Sjela Skrevet 15. desember 2015 #1881 Del Skrevet 15. desember 2015 Fin gravidmage Men all denne praten om mat her inne... særlig pinnekjøtt Jeg kommer vel snart i den fasen dere er i om ikke altfor lenge Håper det. Bedre med matlyst enn sult og ikke matlyst over hodet. Veldig spent på hvordan det vil føles når livmora er over skambeinet. Det blir vanskelig å sammenligne med noe når man aldri har følt det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. desember 2015 #1882 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg kjente det best når jeg ligger. Er først som en liten ball, som etter hvert bare blir større og større, hehe. Måtte ligge helt flatt på gulvet (ikke senga). Men, når det er sagt, så skal livmora være vanskelig å kjenne i starten. Det tok jeg en tredje bit for var innom lunsjrommet for å fylle vannflaska..... arg!!! Vi kan ha fellesprosjekt: sukkerfri janaur? (Blir sikkert grusomt, men veldig lurt).*legge seg ned på gulvet*Tror du ikke jeg fant livmoren du eller? Kanten ligger midt mellom symfysen og navelen. Takk for tipset, jeg begynte nemlig å bli litt bekymret siden jeg ikke har hatt blødninger på noen uker skjønner du Jeg er DEFINITIVT med på sukkerfri januar! Jeg trenger litt drahjelp for å komme i gang, så det passer utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1883 Del Skrevet 15. desember 2015 Fin gravidmage Men all denne praten om mat her inne... særlig pinnekjøtt Jeg kommer vel snart i den fasen dere er i om ikke altfor lenge Håper det. Bedre med matlyst enn sult og ikke matlyst over hodet. Veldig spent på hvordan det vil føles når livmora er over skambeinet. Det blir vanskelig å sammenligne med noe når man aldri har følt det før At du mangler matlyst er et positivt tegn da Det er gøy når livmora kommer over og man får en hard kul på magen, spesielt når den kryper oppover og til slutt er hele magen full av baby *legge seg ned på gulvet*Tror du ikke jeg fant livmoren du eller? Kanten ligger midt mellom symfysen og navelen. Takk for tipset, jeg begynte nemlig å bli litt bekymret siden jeg ikke har hatt blødninger på noen uker skjønner du Jeg er DEFINITIVT med på sukkerfri januar! Jeg trenger litt drahjelp for å komme i gang, så det passer utmerket!Se der ja! Den er langt oppe allerede. Kanskje du skal følge i mine fotspor og sprenge symfyseskalaen litt du også? Haha, fra den ene ekstrembekymringen til den andre Da kan vi starte med å si sukkerfritt fra 4.januar (mandag) til 31 januar, woopwoop!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 15. desember 2015 #1884 Del Skrevet 15. desember 2015 Blir livmora hard? Her merker jeg at jeg virkelig er inne på et felt hvor jeg absolutt ikke har peiling Og når vil jeg kjenne den livmora? Det sto noe i appen at den er stor som en appelsin nå, men jeg kjenner den ikke. Og alle murringene folk snakker om kjenner jeg minimalt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1885 Del Skrevet 15. desember 2015 Blir livmora hard? Her merker jeg at jeg virkelig er inne på et felt hvor jeg absolutt ikke har peiling Og når vil jeg kjenne den livmora? Det sto noe i appen at den er stor som en appelsin nå, men jeg kjenner den ikke. Og alle murringene folk snakker om kjenner jeg minimalt av Livmoren er hard ja Den er jo en muskel (er den ikke?) og den vokser og blir fylt med baby og fostervann. Den kommer som regel over skambeinet når du er 12 uker som førstegangsgravid, så det er enda tidlig for deg å kjenne den. Nå ligger den enda godt gjemt. Jeg hadde null murringer selv og livmoren min vokser i rekordfart likevel Jeg sprengte symfyseskalaen på kontroll. Da måles livmorens størrelse og i følge den var livmoren min like stor hos enn som var 4-5 uker lengre på vei, så null murringer trenger ikke å ha noe å si for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. desember 2015 #1886 Del Skrevet 15. desember 2015 At du mangler matlyst er et positivt tegn da Det er gøy når livmora kommer over og man får en hard kul på magen, spesielt når den kryper oppover og til slutt er hele magen full av baby Se der ja! Den er langt oppe allerede. Kanskje du skal følge i mine fotspor og sprenge symfyseskalaen litt du også? Haha, fra den ene ekstrembekymringen til den andre Da kan vi starte med å si sukkerfritt fra 4.januar (mandag) til 31 januar, woopwoop!! Jeg lå på øverste kurve på symfyseskalaen sist, så det er vel ingen fare for at jeg blir størrelse Fotballfrue denne gangen heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1887 Del Skrevet 15. desember 2015 Til de av dere som etterspurte min erfaring med brente mandler, here it goes: BRENTE MANDLER Jeg bare søkte opp en oppskrift på nett og brukte den, i samråd med Trines Matblog (mitt matorakel).1 kg mandler300 gram sukker2 dl vann2 ss smørMen, Trines matblogg sier at vann- og sukkermengden skal være noe annerledes så kommer til å følge hennes anbefalinger neste gang. Ellers var det ikke vanskelig, bare tidkrevende. Først putter man nøttene på et stekebrett i ovnen. Bak dem på 200 grader i 8 minutter.. I mellomtiden koker du opp sukker og vann så det blir en sukkerlake. Sett plata på middels varme (ikke mer!). Ha nøttene i og rør! Rør til du blir sliten og ser at alt sukkeret størkner. Da vil mandlene se grå ut og man tror man har feilet. Vel, det er da man skal fortsette å røre til krampa tar en og det tar tiiiiid. Husk å bruke en stor kjele hvis ikke spretter nøttene hit og dit når man tar noen kraftige tak med sleiva. Når sukkeret har karamelisert seg og lagt seg rundt nøttene som en brun hinne er du ferdig. Sleng da oppi smøret. Det gjør at nøttene lettere deler seg etterpå.Hell over på et brett med bakepapir, spre det utover. La det tørke og knekk så opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 15. desember 2015 #1888 Del Skrevet 15. desember 2015 Kjempefin mage 😍😍😍 Min begynner å bli ordentlig den også, men hos meg er livmor fortsatt et par cm nedenfor navelen. Jeg har cravings på julebrus, melk, popkorn.. Spent på å se hva det blir i jula Dere er tøffe som går på sukkerfri månede, det vet jeg at bare ikke går her Mitt forsett blir å fortsette med å alltid fylle opp med det sunne først, og da hvis jeg har lyst på mer kan jeg ta litt. Og trene da! Du er flink som har kommet godt i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. desember 2015 Forfatter #1889 Del Skrevet 16. desember 2015 Kjempefin mage 😍😍😍 Min begynner å bli ordentlig den også, men hos meg er livmor fortsatt et par cm nedenfor navelen. Jeg har cravings på julebrus, melk, popkorn.. Spent på å se hva det blir i jula Dere er tøffe som går på sukkerfri månede, det vet jeg at bare ikke går her Mitt forsett blir å fortsette med å alltid fylle opp med det sunne først, og da hvis jeg har lyst på mer kan jeg ta litt. Og trene da! Du er flink som har kommet godt i gang!Melk, iiiiskald melk, var en stor cravings i forrige svangerskap. Ikke helt slått til enda hos meg denne gangen. Veldig rart. Kanskje manglet jeg kalsium sist?Din livmor, som førstegangsgravid, er ofte litt "tregere" i veksten enn vi som har vært gravid før, så på meg høres det ut som du ligger midt på kurva. Altså perfekt til i vekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 16. desember 2015 #1890 Del Skrevet 16. desember 2015 Livmoren er hard ja Den er jo en muskel (er den ikke?) og den vokser og blir fylt med baby og fostervann. Den kommer som regel over skambeinet når du er 12 uker som førstegangsgravid, så det er enda tidlig for deg å kjenne den. Nå ligger den enda godt gjemt. Jeg hadde null murringer selv og livmoren min vokser i rekordfart likevel Jeg sprengte symfyseskalaen på kontroll. Da måles livmorens størrelse og i følge den var livmoren min like stor hos enn som var 4-5 uker lengre på vei, så null murringer trenger ikke å ha noe å si for å si det sånn Det er veldig betryggende å vite at flere ikke kjenner så mye murringer selv om den vokser Haha, ser ut som du kjører på med din egen skala Litt moro å være litt unik også Ble mandlene gode? Skal jeg prøve blandingsforholdet til Trine i stedet for den du førte opp her? Tror jeg må ha det skikkelig inn med teskje så jeg ikke trør feil når jeg setter i gang Jeg smakte noen helt fantastiske brente mandler som ei jente solgte utenfor et kjøpesenter for noen uker siden (jeg har sikkert nevnt det før hehe) og de hadde litt sånn julesmak Kanel og vanilje og kanskje noe mer. Hun ville ikke si annet enn at det var onkelens krydderblanding. Skjønner de må holde på visse yrkeshemmeligheter da men Det er akkurat sånne jeg vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. desember 2015 Forfatter #1891 Del Skrevet 16. desember 2015 Det er veldig betryggende å vite at flere ikke kjenner så mye murringer selv om den vokser Haha, ser ut som du kjører på med din egen skala Litt moro å være litt unik også Ble mandlene gode? Skal jeg prøve blandingsforholdet til Trine i stedet for den du førte opp her? Tror jeg må ha det skikkelig inn med teskje så jeg ikke trør feil når jeg setter i gang Jeg smakte noen helt fantastiske brente mandler som ei jente solgte utenfor et kjøpesenter for noen uker siden (jeg har sikkert nevnt det før hehe) og de hadde litt sånn julesmak Kanel og vanilje og kanskje noe mer. Hun ville ikke si annet enn at det var onkelens krydderblanding. Skjønner de må holde på visse yrkeshemmeligheter da men Det er akkurat sånne jeg vil ha Mandlene ble gode, bare innbiller meg at det tar lengre tid med den vannmengden. Så derfor jeg ønsker å prøve Trine, ellers lite annen grunn Det er nok veldig godt å ha kanel og vanilje i (kanskje også kardemomme?), det er det mange som gjør og tenkte å prøve det på neste runde. Her skal vi ikke gå tom i jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 16. desember 2015 #1892 Del Skrevet 16. desember 2015 De forsvinner farlig fort! Noe som er et godt tegn selvsagt Vi kjøpte 3 kremmerhus. Det ene rakk ikke turen hjem engang og de to neste ble spist opp i løpet av samme dag/neste dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. desember 2015 Forfatter #1893 Del Skrevet 16. desember 2015 De forsvinner farlig fort! Noe som er et godt tegn selvsagt Vi kjøpte 3 kremmerhus. Det ene rakk ikke turen hjem engang og de to neste ble spist opp i løpet av samme dag/neste dag Haha, det er faren med ting som er avhengighetsskapende. Har samme problem med yoghurtnøtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 16. desember 2015 #1894 Del Skrevet 16. desember 2015 Mhm, brente mandler!! Det er SÅ godt, men jeg vet ikke helt om jeg orker å lage det selv ... Det virker så slitsomt, all den røringen! Jeg skal lage colakaker, pepperkaker med nonstop (må bare kjøpe nye nonstop, jeg spiste de opp i går :/ ) og kjeks med sjokolade, rosiner og hakkede hasselnøtter. Slurp. Men det som frister aller mest hele tiden er likevel grønne epler! Yoghurtnøtter er suuupergodt, og før jeg fikk påvist laktoseintoleranse kunne jeg spise kilovis! Har du prøvd å lage selv noen gang? Tror den godeste FF hadde en oppskrift på sukkerreduserte yoghurtnøtter her en gang ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 16. desember 2015 #1895 Del Skrevet 16. desember 2015 Melk, iiiiskald melk, var en stor cravings i forrige svangerskap. Ikke helt slått til enda hos meg denne gangen. Veldig rart. Kanskje manglet jeg kalsium sist?Din livmor, som førstegangsgravid, er ofte litt "tregere" i veksten enn vi som har vært gravid før, så på meg høres det ut som du ligger midt på kurva. Altså perfekt til i vekst Ja, det virker som den vokser i fint tempo. Når jeg kjenner selv etter avrundes den under navelen nå, men på UL stod den rett nedenfor. Så må vel stole på det frem til første SF-mål i uke 24. Da har den nok blitt mye større Praktisk om alle cravings kun var der for å tilfredsstille et reellt behov for næringsstoffer Ønsker meg at det er slik med godteri også! Spesielt Kick! Mmmmm.. (Hadde visst en craving til ja) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. desember 2015 Forfatter #1896 Del Skrevet 16. desember 2015 Mhm, brente mandler!! Det er SÅ godt, men jeg vet ikke helt om jeg orker å lage det selv ... Det virker så slitsomt, all den røringen! Jeg skal lage colakaker, pepperkaker med nonstop (må bare kjøpe nye nonstop, jeg spiste de opp i går :/ ) og kjeks med sjokolade, rosiner og hakkede hasselnøtter. Slurp. Men det som frister aller mest hele tiden er likevel grønne epler! Yoghurtnøtter er suuupergodt, og før jeg fikk påvist laktoseintoleranse kunne jeg spise kilovis! Har du prøvd å lage selv noen gang? Tror den godeste FF hadde en oppskrift på sukkerreduserte yoghurtnøtter her en gang ...Det er kjempeslitsomt. Virkelig trening for armene. Måtte veksle mellom høyre og venstre for å stå løpet ut, hehe.Jeg har cravings på røde pink lady-epler. De går ned på høykant her i gården Har du smakt FF sine yoghurtnøtter forresten?Ja, det virker som den vokser i fint tempo. Når jeg kjenner selv etter avrundes den under navelen nå, men på UL stod den rett nedenfor. Så må vel stole på det frem til første SF-mål i uke 24. Da har den nok blitt mye større Praktisk om alle cravings kun var der for å tilfredsstille et reellt behov for næringsstoffer Ønsker meg at det er slik med godteri også! Spesielt Kick! Mmmmm.. (Hadde visst en craving til ja)Forrige jul - iskald melk og klementiner. Denne gangen: alt Neida, er fortsatt enkelte ting jeg får helt spasmer av å tenke på, men er mye som er så altfor, altfor godt og enkelt å putte i munnen her på min jobb hvor det bugner av pepperkake og sjokolaaaaade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. desember 2015 #1897 Del Skrevet 19. desember 2015 Det er kjempeslitsomt. Virkelig trening for armene. Måtte veksle mellom høyre og venstre for å stå løpet ut, hehe.Jeg har cravings på røde pink lady-epler. De går ned på høykant her i gården Har du smakt FF sine yoghurtnøtter forresten?Forrige jul - iskald melk og klementiner. Denne gangen: alt Neida, er fortsatt enkelte ting jeg får helt spasmer av å tenke på, men er mye som er så altfor, altfor godt og enkelt å putte i munnen her på min jobb hvor det bugner av pepperkake og sjokolaaaaade Nei, har ikke smakt de, og det er en av de tingene som virkelig IKKE frister nå i graviditeten, så det er ikke så stor sjanse for at jeg gidder å lage med det første heller ... Pepperkake og sjokolade derimot Håper du får en kjempefin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 21. desember 2015 Forfatter #1898 Del Skrevet 21. desember 2015 Den 19.12.2015 at 11.01, lille_frosk skrev: Nei, har ikke smakt de, og det er en av de tingene som virkelig IKKE frister nå i graviditeten, så det er ikke så stor sjanse for at jeg gidder å lage med det første heller ... Pepperkake og sjokolade derimot Håper du får en kjempefin lørdag! Tusen takk. Lørdagen ble knall. Jentejulebord med venninnegjengen, noe som førte til at jeg ikke var i seng før 01 Ny gravidrekord der altså. Følte meg fyllesyk hele søndagen, selv om jeg sov til 11. Takk gode gud for lekeland og en gutt som kan løpe rundt der i flere timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. desember 2015 #1899 Del Skrevet 21. desember 2015 29 minutter siden, Pyntestøv skrev: Tusen takk. Lørdagen ble knall. Jentejulebord med venninnegjengen, noe som førte til at jeg ikke var i seng før 01 Ny gravidrekord der altså. Følte meg fyllesyk hele søndagen, selv om jeg sov til 11. Takk gode gud for lekeland og en gutt som kan løpe rundt der i flere timer Hjelpes, klokken ett??? Jeg har ikke frivillig vært våken på den tiden på månedsvis selv ... Lurer på hvordan nyttårsaften blir! Men så fint at du koste deg da! Var dere hjemme hos noen eller ute på restaurant? Hva spiste du? (pinnekjøtt??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 21. desember 2015 Forfatter #1900 Del Skrevet 21. desember 2015 2 timer siden, lille_frosk skrev: Hjelpes, klokken ett??? Jeg har ikke frivillig vært våken på den tiden på månedsvis selv ... Lurer på hvordan nyttårsaften blir! Men så fint at du koste deg da! Var dere hjemme hos noen eller ute på restaurant? Hva spiste du? (pinnekjøtt??) Ja, helt crazy bananas i gravidsammenheng. Fikk betale for det dagen etter, selv om jeg sov lenge. Vel verdt det da. Vi var ute og spiste tapas faktisk og var overraskende mye jeg kunne spise denne gangen. Høydaren var baconsnurrede dadler, min nemisis. Pinnekjøtt skal vi ha på lillejulaften og nyttårsaften. Nedtellingen er i gang!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå