Gå til innhold

Ny i klassen, invandrer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ganske tåpelig å godta asiatere, men folk fra som Afghanistan, Irak, Palestina, Afrika osv blir jo omtrent ikke godtatt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske tåpelig å godta asiatere, men folk fra som Afghanistan, Irak, Palestina, Afrika osv blir jo omtrent ikke godtatt.

Afghanistan og Irak ligger i Asia, tror mange glemmer det :P India også!

• Liker 2
Skrevet

Tenker mer på som Phillipinene, Kina, Japan, Vietnam.

Skrevet

Ja, men alle afghanere og irakere er jo radikale muslimer, så da teller det ikke. :opplyser:

:ironi: i tilfelle noen ikke skjønte det.

Skrevet

Ja, men alle afghanere og irakere er jo radikale muslimer, så da teller det ikke. :opplyser:

:ironi: i tilfelle noen ikke skjønte det.

Ah, I see!

Skrevet

Har kanskje noe med hvor lenge de har vært her, koreanske barn har vært adoptert i relativt store tall siden korea krigen, mange vietnamesre kom til norge under og etter vitenam krigen, så "asiatere" har vært ganske vanlig i store byer i nå kanskje 40 år. Den store økingen av "brune" mennesker har skjedde de siste 20 årea,

• Liker 1
Skrevet

det kan du lure på

hilsen blå siden

Er det "blå kors" du henviser til? Hvis ja, så får du ha lykke til med avrusingen, så får du heller joine tråden når du er rusfri!

Hvis nei, så får du heller begynne å argumentere for dine påstander på en ordentlig måte.

Jeg synes det er trist at det er slik som ts forteller om her, jeg har aldri vært vitne til noe slikt som det da jeg gikk på skolen. Foreldre skal ikke legge til rette for at barn blir utestengt!

• Liker 5
Skrevet

jeg er ikke intereset å blande helnorsk til halv norsk

Men du burde kanskje interessere deg for å lære det Norske språket skikkelig!

• Liker 8
Gjest Filleproletiet
Skrevet (endret)

Ei veninne av meg har det motsatte problemet. Ungen går i barnehage på Tøyen, og det er to av 25 barn som er etnisk norske. Her om dagen ble hun stikki i kjønnsorganet med noen pinner av noen gutter. Hun blir ekskludert av alle de andre, siden muslimske familier ikke akuratt har skikk på å inkludere andre. Hun blir mobbet fordi hun er lys i huden, hun har også blitt bitt, kalt gris, kalt hore osv. Nå tar de endelig til vett og flytter ut av byen.

Så rasismen og eksluderingen er gjensidig. På bygda eksluderes kanskje innvandreren, men på østkanten i Oslo er etnisk norske barn innvandrere og eksluderes. Like tragisk begge deler.

Endret av Filleproletiet
  • Liker 4
Skrevet

Hva er fp? :klo:

Han mener nok Frp og er neppe gammel nok til å stemme. :roll:

Anonym poster: 4a6eb64ac0a59d32f1043253981932e4

• Liker 1
Skrevet

Ei veninne av meg har det motsatte problemet. Ungen går i barnehage på Tøyen, og det er to av 25 barn som er etnisk norske. Her om dagen ble hun stikki i kjønnsorganet med noen pinner av noen gutter. Hun blir ekskludert av alle de andre, siden muslimske familier ikke akuratt har skikk på å inkludere andre. Hun blir mobbet fordi hun er lys i huden, hun har også blitt bitt, kalt gris, kalt hore osv. Nå tar de endelig til vett og flytter ut av byen.

Så rasismen og eksluderingen er gjensidig. På bygda eksluderes kanskje innvandreren, men på østkanten i Oslo er etnisk norske barn innvandrere og eksluderes. Like tragisk begge deler.

Da burde vel de barnehageansatte gripe inn og sette ned foten? Ha et møte med alle foreldre?

Eller, nei, da er de vel rasister i følge KG.

Det er helt greit å være slemme mot hvite, så lenge vi ikke er slemme mot innvandrerene :P

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Da burde vel de barnehageansatte gripe inn og sette ned foten? Ha et møte med alle foreldre?

Eller, nei, da er de vel rasister i følge KG.

Det er helt greit å være slemme mot hvite, så lenge vi ikke er slemme mot innvandrerene :P

De barnehageansette går i burka. Vet ikke om de ser så mye. :) Dessuten kan de ikke så veldig godt norsk, så de er ikke lette å kommunisere med. Det går ikke an og få til noe møte med de andre foreldrene..de som er muslimer står sammen og backer hverandre. Det er desverre realiteten der. Eneste utveien var å ta ungen ut av barnehagen.

• Liker 2
Skrevet

De barnehageansette går i burka.

Er det lov? :overrasket:

• Liker 2
Skrevet

De barnehageansette går i burka. Vet ikke om de ser så mye. :) Dessuten kan de ikke så veldig godt norsk, så de er ikke lette å kommunisere med. Det går ikke an og få til noe møte med de andre foreldrene..de som er muslimer står sammen og backer hverandre. Det er desverre realiteten der. Eneste utveien var å ta ungen ut av barnehagen.

Hvordan vet du at datteren til venninnen din blir kalt hore og gris, og at hun ble stukket i tissen med en pinne?

• Liker 2
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Hvordan vet du at datteren til venninnen din blir kalt hore og gris, og at hun ble stukket i tissen med en pinne?

Fordi hun fortalte meg det(veninna altså)? Kan jo såklart hende at jentungen juger, men jeg velger å tro på henne.

Men jeg har ikke noe lyst til og gå noe mer inn på det. Beklager avsporingen. Synes bare tråden trengte litt balanse.

• Liker 1
Skrevet

Det er kjent at norske jenter på norske skoler blir kalt horer av innvandrergutter.

• Liker 2
Skrevet

Fordi hun fortalte meg det(veninna altså)? Kan jo såklart hende at jentungen juger, men jeg velger å tro på henne.

Men jeg har ikke noe lyst til og gå noe mer inn på det. Beklager avsporingen. Synes bare tråden trengte litt balanse.

ok, bare lurte på om det var jentungen, eller de barnehageansatte, som fortalte dette. Men du sier at de barnehageansatte kunne dårlige norsk, og at de ikke så eller hørte så mye, så ...

Skrevet

Det er kjent at norske jenter på norske skoler blir kalt horer av innvandrergutter.

Hvorfor kallet innvandrergutter norske jenter for horer? Hvor har de dette fra? Jeg hørte aldri noe sånt på skolen, men så gikk jeg bare på skole med norske.

Kanskje på tide med holdningsendringer?

Skrevet

Norske jenter farger håret mørkt fordi de ikke orker å bli kalt "blonde hore" på skolen. Har lest artikler om jenter som har byttet skole pga daglig trakkasering. Noen som klarer å finne artikkelen for meg? Fant den ikke på søk. Trodde det var kjent at norske jenter led på skole hvor innvandrere er overrepresentert...Spesielt i Oslo..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kallet innvandrergutter norske jenter for horer? Hvor har de dette fra? Jeg hørte aldri noe sånt på skolen, men så gikk jeg bare på skole med norske.

Kanskje på tide med holdningsendringer?

Det har dessverre vært en del om dette i avisene de siste årene. :forvirret:

Jeg har stemt på vestresiden i veldig mange år men kommer nok til å revurdere det kraftig nå. Synd men sant.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...