Gå til innhold

Føler meg ikke velkommen hos kjæresten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt rart problem, kanskje.. Kjæresten min gjennom et halvt år sier ikke i fra når han vil ha alenetid. Han og jeg bor 2timer fra hverandre, jeg er den som besøker ham fordi jeg bor med flere venninner, og han bor alene i selveid leilighet.

Siden det er 2timers reise og styr i forbindelse med det, har vi bare gjort det slik at når jeg har kommet til ham, så har jeg blitt i noen dager. Jeg er student og leser mye på egenhånd.

Plutselig i en krangel så sier han at jeg er der for mye, han føler seg kvelt, jeg er innpåsliten, og treig som ikke skjønner at han vil være alene. Vi snakket sammen og lovet at han skulle snakke med meg og si i fra når han trengte alenetid. Istede gjør han ikke det. Nå var jeg der et par dager i helgen, og det endte med en krangel hvor han sa "nå er jeg lei av å ha deg her...". Jeg reiste hjem, såret. I dag ringer han og spør "vil du ta deg en tur hit da eller...?" og jeg spør "er jeg invitert da".. "jada." sier han. Men jeg er ikke helt trygg på ham.. Er redd jeg skal sitte og føle at jeg har vært der for lenge, at jeg burde komme meg hjemover, at jeg ikke er velkommen.......

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg kan forstå behovet hans for alenetid, MEN at det kommer etter så kort tid skurrer litt for meg da.

At han blir lei av deg etter et par dager sier i alle fall mer en nok for meg. Dere har også bare vært sammen i 1/2 år, noe som oftest er litt rosenrødt og man IKKE får nok av hverandre.

Dere krangler allerede, sliter med kommunikasjon tydeligvis ..

Dette burde du ta opp med han også bør dere jo snakke om hvorvidt dette forholdet er liv laga i det store og hele.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med han, hva du føler, at du ikke føler deg velkommen.

Jeg jobber slik at jeg har fri mange dager i strekk, og da er jeg stort sett hos kjæresten min, og vi har gjort det slik at selv om jeg er der flere dager på rad, kan han gå å trene, eller være med kompiser, så gjør jeg mitt. Slik at vi ikke går oppi hverandre hele tiden, men at vi sørger for å få nok tid sammen også...

Kanskje dere kunne gjort noe lignende?

Anonym poster: 70786a2bc7284756673a2fdf2e9f1d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med han, hva du føler, at du ikke føler deg velkommen.

Jeg jobber slik at jeg har fri mange dager i strekk, og da er jeg stort sett hos kjæresten min, og vi har gjort det slik at selv om jeg er der flere dager på rad, kan han gå å trene, eller være med kompiser, så gjør jeg mitt. Slik at vi ikke går oppi hverandre hele tiden, men at vi sørger for å få nok tid sammen også...

Kanskje dere kunne gjort noe lignende?

Anonym poster: 70786a2bc7284756673a2fdf2e9f1d96

Ja. Det er jo noe slikt jeg og mener, selv om jeg er der kan han stikke å trene, være med kompiser osv. Vet ikke jeg, virker som han tror at når jeg er der, må vi gjøre alt sammen.. Vet ikke.. Får bare si det rett it neste gang vi snakker sammen, jeg føler meg ikke velkommen, det må han endre.<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om en av mine tidligere kjærester. Jeg skjønner akkurat hvordan det føles. Man klarer ikke slappe av og er livredd for å bli for lenge. Hele situasjonen blir vanskelig å forholde seg til. Dette var en av mange grunner til at forholdet røk. Jeg kan ikke være sammen med en mann jeg ikke stoler på, og jeg kan ikke stole på en mann jeg ikke klarer å kommunisere med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner om en av mine tidligere kjærester. Jeg skjønner akkurat hvordan det føles. Man klarer ikke slappe av og er livredd for å bli for lenge. Hele situasjonen blir vanskelig å forholde seg til. Dette var en av mange grunner til at forholdet røk. Jeg kan ikke være sammen med en mann jeg ikke stoler på, og jeg kan ikke stole på en mann jeg ikke klarer å kommunisere med.

Ja sant! Man blir sittende er og lure på om man er gått fra kult besøk til påtrengende og innpåsliten, man finner ikke sin plass, og blir bare sittende og stresse innvendig. Og set er vanskelig å snakke om det, for jeg vil bare spørre "har jeg vært her for lenge, skal jeg dra hjem?" noen ganger har jeg spurt, men alltid fått til svar "neida, nei å nei, selvsagt ikke, blabla", men så mener han egentlig ja...

Hvordan skal jeg kunne stole på ham igjen? Hvordan skal han gi meg trygghet igjen? Er det noe jeg selv kan gjøre her? Jeg føler egentlig ikke at det er noe jeg kan gjøre, annet enn å gå når jeg føler at jeg har vært der for lenge, men det er jo egentlig bare trist.. Slapper jo aldri av da... <br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det når vi kranglet, men han mener det også... Det vet jeg.. Gruer meg til neste gang jeg skal dit, det må jo være feil følelse.. Vet ikke, håper vi klarer å snakke sammen.

Flere som har innspill, så bare kom med de.<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo aldri noe moro å ikke føle seg velkommen, hvertfall når det er hos kjæresten sin. Han skal jo være glad for at du er hos han, så det han sa var å skyte seg selv i foten. Han må jo forstå at du blir usikker og mister litt tillit. Det kan jo være at det var noe han sa i kranglens øyeblikk, men samtidig må man være litt obs på å ikke gå over streken å si noe som svekker tilliten. Du kunne ha tatt en liten alvorsprat med han, og spør litt hvordan han føler ting går. Deretter kan du jo evt. foreslå at han kan møte kompiser å gjøre litt andre ting selvom du er der i et par dager? Det ordner seg nok skal du se :) Tror ikke han vil miste deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hanna, skal gjøre det. TAkker for alle innspill og råd i tråden her. Jg vil ikke miste ham heller, vi må lære å snakke sammen, samarbeide og ja.. Få ting til. Jeg er glad i ham. Og ja... Jeg mener også at han skal være glad når vi er sammen, det gir meg dårlig selvtillit hvis han ikke er glad, ikke ønsker meg der, osv. Det er vondt, det skal jo være kjæresten min.<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hanna, skal gjøre det. TAkker for alle innspill og råd i tråden her. Jg vil ikke miste ham heller, vi må lære å snakke sammen, samarbeide og ja.. Få ting til. Jeg er glad i ham. Og ja... Jeg mener også at han skal være glad når vi er sammen, det gir meg dårlig selvtillit hvis han ikke er glad, ikke ønsker meg der, osv. Det er vondt, det skal jo være kjæresten min.<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Det skjønner jeg veldig godt, du får bare fortelle han rett som det er, så får han det svart på hvitt. Kanskje det får han på bedre tanker og kommer til å innse at det var veldig dumt av han! Alle kan ha slike "faser" i forhold, tidlig eller ei.. Ikke ta sorger på forskudd, jeg tror dette var bare en liten filleting fra hans siden, og nok en gang det ordner seg :) Han har jo valgt å være kjæresten din, tenk på det! Det er jo veeldig positivt spør du meg, så får du bare heve deg litt over den kommentaren hans med tiden, samtidig som at du fortjener en god forklaring på akkurat det han sa. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt hjemme noen helger på rad og sett om han savnet meg eller ikke. Hvis ikke så er jo ikke forholdet liv laga. Du kan jo lage noen planer med venninner, en helgetur o.l., jeg mener ikke at jeg ville sittet hjemme alene på rommet og sturet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er gode, råd og oppmuntring i fleng :) jeg er ganske opptatt frmover med jobb og venner, har avtalt en del bursdager og slikt, så i ses lite uansett. Jeg er bare redd for at han ikke ender opp med å savne meg, det hadde vært helt forferdelig.. Men jeg skal ikke ta sorgens på forskudd, det er feil!

Ts<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Er det vanlig altså at en mann må ha alenetid, selv om han er i et forhold? :gjeiper:

Har aldri vært slik med han jeg er sammen med nå.

Han ser så fram til å komme hjem fra jobb, og til jeg er ferdig på jobb osv.

Så jeg tenker vertfall at om en mann virkelig elsker kvinnen sin, så ønsker han henne ivertfall ikke bort :)

De som gjør det kan nemlig ikke være forelsket nok.

Husker en fyr jeg datet for 3 år siden *Grøss* :gjeiper: Og han var fryktelig opptatt av alenetid og mye kompissamvær.

Da vi egentlig hadde avtaler om å finne på noe, så brøt han dem til fordel for kompissamvær.

Glad vi aldri endte opp som et par i dag! :smilorange:

Er nemlig ikke helt gira på slike typer som kun tenker på sitt eget ve og vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starlit, høres ut som du har et forhold du er lykkelig i, så bra :)

Skulle ønske jeg var mer ønsket hos kjæresten min, men vi får se. Han er uansett borte med jobben en stund, og når han kommer igjen har jeg mye å gjøre. Håper han savner meg..<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns også det er merkelig at han blir lei av deg etter en så kort tid, det lover ikke bra.

Da jeg var sammen med eksem min var jeg lik, han kom på besøk til meg, han bodde 3 timer unna, og han ble gjerne over helgen, men jeg synes det ble altfor mye med 3 dager. Jeg gruet meg nesten litt til han kom, men alikevell inviterte jeg han. og vi bodde sammen senere, vet ikke hvorfor jeg flyttet inn til han, men han var sjeldent hjemme, derfor jeg holdt ut, men forholdet knakk sammen etter hvert, jeg elska han overhodet ikke!

Min nåværende mann elsket jeg å ha besøk av, og han elsket å ha besøk av meg. han var hos meg i en uke, men så måtte han hjem i 3 dager pga jobb, da begynte jeg å gråte, jeg savnet han allerede før han reiste. SLIK er det nyforelskelse skal føles, og slik var vi ganske lenge, skal jeg reise vekk i to uker så er jeg fortsatt litt på gråten, tanken på å være borte fra han så lenge.. og vi har vært sammen i 3 år.

Dere har vært sammen i ett halvt år, og han blir lei av deg etter 2 dager, hvordan tror du selv det vil utvikle seg? alle vil ha alene tid, men etter to dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Huh? Er det vanlig altså at en mann må ha alenetid, selv om han er i et forhold? :gjeiper:

Har aldri vært slik med han jeg er sammen med nå.

Han ser så fram til å komme hjem fra jobb, og til jeg er ferdig på jobb osv.

Så jeg tenker vertfall at om en mann virkelig elsker kvinnen sin, så ønsker han henne ivertfall ikke bort :)

De som gjør det kan nemlig ikke være forelsket nok.

Husker en fyr jeg datet for 3 år siden *Grøss* :gjeiper: Og han var fryktelig opptatt av alenetid og mye kompissamvær.

Da vi egentlig hadde avtaler om å finne på noe, så brøt han dem til fordel for kompissamvær.

Glad vi aldri endte opp som et par i dag! :smilorange:

Er nemlig ikke helt gira på slike typer som kun tenker på sitt eget ve og vel.

På dette punktet er nok folk ganske ulike. Nokre treng mykje åleinetid, andre treng det ikkje i det heile. Å "matche" kvarandre på dette punktet er nok ganske viktig for å få eit godt forhold. Vi har begge stort behov for åleinetid, men vi er ganske flinke til å gi kvarandre det sjølv om vi er i same rom. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starlit, høres ut som du har et forhold du er lykkelig i, så bra :)

Skulle ønske jeg var mer ønsket hos kjæresten min, men vi får se. Han er uansett borte med jobben en stund, og når han kommer igjen har jeg mye å gjøre. Håper han savner meg..<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Det tror jeg nok at han gjør :)

Kan jo hende han synes det er tiltrekkende at du ikke er altfor tilgjengelig for han.

Du får gi han litt tid, samtidig som at du lever ditt liv og gjør dine ting.

Og om han ikke skulle være interessert får det bare bli hans tap.

Krysser værtfall fingerene for at det løser seg for dere, og at kjærligheten blomster opp fram mot jul ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare dette ordner seg, er jo glad i gutten. Håper vi finner vår måte å fikse dette på. Takk for at dere kommer med innlegg her :)

Ts<br /><br /> Anonym poster: 64422967da8082a03b4fd172f96d3767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...