Gå til innhold

dama til kompisen min nekter ham å ha kontakt med meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min har en venninne som han har bittelitt kontakt med, som han har kjent fra han var ungdom/ung voksen. Vi snakker altså over 35 år tilbake, og da jeg traff han hadde vennskapet vart i rundt 16 år. Han har ligget med henne - dette var leeeeeenge før han traff meg. Det kunne ikke falle meg inn å kreve at han skulle avslutte det vennskapet. Jeg har truffet henne og hun er en hyggelig dame. Absolutt ingen trussel. Hvorfor skulle hun være en trussel? Om de ville ha hverandre så hadde de vel vært sammen.

Edit: glemte del av en setning

Endret av Havbris
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg stiller meg til min samboers venninner kommer helt an på hvordan de stiller seg til meg. Den første venninnen jeg fikk høre om var hans tidliger samboer. Henne fikk jeg møte før vi i det heletatt var blitt kjærester. Før jeg møtte henne første gang var jeg usikker og håpet vel egentlig dama var stor som et berg og stygg som et troll. Men neida. Hun var nydelig. Har vært model, er yngre enn meg og har verdens vakreste personlighet. Men jeg skjønte at all spenning og kjemi mellom henne og min samboer var borte. Hun har nå blitt min aller beste venninne.

En annen venninne av ham jeg skulle møte ble det helt anderledes med. Hun gikk aktivt inn for å ignorere meg, tok stadig vekk på ham og satt seg gjerne mellom oss om hun fikk anledning. Prøvde jeg å si noe bare avbrøt hun og henvendte seg til samboeren min. Hun snakket i vei om hans tidligere forhold, ONS osv. Jeg ga henne flere sjanser, inviterte henne hjem til oss osv men oppførselen hennes endret seg ikke.

Jeg gjorde det klart for min samboer at denne dama ville jeg ikke ha noe mer med å gjøre. Jeg sa at han fikk gjøre som han ville i forhold til å ha kontakt med henne men spurte også om hva slags venn han syntes hun var når hun gikk inn for å ødelegge forholdet hans. Tror det var en liten tankevekker for ham for etter dette har kontakten mer eller mindre opphørt. De få gangene de har kontakt nå er når hun inviterer ham ut på kaffe el. Det er helt uproblematisk for meg så lenge jeg slipper å være med.

Jeg har ingen rett til å kreve hvem samboeren min skal omgås eller ikke men jeg kan bestemme selv hvem jeg vil omgås.

Nå vet ikke jeg hva du evt har gjort TS for å få kjæresten hans til å nekte ham kontakt med deg. Kanskje har du ikke gjort noe som helst men du skriver jo at dere har en flørten tone. Er dette noe kjæresten hans har plukket opp på? Sriver du f eks smser eller meldinger til ham på facebook som hun kan ha reagert på? Jeg synes altså det er helt feil å nekte noen kontakt men kan du ha spilt noen rolle selv for at det har blitt sånn? Forøvrig synes jeg det høres ut som en god ide å invitere dem begge men legg av deg den flørtene tonen om du ønsker at vennskapet skal bestå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dama hans... 15 år er lang tid og har ingenting blomstret mellom dere til nå så er det meget tvilsomt at det vil det i fremtiden...! Men som andre sier, så er det kanskje greit om du forsøker og få til et møte med denne dama så hun ser at du ikke er noe trussel...! Men han burde heller ikke akseptere at hun "nekter" han og møte deg.. Det blir også for dumt igjen spør du meg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått litt på den andre siden enn deg TS. Jeg har vært der at jeg ville nekte kjæresten kontakt med en venninne. Eller, ikke egentlig det, men øsnket at han selv skulle droppe kontakten. Men grunnen for meg var at han hadde vært håpløst forelsket i sin venninne frem til dagen han møtte meg.

Jeg fant ikke ut av dette før et år senere, men følte hele tiden at det var noe der ingen fortalte meg og til slutt var det hoved grunnen til at forholdet vårt endte. Og når det endte fikk jeg høre det at han kun en uke før vi ble sammen hadde sendt henne en mail der han sa han ville flytte langt unna om hun ikke ble sammen med han.

Men var flere ting som gjorde det vannskelig for meg. Jeg, til tross for min følse av at det var noe mellom dem, prøvde å få ting til å fungere. Jeg prøvde å bli kjent med henne, men hun viste ingen interesse ovenfor å bli kjent med meg. Og hun inviterte han stadig på besøk, der jeg faktisk fikk beskjed av kjærest en at jeg ikke kunne være med. Jeg godtok det, hun var hans beste venninne, og hun trengte sikkert å snakke. Men var tung når dette skjedde nesten hver uke.

Så jeg ble sjalu og usikker, og kan skjønne denne dama til din venns trang til å sperre deg ute om det er en flørtende tone. Men, (i hvertfall i min situasjon), kan ting løses lett ved å stoppe flørtene toner og prøve for deg å bli kjent med denne jenta. Om du skal være hans venn, så må du oppmuntre forholdet hans og prøve å bli kjent med dama, uten å gå over grenser. Vis interesse for henne og at du ikke er noen trussel, så kommer ikke hun til å ha noe i mot deg. ved mindre hun er av typen virkelig usikker og sjalu og ikke eier evne til å stole på kjæresten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at du, TS, har en flørtende tone med en kompis av deg - som har dame?

Du kunne ha løst dette på en ordentlig måte. Hadde du fra første stund tatt intiativ til at du gjerne ville møte henne også, så hadde nok mye vært løst nå. Noe av det verste du kan gjøre er jo å fremstå som mystisk, vakker - og at på til flørtene. Har dama hans ett lite snev av sjalusi i seg, vil varsellampene hennes begynne å blinke med en gang hun hører navnet ditt.

Og nei, jeg hadde ikke takla at typen min stadigvekk hang alene med ei dame han hadde rota med tidligere. Nå har jeg ikke det problemet, men eksen min ville så absolutt "være venn med eksen sin" og jeg fikk aldri møte henne, og det var sinnsykt plagsomt og vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er desverre slik at når dere har hatt sex, selv om det er aldri så lenge siden. Så er dere ikke bare venner, fordi venner ligger ikke sammen. I tillegg når den nye damen hans har lagt merke til at du prater til han på den måten, er det opplagt at enhver jente vil få deg fjernet fra hans omgangskrets.

Du blir nesten som en eks man ikke blir kvitt, mens som man må forholde seg til. Tro du.. Men det er ikke tilfelle. Saken er at du mest sannsyneligvis har nettopp pga sex`n med han og i tillegg den flørtete fremtoningen til han har blitt kuttet ut. Slik er det bare.

Tips til neste evt guttekompis i ditt liv, ikke ligg med han og flørt i ettertid. Så vil du se ting kan bli noget annerledes:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at du, TS, har en flørtende tone med en kompis av deg - som har dame?

Du kunne ha løst dette på en ordentlig måte. Hadde du fra første stund tatt intiativ til at du gjerne ville møte henne også, så hadde nok mye vært løst nå. Noe av det verste du kan gjøre er jo å fremstå som mystisk, vakker - og at på til flørtene. Har dama hans ett lite snev av sjalusi i seg, vil varsellampene hennes begynne å blinke med en gang hun hører navnet ditt.

Og nei, jeg hadde ikke takla at typen min stadigvekk hang alene med ei dame han hadde rota med tidligere. Nå har jeg ikke det problemet, men eksen min ville så absolutt "være venn med eksen sin" og jeg fikk aldri møte henne, og det var sinnsykt plagsomt og vondt.

^This. Skjønner ikke hvorfor folk syns det er rart at jenta blir sjalu når kjæresten og ei gammel venninne han i tillegg har beisa, fortsatt har en flørtende tone. Det er jo helt feil. Jada, 15 års vennskap bør respekteres, men hva med å respektere forholdet deres? Får kompisen din seg ei dame han vil holde på, og er veldig glad i, kutter man ut den flørtende tonen enda det kun bunner ut i vennskap. Det syns jeg egentlig sier seg selv.

Men hvis du vil opprettholde kontakten med denne kompisen din, bli kjent med kjæresten hans, og kutt ut å være den mystiske, pene jenta kjæresten hennes har pult før. Ingen liker pene, mystiske jenter som kjæresten har hatt sex med og i tillegg henger med, det er det bare å innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere siste. Jeg skulle ha vært relativt enig med dere, hadde det ikke vært for at ts skriver dette:

Hun har aldri truffet meg, men han sier at hun synes jeg er så pen og at hun er sjalu på meg.

En ting er å bli sjalu på noen man har truffet og ikke liker oppførselen til sammen med kjæresten. Noe ganske annet er å skaffe seg et bilde av noen man aldri har truffet i hode, og så dømme personen etter det. Da har man overhodet ikke respekt for 15 års vennskap.

Og hvordan skal TS klare å overbevise om at det ikke er noe annet enn vennskap, når de aldri har truffet hverandre :klo:

Jeg sier ikke at vennskapet mellom TS og hennes kamerat ikke bør endres når han får seg kjæreste, men jeg synes også at den nye kjæresten bør gi et langt vennskap en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner henne godt jeg og. Hadde mannen min hatt en flørtende tone med ei venninne han i tillegg hadde hatt sex med tidligere hadde jeg selvsagt ikke likt det.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet. Hvis de har vært venner i 15 år, å hadde det nok blitt dem om de hadde følt det slik Selv om de har hatt sex (så lenge det ikke er i det siste) vil ikke det ha noe å si. .

Jeg ville i det minste gitt dama en sjanse og møtt henne før hadde tatt dette opp med kjæresten. Og med bedre grunner enn at hun er pen og at de har en flørtende tone. Jeg har en flørtende tone med flere menn jeg, men det er jo absolutt ingenting mellom oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet. Hvis de har vært venner i 15 år, å hadde det nok blitt dem om de hadde følt det slik Selv om de har hatt sex (så lenge det ikke er i det siste) vil ikke det ha noe å si. .

Jeg ville i det minste gitt dama en sjanse og møtt henne før hadde tatt dette opp med kjæresten. Og med bedre grunner enn at hun er pen og at de har en flørtende tone. Jeg har en flørtende tone med flere menn jeg, men det er jo absolutt ingenting mellom oss.

TS her: de hadde sex for 6 mnd siden ca. Da var ikke han og jeg sammen, vi hadde en 3-ukers slutt-periode. Han vet ikke at jeg vet det.

Anonym poster: fbc69bddc22c04c2492501edc47cc672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

TS her: de hadde sex for 6 mnd siden ca. Da var ikke han og jeg sammen, vi hadde en 3-ukers slutt-periode. Han vet ikke at jeg vet det.

Anonym poster: fbc69bddc22c04c2492501edc47cc672

I forrige innlegg så var du venninna.. Her fremstiller du deg som dama... Nå må du bestemme deg..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: de hadde sex for 6 mnd siden ca. Da var ikke han og jeg sammen, vi hadde en 3-ukers slutt-periode. Han vet ikke at jeg vet det.

Anonym poster: fbc69bddc22c04c2492501edc47cc672

Que? TS her er venninnen og skriver det er lenge siden de hadde sex. Skal du trolle så vær i det minste litt kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: de hadde sex for 6 mnd siden ca. Da var ikke han og jeg sammen, vi hadde en 3-ukers slutt-periode. Han vet ikke at jeg vet det.

Anonym poster: fbc69bddc22c04c2492501edc47cc672

Jeg trodde ts var venninnen. Ikke at du var kjæresten?

Anonym poster: aecae7eb1fe57a10547e7818d36d35f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner henne godt jeg. Jeg ville ikke syntes det var Ok at kjæresten min var venner med ei han tidligere hadde pult å hatt en flørten tone med. Det er jo ingen vits det, fortid er fortid, fremtiden er du ikke en del av i deres liv.

Vil også legge til at dette er et problem for kjærestepar der den ene er usikker på seg selv eller partneren, er sjalu osv.

Min kjæreste har ingen kontakt med side tidligere lovebirds. Og han har ingen interesse av det heller siden det gjør meg usikker.

Det er ikke hans problem at du er usikker.

Anonym poster: 7d3fc9dcd47427f16fa393323ac3ecef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan det være en ide å invitere begge to på middag for å bli kjent? Så ser dama til kompisen at du ikke er en trussel.

Siden de har en flørtende tone så vil det vel neppe gjøre saken enklere for kjæresten å se de sammen? Med mindre de skal spille skuespill og legge om tonen seg i mellom helt, til ære for kjæresten da... Jeg tenker at en virkelig god kamerat flørter man kanskje ikke med, så hvis det er flørt og andre ting mellom dere så er det kanskje forståelig at hun ser deg som en mulig trussel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...