Gå til innhold

Utelukkelse av Jehovas vitner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nylig utstøtt eller ekskludert som Jehovas vitner sier nå. Jeg savner familien min men jeg kjenner reglene. Familien vil gjærne være sammen med meg, men i følge bibelen så regnes de da delaktige i mine synder og de også blir utelukket, så de kan ikke ha kontakt og det respekterer jeg. Jeg er klar over at det jeg gjorde ville føre til ekskludering men det var mer fristende å være sammen med jenta om natta og knulle så jeg valgte da bort familien, og de virkelige ofrene er familien. JV tror nemlig at de er de eneste som vil overleve den kommende overnaturlige inngripen fra gud som kalles Harmageddon. De må følge sin samvittighet og bryte kontakten noe jeg er klar over. Det er ensomt men jeg har gode venner og ei dame. Det stilles strenge krav i bibelen mellom forhold mann - kvinne og sex, men vil man ikke leve etter bibelen så må man ut. Dette kan sammenlignes med et oplitisk parti. følger man ikke reglene i partiet så må man ut. Det er ikke jeg som har mistet familien - det er familien som har mistet meg. Dette er sannheten om utelukkelse. Men jeg kommer ikke tilbake.

Skrevet av Helge - et utelukket Jehovas vitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nylig utstøtt eller ekskludert som Jehovas vitner sier nå. Jeg savner familien min men jeg kjenner reglene. Familien vil gjærne være sammen med meg, men i følge bibelen så regnes de da delaktige i mine synder og de også blir utelukket, så de kan ikke ha kontakt og det respekterer jeg. Jeg er klar over at det jeg gjorde ville føre til ekskludering men det var mer fristende å være sammen med jenta om natta og knulle så jeg valgte da bort familien, og de virkelige ofrene er familien. JV tror nemlig at de er de eneste som vil overleve den kommende overnaturlige inngripen fra gud som kalles Harmageddon. De må følge sin samvittighet og bryte kontakten noe jeg er klar over. Det er ensomt men jeg har gode venner og ei dame. Det stilles strenge krav i bibelen mellom forhold mann - kvinne og sex, men vil man ikke leve etter bibelen så må man ut. Dette kan sammenlignes med et oplitisk parti. følger man ikke reglene i partiet så må man ut. Det er ikke jeg som har mistet familien - det er familien som har mistet meg. Dette er sannheten om utelukkelse. Men jeg kommer ikke tilbake.

Skrevet av Helge - et utelukket Jehovas vitne.

Jeg vil vel heller si det omvendt. At du er offeret. du kunne ikke velge bort under oppvekst. Dine foreldre og de andre voksne kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel heller si det omvendt. At du er offeret. du kunne ikke velge bort under oppvekst. Dine foreldre og de andre voksne kunne.

jeg er 34 år. Hvis jeg ville hadde jeg fri vilje til å kutt som 10åring hvis jeg ville. De som kutter tidlig er gjære rundt 14år. Men jeg hadde iver inntil for to år siden og er nylig utelukket. Barn kan også velge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :klem:

Jeg må si det er litt av en barmhjertig Gud det tilbes hos JV.

Som jeg sa - de følger sin samvittighet og dette respekterer jeg. savner jeg familien så er jeg velkommen til å bli gjenopptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at man kan tolke bibelen så feil som enkelte trosretninger gjør, for ingen mennesker på jorden skal dømme andre mennesker, og jeg tror ikke Gud dømmer en heller. Jeg anser Gud som den opptimale kjærlighteskraften, og den inneholder ikke fordømmelse.

Dømte Jesus noen mennesker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 34 år. Hvis jeg ville hadde jeg fri vilje til å kutt som 10åring hvis jeg ville. De som kutter tidlig er gjære rundt 14år. Men jeg hadde iver inntil for to år siden og er nylig utelukket. Barn kan også velge

Hvor lett er det for et barn å velge?

Barnet er oppvokst med en type liv. Barnet er knyttet til foreldre og andre. Barn er lojale mot foreldre.

Jeg tror du skal bli så gammel og så moden at du er i stand til å se og tenke selv. Selv da så kan man ikke forvente at en f.eks. 17-åring har styrke nok til å bryte. Du bryter jo ikke bare med en tro, men alle menneskene rundt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at man kan tolke bibelen så feil som enkelte trosretninger gjør, for ingen mennesker på jorden skal dømme andre mennesker, og jeg tror ikke Gud dømmer en heller. Jeg anser Gud som den opptimale kjærlighteskraften, og den inneholder ikke fordømmelse.

Dømte Jesus noen mennesker?

Ja, Jesus dømte noen. de Religiøse lederne. Han sa at de hadde djevelen fil far. Og det er ikke vitnene som dømmer menneskene, de lar bibelen gjøre det for dem. de fungerer som videreformidlere. men som sagt - jeg er ekskludert og det skal jeg fortsette med. men når vitnene vier hele livet sitt for det å gå fra dæør til dør så syntes jeg dere skal vite sannheten selv om jeg er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at man kan tolke bibelen så feil som enkelte trosretninger gjør, for ingen mennesker på jorden skal dømme andre mennesker, og jeg tror ikke Gud dømmer en heller. Jeg anser Gud som den opptimale kjærlighteskraften, og den inneholder ikke fordømmelse.

Dømte Jesus noen mennesker?

Enig.

Til TS: Lykke til :) Håper ting ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. :(

skulle nesten tro det fantes en støttegruppe for mennesker som har blitt kastet ut av sekten...

er jo utrolig mange som har opplevd det samme som deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. :(

skulle nesten tro det fantes en støttegruppe for mennesker som har blitt kastet ut av sekten...

er jo utrolig mange som har opplevd det samme som deg :(

Mange har opplevd det samme som meg og ettersom jeg ikke er noen motstander av JV og der bruker over en milliard timer i året på forkynnelse, så vil jeg bare at dere skal forstå dem bedre. det fortjener de når de arbeider så iherdig. De mener alt godt, så vil dere ikke, så bare avvis dem høflig.som dere skjønner er jeg et utelukket vitne som forteller det sånn som det egentlig er. Jeg bare syntes at så mye anstrengelse for tjener det. Men jeg kommer alltid til å være utstøtt. jeg kommer ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

:klappe:

Kom deg ut og nyt verden!

Jeg er ikke heeelt anti religion, men JV er en sekt som lever i sin egen boble, og som ikke lar andre komme inn. De lukker dørene helt.

Om familien din virkelig elsket deg ville de ikke snudd ryggen til.

I mine øyne er det du som har blitt befridd. Og er det ikke som man sier for de som tror på gud, at dette er guds vilje, og at gud vil at du skal gjøre noe annet enn det du gjorde før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hvordan fant de ut at du hadde sex utenfor ekteskap?

Jeg sa det selv siden jeg vet at alt kommer for en dag likevel. Men vi bare fortsetter å knulle vi. Jeg føler at sex med kjæresten fyller tomrommet. Men vi har lyst til å gifte oss senere. Men vi gjør det borgelig.

Endret av Helge1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blackbird

Du sa at bibelen er selvmotsigende i linken din. Stygt å lyve? Er ikke enig selv om jeg er ekskludert. Der lyver du.

tror du fremdeles at bibelen er guds ord??

isåfall bør du følge det som står der.

jeg tror ikke bibelen er guds ord, så jeg er ikke forpliktet til å følge alt som står der. bibelen er litteratur på lik linje med all annen litteratur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du fremdeles at bibelen er guds ord??

isåfall bør du følge det som står der.

jeg tror ikke bibelen er guds ord, så jeg er ikke forpliktet til å følge alt som står der. bibelen er litteratur på lik linje med all annen litteratur.

Ja, troen er der sterkt men jeg har selv begynt å tvile på denne dommedagen kalt Harmageddon, om den kommer i det hele tatt så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Er litt forvirret. Men at bibelen er guds ord tror jeg, ja. Vi får se hva framtiden bringer. Blir jeg dømt så blir jeg det. De fleste som "kutter ut" fortsetter å tro at det er sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...