Pyntestøv Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #1861 Del Skrevet 10. desember 2015 Da har jeg sett vektmonsteret i hvitøyet og innsett at her må jeg ta noen grep... hjelpes.+ 4.5 kilo i uke 16. Dette går alt for fort. Jeg var + 2 kilo på samme tidspunkt med Kasper. Da slet jeg forøvrig med lav matlyst og hadde mer overskudd til trening, men da gjelder det å være litt mer bevisst egne vaner. Det blir en del pepperkaker og annet som sniker seg inn her og der i kaloribudsjettet. Dette kan jo fint kuttes ut og heller legges over til selve julefeiringen. Ingen slanking, men jeg kan ikke risikere å legge på meg 20-25 kilo, som min mor gjorde i svangerskap to og tre. Hun slet veldig med å få det av og siden jeg slekter sterkt på henne så ser jeg nå at jeg er på vei dithen. Og det ønsker jeg bare ikke.Tiltak:Veiing en gang per ukeVære litt mer bevisst småspisingPrioritere trening tre ganger i ukaKun én kosedag i uka, ikke fredag til søndag.That's it! Ellers spiser jeg når jeg er sulten og lytter til kroppen Første jordmortime i dag og 13 dager til lillejulaften!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #1862 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Oppdatering første jordmorkontroll, 16+2:Vekt: +4.5 kgBlodtrykk 100/60Ingenting i urinHjertelyd: 142Symfysemål: svimlende 21 cm.Jordmor sperret øynene opp og syns det var mye (livmor godt over navlen allerede). Men, det var jo akkurat slikt i forrige svangerskap. Da ble jeg målt til 26 cm i uke 21, så her følger livmoren min sin egen kurve. Greit å vært igjennom dette før for da vet jeg egentlig at alt er fint. Sprengte symfyseskalaen sist også og var derfor på flere vekstekstimeringer (ultralyd), men ut kom en gutt på 3.8 kg og 55 cm 8 dager over termin, så ikke akkurat voldsomt stor.Vi kan vel late som om vektoppgangen handler om løpsk livmor, ikke sant? Endret 10. desember 2015 av Pyntestøv Feil blodtrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 10. desember 2015 #1863 Del Skrevet 10. desember 2015 Oppdatering første jordmorkontroll, 16+2:Vekt: +4.5 kgBlodtrykk 100/60Ingenting i urinHjertelyd: 142Symfysemål: svimlende 21 cm.Jordmor sperret øynene opp og syns det var mye (livmor godt over navlen allerede). Men, det var jo akkurat slikt i forrige svangerskap. Da ble jeg målt til 26 cm i uke 21, så her følger livmoren min sin egen kurve. Greit å vært igjennom dette før for da vet jeg egentlig at alt er fint. Sprengte symfyseskalaen sist også og var derfor på flere vekstekstimeringer (ultralyd), men ut kom en gutt på 3.8 kg og 55 cm 8 dager over termin, så ikke akkurat voldsomt stor.Vi kan vel late som om vektoppgangen handler om løpsk livmor, ikke sant? Helt sikkert løpsk livmor Så gøy med måling og høring av hjertelyd og alt sammen! Jeg fikk jo høre hjertet hos legen, jordmor ville ikke lytte etter det før i uke 18, for å unngå bekymringer om hun ikke fant fosterlyden (hun ville nemlig ikke gjort noe med det uansett). Men det er jo den koseligste lyden i hele verden... sukk! Heldigvis kjenner jeg masse liv nå, så jeg koser meg med det. Har du kjent noen flere dult? Vi er jo nesten akkurat like langt vi, jeg er 16+5 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 10. desember 2015 #1864 Del Skrevet 10. desember 2015 Er 4,5 kilo så mye da? Det er kanskje litt over snittet? Jeg stemmer for at det kun er livmoren kjenner litt på det selv, men jeg tror jeg ligger på snittet sånn ca. Men føler jeg er så sulten hele tiden, og har så søtsug. Redd det kommer til å skli ut i jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #1865 Del Skrevet 11. desember 2015 Helt sikkert løpsk livmor Så gøy med måling og høring av hjertelyd og alt sammen! Jeg fikk jo høre hjertet hos legen, jordmor ville ikke lytte etter det før i uke 18, for å unngå bekymringer om hun ikke fant fosterlyden (hun ville nemlig ikke gjort noe med det uansett). Men det er jo den koseligste lyden i hele verden... sukk! Heldigvis kjenner jeg masse liv nå, så jeg koser meg med det. Har du kjent noen flere dult? Vi er jo nesten akkurat like langt vi, jeg er 16+5 i dag.Tror ikke jordmora var så bekymret for å ikke finne hos meg siden jeg nok så ut som jeg var lenger på vei Jeg har jo hørt den flere ganger hjemme så var ikke så stressa om det skulle skje (sier frk. superparanoid).Jeg kjenner liv ja Det varierer hvor mye og er veldig svakt. Mistenker morkaka foran også denne gangen. Snart 17 uker da Har du ikke ordinær ultralyd neste uke?Er 4,5 kilo så mye da? Det er kanskje litt over snittet? Jeg stemmer for at det kun er livmoren kjenner litt på det selv, men jeg tror jeg ligger på snittet sånn ca. Men føler jeg er så sulten hele tiden, og har så søtsug. Redd det kommer til å skli ut i jula Jordmor reagerte ikke et sekund på vekta faktisk, så antar det ligger innenfor normalområdet da, hvis ikke hadde hun nok sagt noe Sist jeg var gravid hadde jeg null matlyst i jula, selv pinnekjøtt var en kamp. Virker ikke som det blir slik denne gangen så da må jeg nok prøve å bevege meg daglig så det faktisk ikke blir totalt galskap på vekta etter jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 11. desember 2015 #1866 Del Skrevet 11. desember 2015 Folk MÅ slutte å skrive om pinnekjøtt, jeg blir så sulten!! Men jeg sier som kaffemor - er det egentlig så mye? Jeg tror jeg lå på omtrent det samme på den tiden kanskje? Uansett er det jo bare positivt å være sunn og aktiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. desember 2015 Forfatter #1867 Del Skrevet 12. desember 2015 Folk MÅ slutte å skrive om pinnekjøtt, jeg blir så sulten!! Men jeg sier som kaffemor - er det egentlig så mye? Jeg tror jeg lå på omtrent det samme på den tiden kanskje? Uansett er det jo bare positivt å være sunn og aktiv!Men, altså, jeg har nedtelling til neste pinnekjøttmiddag (som er om 11 dager!! )Ja, den vekta lever jo egentlig sitt eget liv. Nå har jeg i hvert fall begynt å trene igjen og prøver å kutte litt ned på sukkeret, så får det nesten bli som det blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. desember 2015 Forfatter #1868 Del Skrevet 12. desember 2015 Altså.... skrev et langt svar og så plutselig klikker alt her og det forsvinner Oppsummert i stikkord:- Dundrende hodepine i går- Sov 10 timer i natt = hodepine borte- Kasper har endelig skjønt at å våkne 08:15 er helt korrekt oppførsel på en lørdag - Jeg har funnet en hysterisk og tidvis alt for gjenkjennbar konto på instagram: Fowl language comics. Sjekk det ut!!Her er et par utdrag jeg lo høyt og skingrende av: (Her i gården sier vi ting er tomt eller ødelagt. Fungerer hver gang): Dette er Kasper, som rosa and: Haha, been there: Og til slutt, bare å glede seg alle dere som gjør dette første gang: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 12. desember 2015 #1869 Del Skrevet 12. desember 2015 Tror ikke jordmora var så bekymret for å ikke finne hos meg siden jeg nok så ut som jeg var lenger på vei Jeg har jo hørt den flere ganger hjemme så var ikke så stressa om det skulle skje (sier frk. superparanoid).Jeg kjenner liv ja Det varierer hvor mye og er veldig svakt. Mistenker morkaka foran også denne gangen. Snart 17 uker da Har du ikke ordinær ultralyd neste uke? På mandag!! 😍😍😍 17 uker i dag, spent på om OUL er enige i termindatoen.. Er også spent på å møte føden på Ullevål. Tenker mer og mer på at jeg egentlig vil på ABC. Men du har født på Ullevål sant? Fikk du opplevelsen av at det var stort og mye stress, eller fikk du den tiden og veiledningen du trengte? Jeg er redd for en stressende opplevelse, og kunne egentlig tenkt meg hjemmefødsel hvis det ikke var for at dette er første gang (og da i mitt hode litt for risikabelt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 13. desember 2015 #1870 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg ELSKER Fowl language comics! Det tar det så veldig på kornet! Håper hodepinen har glimret med sitt fravær i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1871 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg ELSKER Fowl language comics! Det tar det så veldig på kornet! Håper hodepinen har glimret med sitt fravær i dag Var kun den ene dagen, vært fin siden.... heldigvis, for den hodepinen var noe av det verste jeg har hatt. AU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1872 Del Skrevet 15. desember 2015 17 uker i morgen. Nøyaktig to uker til ultralyd, åtte dager til lillejulaften ( ), og fire dager til helg Jentejulebord med venninnegjengen på lørdag og det ser jeg veldig frem til.Kjenner tidvis en del bevegelse i magen, men har vært stille så langt i dag. Kanskje han har snudd seg (det er en han altså, magefølelsen min er veldig klar der). Knipset et bilde av magen i morges, morgenmagen (!!), for å vise hvorfor jeg sprenger symfyseskalaen. Her ser jo overarmen min enorm ut, men jeg legger det ved lell: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 15. desember 2015 #1873 Del Skrevet 15. desember 2015 Så nydelig mage!! Så rund og fin (min er mer spiss ... liker runde mager). Wow, du ser smashing ut altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1874 Del Skrevet 15. desember 2015 Så nydelig mage!! Så rund og fin (min er mer spiss ... liker runde mager). Wow, du ser smashing ut altså!!Takker. Den er rund, men litt sånn flat på midten. Det var den sist også. Og særdeles skjeiv når jeg ligger flatt. Det ser helt psykosnålt ut Ser du straks er 25 uker. Det svangerskapet ditt må være tidenes raskeste svangerskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1875 Del Skrevet 15. desember 2015 Og der våknet lilleplutt forøvrig. Små plopps i magen. Akkurat slik det var sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 15. desember 2015 #1876 Del Skrevet 15. desember 2015 Takker. Den er rund, men litt sånn flat på midten. Det var den sist også. Og særdeles skjeiv når jeg ligger flatt. Det ser helt psykosnålt ut Ser du straks er 25 uker. Det svangerskapet ditt må være tidenes raskeste svangerskap Jeg synes også det går helt hysterisk fort!! Jeg ble jo AKKURAT gravid jo? Eller?? Jeg synes i alle fall magen din var superfin, og det er jo hele du også. Du ser sånn ut som gravid som de man putter i blader! Koselig med dult og våken bebis! Det er snupp her også - hun hilser sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. desember 2015 #1877 Del Skrevet 15. desember 2015 Så flott du ser ut! Fin liten gravidkul! Jeg ser for øyeblikket bare oppblåst og feit ut, og føler meg deretter Gleder meg til å kjenne liv jeg også, men jeg kan vel ikke forvente å kjenne noe til godt over nyttår. Selv om det skal sies at jeg kjente allerede i slutten av uke 15 sist, så det kan kanskje være muligheter for å kjenne enda tidligere denne gangen?Hvordan går det forresten med prosjekt sukkerkontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1878 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg synes også det går helt hysterisk fort!! Jeg ble jo AKKURAT gravid jo? Eller?? Jeg synes i alle fall magen din var superfin, og det er jo hele du også. Du ser sånn ut som gravid som de man putter i blader! Koselig med dult og våken bebis! Det er snupp her også - hun hilser sikkert!Åhh, det var koselig sagt da, for føler meg heller som en av de som puttes bakerst i bladet ved siden av en reklame for slankeshakes Ja, er veldig gøy med liv. Det blir mye mer virkelig. Sist gang kjente jeg ikke før i uke 20 så er skikkelig luksus å kjenne så tidlig Så flott du ser ut! Fin liten gravidkul! Jeg ser for øyeblikket bare oppblåst og feit ut, og føler meg deretter Gleder meg til å kjenne liv jeg også, men jeg kan vel ikke forvente å kjenne noe til godt over nyttår. Selv om det skal sies at jeg kjente allerede i slutten av uke 15 sist, så det kan kanskje være muligheter for å kjenne enda tidligere denne gangen?Hvordan går det forresten med prosjekt sukkerkontroll?Kjenner til oppblåstheten, men kjenner du livmora om den har kommet over skambeinet? Siden du er andregangs så kan det jo ha skjedd og da er det ikke langt til ordentlig gravidmage. Tipper du kjenner det i uke 14 jeg da, men mindre morkaka har lagt seg helt ugunstig. Sa hun noe om det på ultralyd? Eller, kanskje du kan spørre når du skal neste gang?Prosjekt sukkerkontroll = spiste to sjokoladebiter til lunsjen i går og sannelig, to i dag. Er så vanskelig når det står fremme på lunsjbordet.... I tillegg er det alltid kake til avdelingsmøtet i dag, sukk. Men, jeg trente skikkelig bra i går og skal trene i dag også så det holder det sånn tålig greit i sjakk (satser jeg på). Så får jeg kjøre null-sukker-januar, med resten av jobben min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. desember 2015 #1879 Del Skrevet 15. desember 2015 Kjenner til oppblåstheten, men kjenner du livmora om den har kommet over skambeinet? Siden du er andregangs så kan det jo ha skjedd og da er det ikke langt til ordentlig gravidmage. Tipper du kjenner det i uke 14 jeg da, men mindre morkaka har lagt seg helt ugunstig. Sa hun noe om det på ultralyd? Eller, kanskje du kan spørre når du skal neste gang?Prosjekt sukkerkontroll = spiste to sjokoladebiter til lunsjen i går og sannelig, to i dag. Er så vanskelig når det står fremme på lunsjbordet.... I tillegg er det alltid kake til avdelingsmøtet i dag, sukk. Men, jeg trente skikkelig bra i går og skal trene i dag også så det holder det sånn tålig greit i sjakk (satser jeg på). Så får jeg kjøre null-sukker-januar, med resten av jobben min Jeg spurte på sist ultralyd, og jeg har morkaka på bakre vegg denne gangen også Så jeg håper det ikke går veldig lang tid før jeg kjenner liv! Jeg tror jeg kjenner livmoren over skambenet, men jeg kjenner den liksom bare når jeg står, og ikke når jeg ligger, så jeg er ikke helt sikker. Husker jeg synes det var vanskelig å kjenne forrige gang også, og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter Hvis det er noen trøst så går det skikkelig dårlig med sukkerkontrollprosjektet mitt også Jeg MÅ skjerpe meg, for jeg hadde håpet å gå opp litt mindre enn forrige gang. Det står sjokolade fremme på jobbem min nesten hver dag også, og det er som at hjernen min bare kobler helt ut og ikke kobler seg på før jeg har spist en bit hver gang jeg går forbi sjokoladeskåla. Jaja, nå er det jo snart juleferie og da blir det jo sikkert MYE enklere å holde seg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #1880 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg spurte på sist ultralyd, og jeg har morkaka på bakre vegg denne gangen også Så jeg håper det ikke går veldig lang tid før jeg kjenner liv! Jeg tror jeg kjenner livmoren over skambenet, men jeg kjenner den liksom bare når jeg står, og ikke når jeg ligger, så jeg er ikke helt sikker. Husker jeg synes det var vanskelig å kjenne forrige gang også, og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter Hvis det er noen trøst så går det skikkelig dårlig med sukkerkontrollprosjektet mitt også Jeg MÅ skjerpe meg, for jeg hadde håpet å gå opp litt mindre enn forrige gang. Det står sjokolade fremme på jobbem min nesten hver dag også, og det er som at hjernen min bare kobler helt ut og ikke kobler seg på før jeg har spist en bit hver gang jeg går forbi sjokoladeskåla. Jaja, nå er det jo snart juleferie og da blir det jo sikkert MYE enklere å holde seg unna Jeg kjente det best når jeg ligger. Er først som en liten ball, som etter hvert bare blir større og større, hehe. Måtte ligge helt flatt på gulvet (ikke senga). Men, når det er sagt, så skal livmora være vanskelig å kjenne i starten. Det tok jeg en tredje bit for var innom lunsjrommet for å fylle vannflaska..... arg!!! Vi kan ha fellesprosjekt: sukkerfri janaur? (Blir sikkert grusomt, men veldig lurt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå