft ja men så har du mam også med en spesiell bunn som skal hjelpe på luft og den tar de fleste unger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #1444 Del Skrevet 25. juni 2013 Takk for tips. Det skal vi sjekke ut om Dr.Brown ikke blir suksess. Vi fikk aldri testet i går. Nå er jeg offisielt under den vekta jeg var på da jeg ble gravid. Usle 200 gram, men har mao gått ned 12,7 siden fødselen for 16 dager siden. Et lite hurra for det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. juni 2013 #1445 Del Skrevet 25. juni 2013 Så heldig du er, jg har 15 kg igjen til der jeg var da jeg ble gravid denne gangen og ca 20 før jeg når ønskevekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. juni 2013 #1446 Del Skrevet 25. juni 2013 Så heldig du er! Jeg har 3,5 kg til startvekt, i tillegg til at jeg har mye mindre muskler. Tenker at de siste 3,5 kg kommer til å gå raskt av, bare siste uka har jeg nesten gått ned en kg. Og det uten særlig anstrengelser. Siden jeg ikke vil særlig mer ned enn hva jeg veide når jeg ble gravid ser jeg frem til sjokiladegilde om et par ukers tid når vekta skal stabiliseres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #1447 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg har fortsatt 6-7 kilo jeg ønsker å gå ned (samboerkilo før jeg ble gravid), så håper å få en del hjelp av Kasper, trilleturer og etter hvert trening Kostholdet er tidvis ok, men blir en del bakst i forbindelse med besøk. Det roer seg vel etter hvert tenker jeg. Til tross for at jeg veier mer enn jeg ønsker har jeg aldri følt meg så slank som nå, hehe. Hjalp å få bort magen og alt vannet ellers i kroppen. Ser ikke hoven ut lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #1448 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Han tok Dr.Brown og kjæreste fikk tatt en mating og jeg sov i 5 timer i strekk. Deilig!! Edit: ble sammenlagt 7,5 time med søvn i natt. Føler meg så opplagt Håper det blir mer av dette fremover. Kasper har sovet godt i natt, så tror han reagerte på reker natta før da han var mye våken og tydelig hadde mye luft i magen som plagde han. Endret 26. juni 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #1449 Del Skrevet 26. juni 2013 Har vært hos manuell terapeut i dag da Kasper ofte kan ligge i en C-form og har en yndlingsside. Visste seg at han er helt perfekt, ingen låsninger. Var bare å få han til å ligge mer på den andre siden. Godt å vite at til tross for en hard fødsel og bruk av sugekopp så har det ikke påvirket han nevneverdig. En liten tøffing han her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. juni 2013 #1450 Del Skrevet 26. juni 2013 Så bra at alt står fint til med han og ikke minst hurra for mye søvn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underverker Skrevet 26. juni 2013 #1451 Del Skrevet 26. juni 2013 Lurte også på å lære han å ta flaske, kan være greit i tilfelle vi trenger pass eller at jeg skal noe viktig en plass. Lurte på når jeg skal begynne med tanke på at han sikkert nå er litt mer tilpassningsdyktig enn seinere. Nå er han jo 1 måned(!!!) imorgen og ammingen går jo kjempefint så. Hva tror dere? Lillerusk hadde også en favorittstilling, så vi trente litt med en fargerik leke på den siden han ikke likte å ligge. Vi snudde han også den andre veien i sengen, fordi dem ligger hodet mot mor om natten pga lukten av mor. Det fungerte også. Nå er han mye flinkere til å bruke begge sider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. juni 2013 #1452 Del Skrevet 26. juni 2013 Fint å lese at det står bra til her Vi vurderrr også å prøve flaske snart. Kjekt å lese om andres erfaringer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. juni 2013 #1453 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvilken type fra dr brown bruker du? Det er litt forskjellige typer er det ikke? Er helt grønn på dette jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. juni 2013 Forfatter #1454 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Lurte også på å lære han å ta flaske, kan være greit i tilfelle vi trenger pass eller at jeg skal noe viktig en plass. Lurte på når jeg skal begynne med tanke på at han sikkert nå er litt mer tilpassningsdyktig enn seinere. Nå er han jo 1 måned(!!!) imorgen og ammingen går jo kjempefint så. Hva tror dere? Lillerusk hadde også en favorittstilling, så vi trente litt med en fargerik leke på den siden han ikke likte å ligge. Vi snudde han også den andre veien i sengen, fordi dem ligger hodet mot mor om natten pga lukten av mor. Det fungerte også. Nå er han mye flinkere til å bruke begge sider Er veldig kjekt å ha muligheten til å gi flaske. Har lest at det er lurt å gi et par ganger i uka så babyen ikke glemmer hvordan han skal drikke av flaske og nekte å ta det senere. Vi har bare gitt ordentlig 1 gang nå, vurderer å gi i kveld også. Viktigste er at han tar pupp like bra som vanlig så føler oss litt frem her Så langt er alt bra. I natt har jeg bevisst lagt han med hodet vekk fra meg, det samme gjør han nå (ligger på brystet mitt mens vi ser på film, for et herlig liv ) Hvilken type fra dr brown bruker du? Det er litt forskjellige typer er det ikke? Er helt grønn på dette jeg Tok den Dr.Brownflaska med størst tut da jeg har ganske store brystvorter. Venninna mi anbefalte også den da hennes gutt ikke ville ta flaske når tuten ble for tynn. Hjalp det noe? Kan finne ut eksakt modell om det trengs Endret 27. juni 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #1455 Del Skrevet 28. juni 2013 Virker som Kasper har blitt bedre i magen. Er ikke mye luft i magen hans om dagen annet når han bæsjer. Gav han miniform noen dager da det var en del, men har sluttet med det nå. Drikker også 1-2 kopper ammete om dagen, samt får han til å rape både under, og etter, måltidet. Om en to ukerstid er man også utenom kolikkfaren. Håper virkelig vi slipper unna altså *krysse-alt-som-krysses-kan*. Forresten, når begynte dere med, ehm, sex igjen etter fødsel? Jeg tenker at så fort jeg ikke blør mer er det lov å prøve, for da er det ikke fare for infeksjon, men bør man vente til etter 6-ukerskontrollen sånn egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. juni 2013 #1456 Del Skrevet 28. juni 2013 Så bra at Kasper er bedre. Og det blir bedre og bedre etterhvert! Sex, ja.. Har ikke så mye erfaring der enda. Vi har enda ikke hatt sex, vi Men det er en annen histore Jeg er enig med deg; når blødningene ikke har kommet på ei lita stund, så går det vel an å prøve Min lege ville ta celleprøve av meg på 6-ukerskontrollen. Da sa jeg nei, for jeg ville prøve å ha sex først, før legen begynner å rote oppi der.. Og det forstod hun godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underverker Skrevet 28. juni 2013 #1457 Del Skrevet 28. juni 2013 Min jordmor sa det var tull med det fare for infeksjonsgreiene og at man absolutt ikke trenger å vente til 6 uker. Når man slutter å blø og det der så er renselsen ferdig. Men hun sa kondom kunne være greit å bruke om man hadde det veldig tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #1458 Del Skrevet 28. juni 2013 Så bra at Kasper er bedre. Og det blir bedre og bedre etterhvert! Sex, ja.. Har ikke så mye erfaring der enda. Vi har enda ikke hatt sex, vi Men det er en annen histore Jeg er enig med deg; når blødningene ikke har kommet på ei lita stund, så går det vel an å prøve Min lege ville ta celleprøve av meg på 6-ukerskontrollen. Da sa jeg nei, for jeg ville prøve å ha sex først, før legen begynner å rote oppi der.. Og det forstod hun godt.. Flere av mine venninner ventet også lenge. Det er noe "skummelt" over det hele, hva om det ikke blir like bra? Det er sånt jeg bekymrer meg for. Samtidig så føler man seg ikke på sitt mest sexy. Magen er dvask, man har kanskje ikke rukket å dusje og har melkegulp over nakke og hår. Sliten og trøtt. Hehe. Men, samtidig er det litt spennende, litt som første gang igjen (sånn nesten). Min jordmor sa det var tull med det fare for infeksjonsgreiene og at man absolutt ikke trenger å vente til 6 uker. Når man slutter å blø og det der så er renselsen ferdig. Men hun sa kondom kunne være greit å bruke om man hadde det veldig tidlig. Greit å vite i fht infeksjon, men hva er veldig tidlig? Om vi prøver om en ukes tid (da er Kasper 1 mnd) er det fortsatt veldig tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 28. juni 2013 #1459 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg tenker også på når man kan prøve seg i høyet igjen Men har dere sluttet å blø? Når er det vanlig at det slutter? Det er sikkert lurt å bruke kondom før man har vært hos lege kanskje, også mtp at man kan bli gravid fort igjen tenker jeg. Litt tidlig med en til kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. juni 2013 #1460 Del Skrevet 28. juni 2013 Vi prøvde oss på sex igjen for en uke siden, altså 3 mnd etter fødsel. Og det var, hva skal jeg si, ganske ok? Det var veldig godt å få litt nærhet igjen, men jeg kjente arret etter klippet ganske godt. Tror jeg kommer til å kjenne arret en god stund fremover, men det var ikke på langt nær så vondt som jeg så for meg. Jeg klarte jo ikke å gå normalt før ca 3 uker etter fødselen, så jeg så for meg at det skulle være mye verre. Det skal jo sies at kondom ikke gjorde saken så veldig mye bedre heller Men det er jo som en i termingruppa mi sa det; før eller siden må man jo klatre opp på hesten igjen Man skal jo tross alt ta vare på forholdet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå