Gå til innhold

Hva betyr egentlig å "like" bilder på Fb?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Filleproletiet

Sant, men grunnen til at jeg ikke liker bildene til disse såkalte "kule" menneskene er simpelthen fordi de ikke legge ut ting som interesserer meg så veldig. Et bilde av en hytte, et bilde tatt fra en fest eller andre trivielle ting er ikke nok til at jeg orker å like bildet eller statusen, det må være litt mer substans i innholdet om jeg skal like det. Det er som oftest de seriøse, nerdete og særegne som legge ut ting som faktiske er interessante, og etter min mening er det de som er de virkelig kule menneskene :briller2: Og så "liker" jeg bildene vennene mine legger ut, bilder som jeg syns er fine.

Anonym poster: 82f673965c15b2f4ab69893b5748a1fd

True dat. Bifalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det betyr å like at den du kjenner legger ut bilde av seg,barna,huste,hunden,båten. du liker å følge dine venner og liker er å vise at du har sett bildene og syns dem er fin eller bare vil bekrefte at du liker å se hva som sjer hos dine venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg liker et bilde på fb- så liker jeg bildet!!! BILDET altså, trenger ikke å være en hawt person på bilde. Noenganger er det:morsomt, fint, søtt, tøft- jah...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Men bare for å få dette på det rene.

Hvis man liker et bilde av noen av motsatt kjønn som har vært litt uheldig med utseende så er det greit, men så snart personen ser bra ut så er det utelukkende seksuelt motivert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som "liker" bildene til andre på facebook, hva ligger det egentlig i det? Er det interesse og tiltrekning for denne personen, er det flørting?

Hva om dere er i et forhold? ser dere på fb som en arena til skjult flørting mens dere har kjæreste?

Jeg tenker at spesielt menn "liker" jenter sine bilder om det er fordi de er tiltrekt av dem og kanskje prøver å gjøre denne damen oppmerskom på dette ved å trykke på "liker".

Det er iallefall tydelig at fb skaper mye sjalusi gitt!

Har aldri oppdaget at f.book er en arena for flørt, selv om jeg har mange ekser på vennelista og både har poket og likt bilder, men samtidig har jeg deres koner/samboere på vennelista, også min fars barns nye kone. Det var jeg som inviterte damene til å bli venner med meg, selv om vi aldri har møttes, mest pga slike som deg som er utrygge og sjalue.

Jada, har også sendt mail til noen ekser /gamle venner. Men da har det vært så uskyldig at de har vist mailen og spurt om Alvina virkelig har rett i at det skjedde i 1943... Ikke verre enn det. Fikk svar, at det ikke kunne stemme. Og ingen av var født i førtitre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernekikkert

Det betyr: jeg liker dette.

He he, likte dette svaret :)

Både mannen min og jeg har FB, vi har mange felles venner, og noen hver for oss.

Jeg er aldri på hans konto, men ser jo bildene han liker uansett, og det er helt greit det,

han liker det han liker, jeg det jeg liker, være seg profil bilder eller bilder av middagen, mange rare

bilder på FB egentlig.

Har aldri tenkt at , håhåhå nå flirter jeg når jeg har

likt bilde av en venn eller båten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Folk har sikkert forskjellige motiver for å gi "likes" til bilder av deilige jenter. Men hadde jeg gjort det så vet jeg det er fordi jeg synes hun er tiltrekkende og ønsker at hun får vite at jeg tenker slik om henne, mao. som en form for flørt med en viss forhåpning om at hun synes dette er så komplimenterende og hyggelig at hun tar kontakt.

Men som sagt over kan det jo hende at folk "liker" slik de peller seg i nesa.

Tror dessverre dette er det mest ærlige svaret på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernekikkert

Tror dessverre dette er det mest ærlige svaret på spørsmålet.

Å neida du! Dette er det svaret til EN person som ser det slik.

Tror du jeg lyver når jeg sier at jeg ikke flirter når jeg liker ett bilde, temmelig ufint av deg

Så da flirtet jeg sikkert med katten også fordi jeg "likte" svaret hans..

Jaja, jeg er en flirt altså dere ..

Alle svarer slik de oppfatter ting, det er ingen fasit, noen flirter kanskje ved å like ett bilde,

jeg gjør det ikke, så enkelt og greit er det..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida du! Dette er det svaret til EN person som ser det slik.

Tror du jeg lyver når jeg sier at jeg ikke flirter når jeg liker ett bilde, temmelig ufint av deg

Så da flirtet jeg sikkert med katten også fordi jeg "likte" svaret hans..

Jaja, jeg er en flirt altså dere ..

Alle svarer slik de oppfatter ting, det er ingen fasit, noen flirter kanskje ved å like ett bilde,

jeg gjør det ikke, så enkelt og greit er det..

Flanør er mann og det er ikke du.

Ikke at menn er fast bestemt på å være utro men det er vel i bakhodet å tiltrekke seg potensielle elskerinner å ha i bakhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Flanør er mann og det er ikke du.

Ikke at menn er fast bestemt på å være utro men det er vel i bakhodet å tiltrekke seg potensielle elskerinner å ha i bakhånd.

Alle menn er heldigvis ikke helt like.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel ikke noe mer eller mindre enn at de liker bildet :klo:

Jeg kan like et bilde av et tre eller jeg kan like et bilde av et menneske. Betyr ikke at jeg har lyst å knulle verken treet eller mennesket som er på bilde....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trykker liker på et bilde når jeg liker et bilde. Det har ingen sammenheng med hvilke følelser jeg har for personen. Jeg liker situasjonen, hårklippen, naturen, hendelsen eller hva det nå er personen har postet bilde av. For meg har ikke det ingenting med flørting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bilder jeg liker - det har ikke med tiltrekning å gjøre. Om det er et fint bilde av ei venninne eller en kamerat, eller kjæreste, hund, blomst, insekt, reisemål - hva som helst, så liker jeg det. Hvis det er bilder av folk, portretter osv, så liker jeg dem hvis de er uttrykksfulle og gode bilder av den jeg kjenner. Det er særlig to venninner jeg blir glad av bildene til - hun ene er innmari fotogen, men har i tillegg bilder i så kule og rare settinger (kreativ, og venner og kjæreste med virkelig sans for sånt). Hun andre er helt normalt søt, egentlig, men har blitt en så mye lykkeligere person de siste årene at jeg blir glad av å se bildene hennes. Også liker jeg når folk legger ut bilder av ting de er interessert i, enten det er fotografering generelt, eller noe annet.

Om du har en kjæreste som "bare" liker bilder av lettkledde berter hvor halve puppen henger utafor, så ville nok jeg personlig blitt litt usikker. Men utover det synes jeg ikke en skal legge noe som helst i det...

Anonym poster: 172d3a7185c5fb802ae36b0001ac4308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre dette er det mest ærlige svaret på spørsmålet.

Det er jeg rimelig sikker på at det IKKE er!! Det er svar på hvorfor HAN liker bilder wink.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjernekikkert

Flanør er mann og det er ikke du.

Ikke at menn er fast bestemt på å være utro men det er vel i bakhodet å tiltrekke seg potensielle elskerinner å ha i bakhånd.

Jøss, er jeg ikke mann, så bra observert da gitt, bra du oppklarte den for meg!!!

Flanør er 1 mann, ikke alle menn mener det samme som han, det var det som var

poenget !

Mulig du tror at alle menn tenker det samme som deg og flanør.

Jeg er dame og jeg vet at ikke alle damer tenker likt som meg.

Spørsmålet var, hva likes på FB betyr, jeg har gitt mitt svar og det teller like mye som

alle andres meninger, mann eller kvinne !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen på min venneliste som poster bilder av pupper og lår, så vidt jeg har sett. Men mange er gode til å fotografere, noen reiser mye og noen er friluftsmennesker. Vakre bilder kan jeg godt like, uten at jeg ønsker å ha sex med motivet. Jeg flørter heller ikke med fjelltopper, elver, blomster eller epler.

Jeg kan også like lenker til fagstoff eller gode artikler, uten at jeg ønsker å knulle forfatteren. Men jeg liker ikke alt - er ganske selektiv på hva jeg gir "like" tilbakemelding på. Har noen på vennelista som oppdaterer med bilde flere ganger om dagen, alt fra jobb til middagsrett. Det synes jeg er totalt uinteressant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit.

Jeg må sende melding til alle venninner jeg har likt ting hos og fortelle dem at jeg ikke mente noe mer med det - bare så de slipper å bli skuffet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Flanør er mann og det er ikke du.

Ikke at menn er fast bestemt på å være utro men det er vel i bakhodet å tiltrekke seg potensielle elskerinner å ha i bakhånd.

Han skrev vel også at han ikke "liker" bilder når han er i forhold. Så hvorfor drar du frem utroskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...