Gå til innhold

Bør jeg gå ut av Jehovas vitner?


Helge1

Anbefalte innlegg

Jeg er et passivt medlem av Jehovas vitner som ikke lever etter JV's normer. Feks skal jeg ha sex i dag utenfor ekteskapet. Syntes dere bare at jeg skal sjule det eller bør jeg gå ut Av Jehovas vitner for godt. Jeg har jo ikke kontakt likevel. Men jeg vil miste familien. Er det verdt det? De skader meg ikke. Syntes dere jeg bare skal ha sex uten å si noe og ikke gå på møter og beholde mor og far. Jeg tror nemlig ikke på dommedag lenger. Ikke helvete heller. Blir jeg dømt av Jehova Gud tror jeg fortsatt på at det bare blir straff i form av ikke eksistens verken her eller der. Jeg angrer nemlig ikke på at jeg har sex med kjæresten. Vi skal kanskje gifte oss senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg blir sint av sånne sekter. Hvilken familie kan kutte kontakten med barna/søsknene sine bare fordi de ikke tror på det samme som dem? Tror du ikke, så tror du ikke, og vil du ha sex, så har du sex! Men vet ikke hva jeg skal råde deg til å gjøre. Utfallet blir jo det samme om du melder deg ut som om du blir fersket i å "bryte reglene". Arg, kjenner jeg ble skikkelig forbannet på dine vegne!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sint av sånne sekter. Hvilken familie kan kutte kontakten med barna/søsknene sine bare fordi de ikke tror på det samme som dem? Tror du ikke, så tror du ikke, og vil du ha sex, så har du sex! Men vet ikke hva jeg skal råde deg til å gjøre. Utfallet blir jo det samme om du melder deg ut som om du blir fersket i å "bryte reglene". Arg, kjenner jeg ble skikkelig forbannet på dine vegne!

Ikke la deg rive med... "Helge1" har trollet rundt dette her på forumet lenge og er ikke mere døpt vitne enn jeg er statsminister... Aner virkelig ikke hvilken misjon hun/han har med disse postene men synes de er rimelig usmakelige til tider :pisk:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la deg rive med... "Helge1" har trollet rundt dette her på forumet lenge og er ikke mere døpt vitne enn jeg er statsminister... Aner virkelig ikke hvilken misjon hun/han har med disse postene men synes de er rimelig usmakelige til tider :pisk:

Skjønner ikke hvorfor folk skal trolle om sånnt. Han må da ha litt mer fantasi enn som så! Hvis noen skal trolle så må de da ihvertfall trolle noe morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal trolle om sånnt. Han må da ha litt mer fantasi enn som så! Hvis noen skal trolle så må de da ihvertfall trolle noe morsomt!

Hadde noe dialog i vinter med h*n på PM og det er aldri samme historie to ganger... H*n har åpenbart noe imot JV og det er greit nok men å spekulere i forskjellige tragiske scenariorer for å få forumsympati blir bare småekkelt...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen inlegg er det kun snakk om å få ha sex, i andre utgir h*n seg som utstøtt fordi han hadde sex, i andre er han redd for å bli ensom og utsøtt hvis han har sex - kort oppsummert - det henger ikke på greip i det hele tatt... Eneste fellesnevneren er nettopp - sex

http://forum.kvinneg...ic=633392&st=20

http://forum.kvinneg...howtopic=633571

http://forum.kvinneg...howtopic=633368

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et passivt medlem av Jehovas vitner som ikke lever etter JV's normer. Feks skal jeg ha sex i dag utenfor ekteskapet. Syntes dere bare at jeg skal sjule det eller bør jeg gå ut Av Jehovas vitner for godt. Jeg har jo ikke kontakt likevel. Men jeg vil miste familien. Er det verdt det? De skader meg ikke. Syntes dere jeg bare skal ha sex uten å si noe og ikke gå på møter og beholde mor og far. Jeg tror nemlig ikke på dommedag lenger. Ikke helvete heller. Blir jeg dømt av Jehova Gud tror jeg fortsatt på at det bare blir straff i form av ikke eksistens verken her eller der. Jeg angrer nemlig ikke på at jeg har sex med kjæresten. Vi skal kanskje gifte oss senere.

Tror heller du bør jobbe litt med å sy sammen historiene dine litt bedre i din søken etter oppmerksomhet og sympatier. I februar skrev du dette:

"Skrevet Helge1 på 23 februar 2012 - 04:50

Høres ut som den Jehovas vitner. Jeg har vært det ble utstøtt bare fordi jeg trengte sex utenom før ekteskap. Faen heller, jeg knuller hvem jeg vil og skal aldri mer tibake."

Endret av sofiemyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen inlegg er det kun snakk om å få ha sex, i andre utgir h*n seg som utstøtt fordi han hadde sex, i andre er han redd for å bli ensom og utsøtt hvis han har sex - kort oppsummert - det henger ikke på greip i det hele tatt... Eneste fellesnevneren er nettopp - sex

http://forum.kvinneg...ic=633392&st=20

http://forum.kvinneg...howtopic=633571

http://forum.kvinneg...howtopic=633368

Lite oppfinnsom med andre ord!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge1:

Når du holder på som du gjør rundt på forumet her så skader du saken til de som faktisk opplever det du sikter til. Og det kan være alvorlig nok, jeg kjenner selv personer som har gått ut og som har opplevd nettopp å bli kuttet ut både av familie og nettverk.

Disse menneskene trenger støtte, forståelse fra omgivelsene og at folk bryr seg om dem. De trenger ikke å bli oppfattet som useriøse sytepaver slik du fremstiller gruppen gjennom det du gjør.

OK?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jøss, planlegger dere å ha sex på forhånd? Med andre ord ikke mye spontanitet i det forholdet ;)

Å ikke tenke på sex kaller du uspontant..? haha... nå lo jeg godt!

Dere bare finner på ting på hvorfor gode ting egentlig er onde og grusomt

"nei,jeg venter på sex til jeg er gift..vil ikke gå rundt og tenke på å ha sex! da blir det såå mye mindre spontant!"

"Jul? uff,det handler jo bare om gaver, tenk så fælt a!"

"bursdag? husker du ikke om han som ble halshøgd den ene gangen? nei, vi er ikke så falske at vi bare kjøper gave en gang i året når vi MÅ vi!!"

jada du, fortsett å fortelle deg selv det!

Anonym poster: 45bde4bfe1018a22b3875fa3d9779ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke tenke på sex kaller du uspontant..? haha... nå lo jeg godt!

Dere bare finner på ting på hvorfor gode ting egentlig er onde og grusomt

"nei,jeg venter på sex til jeg er gift..vil ikke gå rundt og tenke på å ha sex! da blir det såå mye mindre spontant!"

"Jul? uff,det handler jo bare om gaver, tenk så fælt a!"

"bursdag? husker du ikke om han som ble halshøgd den ene gangen? nei, vi er ikke så falske at vi bare kjøper gave en gang i året når vi MÅ vi!!"

jada du, fortsett å fortelle deg selv det!

Anonym poster: 45bde4bfe1018a22b3875fa3d9779ec2

Les hele tråden - det var et "flåsesvar"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg er et passivt medlem av Jehovas vitner som ikke lever etter JV's normer. Feks skal jeg ha sex i dag utenfor ekteskapet. Syntes dere bare at jeg skal sjule det eller bør jeg gå ut Av Jehovas vitner for godt. Jeg har jo ikke kontakt likevel. Men jeg vil miste familien. Er det verdt det? De skader meg ikke. Syntes dere jeg bare skal ha sex uten å si noe og ikke gå på møter og beholde mor og far. Jeg tror nemlig ikke på dommedag lenger. Ikke helvete heller. Blir jeg dømt av Jehova Gud tror jeg fortsatt på at det bare blir straff i form av ikke eksistens verken her eller der. Jeg angrer nemlig ikke på at jeg har sex med kjæresten. Vi skal kanskje gifte oss senere.

Du tror ikke på helvete heller? Men det gjør jo ikke Jehovas vitner heller... I don't understand?

Anonym poster: a3e51237f41f4f9ab35be1bd340c15e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...