Dine Skrevet 6. juni 2013 #1361 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg er akkurat der du er nå Pyntestøv... Ting er så vanskelig når man går og venter og venter.. Man føler at alt er så urettferdig og jeg kommer over mange historier om folk som føder før termin og får velskapte barn.. Hvorfor må vi vente liksom?? De kommer nok ut etterhvert (kan jeg si i dag hvor jeg har en bedre dag), men i går følte jeg faktisk at hun hadde grodd fast og kommer aldri til å komme ut. Gråt i går jeg også, så føler med deg Babyen her er også betraktelig roligere om dagen, men fikk beskjed om å drikke mer fordi hun var tørst (av alle ting) og så er det jo naturlig fordi det blir mindre plass der inne. Stor Ps mine mensensmerter har vært ikke-eksisterende i flere dager nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #1362 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Vet hvordan du har det. Gråt bitre tårer når jeg var 5 dager på overtid jeg også, hellig overbevist om at tassen hadde grodd fast, men dagen etter gikk vannet ;-) Du får trøste deg med at nå er det uansett ikke mange dagene til Kasper er her! Tassen min var forresten også veldig rolig de siste dagene. Håperhåperhåååper det skjer meg også snart altså. Etter å ha snakket med mamma har jeg fått litt håp igjen om å føde i helga. Hun fikk rier uten forvarsel, 7 dager på overtid med alle sine tre barn. Har så langt hatt et veldig likt svangerskap som henne så kan alltids håpe at gener spiller inn her Takk for trøstende ord Jeg er akkurat der du er nå Pyntestøv... Ting er så vanskelig når man går og venter og venter.. Man føler at alt er så urettferdig og jeg kommer over mange historier om folk som føder før termin og får velskapte barn.. Hvorfor må vi vente liksom?? De kommer nok ut etterhvert (kan jeg si i dag hvor jeg har en bedre dag), men i går følte jeg faktisk at hun hadde grodd fast og kommer aldri til å komme ut. Gråt i går jeg også, så føler med deg Babyen her er også betraktelig roligere om dagen, men fikk beskjed om å drikke mer fordi hun var tørst (av alle ting) og så er det jo naturlig fordi det blir mindre plass der inne. Stor Ps mine mensensmerter har vært ikke-eksisterende i flere dager nå Nå har jeg hivd i meg 3 glass mens jeg har tenkt på den stakkars babyen som kanskje var tørst og derfor var så stille i magen. Huff. Det har jeg ikke tenkt på, men har vært en del tørst i det siste og har naturlig drukket mer vann av den grunn. Skal være ekstra bevisst fremover Ja, jeg tror at denne fødselen starter med en pang, uten forvarsel. Tror også du føder før meg. Jeg tipper i morgen eller lørdag En stor til deg også i venteperioden. Endret 6. juni 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2013 #1363 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg tenkte heller ikke på at hun kunne være tørst, men jeg har kjent mer liv etterpå. I tillegg kunne jordmor se det på ctg'en at det var tørst hun var ift hjerteslag. Snodig! Tror du føder før meg, men krysser fingrene for at vi begge gjør det snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. juni 2013 #1364 Del Skrevet 7. juni 2013 Følelsen av at babyen har grodd fast og at folk rundt en føder bare for å være jævlige? Oh yes, kjenner meg igjen! Babyene deres er snart ute jenter! Men ventetiden er nesten verre enn fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #1365 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg tenkte heller ikke på at hun kunne være tørst, men jeg har kjent mer liv etterpå. I tillegg kunne jordmor se det på ctg'en at det var tørst hun var ift hjerteslag. Snodig! Tror du føder før meg, men krysser fingrene for at vi begge gjør det snart! Her skal det bøttes nedpå med vann!! Stakkars, lille vennen i magen. Spent på hvordan timen din i dag går jeg :D Følelsen av at babyen har grodd fast og at folk rundt en føder bare for å være jævlige? Oh yes, kjenner meg igjen! Babyene deres er snart ute jenter! Men ventetiden er nesten verre enn fødselen! Ja, grodd fast! Det er ordet. Han vil jo ikke ut og nå holder han meg på pinnebenken bare for moro skyld! Det er jeg overbevist om. Ingen av mine venninner har gått så langt på overtid som meg, men samtidig - det ligger til farssiden av slekta å gå gjerne to uker på overtid. Sukk. Takk for oppmuntrende og trøstende ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 7. juni 2013 #1366 Del Skrevet 7. juni 2013 Nå skal ikke jeg komme her og være belærende "Jo jo, men det er jo bare snakk om noen dager"-kjip med baby på armen- for om det faktisk er snakk om bare noen dager, så er de garantert de lengste i livet... Og ikke er det noen stor trøst at andre har det verre, man er jo like dødslei uansett! Men i forhold til farsslekta som får barn to uker på overtid, så må jeg bare fortelle om da jeg selv ble født, for altfor mange år siden Den dagen var jo terminberegningen relativt usikker, og ultralyd var forbeholdt de få heldige i storbyen. Så min mor, som den gang bodde langt oppi gokk, hadde fått beskjed om at jeg skulle komme i begynnelsen av juli. Og så kom jeg helt i slutten av august.... snakker om ventetid! Det var nok en kombinasjon av både feilberegning og skikkelig overtid- stakkars mamma var jo stor som et hus! Så den sikre termindatoen vi får nå i våre dager, er på en måte et tveegget sverd. Man skal liksom ikke stirre seg blind på datoen, det vet alle, men det er jammen ikke lett å la være! Men innen neste uke har du sikkert vekket meg med en sms på natten. Disse tegnene som alle ser etter er like usikre som tegnene på graviditet. Jeg har alltid blitt veldig overrasket når fødselen bare plutselig starter... uten verken engler eller basuner, eller noe særlig andre tydelige tegn heller. Han kommer ut, garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #1367 Del Skrevet 8. juni 2013 Takk for gode og trøstende ord Mafalda De var fine å høre nå som jeg sitter her, 7 dager på overtid, og virkelig har mistet alt håpet om at han i det hele tatt har tenkt å komme på egenhånd. Heldigvis bare 2 dager til overtidskontroll og 5 dager til eventuell igangsetting, så nå er han jo her snart. Her i gården har jeg sluppet unna "du må jo regne med overtid som førstegangsfødende", og det er mer "hæ? har du ikke født? Enda?". Slekt og venner mener Kasper er særdeles treig, og selv om jeg syns 1 uke over termin har vært som en måned i tid, så er det fortsatt ikke fryktelig mye å gå over. Hvem vet. Jeg kan jo slekte på min mor også som har født alle sine barn 7 dager på overtid (2 av oss vet jeg var termin bestemt ut fra UL). Hun har også hatt enkle, raske fødsler frem til vi satte oss fast (noe som plutselig forandret de enkle, fine fødslene til ren og skjær dramatikk), så jeg kan alltids håpe jeg slekter på henne helt frem til den siste delen. Vi har ikke lik kroppsform, så det er et håp om at jeg slipper unna. Jaja, nå skal jeg legge meg på sofaen og se ferdig How I Met Your Mother, gråte en skvett og håpe at noe skjer. Veldig snart. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 8. juni 2013 #1368 Del Skrevet 8. juni 2013 Dersom du ønsker, så foreslår jeg en liten "siste tur ut" på deg og kjæresten Restaurant, prate om helt andre ting enn baby etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #1369 Del Skrevet 8. juni 2013 Signerer Nuttapia på den! Kjempelurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #1370 Del Skrevet 8. juni 2013 Takk jenter Tror ikke noe skjer før etter overtidskontrollen på mandag og trolig stripping, så får prøve å nyte helga mest mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #1371 Del Skrevet 8. juni 2013 Lille, søte fine Kasper.... KOM UT!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2013 #1372 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg trodde jo jordmor hadde strippet meg, men hun fikk det ikke til.. Her skjer det heller ikke noe. Vi får smøre oss med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 8. juni 2013 #1373 Del Skrevet 8. juni 2013 Plutselig er dere igang, jenter, og da har dere allerede glemt disse lange dagene! Da er det kun dere selv og baby som er i fokus, og da ønsker jeg dere hjertelig velkommen inn i ammetåka og barselbobla. Den som venter på noe godt.. Og det er verdt ventetiden. Jeg føler så med dere, var 12 dager på overtid selv, men plutselig er det gjort og man fatter ikke helt hvor fort det gikk, og hva som egentlig skjedde Åh, misunner dere litt altså, det gjør jeg.. Magisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 9. juni 2013 #1374 Del Skrevet 9. juni 2013 Plutselig er dere igang, jenter, ... og der tikket det inn en melding på mobilen! Vannet har gått! Dessverre var det lett misfarget, så da får ikke Pyntestøv født i badekar. Riene er heller ikke kommet i gang, hvis det ikke skjer av seg selv blir hun satt i gang i natt eller i morgen tidlig. Men hun er på Føden, babyen overvåkes nøye, så de er i alle fall i gode hender. Så nå er han snart her! Søndagsbarn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 9. juni 2013 #1375 Del Skrevet 9. juni 2013 - og der er riene i gang også, tre på ti minutter, så da ser det ut til at hun slipper igangsetting i alle fall! Fikk SMS: "Forresten, jeg angrer! Det var koselig med overtid, ligge på sofaen, spise snop og se på tv-serier :-p" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. juni 2013 #1376 Del Skrevet 9. juni 2013 Hurra! Heia, heia, heia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 9. juni 2013 #1377 Del Skrevet 9. juni 2013 Heia heia! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2013 #1378 Del Skrevet 9. juni 2013 Masse lykke til!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 9. juni 2013 #1379 Del Skrevet 9. juni 2013 Å så spennende. Heia Pyntestøv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 9. juni 2013 #1380 Del Skrevet 9. juni 2013 Lykke til, dette går så fint!! Snart har du gutten din i armene dine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå