Gå til innhold

Hva betyr egentlig å "like" bilder på Fb?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

De som "liker" bildene til andre på facebook, hva ligger det egentlig i det? Er det interesse og tiltrekning for denne personen, er det flørting?

Hva om dere er i et forhold? ser dere på fb som en arena til skjult flørting mens dere har kjæreste?

Jeg tenker at spesielt menn "liker" jenter sine bilder om det er fordi de er tiltrekt av dem og kanskje prøver å gjøre denne damen oppmerskom på dette ved å trykke på "liker".

Det er iallefall tydelig at fb skaper mye sjalusi gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Nå er heldigvis verken jeg eller mannen på Facebook, så vi slipper alt dette dramaet. Men er ikke å "like" et bilde egentlig bare en moderne måte å gi et kompliment på?

Er det ikke lov til å gi komplimenter til andre når man er i et forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinkerbell

Det betyr ikke mer enn at de liker bildet de ser. Det trenger ikke å bety at de liker deg eller at de vil noe mer. Egentlig så tror jeg "gjest" over har rett denne gangen, at det egentlig ikke betyr noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som "liker" bildene til andre på facebook, hva ligger det egentlig i det? Er det interesse og tiltrekning for denne personen, er det flørting?

Hva om dere er i et forhold? ser dere på fb som en arena til skjult flørting mens dere har kjæreste?

Jeg tenker at spesielt menn "liker" jenter sine bilder om det er fordi de er tiltrekt av dem og kanskje prøver å gjøre denne damen oppmerskom på dette ved å trykke på "liker".

Det er iallefall tydelig at fb skaper mye sjalusi gitt!

Vel, det er ikke for ingenting at fb nettopp har endret litt på logoen sin:

Mark_Zuckerberg.jpg

Endret av zimmy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg liker ikke alle mennene jeg "liker" bildene til, og flesteparten av mennene som "liker" bildene mine liker ikke meg.

Herlighet om forhold skranter eller påvirker det på noen som helst måte den negative veien av liking av bilder eller statuser så er det på tide å slette hele kontoen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trykker "like" når jeg syns at det er et fint bilde. En kul setting, en bra fjelltopp etc. Hvis jeg trykker "like" på bildet av en jente jeg har hatt følelser for før betyr det ikke at jeg har det fremdeles, men at det var et fint bilde, koselig at hun var ute på tur med ungen sin eller noe.

For meg er det bare en måte å si at jeg har sett bildet og at det var et ok/fint/hyggelig/søtt/koselig/interessant bilde. Det har ingenting med tiltrekning å gjøre i det hele tatt. Virkelig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som "liker" bildene til andre på facebook, hva ligger det egentlig i det? Er det interesse og tiltrekning for denne personen, er det flørting?

Hva om dere er i et forhold? ser dere på fb som en arena til skjult flørting mens dere har kjæreste?

Jeg tenker at spesielt menn "liker" jenter sine bilder om det er fordi de er tiltrekt av dem og kanskje prøver å gjøre denne damen oppmerskom på dette ved å trykke på "liker".

Det er iallefall tydelig at fb skaper mye sjalusi gitt!

Det er en meningsløs og braindead taktil handling. Som å klø deg på rumpa. Med stadig flere på FB betyr det stadig mer rumpekløing. Facebook gjør folk dummere, mer barnslige og uverdige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvis jeg vil flørte med noen eller vise interesse så foretrekker jeg å være litt mer direkte enn å trykke "liker" på et bilde på fb, sammen med kanskje 10 andre randoms.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg trykker "like" når jeg syns at det er et fint bilde. En kul setting, en bra fjelltopp etc. Hvis jeg trykker "like" på bildet av en jente jeg har hatt følelser for før betyr det ikke at jeg har det fremdeles, men at det var et fint bilde, koselig at hun var ute på tur med ungen sin eller noe.

For meg er det bare en måte å si at jeg har sett bildet og at det var et ok/fint/hyggelig/søtt/koselig/interessant bilde. Det har ingenting med tiltrekning å gjøre i det hele tatt. Virkelig.

Du er jente du vettu. Når du gjør det er det bare koslig. Når menn gjør det betyr det at de har lyst å ha sex med den som er på bilde. Tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heldigvis verken jeg eller mannen på Facebook, så vi slipper alt dette dramaet. Men er ikke å "like" et bilde egentlig bare en moderne måte å gi et kompliment på?

Er det ikke lov til å gi komplimenter til andre når man er i et forhold?

Vennskap er vel forskjellig fra FB-vennskap. Jeg kan godt gi en kompliment til ei venninne, og både hun og jeg vet at det er helt harmløst ment fra min side. Å trykke "like" på et bilde av en bekjent på FB er som å gi en kompliment til folk du ikke kjenner. Pleier du gjøre det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vennskap er vel forskjellig fra FB-vennskap. Jeg kan godt gi en kompliment til ei venninne, og både hun og jeg vet at det er helt harmløst ment fra min side. Å trykke "like" på et bilde av en bekjent på FB er som å gi en kompliment til folk du ikke kjenner. Pleier du gjøre det kanskje?

Ikke ofte. Men jeg hadde blitt overrasket om mannen min hadde blitt sjalu for det. Å gi komplimenter til andre er ikke nødvendigvis det samme som å flørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Jeg liker bare bilder og ting som legges ut av personer som ikke får så mye likes. Jeg vet ikke, får litt medfølelse for dem. Gidder ikke like sånn piss som som de "kule" legger ut. Ny leilighet som får 100 likes, eller sånn der "lik dersom du er gammal og stygg og husker hvordan nintendo så ut". Jada, vi skjønner at du har rundet 30 og er misfornøyd med deg selv. Det er ikke jeg, så like this! *drop-kick!*

Liker heller ikke bilder av damer som legger ut falsk ydmykhetsbilder, får 60 likes og bare; jeg er ikke sååå pen da, bububububu. Jeg har mer sympati med de venneløse "vennene" mine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte. Men jeg hadde blitt overrasket om mannen min hadde blitt sjalu for det. Å gi komplimenter til andre er ikke nødvendigvis det samme som å flørte.

Ok. Folk har sikkert forskjellige motiver for å gi "likes" til bilder av deilige jenter. Men hadde jeg gjort det så vet jeg det er fordi jeg synes hun er tiltrekkende og ønsker at hun får vite at jeg tenker slik om henne, mao. som en form for flørt med en viss forhåpning om at hun synes dette er så komplimenterende og hyggelig at hun tar kontakt.

Men som sagt over kan det jo hende at folk "liker" slik de peller seg i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ok. Folk har sikkert forskjellige motiver for å gi "likes" til bilder av deilige jenter. Men hadde jeg gjort det så vet jeg det er fordi jeg synes hun er tiltrekkende og ønsker at hun får vite at jeg tenker slik om henne, mao. som en form for flørt med en viss forhåpning om at hun synes dette er så komplimenterende og hyggelig at hun tar kontakt.

Men som sagt over kan det jo hende at folk "liker" slik de peller seg i nesa.

Men da regner jeg også med at du ikke hadde gitt "likes" hvis du er i et forhold, hvis det er det du legger i det. Jeg regner også med at menn i forhold som gir "likes" til andre kvinner, ikke deler din tankegang. Hvis de gjør det, så er det i tilfelle ikke rart det blir mye drama ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men da regner jeg også med at du ikke hadde gitt "likes" hvis du er i et forhold, hvis det er det du legger i det. Jeg regner også med at menn i forhold som gir "likes" til andre kvinner, ikke deler din tankegang. Hvis de gjør det, så er det i tilfelle ikke rart det blir mye drama ut av det.

Selvsagt gir jeg ikke slike "likes". Men så gir jeg ikke "likes" overhodet siden jeg mener dette er like åndssvakt som å klø seg på rumpa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Selvsagt gir jeg ikke slike "likes". Men så gir jeg ikke "likes" overhodet siden jeg mener dette er like åndssvakt som å klø seg på rumpa.

Å klø seg på rumpa når det klør på rumpa er da ikke åndssvakt. Det kan faktisk være ganske lurt :opplyser:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klø seg på rumpa når det klør på rumpa er da ikke åndssvakt. Det kan faktisk være ganske lurt :opplyser:

Jaja, deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bare bilder og ting som legges ut av personer som ikke får så mye likes. Jeg vet ikke, får litt medfølelse for dem. Gidder ikke like sånn piss som som de "kule" legger ut. Ny leilighet som får 100 likes, eller sånn der "lik dersom du er gammal og stygg og husker hvordan nintendo så ut". Jada, vi skjønner at du har rundet 30 og er misfornøyd med deg selv. Det er ikke jeg, så like this! *drop-kick!*

Liker heller ikke bilder av damer som legger ut falsk ydmykhetsbilder, får 60 likes og bare; jeg er ikke sååå pen da, bububububu. Jeg har mer sympati med de venneløse "vennene" mine.

Sant, men grunnen til at jeg ikke liker bildene til disse såkalte "kule" menneskene er simpelthen fordi de ikke legge ut ting som interesserer meg så veldig. Et bilde av en hytte, et bilde tatt fra en fest eller andre trivielle ting er ikke nok til at jeg orker å like bildet eller statusen, det må være litt mer substans i innholdet om jeg skal like det. Det er som oftest de seriøse, nerdete og særegne som legge ut ting som faktiske er interessante, og etter min mening er det de som er de virkelig kule menneskene :briller2: Og så "liker" jeg bildene vennene mine legger ut, bilder som jeg syns er fine.

Anonym poster: 82f673965c15b2f4ab69893b5748a1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...