Gå til innhold

Føler meg ikke velkommen hos kjæresten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ersj. Han bør da være gammel nok til å kunne si ifra om når han ønsker å være alene på en ordentlig måte. Men når du er der de dagene, og han ønsker å være alene litt. Er det da at han vil være alene over flere dager, eller kunne du dratt ut på byen i noen timer og kost deg mens han er hjemme alene og driver med det han liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monsterkid, jeg tror det er det at jeg lett kunne stukket ut noen timer så han fikk holde på med sitt, tror det er der det ligger, etterhvet som jeg tenker på det.

I dag ringte han forresten, han sa han savner meg veldig og gleder seg til å treffe meg, det er jeg så glad for å høre :) :)

Tror mye av problemet et at når vi først er sammen, så sittr vi stort sett bare der, sammen.. Om dere skjønner? Tror rett og slett at vi er nødt til å komme oss ut hver for oss, selv om vi er sammen de dagene det gjelder. Jeg tenkte ikke en gang over den litt onde sirkelen der, men jeg tenkte ikke over det før. Knekke han ikke tør å ville gjøre egne ting, mens jeg er der, så flipper det bare til slutt, fordi han ikke får gjort noe av det han føler for.

Det er synd dersom det er slik, for det er helt greit for meg at han stikker ut og gjør noe om kvelden selv om jeg er der, og samme med meg,kan like godt dra ut jeg også, men det har ikke skjedd så ofte. Dette vil jeg fikse, og jobbe med, han er verdt det :)<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monsterkid, jeg tror det er det at jeg lett kunne stukket ut noen timer så han fikk holde på med sitt, tror det er der det ligger, etterhvet som jeg tenker på det.

I dag ringte han forresten, han sa han savner meg veldig og gleder seg til å treffe meg, det er jeg så glad for å høre :) :)

Tror mye av problemet et at når vi først er sammen, så sittr vi stort sett bare der, sammen.. Om dere skjønner? Tror rett og slett at vi er nødt til å komme oss ut hver for oss, selv om vi er sammen de dagene det gjelder. Jeg tenkte ikke en gang over den litt onde sirkelen der, men jeg tenkte ikke over det før. Knekke han ikke tør å ville gjøre egne ting, mens jeg er der, så flipper det bare til slutt, fordi han ikke får gjort noe av det han føler for.

Det er synd dersom det er slik, for det er helt greit for meg at han stikker ut og gjør noe om kvelden selv om jeg er der, og samme med meg,kan like godt dra ut jeg også, men det har ikke skjedd så ofte. Dette vil jeg fikse, og jobbe med, han er verdt det :)<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Så bra at han savnet deg :) :)

Hva med å avtale en restaurant/kinodate med han en gang?

Bowling er også morro, og her kan man jo ta med seg venner.

Tror du har mye å vinne på at du ikke viser hvor usikker,sårbar og liten du føler deg når han ikke orker besøk lengre.

Menn elsker selvsikre kvinner som vet hva de gjør og eventuelt vil.

En gang for lenge siden gjorde jeg den feilen at jeg ble redd og usikker på hva daten min ville.

Jeg var 19 år, og ble sikkert oppfattet som desperat i løpet av den første uken (som også ble den siste)..

Men feilen min var at jeg tekstet og ringte fyren mens han hadde alenetid med venner..

Da det var over og ut med oss, så ga jeg totalt blaffen i han ;) Og levde livet.

Og tror du ikke han kom etter meg da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være teit, men jeg hadde dumpet han. Synes hele forholdet virker dødfødt når kjæresten din er lei av deg etter et halvt år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som at han er lei av deg i det hele tatt, det høres ut som han rett og slett har behov for alenetid, eller ikke takler at det er intenst sosialt i flere døgn uten pause. Det er veldig vanlig, selv såpass tidlig i et forhold, da det ikke har noe med forholdet å gjøre. Faktisk så vil jeg tro at det er ekstra ille i starten, for da er det mer "press" på at dere må ha det så fint sammen at det er vanskelig å slappe av.

Min første tanke var egentlig på plassen dere har til rådighet. Er det snakk om en bitteliten leilighet eller hybel? Har han et sted å trekke seg unna utenom badet? Sitter dere mer eller mindre oppå hverandre? Er dere 100% sammen når du er der, eller kan du sitte på KG mens han ser på et TV-program du ikke har interesse for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som at han er lei av deg i det hele tatt, det høres ut som han rett og slett har behov for alenetid, eller ikke takler at det er intenst sosialt i flere døgn uten pause. Det er veldig vanlig, selv såpass tidlig i et forhold, da det ikke har noe med forholdet å gjøre. Faktisk så vil jeg tro at det er ekstra ille i starten, for da er det mer "press" på at dere må ha det så fint sammen at det er vanskelig å slappe av.

Min første tanke var egentlig på plassen dere har til rådighet. Er det snakk om en bitteliten leilighet eller hybel? Har han et sted å trekke seg unna utenom badet? Sitter dere mer eller mindre oppå hverandre? Er dere 100% sammen når du er der, eller kan du sitte på KG mens han ser på et TV-program du ikke har interesse for?

Det er slik jeg og føler at problemet er, og nei, utenom soverom og bad så er det ikke noe sted å trekke seg tilbake på. V må gjøre mer forskjellige ting sammen, selv om vi sitter i samme stue, rett og slett. Jeg tror heller ikke han er lei av meg, det er vel kanskje det med press og forventninger. Jeg tror han tror at jeg forventer det skal være slik eller slik, men det er jo ikke helt rett.

Gleder meg til å snakke sammen med ham, få forholdet avslappet, gjøre slik at vi kan gjøre helt forskjellige ting i samme rom liksom. Tror det blir bra.. Har bare ikke tenkt over før at det har blitt slik, ikke før nå.

Dessuten ønsker jeg ikke å avslutte dette, er glad i ham, må prøve litt til......<br /><br /> Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest, mener du virkelig det? Takk, jeg ble rørt :) :) <br /><br /> Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg og føler at problemet er, og nei, utenom soverom og bad så er det ikke noe sted å trekke seg tilbake på. V må gjøre mer forskjellige ting sammen, selv om vi sitter i samme stue, rett og slett. Jeg tror heller ikke han er lei av meg, det er vel kanskje det med press og forventninger. Jeg tror han tror at jeg forventer det skal være slik eller slik, men det er jo ikke helt rett.

Gleder meg til å snakke sammen med ham, få forholdet avslappet, gjøre slik at vi kan gjøre helt forskjellige ting i samme rom liksom. Tror det blir bra.. Har bare ikke tenkt over før at det har blitt slik, ikke før nå.

Dessuten ønsker jeg ikke å avslutte dette, er glad i ham, må prøve litt til......<br /><br /> Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Jeg hadde ikke engang tenkt på å avslutte forholdet riktig enda. Prøv å glem den tanken! Jeg skjønner godt at det er ubehagelig for deg å ikke vite når du er velkommen og når du har overstayed your welcome, og det er flott at du ikke bare løper så fort ting blir ubehagelig. Det står det respekt av!

Jeg tror og håper at dette er noe dere kan finne ut av. Det vil bli mindre og mindre problem etterhvert som dere blir tryggere på hverandre uansett. Lykke til, og husk å si hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtten og alt jeg har fått her i tråden, føler meg allerede mer bevisst og sikrere på ting, nå har jeg en måte å angripe det på. jeg vil ikke miste ham, og han vil ikke miste meg, det har vi vært gjennom, men det har virkelig hjulpet å lage denne tråden, masse gode tips og støtte.

Skal oppdatere dere etterhvert, nå er ha kommer igjen fra jobb og vi får snakket litt om ting.

Det eneste jeg et litt usikker på, hvordan skal jeg invitere til det nye opplegget, få trygghet, gjøre ting for oss selv, vise at vi kan leve egne liv i samme stue osv... Det skjer kanskje bare av seg selv med den nye tankegangen? Vi skal snakke litt sammen om ting når vi ses, kanskje jeg skal ta det opp da, dette med forventninger, misforståelser, kommunikasjon, osv..<br /><br /> Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan dere skal gjøre det er litt avhengig av hvordan samtalen går, tenker jeg. Hva dere begge ønsker.

Kanskje det er best dere er sammen i bare 24 timer i strekk i starten? Eller kanskje planlegger at ene kvelden du er der så lager han en avtale med kompisene så han går ut mens du holder på med PCen eller hva du nå enn skulle ønske. Kan hende det vil føles godt for han å komme hjem til en leilighet hvor kjæresten venter! Ulike aktiviteter i samme rom, spesielt hvis det er ting som får han til å slappe av, som gaming eller andre ting han trives med å gjøre på egenhånd.

Egentlig prøve å leve som et samboerpar mens du er på besøk. De fleste samboere har ikke behov for å på liv og død gjøre ting sammen hele tiden, de gjør ofte forskjellige ting i samme rom. Det er en trygghet og kos i det, synes nå i allefall jeg. Hvis han synes det er vanskelig å snakke om, prøv å legge flere konkrete forslag på bordet og spør hva han synes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i grunn tenkt noe lignende ja, 24timer først, så ser en hvordan det går.

Jeg er også enig i det med aktiviteter som får han til å slappe av, det skal jeg foreslå for ham. Alt dette jeg har tenkt på må nok sies høyt, men det blir godt å snakke sammen, og prøve skikkelig igjen etter det, sammen. Vi må forstå hverandre.

Det at jeg etterhvett har en plan for ting gleder mg stort!! Da jeg startet denne tråden var jeg bare lei meg og rådløs. Nå er jeg ved litt mer godt mot, for å si det sånn, ser løsningen på ting, håper bare at dette kommer til å fungere!

Merker hvor lite jeg vil miste denne fyren..<br /><br /> Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har du blitt sammen med eksen min?? ;-)

Han var også sånn. Var hele tiden jeg som spurte "ja, men hva skal du i kveld da? Lyst på besøk..?" Følte meg skikkelig klengete, men ville jo være sammen med han (bare dumt han ikke følte det helt på samme måte,hehe) Han var også sånn person som måtte ha alenetid. Jeg orka ikke alenetid. :-P Dårlig match! Hehe. Men jeg tror det kan ordne seg for dere, men dere må prate sammen. Spørr han om ikke dere kan avtale på forhånd hvor lenge du skal være der f.eks? Du kan jo bare sende en melding og spørre om det passer at du kommer på fredag og overnatter til søndag, da er han jo liksom klar over hvor lenge du har planer om å være også kan kan si om det passer eller ikke. Da kan han hvertfall ikke klage på at du er der for mye, hvis dere har avtalt det!

Skjønner hva du mener med at dere bare "sitter der" Jeg og typen gjør mye av det vi og ;-) Ser på tv bare, eller slacker i sofaen. Dere kan jo f.eks gå en tur? Kjøre en tur? Dra på besøk til noen? Dra på kino? Bowling? Klatring? Trening sammen? Ofte er det litt "tiltak" å gjøre noe når man vanligvis ikke gjør noe, men det kan jo godt hende han vil sette pris på forslaget ditt!

Eksen min ville helst ikke gjøre noe sammen..Han ville gjerne rydde og fikse ting mens jeg satt i sofaen å følte meg "til pynt" (spurte mange ganger om jeg kunne hjelpe han med noe) men han trengte ikke hjelp.... Godt det forholdet er over! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok at vi trenger avtaler, rutiner, og først av alt en kjempegod prat, for det er så mange ting vi har misforstått med hverandre, uff.

Kjenner sommerfuglene eksplodere i magen min, nå er det ikke mange dagene til han kommer hjem og jeg skal på besøk til ham igjen. Da skal jeg ta med meg alle forslag og tips herfra, har tenkt masse, og funnet ut mer eller mindre hva og hvordan jeg skal si det, men er litt stressa og nervøs huff :-)

Ts..

Anonym poster: bcfa7cb4eb463cb2a7a0640dbac9a616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er han borte av gangen han kjæresten din da? hva jobber han med? Om han er vekke 14 dager så burde han jo savne deg....

Håper det ordner seg for deg TS :)

Anonym poster: 45c8b7ed9b0e8e401ada90907034dc1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som er helt avhengig av alenetid, og det er vanskelig å få til å fungere i et forhold, spesielt i starten. For min del er det ikke det at jeg ikke er glad i personen, eller ikke vil være sammen med den, men når man er vant til å være singel og alene, er det en veldig overgang til å plutselig ha noen der over flere dager, og at personen da er der hele tiden! Som andre har nevnt tidligere, er det ikke så lett å slappe av, man føler man må underholde og gjøre noe, snakke, osv hele tiden, og da klarer man ikke å slappe av som om man skulle ha vært alene.

Jeg vet ikke om du kjenner til introvert/ekstrovert begrepene, men det kan være lurt å sette seg inn i. Dette dreier seg ikke om sjenerthet slik amnge tror, men blant annet om hvordan en person lader opp batteriene igjen. En typisk introvert trenger tid i fred og ro, mens en typisk ekstrovert gjerne lader batteriene ved å være sammen med andre mennesker. Det har vært en del tråder her inne om introverte og forhold, og det er ganske mange introverte som er sammen med ekstroverte, og som har fint fungerende forhold.

Jeg tror det viktigste når man skiller seg på dette, er å ha veldig god kommunikasjon. Forklar til kjæresten din slik du har forklart det her, at han gjerne må få alenetid, men at han da må si i fra. Og at dere sammen fokuserer på at selv om man er i samme rom, må man ikke nødvendigvis tviholde en samtale i gang, eller i det hele tatt holde på med de samme tingene. Hvis du blir mer klar over hva han "sliter" med, er det også lettere for deg å ta hensyn, og hvis han vet at du er klar over "problemet", kan det være mye lettere for han å slappe skikkelig av når du er tilstede. For meg ser det viktigste her ut som at han må lære seg å kommunisere skikkelig om hva han føler og har behov for. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...