Gå til innhold

Ny i klassen, invandrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har akkurat kommet en ny i klassen som er av utenlandsk opprinnelse og muslim. Resten av klassen er norske. Lærerne vil integrere så godt de kan, alle mødrene stenger dørene for han når han prøver å ta kontakt med barna deres. De gir han ikke en sjanse engang. Samtidig prøver de å dytte ansvaret over på en av de andre som at de kan ta han inn i varmen så de selv slipper og at denne eleven ikke er bra for deres barn.

Er dette vanlig i alle klasser med barn av utelandsk opprinnelse?

Anonym poster: 982d8f0aa4a8a464833600dcd35d1755

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har akkurat kommet en ny i klassen som er av utenlandsk opprinnelse og muslim. Resten av klassen er norske. Lærerne vil integrere så godt de kan, alle mødrene stenger dørene for han når han prøver å ta kontakt med barna deres. De gir han ikke en sjanse engang. Samtidig prøver de å dytte ansvaret over på en av de andre som at de kan ta han inn i varmen så de selv slipper og at denne eleven ikke er bra for deres barn.

Er dette vanlig i alle klasser med barn av utelandsk opprinnelse?

Anonym poster: 982d8f0aa4a8a464833600dcd35d1755

jeg vil ikke latt ungen min skal ha noe med det
Gjest avocadoen
Skrevet

Hvilken klasse er det snakk om? 1.klasse?

Vi fikk en gutt fra Somalia på barneskolen, og det gikk veldig bra. Vi bad han i bursdagsselskaper og han kom og vi hadde det veldig gøy sammen. Han er en skikkelig nordmann i dag altså!

Vi fikk og en jente fra Somalia i klassen på barneskolen. Det gikk og veldig bra! Hun er bare verdens søteste og snilleste, men dessverre så har jeg ikke snakket med henne på over et år. Hun og kom i bursdagsselskaper.

Jeg kan og si at han gutten fra Somalia, var den eneste gutten som møtte opp i mine bursdagsselskaper på barnskolen. Ingen andre gutter turte.

• Liker 1
Skrevet

det vil jeg aldri gjøre,vi er kristen ikke muslimer

Skrevet

Så de voksne sørger for at et uskyldig barn blir utestengt. Så sjarmerende.

• Liker 26
Skrevet

Så de voksne sørger for at et uskyldig barn blir utestengt. Så sjarmerende.

morsomt
Skrevet

Nå skal jeg komme med dagens funfact. Alle nordmenn er ikke kristne. :opplyser:

Jeg så forresten et intervju med Magdi i Karpe Diem en gang, hvor han sa at han ofte ventet med å si at han er muslim til folk hadde dannet seg et inntrykk av ham. For det var bedre å få høre at han var hyggelig og muslim, enn "han er hyggelig, men muslim." Noe han har veldig rett i, for mange har en tendens til å tro at alle muslimske menn hater det norske samfunnet, ser på norske kvinner som horer osv, mens kvinnene bare er noen undertrykte svake mennesker.

• Liker 14
Skrevet

morsomt

Morsomt? Fordi? Foreldrene bidrar jo her til mobbing! Utestenging er faktisk mobbing! Hadde du syntes det var morsomt hvis det i en klasse full av gutter kom inn ei jente som ingen av foreldrene ville at guttene skulle være venn med?

• Liker 12
Skrevet

Så sjarmerende du er.

Som ateister fikk jeg lov å leke med hvem jeg ville på barneskolen. Vi hadde et innkluderende miljø hvor folk var venner på kryss av religion og kultur. Heldigvis.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Diskriminering altså. Så modent.

Jeg har ikke opplevd det der, men den siste barneskolen jeg gikk på hadde vel flest innvandrere i byen, da den lå sentralt. Var ikke noe problem på i min klasse, som jeg vet om.

Synd at voksne mennesker viser barna sine at utestenging er greit.

Endret av Avi
  • Liker 5
Skrevet

Nå skal jeg komme med dagens funfact. Alle nordmenn er ikke kristne. :opplyser:

Jeg så forresten et intervju med Magdi i Karpe Diem en gang, hvor han sa at han ofte ventet med å si at han er muslim til folk hadde dannet seg et inntrykk av ham. For det var bedre å få høre at han var hyggelig og muslim, enn "han er hyggelig, men muslim." Noe han har veldig rett i, for mange har en tendens til å tro at alle muslimske menn hater det norske samfunnet, ser på norske kvinner som horer osv, mens kvinnene bare er noen undertrykte svake mennesker.

du er så blind,bare vent on 30 til 50 år da skjønner du ting,da er det nok forsendt
Skrevet

du er så blind,bare vent on 30 til 50 år da skjønner du ting,da er det nok forsendt

Så når jeg er seksti år skal jeg skjønne et eller annet jeg ikke skjønner nå? Hva er det? Og det heter "for sent".

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke heller forklare det for meg nå?

• Liker 3
Skrevet

Så når jeg er seksti år skal jeg skjønne et eller annet jeg ikke skjønner nå? Hva er det? Og det heter "for sent".

det kan du lure på

hilsen blå siden

Skrevet

godt jeg ikke lever den tiden,hadde bestefar sett hva som skjer her i landet...han ble nok skuffa

Skrevet

det kan du lure på

hilsen blå siden

Ah, du har vel ikke noe fornuftig svar egentlig. Jaja, du har jo 30-50 år på deg til å finne på noe?

• Liker 8
Skrevet

Hvis foreldrene bidrar til å utestenge et barn pga etnisitet og religion synes jeg det rett og slett er skammelig....

Dette er jo noe som bør tas opp i et foreldremøte på skolen så snart som mulig. Sånn driver man bare ikke på....

Hva ville de selv følt hvis de bodde i et annet land og barnet deres ble utestengt fordi det var norsk og kristen?

Er nok endel foreldre som bør ta seg en grundig kikk i speilet og tenke gjennom hva slags holdninger de vil videreføre til barna sine!

Blir sint når jeg hører slikt!

• Liker 6
Skrevet

Ah, du har vel ikke noe fornuftig svar egentlig. Jaja, du har jo 30-50 år på deg til å finne på noe?

er du norsk
Skrevet

For å svare på det ts spør om. Nei jeg tror absolutt ikke det er sånn det er over alt, og det er heller ikke sånn det skal være! Utrolig synd med foreldre som bidrar til å ekskludere barn. Det er jo slik man bidrar til å skape skiller allerede fra man er små.

• Liker 2
Skrevet

For å svare på det ts spør om. Nei jeg tror absolutt ikke det er sånn det er over alt, og det er heller ikke sånn det skal være! Utrolig synd med foreldre som bidrar til å ekskludere barn. Det er jo slik man bidrar til å skape skiller allerede fra man er små.

jeg er ikke intereset å blande helnorsk til halv norsk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...